Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Diskuze na Lopuchu,
pohlazení na duchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Čaroděj [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Zpět do klubu Dračí doupě Plus.

Téměř finální errata příručky čaroděje - 1. část (10. 4., po textové stránce úplná).
Provizorní index kouzel
Provizorní errata Čaroděj

Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 1392 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 28.3.2006 11:24  102
domingo [99]: No, napriklad kdyby kolem bojujicich zcistajasna vzplaly metrove plameny, tak bych je klidne nechal hodit si na vyruseni a v pripade neuspechu by se jim zamyslena akce nepovedla.
noir 28.3.2006 10:55  101
Bouchi:
Teď jsme si asi nerozuměli: Já svým poukázáním na tvou větu "Soustředění se týká boje" upozorňoval na to, že tahle vlastnost není v edici A závislá na INT, ale na VOL. Nic dokola nemelu, jen sis nevšiml kontextu, v němž to je:
Já: "Všimni si, že vše, co jsi vyjmenoval, se týká jen boje, kdežto inteligence se projeví v hravějších záležitostech."
Ty: "Zraneni se tyka jen boje? Unava se tyka jen boje? Soustredeni se tyka jen boje?"
Já: "Neargumentuj prosím Edicí B, dokud nebudou errata, pracuji s tím, co mám ("Soustredeni se tyka jen boje?"). (V edici A je soustředění vázáno na INT, ne na VOL).
Pokud jsem se vyjádřil nějak nesrozumitelně a tím v tobě vyvolal hněv, tak se omlouvám...
Ano, zloděj si může zcela volitelně vybrat i Boj se zvířaty, Etiketu podsvětí a Společenskou etiketu, jinak nic. Takové detaily jeko je kreslení map, zacházení s magickými předměty, čtení a psaní, znalost města a další jsou pro něj zcela zbytečné :o)
Když odhlédnu od pravidel, zloděj je povolání, kterés inteligencí a důvtipem prostě musí pracovat: Je to tricster, který své protivníky ošálí, obalamutí, přechytračí.
jakého zloděje bys chtěl mít v družině: Toho, který rychle svým důvtipem rozpozná problém, analyzuje ho a s vtipem vyřeší (byť trošku nerozvážného), nebo takového, který když mu vraziš meč do břicha, tak tě ještě dvakrát bodne a může jít 25 hodin denně, aniž by se unavil? Mě osobně, a taky většině autorů fantasy, které jsem četl, přiapdá jako zlodějštější model 1.
xKiv:
Jak to čaroděj pozná, že už není ohrožen? Ví, že každý mírně nadprůměrný bojovník bude mít schopnost po něm svou zbraň hodit, neví, jestli kolem neslídí neviditelný zloděj, to je přece bezprostřední ohrožení, ne? N
3/Boj ve kterém má družina jednoznačně převahu? Takové jsem ještě nepoznal, a to už hraju pěkných let :o) A pokud ano, byla to jen léčka, která měla postavy ukolébat. Herně je to vpodstatě nesmysl, hra má být pro postavy a hráče výzva, což boje, kdy má družina jednoznačnou převahu zrovna moc nejsou... Tím nepopírám, že se do nich družina může výjimečně dostat
4/viz domingo...
ad. 80: poslední věta:
Tak tak.

captainn 28.3.2006 10:21  100
domingo: Běda! Mohl bys být bojem od toho bojování vyrušen.
domingo 28.3.2006 10:13  99
xKiv [97]: Hmm ... bol vyzaduje (zvacsa) plne sustredenie ...
Teda ked bojujem musim si hadzat kazde kolo ci sa dokazem sustredit na boj ? :-)
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 28.3.2006 10:06  98
NoirNENI PRAVDA ze v edici A je psano, ze soustredeni se tyka jen boje.
PPH, edice A, strana 69, Soustredeni za extremnich podminek.
Jakkoli jsem klidas, tak uz jsem malem vypenil, protoze furt meles dokola neco co neni pravda, prestoze jsem te uz vcera odkazal na text, kde se pise opak toho co tvrdis.
Dovednosti nejsou "volitelny system", dovednosti jsou "volitelne" ve smyslu, ze zadna postava nema "povinne" konkretni dovednosti.
xkiv 28.3.2006 10:02  97
Noir:
77: carodej nemusi byt bojem bezprostredne ohrozen - stoupne si o kousek dal, protovniky zastavi pritel bojovnik, pak uz je jedno jestli carodej hodi malo nebo hodne na boj.
3/ rozhodne ne duel nebo boj, ve kterem ma druzina jednoznacnou prevahu
4/ kazdy kdo se na neco potrebuje (plne) soustredit a jsou pochybnosti, jestli se mu to podari, by mel pouzit mechanismus na udrzeni soustredeni

80: ale prosim, copak zlodeji a hranicari pouzivaji svoje schopnosti jenom behem boje?
A nejak jsem si nevsim, ze by bojove schopnosti mely extra pozadavky na soustredeni.
Teda krome toho, ze na boj je potreba plne soustredeni :)
Takze kdyz zapomenes na tu cast ".. a jsou pochybnosti .." tak by si vlastne na udrzeni koncentrace meli hazet vsichni bojujici kazde kolo ;-p

Bouchi 89: pokud vim, tak v PPH je na Int akorat "Znalosti postavy".
Dokonce ani to prohledavani nema s Int nic spolecneho (prestoze zrovna v tehle oblasti by "znalosti postavy" mohly pomoct, ale byl jsem sestrelen).

Nicmene ve skutecnem hrani se na Int hazi i jindy.

noir 28.3.2006 09:40  96
Bouchi:
Neargumentuj prosím Edicí B, dokud nebudou errata, pracuji s tím, co mám ("Soustredeni se tyka jen boje?").
Dovednosti jsou volitelný systém? Já myslel, že integrální součást pravidel. Až na tři psychické dovednosti jsou všechny ostatní inteligenční, pro zloděje vždy sakra důležité.
Ano, jako boj chápu situace, kde se jedná o zranění.
Má zkušenost: Osobně jsem za zloděje hrál 12. úrovní, do Vol jsem neinvestoval ani jediný bod. Nemůžu říct, že bych cítil, že bych udělal chybu.
To že zloděj bude mít nízkou vlastnost, která ručí za "schopnost rychle řešit různé složité úkoly a hádanky" mi přiapadá nepřijatelné. Že autoři nebyli schopní vymyslet nějaké konkrétní mechanismy na použití inteligence je sice trapné a špatné, ale my jich používáme řadu: Věci jako jsou paměť, shánění informací, luštění textů, odhadování ceny výrobků, ověřování znalostí, to je přece pro zloděje zcela zásadní, ne?
apexx 28.3.2006 09:33  95
To Noir:je pravda, ze omezeni vyplyvajicich z mnoha hodu u carodeje tam je.
Jelikoz jsem nechtel nejak extra zasahovat pristoupil jsem k tomu takto.
1)sel jsem do ČP magie, kde je malo odolavani proti magii
2)ruseni kouzla v boji hazeme jen, pokud dojde ke zraneni
(a navic jsem sel vice do int, abych popripade vydrzel vyrusenu = to se me ale ted vzhledem k zmene pravidel vymstilo)
3)abych sesilal kouzla v poho, jdu do int
4)abych trefil jdu vice do obr

Muze se to zdat jako munchkinovsky pristup, ale ucel a zamereni sveti prostredky.

Apexx
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 28.3.2006 09:23  94
NoirProsim, cti poradne. Psal jsem "nejake obecne mechanismy z PPH (a ted nemyslim obecne dovednosti, protoze ty jsou volitelne)" a ty argumentujes psychickymi dovednostmi.
Zraneni se tyka jen boje? Unava se tyka jen boje? Soustredeni se tyka jen boje?
noir 28.3.2006 09:15  93
Bouchi:
Například takřka všechny psychické dovednosti, i některé kombinovaných.
Všimni si, že vše, co jsi vyjmenoval, se týká jen boje, kdežto inteligence se projeví v hravějších záležitostech.
A vzhledem k tomu, že zloděj je dovednostní postava, inteligence se jí sakra hodí...
Navíc zloděj stejně má velmi často nejvyšší Oč a jeho styl boje (z dálky nebo ze stínu) ho vede k tomu nebýt vůbec zraněn.
domingo: mas pravdu.
Apexx: Jak vidíš ty, jakožto hráč čaroděje, onen vysoký počet kroků, které čaroděj musí udělat, aby bylo jeho kouzlo úspěšné?
domingo 28.3.2006 09:00  92
Noir [88]: No ale ak tomu dobre chapem, tak D&D popisuje akcie z hladiska casovej narocnosti, DrD+ z hladiska mentalnej (proste ako obtiazne je danu akciu robit) ...
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 28.3.2006 08:54  91
ApexxNo vidis, a podle Noira je patrne Int k obecnym vecem stejne dulezita jako Vol. Tak co si mam vybrat?
apexx 28.3.2006 08:26  90
To Bouchihod na inteligenci je takovy ne moc pouzivany hod. Pri nasich dobrodruzstvich se nejvic pouziva hod na vuli, obratnost, zrucnost a silu. Carisma a int skoro vubec. Preruseni kouzla byla jedne z mala na int. a byl jsem rad ze aspon v necem su v poho. Tim ze to bude na opet na vuli, jen podpori combeni do teto vlastnosti.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 28.3.2006 07:53  89
NoirHm, nahod sem nejake obecne mechanismy z PPH (a ted nemyslim obecne dovednosti, protoze ty jsou volitelne), ktere pouzivaji Int - jestli je jich aspon tolik co tech ktere pouzivaji Vol.
noir 28.3.2006 07:29  88
Bouchi:
Stejne tak potrebujes INT k mnoha dulezitym obecnym vecem.
Ohledně lahvičky: Já pořád psal (nebo myslel) otevří+vypít. Proto jsem do příkladu z DnD 3,5 taky napsal "komplexní akce, respektive dvě standardní" (jedna na otevření, druhá na pití).

[ 1392 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt