Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Diskuze na Lopuchu,
pohlazení na duchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Čaroděj [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Zpět do klubu Dračí doupě Plus.

Téměř finální errata příručky čaroděje - 1. část (10. 4., po textové stránce úplná).
Provizorní index kouzel
Provizorní errata Čaroděj

Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 1392 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
dajen 10.10.2008 11:31  1353
Davec [1350]: Ale už asi vím v čem si nerozumíme. Ty a ostatní předpokládáte, že kouzelník spotřebuje magenergii až vlastním sesláním, zatímco já předpokládám, že ji spotřebovává už od začátku vyvolávání...
A jak ji spotřebovává od začátku vyvolávání, když efekt kouzla se projeví až v okamžiku dokončení seslání?
Já bych řekl, že od začátku vyvolávání magenergii jenom tvaruje do výsledné podoby kouzla a spotřebuje ji až sesláním.
apexx 10.10.2008 11:29  1352
Jak říkám, toto je čistě nekomunikace mezi autory theurga a čaroděje, za kterou si ted "autoři" hrdě stojí.
apexx 10.10.2008 11:27  1351
Teď, teď, teď, teď a teď. Pět formulí za 5 sekund a zbytek kola se škrábe v nose? Proč to tak není? Sorry ale protože je to nesmysl.
davec 10.10.2008 11:23  1350
ApexxNe, Theurg namíří, řekne si teď a je to. Nemusí k tomu mrmlat nějakou mantru nebo co to vlastně kouzelníci dělají. To je jeho výhoda v tom, že to má připravené dopředu. Prostě to sesílá tak trochu v nulovém čase.

Ale už asi vím v čem si nerozumíme. Ty a ostatní předpokládáte, že kouzelník spotřebuje magenergii až vlastním sesláním, zatímco já předpokládám, že ji spotřebovává už od začátku vyvolávání...
pecka123 10.10.2008 11:12  1349
Davecsorry, že rýpám, ale proč by měl čaroděj začínat kouzlit už na začátku kola? Nemám u sebe příručku čaroděje, ale v PPH je uvedeno, že doslova můžu zahlásit "jestli se pokusí utíkat, ochromím ho kouzlem". Proč by ostatní akce šly podmiňovat a kouzlení ne? Nemám problém, prohlásit, že šlo o přerušení kouzlení uprostřed vícekolového kouzla, ale u jednokolového kouzla není důvod, proč rozlišovat theurgické a čarodějské sesílání kouzla (obojí splňuje definici Akce).
apexx 10.10.2008 11:06  1348
To DavecK 1/2: S tím moc nesouhlasím. Theurg taky potřebuje nějaký ten čas na vyvolání formule. Taky si IMHO na začátku kola na formuli šáhne, pak třeba zamíří a pak uvolní. Kdyby to bylo tak jak píšeš ty theurg by seslal formulí třeba deset za kolo. Co by ho omezovalo když to jde podle tebe "okamžitě"?

K 2/2: Plný souhlas. Tudíž ale střelec nestratí šíp, theurg formuli a IMHO čaroděj neztratí kouzlo.
davec 10.10.2008 10:22  1347
Podle mě je to celé nepochopením, nebo rozdílným chápáním jedné důležité věci.

Kouzelník začíná kouzlit okamžikem vyhlášením akce, tedy začátkem kola a v případě jednokolového kouzla jej vyvolá v okamžiku své iniciativy. Zatímco theurg vyvolává okamžitě v okamžiku své iniciativy, tím, že danou formuli uvolní. Z toho mi jasně vyplývá, že kouzelník když přeruší kouzlení ztratí magenergii, zatímco theurg nic nepřerušuje, ten jen prostě nezačne sesílat...

Co se týče osatních povolání, tak ty postupují naprosto stejně. Pokud dělají nějakou celokolovou (či vícekolovou) akci, tak jejím přerušením ztrácejí vše co do té chvíle získali (míření, sbírání síly atd.). Pokud jde jen o nějakou činnost okamžitého rázu, a rozhodnou se nahlášenou činnost nedělat, tak "jen" ztrácejí možnost něco v tomto kole udělat, s výjimkou obrany a ústupu.
pecka123 10.10.2008 09:56  1346
V pravidlech je psáno, že lze v omezené míře reagovat na akci druhého. Konkrétně je možno vázat akci na nějaké podmínky, pokud se nesplní, nedělá postava nic. Zahrnout do podmínek "jestli se mi bude chtít" je podle mé intepretace str. 100 PPH zcela korektní a nutit hráče to vypisovat v každém kole je zbytečné, tudíž bych to chápal jako automatickou součást výběru bojové akce.

Jinak mezi čarodějským a theurgickým kouzlením je jistý základní rozdíl, [spoil] a to sice, že čaroděj při sesílání kouzla formuli de facto modifikuje a doplňuje její parametry (v řeči theurga). Tuto činnost theurg neumí přímo, využívá k tomu Správce, ovšem, pokud Správce přeruší modifikování, nedojde ke zničení formule. Samotná formule zmizí až aktem seslání kouzla. [/spoil]

Na základě této argumentace se mi jeví jako odůvodněné, aby čaroděj směl své kouzlení zrušit bez újmy na magenergii. Koneckonců je přece podivné, aby magenergie zmizela bez jakéhokoli efektu (šlo by o porušení zákona zachování energie).
apexx 10.10.2008 09:52  1345
To BouchiTaktéž nemám sebou PPH, ale to je snad uplný základ soubojového systému DRD+, ne? Boj se vyhodnocuje podle pořadí na pravítku a postavy níže reagují na to co se děje před tím. Př: jsem střelec a střílím na srnu, jsem ale pomalejší než můj kamarád válečník, který srnu sejmul a tak hlásím: ruším akci střelba. Proč bych panebože střílel do ležící mrtvoly?
dajen 10.10.2008 09:06  1344
EnVec [1336]: Jenže když už chcete srovnávat, tak srovnávejte srovnatelné. Tedy čarodějovo seslání kouzla a theurgovo seslání formule, což jsou v podstatě skoro totožné, jenom trochu odlišně co se předpokladů týče prováděné věci. Tomu se nepodobá nic z toho, co má v boji k dispozici bojovník nebo hraničář.

Bouchi [1343]: Nevím kde přesně (nemám u sebe PPH), ale jsem si naprosoto jist, že v PPH je zmínka o tom, že svou akci můžeš kdykoli v průběhu kola zrušit.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 10.10.2008 07:06  1343
Apexx [1342]: Mozna blbe ctu nebo je to jinde nez bych cekal, ale v PPH v sekci Jedno kolo boje jsem nic takoveho nenasel.
apexx 10.10.2008 06:55  1342
Tuhle možnost pokud se nepletu má každý. A nikdy nic neztratí. Hlásí ruším akci a bráním se zbraní (popř uhýbám).
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 10.10.2008 06:51  1340
Apexx [1339]: To mas pravdu. Ale pokud das carodeji moznost "kdyz po pohledu na pravitko zjistim, ze to nestihnu, muzu nekouzlit (tj. zrusit pzvdne planovanou akci)", mel bys takovou moznost dat kazdemu a tim IMHO totalne rozhodis cely soubojovy system.
apexx 10.10.2008 06:48  1339
To BouchiHecras tím IMHO myslel "po pohledu na pravítko zjistím že to nestihnu". V tom s ním souhlasím.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 10.10.2008 06:44  1338
Hecras [1335]: "když vidím že to nestihnu a to uvidím už před začátkem kola"
Opravdu?

[ 1392 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt