Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Náš Lopuch Vám
vytře zrak

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Dračí doupě Plus [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46
Tento klub je určen výhradně diskusi o DrD+, pro jiná RPG témata je zde obecný RPG klub. A úplně jiná témata zde nemaji co dělat. Nepatřičné príspěvky budou odstraněny.

Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určeny samostatné kluby - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.

Stránky vydavatele s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.

Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete na homepage klubu.

Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (na homepage klubu).

Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Jen tak budete mít jistotu, že se váš dotaz dostane k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.

Příspěvky příliš prozrazující schopnosti jednotlivých povolání nebo obsahující informace, které by hráči vůbec neměli znát, patří do příslušných klubů pro jednotlivá povolání. Zde mohou být smazány, i kdyby 99 % textu bylo neškodných.
Stejně tak budou v rámci přehlednosti mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.

Na dotazy a připomínky, z nichž bude zřejmé, že dotyčný se ani neobtěžoval přečíst si a pochopit příslušnou pasáž v pravidlech, není nikdo povinen reagovat.

Uzavřený klub pro PJ. O povoleni ke vstupu žádejte id APEXX, DODO nebo PECA. Vstup bude povolen po ověření vašeno PJovství.

Homepage klubu - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.

Témata, která jsou zde zapovězena, neb již byla prodiskutována do takové hloubky, že další diskuse by již nic nového nepřinesla:
- luky, kuše, praky a další střelné zbraně
- kotlíky
Pokud vás některé z těchto témat zajímá, použijte vyhledávání.




Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
kouba 12.1.2009 21:16  24101
DanteNejdeš po životně důležitých funkcích? Pokud vím, tak pokud nepřehodíš alespoň 5 na obranu, tak si nemůžeš moc vybírat, kam to bude. Při hodu +1 nad obranu jsi tak tak rád, že zasáhneš.

Nebráním se nějakým způsobem finty pro bojovníky. Ten ji tam ale zase už má. Zejména finty na Palice a kyje. Omráčení atd. Takže pokud chcete omračovat, tak hrejte bojovníka. Pokud hrajete kouzelníky,zloděje, theurgy atd...tak jste většinou rádi, že se vůbec někam trefíte. A o tom je celý bojovník.
kouba 12.1.2009 21:09  24100
FeanorProč při odkrytí 5 řehazuji 15 a při odkrytí 10 přehazuji jen 10?
kouba 12.1.2009 21:08  24099
Bacha aby se to nezvrhlo. Abysme se nedostali do situace, že než zabít protivníka mečem, bude snažší jej umlátit "stínovýma" a pak podříznout.

Koncepce stínového zranění se mi ale nelíbí, pač je to docela divné. Musel by se překopat systém zbraní. Nebo by se mohlo útočit jen s nějakým ohromným postihem k ZZ. Ale jak, když i ZZ O (ruka) je jako zranění "ostré". Standard zbraně jsou dělány s účelem zabít, takže pokud to bude jen s účelem zranit, musí být mnohem menší.
feanor 12.1.2009 21:06  24098
Dante: stou dovednosti "utok na plocho" by to nebylo spatny. neco jako:

Stupen - Efekt
I. pri odkryt 10 a vic si obet hodi na ODL+2k6+stinovy zraneni. pokud hodi min jak 10 okamzity bezvedomi. pokud uspeje dostane -1 do stihovyho zraneni.
II. pri odkryt 5 a vic si obet hodi na ODL+2k6+stinovy zraneni. pokud hodi min jak 10 okamzity bezvedomi. pokud uspeje dostane -2 do stihovyho zraneni.
III. pri odkryt 5 a vic si obet hodi na ODL+2k6+stinovy zraneni. pokud hodi min jak 15 okamzity bezvedomi. pokud uspeje dostane -3 do stihovyho zraneni.

ci neco podobnyho
dante 12.1.2009 20:38  24097
Kouba: Na plocho lze podle meho i holi, vede uder jinak nez kdybys chtel zranit. Nejdes po zivotne dulezitych mistech, ale po mistech bolestivych a paralyzujicich, nicmene ne tech vitalnich.
Takze rozkrok, podbrisek, klouby obecne, solar, oblicej, hlava vubec...ta je plna bodu vhodnych na vyrazeni protivnika.

Asi by bylo lepsi to resit tim jak pise Feanor, posileni onech "kritickych zasahu" plus zavest obecnou dovednost "utok na plocho", bez ktere by vyrazovani protivnika bylo vyrazne ztizeno. Taky tudy vede cesta pro dalsi bojovnikovy finty, zlodejske schopnosti atp.

A lze to pak resit, ze uspesne utoky do techto mist "urcenych pro stinove zraneni" by se zapisovaly do mrizky pro unavu a nebo by se pouzilo klasickych postizeni.

Zahrnuje to i to, ze vetsinou je tezsi protivnika vyradit a nezabit, nez jen zabit (to by resilo potrebne odkryti pro uspesny zasah), i to, ze takove zasahy neudelaji zivotu nebezpecnou skodu, ale clovek se z nich chvili dostava a zaroven by slo pouze o rozsireni zasahovych zon pri vyssim odkryti, s tim, ze by platily pouze, pokud by utok na plocho nahlasil utocnik pred samotnym utokem a v pripade neuspechu by bud zasahl standartne nebo nijak...to je k uvaze.

Jine bojove charkteristiky zbrani pro utok na plocho jsou logicke, mozna by slo je roztridit do skupin dle vhodnosti, ale nebylo by to prilis slozite? Pouze S a B zbrane by treba mohly mit 1/2 ZZ nebo nejak tak.
xkiv 12.1.2009 20:32  24096
john_jarik [24094]:

ono to nebylo uvedeno, ale pro ten utok plati vsechna obecna pravidla boje. I o chybejici sile, Boji s... , atd.

Ale to samo o sobe nema nic spolecneho s "vhodnosti zbrane" ke stinovemu zranovani.


tak zde uderis hlavici, placnes naplocho, pichnes holi, uderis pesti,

Nic z toho nevede (samo o sobe) k tomu, ze by zpusobene zraneni bylo najednou ... min "skutecne", nez kdyz bych zautocil s umyslem zranit

Trvam na tom, ze kriterium "zraneni zbrane mensi nez X" je (obecne) spatne:
- (pokud vezmu takovou limitni zbran, tak) X funguje jako absolutni slozka zpusobeneho zraneni; pro obra tudiz bude takovy utok (relativne) zhruba polovicni (ZZ=Sil-5) oproti beznemu cloveku (kde bude Sil srovantelne se zranenim zbrane, a tudiz ZZ ~~ Sil+1) ... a mrnavej trpaslicek si ani nemusi brat lehci zbran nez tu, se kterou ma namaxovane ZZ i do normalniho boje
- naprosto nerespektuje konstituci obeti ... do nekoho i opatrne stouchnuti paratkem zabalenym do vaty skonci spatne, do nekoho se muzu oprit o poradny kus zeleza
- nerespektuje *konstrukci* zbrane (schvalne mi zkuste nekdo popsat, jak delat stinove zraneni kyjem/cepem .. a proc by totez nemelo jit o neco tezsim kyjem/remdihem)
- nekouka na to, jak dobre dokaze prislusnou zbran ovladat utocici postava/tvor

Ja tvrdim, ze kdyz jsem vetsi/silnejsi a moje obet je taky vetsi/silnejsi, tak si muzu dovolit k vyrazovani pouzit vetsi/tezsi variantu zbrane, aniz bych zhorsil pomer stinove zraneni:osvetlene zraneni
(kdyz ale vezmu prilis tezsi zbran, tak budu ve vysledku delat min stinoveho a vic normalniho zraneni, protoze uz nemam dostatecnou silu abych ji dokazal spravne ukocirovat (vcas zastavit, ...);
totez kdyz budu sam slabsi (a navic budu mit mensi silu a vetsi postih za chybejici silu, takze mensi i celkove zraneni ... a z nej jeste mensi cast jako stinove; predpokladam ted ze jsem zacal se zbrani, ktera pro me byla na tenhle ucel "tak akorat tezka")
mo a kdyz bude muj souper slabsi/mene odolny, tak se taky musim drzet vic zpatky, protoze to co by silnejiho jedince jenom bolelo, to uz tohohle muze citelne zranit - a zase mam pri stejnem celkovem zraneni min stinoveho a vic bezneho).
john_jarik 12.1.2009 19:48  24095
FeanorKdyz jsem hraval GURPSy, tak jsem takto resil vetsinu boju.
Sice se do hlavy trefilo tezko, ale cil (i kdyz v plechu) s tim mel solidni problem. :)
ale i tam to slo na tvrdo, kdyz to neustal.
john_jarik 12.1.2009 19:46  24094
xKivono to nebylo uvedeno, ale pro ten utok plati vsechna obecna pravidla boje. I o chybejici sile, Boji s... , atd.
Jediny rozdil je v tom, ze misto klasickeho utoku, kde tnes jak umis nejlepe, ...
... tak zde uderis hlavici, placnes naplocho, pichnes holi, uderis pesti, ... proto je tam jen zmenou to, ze to jde do Unavy, a ze maximalni Zraneni zbrane je +3.

KOUBA
kdyby to nebyl dalsi druh zapisu zraneni do mrizky zraneni, tak mi tohle nevadi.
feanor 12.1.2009 19:45  24093
Stinove zraneniKdyz jsem ted tak premyslel o stinovyn zraneni, tak jsem si uvedomil nekolik veci.

1. Snazime se ho zavest hlavne proto, ze chyby moznost soupere vyradit z boje jinym zpusobem, nez ho fyzicky zranit.
2. Mnozstvi takovychto stinovych bodu zraneni(unavova mrizka) bude jiny, nez je tomu u fyzickeho zraneni.
3. Vznikne problematicke rozliseni mezi stinovym zranenim a drtivym zranenim.
4. Vyrazeni z boje pomoci "knok-outu" je zavysle na hodnotach odolnosti a ne na zaklade vydrze(vule).

Proto me spise napadlo, jestli nevymyslet spise pravidla pro zbrane typu obusek ci vymyslet ruzne zasahove plochy na tele, na ktere je veden zasah za ucelem vyrazeni soupere(hlava, zaludek, rozkrok, brnavka,...)
Potom by stacilo par dobre mirenych zasahu a souper by padl omracen ci jinak vyrazen.

Ted mam na mysli neco jako je zasah do hlavy pri mormalni souboji(ktery se me tedy zda hodne hodnotove podcenen). Takovyto zraneni by odpovidalo stinovemu, ale jedinec by ho byl schopen ustat jen omezeny pocet, ktery by zavisel na jeho fyzicke stavbe.

Co vy na to?
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 12.1.2009 19:41  24092
xKiv [24089]:

Kdyz pujde do cloveka, tak ne (kdyby dal vic, tak uz ho rozmazne).
Kdyz pujde do obra, tak si muze dovolit silnejsi ranu (aniz by nejak zvlast ublizil nestinovym zranenim)


IMHO je to takhle zamýšleno. Obr má větší sílu, takže větší možné stínové ZZ, tudíž se může s obry mlátit pěstmi a člověka... holt rozmázne dvěma ranami i stínově.
kouba 12.1.2009 19:37  24091
Stínové zraněníNavrhuji úpravu takovou to.

Úder beze zbraně dává stínové zranění.

Pokud chci útočit stínově se zbraní, tak budu počítat Zranění zbraně +0.

Jinak je to ale pěkná blbost. Jaký je rozdíl mezi úderem holí a stínovým úderem holí? Chci jej bouchnout hodně, ale tak abych mu nic neudělal?? Divné co??

Takže moje úprava zní následovně.
Pokud chci někomu dát stínové zranění, tak na něj útočím beze zbraně. Normálně si to zaznačí do Řádků zranění ale s opravou, že toto zranění se bude regenerovat mnohem rychleji. Např. s opravou +12 pro léčení tohoto zranění. Tzn. regenareací se z toho dostanu rychle, když mě dostane do ruky hraničář, který dokáže někomu začít i střeva vysící z břicha, tak se z toho dostanu ještě rychleji.
dante 12.1.2009 19:29  24090
Ok, co od velikosti "terce" odvijet maximalni pocet zraneni, ktere je cil schopen absorbovat jako stinove (v pripade, ze se o to utocnik snazi) a zraneni nad tuto hranici pocitat do bezneho zraneni?

Popr. jak si predstavit utok na plocho? Podle me se mimo jmenovane veci jedna predevsim o utok na hlavu se zamerem prerusit vedomi cile. Nebo myslite, ze umlatite nekoho do bezvedomi busenim do tela? Ja s tim zkusenost nemam :], ale mozna by stacilo tohle upravit na hlavu.

Na druhou stranu, moc se mi libi ten napad, ze zraneni taktez "unavuje" - resp. bolest cini kazdou cinnost unavnejsi, a obzvlast u rytiru, byt zaklepan do plechovky muze byt velmi znicujici :D
xkiv 12.1.2009 18:27  24089
john_jarik [24088]:
Jenze on ten obr bude mlatit taky obra ... to si na to ma brat *lidsky* obusek? Dyt to bude treba mensi nez ma palec ...


a permonik ma asi zase mnohem mensi Sil, takze da zase mensi mnozstvi bodu zraneni.

Jenze pro nej budou smrtici zbrane (prilis tezke/neohrabane, nez aby s nimi mohl zachazet dostatecne "jemne" na stinove zranovani) uz mnohem mensi/lehci (s mensim Zranenim).
(to chci prave resit omezenim na "maximalni chybejici silu", nejlip nekde kolem nuly)


A prave to omezeni maximalniho stinoveho zraneni vede k tomu, ze obr da maximalni Dmg jako clovek (coz je dle mne "blbost").

Kdyz pujde do cloveka, tak ne (kdyby dal vic, tak uz ho rozmazne).
Kdyz pujde do obra, tak si muze dovolit silnejsi ranu (aniz by nejak zvlast ublizil nestinovym zranenim)
(proto chci do limitu zraneni zahrnout velikost/odolnost obeti)
john_jarik 12.1.2009 18:02  24088
xKiv, FeanorPrave, ze kdyz vezmu ze Zraneni je max +3, tak obr, ma asi vetsi Sil nez clovek, takze jeho ZZ bude rozhodne vetsi nez u cloveka.
to +3 u Zraneni je neco jako pestni klin, nebo tak. Proste neco, co ti zesili uder
(kdybych to chtel jooo presne vyresit, tak to beru jako uder boxerem, nebo tak neco)

a permonik ma asi zase mnohem mensi Sil, takze da zase mensi mnozstvi bodu zraneni.

A prave to omezeni maximalniho stinoveho zraneni vede k tomu, ze obr da maximalni Dmg jako clovek (coz je dle mne "blbost").

---

Tohle ma demonstrovat ne vsechna zraneni D (to bysme se z tho vazne zblaznili), ale takova "D zraneni" kdy se utocnik nesnazi obet zabit.
Neco v tom stylu: "Tohle ber mladej jako varovani. Jeste jednou a budem zly..."
A podruhe uz jdou primo na tvrdo.

-6 k ZZ je vhodne pravidlo, kdyz vidim, ze protivnik je na tom dost spatne (nekde v druhem radku), ale nechci ho zabit (vzit mu jednou ranou cely 3. radek). A pouzit se da jak v normalnim utoku, tak v teto "ploche variante"
xkiv 12.1.2009 16:58  24087
john_jarik [24080]:

>>> Lze pouzit zbrane s hodnotou Zraneni max +5

To je takovej ten pristup "my hrajeme jenom lidi a nic jineho nas nezajima".
Cim si maji mezi sebou delat stinove zraneni obri? Permonici?

Lepsi je omezit to maximalnim zpusobenym stinovym zranenim (jak to navrhuje Feanor).
V kazdem pripade bych do toho omezeni nejak zapocital
- Odolnost (nebo alespon velikost) obeti (obrika muzu trefit vetsi zbrani - a vetsi silou - aniz bych mu neco skutecne udelal)
- Chybejici silu utocnika (kdyz mu nejaka sila chybi, tak danou zbran neovlada dost dobre, aby dokazal efektivne zaridit co nejmin skutecneho zraneni pri co nejvetsim stinovem)

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt