Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Když diskuse,
tak s Lopuchem

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Dračí doupě Plus [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46
Tento klub je určen výhradně diskusi o DrD+, pro jiná RPG témata je zde obecný RPG klub. A úplně jiná témata zde nemaji co dělat. Nepatřičné príspěvky budou odstraněny.

Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určeny samostatné kluby - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.

Stránky vydavatele s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.

Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete na homepage klubu.

Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (na homepage klubu).

Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Jen tak budete mít jistotu, že se váš dotaz dostane k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.

Příspěvky příliš prozrazující schopnosti jednotlivých povolání nebo obsahující informace, které by hráči vůbec neměli znát, patří do příslušných klubů pro jednotlivá povolání. Zde mohou být smazány, i kdyby 99 % textu bylo neškodných.
Stejně tak budou v rámci přehlednosti mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.

Na dotazy a připomínky, z nichž bude zřejmé, že dotyčný se ani neobtěžoval přečíst si a pochopit příslušnou pasáž v pravidlech, není nikdo povinen reagovat.

Uzavřený klub pro PJ. O povoleni ke vstupu žádejte id APEXX, DODO nebo PECA. Vstup bude povolen po ověření vašeno PJovství.

Homepage klubu - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.

Témata, která jsou zde zapovězena, neb již byla prodiskutována do takové hloubky, že další diskuse by již nic nového nepřinesla:
- luky, kuše, praky a další střelné zbraně
- kotlíky
Pokud vás některé z těchto témat zajímá, použijte vyhledávání.




Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 22.1.2009 22:08  24303
informace o stehovaniDohodli jsme se s provozovateli RPG Fora o premisteni oficialnich altarich diskusi (dosud fungujicich na Lopuchu) k nim. Vim, ze nekteri nemaji phpBB fora radi, nicmene domnivam se, ze vyhody prevazi. Zejmena by melo dojit k zprehledneni diskuse diky moznosti oddelovat specializovane tematicke debaty do samostatnych threadu,v nichz se bude podstatne lepe orientovat. Taky by se mely podstatne zlepsit vyhledavaci moznosti.
Budeme se taky snazit premigrovat veskere zdejsi dosavadni prispevky tam, aby se o nic neprislo. V praxi to znamena, ze nekdy v prubehu pristiho tydne budou zdejsi diskuse prepnuty na rezim pouze pro cteni a zaroven se rozbehnou identicke diskuse na RPG Foru. Behem unora pak probehne (doufam) ta migrace zdejsich starsich prispevku, v te dobe budou zdejsi kluby fungovat coby archivy, aby se neztratil kontext.
anonym 22.1.2009 13:56  24302
ShadoWWWNejvíc jsme hrávali na Asterionu. V době, kdy vyšel, skoro nikdo nehrál na nějaký propracovaný svět a byla to velká změna. Asterion je opravdu hodně propracovaný svět ze všech hledisek. Doporučil bych ho hlavně hráčům, kteří hrají často a mít velkou variabilitu a propracované prostředí, kolem nichž se točí příběhy a dobrodružství. Pak jsme zkoušeli i Tarii (tu novou, co psal Charlie). Taria má úplně jinou filozofii. Je to hra na příběhy, kolem nichž se točí všechno ostatní. Příběh na prvním místě. Rozhodně doporučuji všem PJ, co hrají podle DrD nebo DrD+. Je v tom hodně zábavy a zajímavých postupů ve hře. A hlavně skvěle napsaná dobrodružství. Svět není tak propracovaný, ale tento setting určitě stojí za to. Hlavně pro ty, co hrají méně často.
jena 22.1.2009 13:52  24301
Ad DajenOno se pak díky tomu střídání PJ může stát, že když postavy přijdou na místo, které v nějakém dřívějším dobrodružství vymyslel jiný PJ a ví o něm kdejaké detaily, tak na něm občas musí úřadující PJ nechat popsání případně dovysvětlení některých jevů, i když je ten člověk zrovna hráč:-)

Samozřejmě jenom, když jde o něco podstatného. Teď se nám to stalo zrovna o víkendu a byla to docela sranda :-)
dajen 22.1.2009 13:13  24300
My hrajeme ve vlastním světě. A protože se v PJování střídáme, tak ten svět vlastně vzniká tak trochu za pochodu, jak si každý PJ tu a tam něco přidá, vymyslí si podrobnosti o nějakém kraji, kudy postavy projíždí, nebo kde se dobrodružství odehrává a postupně se v závislosti na zápletkách a dobrodružstvích trochu mění i politická situace (vzhledem k tomu, že postavy byly nedávno povýšeny do šlechtického stavu a dostaly se do královy přízně).
kouba 22.1.2009 12:50  24299
Z našeho hraní jsem totiž zjistil, že mi občas chybí některé takové detaily jako: vztahy mezi rasami, nějaké větší možnosti znalosti dějepisu, legend, panovníků atd. Taky božstva, pravidla pro nošení zbraní, ekonomické rozdělení krajin atd. To vlastně Asterion má. Nevím proč podle něj nehrajem. Krom toho, že náš PJ má vlastní svět, nikdo nemá ty příručky a taky nejsou nejlevněší (pokud by někdo chtěl vlastnit všechny)
kouba 22.1.2009 12:47  24298
Hrajete dle vlastních světů nebo hrajete např. Asterion??
profa 20.1.2009 12:22  24297
My jsme vždycky hráli víceméně klasický středověk. Moc vlastních reálií jsme nikdy neměli, možná tak mapu.
kouba 20.1.2009 10:52  24296
Jo, to kdybych věděl. Náš svět není nějak ucelený jak např Asterion. Příliž nežije svým vlastním životem, takže těžkou poudit. Klasický středověk to ale asi není.
feanor 20.1.2009 10:09  24295
Mel bych dalsi dotazek k vasim hram.

Jake obdoby(z historie lidstva) hrajete? Je to tradichni stredovek ci neco jineho?
kouba 19.1.2009 16:01  24294
To co tu popisujete vyžaduje velkou zkušenost ze strany hráčů (nezáleží na úrovni). Jestli postavy v rukou hráčů jsou jen jakési loutky bez vlastních pocitů, vlastností a nejsou osobnostmi ale jen stopaři, střelci a vraždící stroje, nemá cenu se o něco takového pokoušet, protože k žádnému morálnímu dilematu u nich nedojde.

Oni nemají (+) a (-), oni mají jen "zem". A je jedno jak se rozhodnou. Nemůže dojít k nějakému zkratu osobností, jen to vždy neškodně sjede bez jakéhokoliv efetktu. Ani světlo ani zkrat.

Promiňte mi to Ele přirovnání, ale myslím, že se to pro výklad hodí.
feanor 19.1.2009 13:22  24291
Dante: Ono taky dost zalezi na tom, jestli se hrac snazi hrat toho "kladasa" nebo "zapornaka". Ale kazdopadne pro oba pripady jde vymyslet situaci, kdy bude mit velke moralni dilema.
Kazdopadne se ale zmeni uplne hra, protoze pri takovem stylu hrani uz nejsou v podstate potreba pravidla, protoze se hra uz doviji vylozene jen na urovni dialogu hrac-pj(ted mam namysli styl hrani na moralnich zakladech a ne loveni draku)
dante 19.1.2009 12:47  24290
K tomu boji "sam proti sobe" je jak boj proti vlastnimu svedomi, boj proti tomu co si hrac napsal jako zakladni veci v charakterniku. Vzdyt ten se da perfektne znuzit. Nutnost zabit nejblizsiho pritele, nutnost zlikvidovat rodinu, ano, lze primo proti sobe postavit i cleny druziny, ale pokud je clovek nema v planu nechat se zabit, tak to mit velmi dobre promyslene. Rozhodnout se mezi narizenim krale a jit proti vlastni domovine. To vsechno jsou kouzelne rozpory, ve kterych i postava na 20. urovni bude mit velmi tezke chvile.
Odmitnou "nutnost", rozkaz nebo poslani = stat se misto legendy zradcem = dalsi milion zapletek.
Splnit = vnitrni rozkol, zniceni vlastni minulosti.
Tech horkych zapletek jsou miliony a jsou prave vhodne pro psotavy na vyssich urovnich, ktere zdanlive "nemuze nic zaskocit ani ohrozit".

No a pak tu mame jine veci, ruzne posedlosti, prokleti...pro inspiraci lze konzultovat Peklo v DrDo :D


Ma predstava a jak ja se to snazim praktikovat je takova, ze na desate urovni se z postavy stava hrdina a to je cas, kdy kona nejvic zde popsanych cinnosti. Od draku, pres spravu uzemi, po vedeni armad atp.
Zatimco dale uz tento "povrchni" a svetsky zivot ustupuje. Naopak nastupuje vice dusevni a sakralni, pocatky poznavani "skutecnych" sil ve svete, smerovani k polobzostvi, moudrosti, skutecne moci, sedym eminencim. Otvira se tim svet, o kterem postavy predtim nemely ani potuchy. A ano, uznavam, ze na teto ceste primocary bojovnik (a primocare jakekoliv jine povolani0 uz neni nalezeni. Tim padem, ze konci na 10. urovni. To dale je cesta pro bojovnika (aj. povolani), ktery sve umeni povysi na "cestu k vyssi pravde" nebo chcete-li "k podstate zla". Ktery uz davno vi, ze dokaze kohokoliv s prehledem zabit. V nasem svete treba mistri bojovych umeni. Casto clovek nejprve prochazi samotnym bojem, ale do podstaty vseho nakouknou jen ti nejvytrvalejsi.
john_jarik 19.1.2009 12:11  24289
re: Kouba 24282...A taky trochu jezdecký souboj. Víc rozpracovat koně atd.

jakykoliv napad posilejte mne do posty. Ja se na to zkusim po letech podivat, zdali napady maji smysl.
Zda jsou zmeny potrebne a jednoduche.
---
a co se tyka vice prikladu. Tak mi taky posilejte seznam veci, kde jste se "pravnicky" zasekli a kde vam vsem chybel priklad.
Treba najdu cas, silu, chut a potrebu neco psat... tak at mam duvod. :D
davec 19.1.2009 11:46  24288
Wolfi [24285]: Takže hráči nebojových postav ni nemusejí chodit na doupě...
kouba 19.1.2009 11:28  24287
fórumMyslím, že se RPG fórum dostává tím správným směrem než jen řešení čísel.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt