Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Což takhle
dát si Lopuch?

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Čaroděj [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Zpět do klubu Dračí doupě Plus.

Téměř finální errata příručky čaroděje - 1. část (10. 4., po textové stránce úplná).
Provizorní index kouzel
Provizorní errata Čaroděj

Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 1392 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
noir 28.3.2006 13:40  111
Bouchi:
109:Fobie není silnější varianta strachu, je to nemoc. Stejně jako zlomená noha není silnější varianta ohnuté nohy, je to zranění. IMHO.
110:Mě jde o to zjistit, co si myslí hráči, třeba s kouzelníkem a jeho omezeními jsem se zatím třeba s Apexxem shodl. Chodí sem zástupce vydavatele, to mi vpodstatě stačí... Zatím většina problémů, které jsem za problémy považoval, a na které jsem upozorňoval, se vyřešila uspokojivě (silný zloděj, divný theurg, nesmyslná náročnost kouzel), takže mi připadá, že toto místo je dobré k tomu na tyto věci upozorňovat.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 28.3.2006 13:30  110
Noir"Mě nevadí, že se na něco zapomnělo (tohle se nedá pokrýt nikdy), mě jde o vnitřní rozpory v systému, které ho rozrušují a berou mu logiku."
Tak to proboha sepis a posli pres webovy formular. Sem autori nechodi a tudiz ti malokdy nekdo kvalifikovane odpovi, jestli jsi skutecne objevil vnitrni rozpor v systemu nebo jestli jsi neco spatne pochopil.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 28.3.2006 13:28  109
NoirNe, strach neni nemoc. Ale fobie je silnejsi varianta strachu, nemyslis?
noir 28.3.2006 13:27  108
Bouchi 105:Což nemá nic společného s tím, nač jsi posléze reagoval. Jak říkám, nedorozumění...
Bouchi 106:Str. 45?Hm, tak to je podivná úvaha, brát strach jako nemoc. ALe budíž, je to divné, ale jako záchytné pravidlo by to šlo.
Dante:
Vidíš to, já si zase myslím, že strach se dá potlačit i inteligencí, klidně i charismou, dokonce i zručností nebo silou.
Příkaldy?
Jdu sám po lese a začnu mít strach, že mě někdo přpadne:
1/Mám silnou vůli, tak si řeknu, že není důvod mít strach a su v pohodě.
2/Jsem chytrý kluk, takže vím, že v okolí nemůže být nebezpečného, protože v této oblasti nebyly hlášeny žádné nebezpečné šemy už 84 let a z novin vím, že nebezpeční zločinci neuprchli a kriminalita je tu nulová.
3/Mám skvělé smysly, tak se na chvilku zatsavím, rozhlédnu se, zaposlouchám, uslyším jen samé přirozené zvuky, kteeé jsem schopne analyzovat a určit, takže vím, že není důvod mít strach.
4/Jsem fakt korba s velkou sebedůvěrou, tak si urvu pořádný klacek a strach je pryč...
Ke všem pravidlům se IMHo MUSÍ přistupovat přesě tak, jak říkáš, jinak v nich bude bordel. Mě nevadí, že se na něco zapomnělo (tohle se nedá pokrýt nikdy), mě jde o vnitřní rozpory v systému, které ho rozrušují a berou mu logiku.
dante_the_blue 28.3.2006 13:16  107
Vida, chytnul ses, ale pochopils jaks sam chtel. Eliminovat ne, vzdy je fajn slyset nekoho s naprosto jinym pristupem. Ale kdyz veskera kritika od zacatku vseho se stavi na jednom zakladu, cholerickym lidem jako jsem ja proste dojde trpelivost-vule :) Nemel to byt utok ani na tvuj styl hry, protoze ho neznam. Ale na to 100% rizeni pravidly bez snahy uvazovat a zapojit vlastni logiku...prijde mi to jako pri sestavovani navodu k pouziti nektereho el. zarizeni nebo vedlejsich ucinku leku, pokryt vsechny moznost tak, aby kdyz nekoho napadne uplna silenost, nas nemohl zalovat, ze jsme ho nevarovali. Obdivuju tu Tvou vynalezavost, ale prijde mi, ze k pravidlum DrD+ proste nelze pristupovat tak, jako vystupni kontrolor kontroluje uzivatelske prirucky...jestli se na nahodou na neco absurdniho nezapomnelo. Nejde mi o muj styl hry ani o tvuj, ale o hodnoty spojene s DrD+. Obcas mi to pripada jako kdybych ja, zryty odpurce hip-hopu a hip-hopove kultury psal kritiku do BBaraku. To je sice lehce irelevantni prirovnani, ale obcas mi to tak opravdu prijde.
Vule ma neco spolecneho se strachem, no v DrD+ to nenajdes, ale v normalnim zivote ano, potazmo v psychologii. Je to fantasy, ale jiste veci je nutno odvozovat od chapani naseho sveta.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 28.3.2006 13:09  106
Noir [104]: "Vůle má něco společného se strachem? V +ku? Kde přesně to najdu?" Da se to vyvodit z te velke tabulky ruznych postizeni v PPJ.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 28.3.2006 13:04  105
Noir [101]: Ovsem predtim jsi prohlasil "Všimni si, že vše, co jsi vyjmenoval, se týká jen boje", coz proste neni pravda, protoze zraneni a unava (kdyz tedy chces zavislost na Vol jen z edice A) se zdaleka netykaji jen boje.
noir 28.3.2006 12:58  104
dante: Samozřejmě, tvůj styl hry je mnohem lepší než ten můj, oprávněně teď zvracíš.
ANo hrál jsem do zloděje a chtěl jsem, aby to byl chytrý a vynalézavý chlapík, nerozvážný a prchlivý, který se nedokáže na nic moc soustředit. Kdyby ho mučili, všechno by vykecal, při prvním zranění se okamžitě vzdával (byť třeba jen na oko). Co je na tom ne+kového?
Vůle má něco společného se strachem? V +ku? Kde přesně to najdu?
Vidíš to, já třeba chápu nutnost zachovat si chladnou hlavu za věc ovlivnitelnou inteligencí daného člověka.
Prosím, už nikdy nepiš příspěvky eliminačního typu ("ty to hraješ úplně blbě, raději hrej něco jiného, takhle trapně americky), nemá to nic společného s diskuzí, je to osobní útok a nic to neřeší. Navíc to jen zvedá zbytečně emoce...
dante_the_blue 28.3.2006 12:36  103
Boze...to je tak odpornej munchkinismus, RPG klisovatost, a lpeni na pravidlech docela americkym pravnim zpusobem, ze se mi udelalo nevolno a uz nic nenapisu :) Nebo to mozna vydrzim...
Noir> Tys hral zlodeje a investoval do neceho...inu, nehral jsi neco jineho nez DrD+? Pokud byl tvuj zlodejicek trasoritka co se lekla kazde krysy (a takhle bys ho mel hrat, jinak by ses nikdy nedostal na 12.lvl) pak je to zcela v poradku. Jenze u zlodeje se clovek malokdy obejde bez rizika a nebezpeci, nutnosti zachovat chladnou hlavu (i ten divokej loupeznik v lese musi pockat na vhodny moment k prepadeni) a tim padem by se mu Vol mela zvysovat. Nehlede na to kdy ji dle pravidel zlodeje pouzije, je to jeho charakteristika a podle ni se hraje, coz je nejdulezitejsi. PJ k tomu bude prihlizet a obcas te necha hodit, treba jestli ti nepovoli sverace az v naprostem napeti v temnych ulickach pri tichem plizeni z dosahu strazi z postrani ulicky vykoukne bezdomovec. O tom to je, ne o pravidlech. Proc to ale psat znovu a znovu, jak v pravidlech tak tady...
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 28.3.2006 11:24  102
domingo [99]: No, napriklad kdyby kolem bojujicich zcistajasna vzplaly metrove plameny, tak bych je klidne nechal hodit si na vyruseni a v pripade neuspechu by se jim zamyslena akce nepovedla.
noir 28.3.2006 10:55  101
Bouchi:
Teď jsme si asi nerozuměli: Já svým poukázáním na tvou větu "Soustředění se týká boje" upozorňoval na to, že tahle vlastnost není v edici A závislá na INT, ale na VOL. Nic dokola nemelu, jen sis nevšiml kontextu, v němž to je:
Já: "Všimni si, že vše, co jsi vyjmenoval, se týká jen boje, kdežto inteligence se projeví v hravějších záležitostech."
Ty: "Zraneni se tyka jen boje? Unava se tyka jen boje? Soustredeni se tyka jen boje?"
Já: "Neargumentuj prosím Edicí B, dokud nebudou errata, pracuji s tím, co mám ("Soustredeni se tyka jen boje?"). (V edici A je soustředění vázáno na INT, ne na VOL).
Pokud jsem se vyjádřil nějak nesrozumitelně a tím v tobě vyvolal hněv, tak se omlouvám...
Ano, zloděj si může zcela volitelně vybrat i Boj se zvířaty, Etiketu podsvětí a Společenskou etiketu, jinak nic. Takové detaily jeko je kreslení map, zacházení s magickými předměty, čtení a psaní, znalost města a další jsou pro něj zcela zbytečné :o)
Když odhlédnu od pravidel, zloděj je povolání, kterés inteligencí a důvtipem prostě musí pracovat: Je to tricster, který své protivníky ošálí, obalamutí, přechytračí.
jakého zloděje bys chtěl mít v družině: Toho, který rychle svým důvtipem rozpozná problém, analyzuje ho a s vtipem vyřeší (byť trošku nerozvážného), nebo takového, který když mu vraziš meč do břicha, tak tě ještě dvakrát bodne a může jít 25 hodin denně, aniž by se unavil? Mě osobně, a taky většině autorů fantasy, které jsem četl, přiapdá jako zlodějštější model 1.
xKiv:
Jak to čaroděj pozná, že už není ohrožen? Ví, že každý mírně nadprůměrný bojovník bude mít schopnost po něm svou zbraň hodit, neví, jestli kolem neslídí neviditelný zloděj, to je přece bezprostřední ohrožení, ne? N
3/Boj ve kterém má družina jednoznačně převahu? Takové jsem ještě nepoznal, a to už hraju pěkných let :o) A pokud ano, byla to jen léčka, která měla postavy ukolébat. Herně je to vpodstatě nesmysl, hra má být pro postavy a hráče výzva, což boje, kdy má družina jednoznačnou převahu zrovna moc nejsou... Tím nepopírám, že se do nich družina může výjimečně dostat
4/viz domingo...
ad. 80: poslední věta:
Tak tak.

captainn 28.3.2006 10:21  100
domingo: Běda! Mohl bys být bojem od toho bojování vyrušen.
domingo 28.3.2006 10:13  99
xKiv [97]: Hmm ... bol vyzaduje (zvacsa) plne sustredenie ...
Teda ked bojujem musim si hadzat kazde kolo ci sa dokazem sustredit na boj ? :-)
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 28.3.2006 10:06  98
NoirNENI PRAVDA ze v edici A je psano, ze soustredeni se tyka jen boje.
PPH, edice A, strana 69, Soustredeni za extremnich podminek.
Jakkoli jsem klidas, tak uz jsem malem vypenil, protoze furt meles dokola neco co neni pravda, prestoze jsem te uz vcera odkazal na text, kde se pise opak toho co tvrdis.
Dovednosti nejsou "volitelny system", dovednosti jsou "volitelne" ve smyslu, ze zadna postava nema "povinne" konkretni dovednosti.
xkiv 28.3.2006 10:02  97
Noir:
77: carodej nemusi byt bojem bezprostredne ohrozen - stoupne si o kousek dal, protovniky zastavi pritel bojovnik, pak uz je jedno jestli carodej hodi malo nebo hodne na boj.
3/ rozhodne ne duel nebo boj, ve kterem ma druzina jednoznacnou prevahu
4/ kazdy kdo se na neco potrebuje (plne) soustredit a jsou pochybnosti, jestli se mu to podari, by mel pouzit mechanismus na udrzeni soustredeni

80: ale prosim, copak zlodeji a hranicari pouzivaji svoje schopnosti jenom behem boje?
A nejak jsem si nevsim, ze by bojove schopnosti mely extra pozadavky na soustredeni.
Teda krome toho, ze na boj je potreba plne soustredeni :)
Takze kdyz zapomenes na tu cast ".. a jsou pochybnosti .." tak by si vlastne na udrzeni koncentrace meli hazet vsichni bojujici kazde kolo ;-p

Bouchi 89: pokud vim, tak v PPH je na Int akorat "Znalosti postavy".
Dokonce ani to prohledavani nema s Int nic spolecneho (prestoze zrovna v tehle oblasti by "znalosti postavy" mohly pomoct, ale byl jsem sestrelen).

Nicmene ve skutecnem hrani se na Int hazi i jindy.


[ 1392 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt