Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Tolik rozruchu
jen v Lopuchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Čaroděj [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Zpět do klubu Dračí doupě Plus.

Téměř finální errata příručky čaroděje - 1. část (10. 4., po textové stránce úplná).
Provizorní index kouzel
Provizorní errata Čaroděj

Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 1392 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
xkiv 9.9.2008 12:09  1320
Tak ja jsi to navrhnul je to asi 4x silnejsi, nez obdobna schopnost theurga, navic na miste, kde se s takovymi bonusy vubec nepocita:
1) pokud by autori s takovou dovednosti pocitali, tak by narocnosti kouzel nechali trochu vyssi nez ted jsou
2) mezi hody na seslani carodeje a theurga je nejaky zamysleny vztah, ktery by se touhle dovednosti mohl narusit
ficus 9.9.2008 11:43  1319
jako obecnou dovednost okultismem si dotyčný trénuje mysl a to se potom projeví i v jeho schopnostech tk nak sem to myslel
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 8.9.2008 08:53  1318
no rozdelit to u carodeje na jednotlive obory - casoprostor.okultizmus atd... mozna.

Ale stejne mi to prijde takove, ze je to nahrazovani IQ, ktere se pocita do vyvolani. Takhle si muzes davat hodne do vol a mit hafo magu a jeste vyvolavast nej uspechy.
dajen 8.9.2008 07:17  1317
FicusA to by mělo být co? Obecná dovednost nebo schopnost povolání?
Jestli je to obecná dovednost, tak je to "za málo peněz hodně muziky".
ficus 8.9.2008 07:02  1316
Pánové docela jsem přemýšlel o speciální dovednosti hlavně pro čaroděje a theurgy.....

Okultismus

Dotyčný si podle stupňe 1stupeň=+1
..........................................2stupeň=+2
..........................................3stupeň=+3
Přidá bonus ke všem hodům v oblasti vyvolávání kouzel koncentraci
vztupu do sfér a mentálního souboje.


Je to reálné?
melkor_unlimited melkor_unlimited Ltd. 23.8.2008 06:15  1315
V druhé části errat čaroděje (popisy kouzel) jsou upřesněny ty věci, které dělaly v edici A takový guláš.
Proč ta 2. část ještě není na netu tedy nevim. Už je to dost dlouho co byla udělaná.
anonym 21.8.2008 12:00  1314
DěkujiDěkuji, hlavně xKivovi, tohle mi bylo asi nejužitečnější.
Přímo ZZ má v pravidlech uvedeno jen kouzlo Odštěpky a Tlaková vlna, ostatní mají Zranění. U mečů a podobně to chápu jako Zranění Zbraně, u blesků jsem nevěděl, co s tím, zacházením jako se střeleckou zbraní s pevnou silou uživatele a tedy přímo udaným ZZ se to vše stává celkem smysluplným.
Nicméně jste mě přesvědčili, že si tu edici B radši koupím. :-)

Takže ještě jednou díky všem, už je mi, alespoň doufám, jasné, jak u kterého kouzla zjistit, za kolik životů zraní.
xkiv 21.8.2008 11:42  1313
Hlavne vsechny kouzlem vytvorene *strelecke* zbrane jsou povazovane za *kuse* bez PS - nebo s PS takovou, aby bylo ZZ(Zaklad Zraneni)=ZZ(Zraneni Zbrane)
To znamena, ze se k tomu sice nepricita (ani v kolecku ani bez kolecka) Sil postavy, ale pricita se k tomu 1k6.
profa 21.8.2008 11:11  1312
anonym [1310]:

No, ve chvíli, kdy tam je tabulka, mělo by jít o Zranění zbraně (případ 1) a pokud ne, jde o Zranění (případ 3). Jinak v tabulkách se to patrně uvádí zkráceně proto, aby se to vešlo.
davec 21.8.2008 08:13  1311
U nás to bereme zjednodušeně - pokud je v parametrech kouzla zmíněno "ZZ=X", háže se 1k6. Pokud tam je zmíněno "zranění=x" neháže se...

ZZ je prostě zbraňový parametr u něhož hážeme vždy.
anonym 20.8.2008 21:31  1310
Ujištění seCelebrindol

Tedy následující odstavec v erratech se z energetické magie týká jen kouzel: blesk, hněv boží, ohnivá koule, smrt v plamenech; jmenovitě se NEtýká například kouzel: výboj (ani trasovaný či transponovaný), kulový blesk, ohniví sršni; chápu to správně?


Zmiňovaný odstavec z errat:

Další varianta útočných kouzel se pozná podle parametru ZZ. To bývají typicky různé blesky, výboje a podobné nehmotné útoky. U těchto kouzel nezáleží na vlastnostech nositele, ale ještě záleží na náhod – přihozením 1k6 (dle pravidel pro souboj) a převedením dle Tabulky zranění a únavy získáš skutečné zranění, jež svému soupeři uštědříš.

Profa:

V edici A se značí zranění zbraně také jen jako zranění. Jak v tabulce zbraní (tam k nejasnostem dojít asi nemůže), tak u čaroděje při popisu kouzel. Plamenný (stejně jako ledový) meč má uveden parametr "zranění", stejně jako ohnivá koule má "zranění" a stejně jako výboj má "zranění". U mečů to logicky znamená zranění zbraně, to chápu, u onivé koule je to ve stejné tabulce, ale nepřipadá mi to smysluplné, podle toho, co psal Celebrindol, tak je u ohnivé koule tím myšleno ZZ, u výboje netuším, má-li jít o ZZ nebo Zranění, proto se na to ptám. Poitnou toho, co teď píšu, je tedy, že Čarodej edice A vere 1.0 :-) mezi těmito pojmy striktně nerozlišuje a já se snažím identifikovat, co co značí.

Děkuji Vám za Vaše reakce!
profa 20.8.2008 21:07  1309
anonym [1307]: Je potřeba rozlišovat 3 základní případy (obecně, ne jen u čaroděje):

1. Zranění zbraně - jde o základní charakteristiku uváděnou v PPH tabulce zbraní. Hodnotovým přičtením (Zranění ⊕ Síla) se získá ZZ.
2. ZZ (Základní zranění) - charakteristika průměrného účinku zbraně v držení postavy. Přičtením hodu 1k6 se získá Zranění.
3. Zranění - konečný účinek, převedením podle Tabulky zranění se získá počet křížků.

Tedy Zranění zbraně ⊕ Síla = ZZ; ZZ + 1k6 = Zranění; τ(Zranění) = křížky.

Pokud vím, tak tato terminologie se ve všech příručkách používá.
celebrindol 20.8.2008 20:53  1308
Anonym 13071. do ohnivé koule se čarodějova síla (ani zručnost) nepromítá, 1k6 se hází

2. u výboje je přímo psáno:
"Pokud čaroděj terč skutečně zasáhne, způsobí zranění ZZ = +3"
tady se 1k6 nehází, je uvedeno přímo konkrétní výše zranění

3. 1k6 se taky nehází, ten samý případ jako 2.
anonym 20.8.2008 18:50  1307
Zranění kouzel - dotazAhoj, chtěl bych se zeptat, jak je to přesně se zraněním u kouzel - kdy se počítá se silou čaroděje, kdy se hází 1k6 a kdy se jen převede. Mám pravidla edice A a prošel jsem odpovídající pasáž v erratech v záhlaví, ale pár věcí mi stále není jasných, nebo mi připadá podivných:

  1. Ohnivá koule má v popisu tabulku jako sřelná zbraň, to znamená, že se do ní promítá čarodějova síla a ještě se hází 1k6, že? Takže čím je čaroděj silnější, tím více ohnivou koulí zraní, chápu to dobře?
  2. Výboj (a podobná kouzla, stejně jako třeba ohniví sršni): Není tam použito ani klíčové slovo "ZZ" ani "Síla zranění". Jak to probíhá u něj? Podle popisu "Zranění = +3" bych čekal, že vždy zraní za 5 životů, ale zase v erratech se o bojových kouzlech píše, že kouzla jako blesky mívají udávaný ZZ... takže má se ještě házet 1k6? Nebo je to považováno za zbraň, u kterých už opravdu bývá parametr nazvaný přímo "Zranění" a má se do síly blesku zahrnout i síla čaroděje?
  3. U kouzel jako stěna ohně, kde se zranění přímo zjist podle síly kouzla, to řadím do kategorie "převedu a neházím" (snad správně). Pokud by to u bodu 2. bylo jinak (tedy např. u blesků se házelo), jak je to u jiskrného pohledu, kde je vzorec zrnění = síla? Házet či ne? Navíc u jiskrného pohledu si nejsem jist kdy se zrannění uděluje - každé kolo (stejně jako postih k boji, který tam je) - a tedy by bylo za 2 kola trvání kouzla zraněnní = síla +6, nebo je to za celou dobu trvání kouzla a každé kolo terč dostane zranění = síla -6?


Děkuji za vaše názory, případně dokonce potvrzené odpovědi a omlouvám se, pokud se tu tyhle věci už (několikrát) řešili, ale 1258 příspěvků je na mě moc na pročtení. :-)
envec 19.6.2008 13:56  1306
Máte někdo nějaké vlastní kouzla z okruhu vitální, energetická a materiální?

[ 1392 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt