Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Lopuch, server nejen
pro botaniky

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Dračí doupě Plus [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46
Tento klub je určen výhradně diskusi o DrD+, pro jiná RPG témata je zde obecný RPG klub. A úplně jiná témata zde nemaji co dělat. Nepatřičné príspěvky budou odstraněny.

Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určeny samostatné kluby - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.

Stránky vydavatele s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.

Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete na homepage klubu.

Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (na homepage klubu).

Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Jen tak budete mít jistotu, že se váš dotaz dostane k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.

Příspěvky příliš prozrazující schopnosti jednotlivých povolání nebo obsahující informace, které by hráči vůbec neměli znát, patří do příslušných klubů pro jednotlivá povolání. Zde mohou být smazány, i kdyby 99 % textu bylo neškodných.
Stejně tak budou v rámci přehlednosti mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.

Na dotazy a připomínky, z nichž bude zřejmé, že dotyčný se ani neobtěžoval přečíst si a pochopit příslušnou pasáž v pravidlech, není nikdo povinen reagovat.

Uzavřený klub pro PJ. O povoleni ke vstupu žádejte id APEXX, DODO nebo PECA. Vstup bude povolen po ověření vašeno PJovství.

Homepage klubu - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.

Témata, která jsou zde zapovězena, neb již byla prodiskutována do takové hloubky, že další diskuse by již nic nového nepřinesla:
- luky, kuše, praky a další střelné zbraně
- kotlíky
Pokud vás některé z těchto témat zajímá, použijte vyhledávání.




Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
john_jarik 12.1.2009 18:02  24088
xKiv, FeanorPrave, ze kdyz vezmu ze Zraneni je max +3, tak obr, ma asi vetsi Sil nez clovek, takze jeho ZZ bude rozhodne vetsi nez u cloveka.
to +3 u Zraneni je neco jako pestni klin, nebo tak. Proste neco, co ti zesili uder
(kdybych to chtel jooo presne vyresit, tak to beru jako uder boxerem, nebo tak neco)

a permonik ma asi zase mnohem mensi Sil, takze da zase mensi mnozstvi bodu zraneni.

A prave to omezeni maximalniho stinoveho zraneni vede k tomu, ze obr da maximalni Dmg jako clovek (coz je dle mne "blbost").

---

Tohle ma demonstrovat ne vsechna zraneni D (to bysme se z tho vazne zblaznili), ale takova "D zraneni" kdy se utocnik nesnazi obet zabit.
Neco v tom stylu: "Tohle ber mladej jako varovani. Jeste jednou a budem zly..."
A podruhe uz jdou primo na tvrdo.

-6 k ZZ je vhodne pravidlo, kdyz vidim, ze protivnik je na tom dost spatne (nekde v druhem radku), ale nechci ho zabit (vzit mu jednou ranou cely 3. radek). A pouzit se da jak v normalnim utoku, tak v teto "ploche variante"
xkiv 12.1.2009 16:58  24087
john_jarik [24080]:

>>> Lze pouzit zbrane s hodnotou Zraneni max +5

To je takovej ten pristup "my hrajeme jenom lidi a nic jineho nas nezajima".
Cim si maji mezi sebou delat stinove zraneni obri? Permonici?

Lepsi je omezit to maximalnim zpusobenym stinovym zranenim (jak to navrhuje Feanor).
V kazdem pripade bych do toho omezeni nejak zapocital
- Odolnost (nebo alespon velikost) obeti (obrika muzu trefit vetsi zbrani - a vetsi silou - aniz bych mu neco skutecne udelal)
- Chybejici silu utocnika (kdyz mu nejaka sila chybi, tak danou zbran neovlada dost dobre, aby dokazal efektivne zaridit co nejmin skutecneho zraneni pri co nejvetsim stinovem)
feanor 12.1.2009 16:42  24086
john_jarikno dobra, ale aby jsme to byly schopni udelat co nejjednosi, tak si budeme muset jeste sjednoti predstavy o tom stinovem zraneni.

Ja to chapu tak, ze je nastroj k tomu, aby daly resit situace, ktere jsou zpusobeny zranenim typu D.
Je nutny si pak taky uvedomit, ze je to dosti siroky pojem, protoze zraneni typu D je i pad z vysky ci facka. Je jasny, ze v obou pripadech se to i rozdilne promitne do skutecneho zraneni.

Co to zkusit resit tak jak jsi psal si tim maximalnim zranenim zbrane. Jen to udelat tak, ze pokud utoci nekdo na plocho, tak mu zpusobeno stinove zraneni do rucite hodnoty(tak jak jsi psal s tim max +5 ci +3) a co je vic, tak se prepise jako skutecne zraneni.
Sice to ma velke mouchy(stinove zraneni se bude pricita maximalne po predem zname hodnote) a mozna bude snasi soupere udolat pres stinove zraneni, protoze jeho mrizka vydrze bude mensi nez mriska meze zraneni. Ale kazdopadne nejak se zacit musi:-)
john_jarik 12.1.2009 16:24  24085
Feanorslozitosti, slozitosti, slozitosti.
Bud najdeme jednoduche reseni, ktere to jednoduse vyresi, nebo se na to vykasleme.

Kdyz pujdu az do vycerpani, tak to je prece stejne jako kdyz mne nekdo zbije.
Pokud mam dobre podminky pro relaxaci, tak se z toho behem dne a pul dostanu.
Proto jsem si vubec dovolil to pravidlo vytahnout na svetlo sveta.
feanor 12.1.2009 14:58  24084
Davec: tak bych to nekomplikoval. bylo by to asi realne, ale komplikovane.

me napadlo, jestli by se to "stinove zraneni" pridavalo do tabulky unavy, a nasledne obouravani by probyhalo tak, ze by se proste jen odecetla odolnost od aktualniho stinoveho zraneni kazdnou, dejmetomu, hodinu. Pak pro rozliseni unavy od stihoveho zraneni bych pouzil kolecko pro stinove zraneni.
davec 12.1.2009 14:04  24083
Možná bych uvažoval i o tom, že určitá část normálního zranění by se dal brát jako "stínové", čili únava. A to i část zranění zachycené zbrojí. Třeba:

"Jeden čtvereček zranění je vždy počítán jako stínové zranění (únava). Pokud má zranění velikost přesně jeden čtvereček, je počítáno jako stínové (únava) celé.
Stejně tak ze zranění, které je celé zachycené zbrojí a do zranění se díky tomu nezapočítává, způsobuje jeden čtvereček zranění stínového (únavy). Pokud mělo velikost 1 a menší, nezpůsobuje stínové zranění. Taková rána je dostatečně utlumena zbrojí."

john_jarik 12.1.2009 14:00  24082
mno, ja pisi, ze Zraneni nesmi presahnout +5 [ZZ jak vime vsichni je o necem jinem].
A sel bych v takovem pripade dokonce k stropu Zraneni +3 (to odpovida prumerne holi, coz rukojet mozna je).
ZZ se musi dopocitat dle sily postavy :)

Ale urcite bych se vyhnnul tem B zranenim. U zbrani z kategorie Hole a kopi bych ja osobne pouzival misto kopi, neblizsi zbran typu hul>>>
lehke kopi > lehka hul
kopi > okovana hul
dlouhe kopi, pika > tezka kovana hul [pro ucely hodnoty Zraneni]
a vse, jak jsem psal do max +3 :D
dante 12.1.2009 13:50  24081
Vzhledem k tomu, ze pro utok na plocho lze pouzit i jilec a jine casti zbrane, pozmenil bych to pouziti zbrane.
>>>Lze pouzit vsechny zbrane, ale jejich ZZ bud vzdy maximalne +5. Pokud bude vyssi, snizi se na tuto hodnotu - prave tim, ze se nepouzije ta utocna cast.

Popripade by bylo mozne, ale asi prilis slozite, rozdelit zraneni zaroven do mrizky zraneni a mrizky unavy. Treba v urcitem pomeru.
john_jarik 12.1.2009 13:40  24080
"Utok na plocho"V klubu o Zlodeji jsme prisli na zajimavou metodu, jak "utocit na plocho" (dle terminologie DrDO).
Po nekolika konstruktivnich prispevcich z toho vypliva toto:
>>> Postava muze zvolit "utok na plocho" s tim, ze misto zraneni v Mrizce zraneni, zaplni ve vysledku Mrizku unavy
>>> Lze pouzit zbrane s hodnotou Zraneni max +5
(Zraneni +6 a vice - jsou pro tento zpusob zranovani nevhodne)
>>> Zbrane typu B k tomuto utoku pouzit nelze.

Jeste jsem chtel nejak snizit to Zraneni, ale asi by soucasne vznikajici model dost zeslozitilo. A o to tu nejde. Jde stale jen o "neoficialni pravidla", ze :)
A jak jsem se ted koukal, tak postava se z absolutniho zmlaceni (3 radky v Mrizce zraneni) dostane za den a pul. Coz mi prijde systemove hodne vhodne. A nepotrebujete na lecbu kneze, hranicare, ani nikoho jineho :)

Protoze v DrD+ neexistuje postup na "nezabijeni", tak nas napadlo toto. :)
pigi 12.1.2009 13:39  24079
Pokud by bylo mysleno 1. lvl max prvni stupen, pak to rozhodne neni domysleno dal. Rekneme, ze par mesicu / let se necem venuju a mam tu schopnost na 1. stupni - rekneme ze ziju u jezera a obcas si zaplavu . Po 3 - 4 sezenich bych mel mit lvl. 2, pricemz to mohlo byt treba 1 dobrodruzo - tyden herniho casu, dalsi 3 - 4 sezeni, dobrodruzstvi dve, uroven 3, stupen tri po 14 dnech??? Protoze se ta dobrodruzstvi odehravala na ostruvku, kam jsme pokazdy doplavali? Pokud date 1 stupen na prvnim lvl, tak dalsi by logicteji mel nastat po nekolika mesicich, i kdyz jsem mezitim udelal treba 3 - 4 lvl.
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 11.1.2009 10:30  24077
Kouba,Dante - jak jsem mel moznost chviku rozmlouvat s jednim z tvurcu, tak to bylo bylo mysleno tak, ze na 1 lvl prvni stupen dovednosti. my to tak taky davame, krome bojovnika, ktery si muze vzit jednu dovednost boj s ... na dvojce.
kouba 11.1.2009 09:31  24076
DanteV naší družině je to takovým nepsaným pravidlem. Na I. úrovni max. nějakou obecnou dovednost na I. V situaci, kdy si ale někdo dal Dobré zázemí a má, dejme tomu, za Čaroděje 12 bodů do psychyckých dovedností to neplatí. Ten má zkrátka čas se v něčem zdokonalovat, navíc by byl nucen brát si i schopnosti o které nestojí, to právě kvůli velkému množství bodů.
dante 11.1.2009 00:11  24075
Add: Kondotier - za 1. kvuli hrani postavy :) Dale SPOILER: Jinak treba ono pevne veleni je velmi silna dovednost. Domobranu jsem jeste "nevidel v praxi", ale dokazu si predstavit jak moc se s tim da udelat. Obvazani ran je vytecna dovednost, ne kazda druzina ma hranicare, ne do kazde druziny se hodi hranicar. Odhad umyslu nepratel a Velitelstvi jsou pak chutovky ve skupinovem boji

Add. Bijec - sniz si homerulem zatim treba prevahy a myslim, ze asi se shodujem, ze finty je treba doladit. Poradne na ne mrknu, koneckoncu, pro hru to ted taky budu potrebovat.

Add. vice zbrani - neni dulezite mit o tolik vice zbrani (i kdyz mit moznost volby ze tri druhu zbrani = pripravenost na temer kazdou TvT situaci), dulezity je ten fakt, ze se mu podari mit hlafvni zbranove dovednosti velmi brzo na plno, coz ne kazdemu se postesti :] + muze lepe distribuovat body do zbroji, stitu, dalsich dovednosti. Bavili jsme se tu kdysi o tom, ze by bylo vhodne aby zadna postava nemela mit zadnou dovednost na zacatku na vic jak druhem stupni a druhy stupen uz by sam znamenal to, ze to v jejim zivote byla zasadni cinnost.
Jasne, lze namitnout, ze takoveto dovyvazovani pravidel neni nejstastnejsi...pravidla to akorat nezakazuji, ale na druhou stranu nikde nerikaji, ze by nekdo mel mit na prvni urovni nejakou dovednost na tretim stupni.

To Kouba...jednoduse proto, ze strelecky souboj a boj TvT je uplne jiny druh souboje. Budeme se zlobit, ze bojovnik neumi kouzlit? :)
kouba 10.1.2009 20:32  24074
JenaPo jistých úpravách ano. Ale pokud může například používat sehranost jen na další rozvinuté Kondotiéry...
jena 10.1.2009 20:14  24073
Kondotiér nepoužitelný? To jsme si mysleli, než ho u nás jeden hráč začal hrát. Jako hlavní archetyp. A už si to nemyslíme :-)
Myslím, že narozdíl od ostatních archetypů bojovníka, které jsou v boji zaměřeny převážně na osobu bojovníka, kondotiér je zaměřen více na koordinaci celé skupiny/družiny. Proto je při hře s družinou kondotiér naopak velmi vhodný. (ale souhlasím, že lepší schopnosti má samozřejmě až na vyšší stupni archetypu)

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt