Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Diskuze na Lopuchu,
pohlazení na duchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Čaroděj [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Zpět do klubu Dračí doupě Plus.

Téměř finální errata příručky čaroděje - 1. část (10. 4., po textové stránce úplná).
Provizorní index kouzel
Provizorní errata Čaroděj

Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 1392 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
anonym 20.8.2008 21:31  1310
Ujištění seCelebrindol

Tedy následující odstavec v erratech se z energetické magie týká jen kouzel: blesk, hněv boží, ohnivá koule, smrt v plamenech; jmenovitě se NEtýká například kouzel: výboj (ani trasovaný či transponovaný), kulový blesk, ohniví sršni; chápu to správně?


Zmiňovaný odstavec z errat:

Další varianta útočných kouzel se pozná podle parametru ZZ. To bývají typicky různé blesky, výboje a podobné nehmotné útoky. U těchto kouzel nezáleží na vlastnostech nositele, ale ještě záleží na náhod – přihozením 1k6 (dle pravidel pro souboj) a převedením dle Tabulky zranění a únavy získáš skutečné zranění, jež svému soupeři uštědříš.

Profa:

V edici A se značí zranění zbraně také jen jako zranění. Jak v tabulce zbraní (tam k nejasnostem dojít asi nemůže), tak u čaroděje při popisu kouzel. Plamenný (stejně jako ledový) meč má uveden parametr "zranění", stejně jako ohnivá koule má "zranění" a stejně jako výboj má "zranění". U mečů to logicky znamená zranění zbraně, to chápu, u onivé koule je to ve stejné tabulce, ale nepřipadá mi to smysluplné, podle toho, co psal Celebrindol, tak je u ohnivé koule tím myšleno ZZ, u výboje netuším, má-li jít o ZZ nebo Zranění, proto se na to ptám. Poitnou toho, co teď píšu, je tedy, že Čarodej edice A vere 1.0 :-) mezi těmito pojmy striktně nerozlišuje a já se snažím identifikovat, co co značí.

Děkuji Vám za Vaše reakce!
profa 20.8.2008 21:07  1309
anonym [1307]: Je potřeba rozlišovat 3 základní případy (obecně, ne jen u čaroděje):

1. Zranění zbraně - jde o základní charakteristiku uváděnou v PPH tabulce zbraní. Hodnotovým přičtením (Zranění ⊕ Síla) se získá ZZ.
2. ZZ (Základní zranění) - charakteristika průměrného účinku zbraně v držení postavy. Přičtením hodu 1k6 se získá Zranění.
3. Zranění - konečný účinek, převedením podle Tabulky zranění se získá počet křížků.

Tedy Zranění zbraně ⊕ Síla = ZZ; ZZ + 1k6 = Zranění; τ(Zranění) = křížky.

Pokud vím, tak tato terminologie se ve všech příručkách používá.
celebrindol 20.8.2008 20:53  1308
Anonym 13071. do ohnivé koule se čarodějova síla (ani zručnost) nepromítá, 1k6 se hází

2. u výboje je přímo psáno:
"Pokud čaroděj terč skutečně zasáhne, způsobí zranění ZZ = +3"
tady se 1k6 nehází, je uvedeno přímo konkrétní výše zranění

3. 1k6 se taky nehází, ten samý případ jako 2.
anonym 20.8.2008 18:50  1307
Zranění kouzel - dotazAhoj, chtěl bych se zeptat, jak je to přesně se zraněním u kouzel - kdy se počítá se silou čaroděje, kdy se hází 1k6 a kdy se jen převede. Mám pravidla edice A a prošel jsem odpovídající pasáž v erratech v záhlaví, ale pár věcí mi stále není jasných, nebo mi připadá podivných:

  1. Ohnivá koule má v popisu tabulku jako sřelná zbraň, to znamená, že se do ní promítá čarodějova síla a ještě se hází 1k6, že? Takže čím je čaroděj silnější, tím více ohnivou koulí zraní, chápu to dobře?
  2. Výboj (a podobná kouzla, stejně jako třeba ohniví sršni): Není tam použito ani klíčové slovo "ZZ" ani "Síla zranění". Jak to probíhá u něj? Podle popisu "Zranění = +3" bych čekal, že vždy zraní za 5 životů, ale zase v erratech se o bojových kouzlech píše, že kouzla jako blesky mívají udávaný ZZ... takže má se ještě házet 1k6? Nebo je to považováno za zbraň, u kterých už opravdu bývá parametr nazvaný přímo "Zranění" a má se do síly blesku zahrnout i síla čaroděje?
  3. U kouzel jako stěna ohně, kde se zranění přímo zjist podle síly kouzla, to řadím do kategorie "převedu a neházím" (snad správně). Pokud by to u bodu 2. bylo jinak (tedy např. u blesků se házelo), jak je to u jiskrného pohledu, kde je vzorec zrnění = síla? Házet či ne? Navíc u jiskrného pohledu si nejsem jist kdy se zrannění uděluje - každé kolo (stejně jako postih k boji, který tam je) - a tedy by bylo za 2 kola trvání kouzla zraněnní = síla +6, nebo je to za celou dobu trvání kouzla a každé kolo terč dostane zranění = síla -6?


Děkuji za vaše názory, případně dokonce potvrzené odpovědi a omlouvám se, pokud se tu tyhle věci už (několikrát) řešili, ale 1258 příspěvků je na mě moc na pročtení. :-)
envec 19.6.2008 13:56  1306
Máte někdo nějaké vlastní kouzla z okruhu vitální, energetická a materiální?
gran 16.4.2008 18:08  1305
No bude se muset k tomu živit jako barman nebo tak něco. Aspoň si udělá kontakty, ne .)
Ale je pravda, že na detektiva je asi lepší theurg.
profa 14.4.2008 19:50  1304
A když mu to studium někdo bude platit...
xkiv 14.4.2008 16:23  1303
Kdyz prvnich deset urovni stravi na Vysokem Uceni Investigativnim na Magicke Univerzitete, tak jo.
pecka123 14.4.2008 14:27  1302
on investigativní detektiv s těmi náročnostmi, co jsou v pravidlech si nevydělá ani na slanou vodu.
gran 13.4.2008 21:50  1301
Čaroděje sice nehraji, ale mám vymyšlenou postavu, kdyby náhodou .)

Časoprostorová je jasná volba. Pak se mi líbí mentální - ale to se ve mně asi trochu projevuje Theurg =P A u energetické se mi líbí Dekapitace x)
Ostatní obory ať se jdou vycpat .))) (i když takový investigativní detektiv... ale i tak, vychází to někam dozadu)
Úplně na konec dávám materiální magii.
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 1.3.2008 09:29  1300
Oblíbená magie1-materiálka
2-vitální
3-časoprostor/mentální
4-energetická
5-tu, kterou bych nehrál, investigo.
xkiv 27.2.2008 18:15  1299
EnVec
na seslání mu stačí na kostkách hodit 5 na první náročnost


1) To je priserny, pokud rikam, ze neco umim, tak tim nemyslim, ze se mi to v petine pripadu vubec nepovede ...
(nekoukam ted na to, ze je to "kouzlo desate urovne" a pro kouzelnika na desate urovni by tudiz mozna jeste mohlo predstavovat vyzvu ...)

2) pravdepodobne ma jeste +2 za hul (pokud ma "cestovatelskou" hul, tj. srovnatelne dlouhou, jak je sam vysoky), takze mu staci hodit 3 (ma zaklad 10 (int) + 10 (obor) + 2 (hul) = 22, zakladni obtiznost je 25)



Ale mame i jina hezka kouzla. I na prvni urovni (Uder dokaze ustedrit ranu se SZ=9(kdyz hodi dost na seslani)+2(kdyz se trefi do hlavy)+6(na kostkach)=17, to je 22 krizku zraneni ... do hlavy se ma sanci trefit celkem ... nezanedbatelnou, pac se tomu da branit jenom uhnutim a na 3 metry to ma (s holi) UC=4+2(hul/finta Zamerovani projektilu)+3(za vzdalenost)+Strelba carodeje + opravy za velikost a pohyb .... a 22 krizku do hlavy nekoho, kdo ma mez zraneni maximalne (kroll s namaxovanou Sil 6 ma Odl 7) taky 22, to je zraneni presne za jeden radek nebo i vic, a to jde automaticky do hajan).

Treti stupen Uderu je na narocnosti 15, s Int 4, holi +2 a oborem +1 staci na kostkach hodit 8 :) [cca 45 % sance]
Pak jeste hodit 6 na zraneni [17%] a trefit se do hlavy (nejmin 30%), to mame venkoncem pres 2% pravdepodobnost, ze se to takhle podari :)

No nic, pri zminenych parametrech, hodu 5 na seslani, 3 na zraneni a zasahu hlavy to stejne udela zraneni +11 (11 krizku), o cemz si muze carodej priTvT utoku holi (nebo i lecktery bojovnik s jinou zbrani - pri TvT totiz k zasahu hlavy nejspis nedojde) jenom zdat.
envec 27.2.2008 12:13  1298
Přetah z obedného fóraAnonym trvdí že mág je lepší s holí než ze svými kouzli a to jak na nižších tak i na vyšších lvl. Dovolil jsem si udělat srovnání mága, který teda bude fajtit hůlkou a kouzlit na lvl 10.
Oba dva jsou lidé.

1. kouzlící

Si: 3
Obr:5
Zrc:8
Vol:5
Int:10
Cha:0

specializace 10 lvl a energetické

bude chtít sestal hněv boží

na seslání mu stačí na kostkách hodit 5 na první náročnost
útočnost 10 + 2k6+ a zranění 22+1k6 (40-80zranění instantně)

2. bojující s maxovanou sílou a obratností jak psal anonym

Sil:8
Obr:8
Zrc:0
Vol:6
Int:6
Cha:0

i když mu dáme např obří kladivo (obouruč) tak dá 11+1k6 ZZ (11-22 zranění)

1. druhému může útok jednoduše vykrýt ten 2. nemá takřka šanci hněvu uhnout
xkiv 22.2.2008 08:09  1297
No jo, nekdo ma rad konzistentni svet ...
dajen 20.2.2008 19:08  1296
xKiv [1295]: Což je všechno sice velice herně zajímavé, ale děsně náročné pro PJ na přípravu.

[ 1392 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt