Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Zelený je lopuch,
fotbal to je hra...

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Čaroděj [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Zpět do klubu Dračí doupě Plus.

Téměř finální errata příručky čaroděje - 1. část (10. 4., po textové stránce úplná).
Provizorní index kouzel
Provizorní errata Čaroděj

Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 1392 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
davec 10.10.2008 11:59  1360
DajenTakže kouzelník si podle tebe to kouzlo přepravuje bez použití magenergie a tu použije až při vypuštění? Takže žádné tvarování Ohnivé koule v ruce, žádné jiskření kolem kouzelníka když sesílá výboj atd.?
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 10.10.2008 11:57  1359
Hecras [1357]: "Ale já myslím že se rozhodne jestli jo nebo ne podle situace, ještě předtím než nepřátelá začnou cokoliv dělat."
Ano, ale to bys mel tim padem udelat podle situace _pred_ hodem na boj.

Apexx [1356]: Jenze kdyz unmoznis zrusit akci po hodu na boj, rozhodovat se o zruseni na zaklade toho, jestli jsem ziskal prevahu nebo ne, tak se vzapeti muzou objevit situace typu ze hrac nahlasi bezhlavy utok ("proste ho tim rozmaznu a on se uz nedostane k rane, aby vyuzil ze se nekryju"), pak se hodi na boj, hrac zjisti ze prevahu ma protivnik, tak prohlasi "rusim bezhlavy utok" (sice tim prijde o utok, ale nebude mit postih k OC). To ti prijde v poradku?
davec 10.10.2008 11:56  1358
HecrasS tím bys snad měl počítat už při hlášení akcí a ne až po tom co si hodíš na boj.
hecras 10.10.2008 11:43  1357
Ale mě stejně do o to, že to kouzlo nepřeruším, ale vůbec ho nezačnu dělat. Prostě na začátku kola se koukne čaroděj kolem seba a řeknesi sou moc blízko počkám s kouzlením na lepší pozici a nekouzlí. Po začátku kouzlení už je to v pořádku že přijde o mag. Ale já myslím že se rozhodne jestli jo nebo ne podle situace, ještě předtím než nepřátelá začnou cokoliv dělat.
apexx 10.10.2008 11:41  1356
Teď čistě fylozoficky:

DRD+ je hra jako každá jiná. Základ her je rovnováha. Proto se hraje fotbal 11 na 11 a jeden šachysta nemá navíc 4 střelce. Na tuto fylozofii přišel i Altar třeba ve své sms hře. Její heslo je jedno z nejlepších co znám. "Šíp předběhne meč, meč přeruší kouzlo, kouzlo spálí šíp." Prostě rovnováha. Převedeno do našeho problému. Pokud je střelec (jehož jedinou zbraní je luk) rychlejší a zasáhne válečníka, ten nesekne mečem. Pokud je válečník (jedinou zbraní je meč) rychlejší a zasáhne čaroděje, ten nezakouzlí. Pokud je čaroděj (jedinou zbraní je magie) rychlejší a zasáhne střelce, ten nevystřelí. Pokud ale dovolíš aby válečník zrušil akci sek a o nic nepřišel, dovolíš aby střelec zrušil výstřel a neztratil šíp, nemůžeš chtít po čaroději, aby když zruší kouzlení přišel o kouzlo (magy) o svou jedinou zbraň. Zrušíš rovnováhu. Zničíš hru.

Víc se asi k tomu nebudu vyjadřovat. Jak říkám my co se na to díváme takto máme homerule.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 10.10.2008 11:32  1355
Apexx [1352]: :-))))))))))))))))) ROFL
Podivej se, kdo je autorem theurga a kdo autorem carodeje.
dajen 10.10.2008 11:32  1354
Apexx [1352]: No, já mám pocit, že zrovna theurga a čaroděje psal stejný autor :-)
dajen 10.10.2008 11:31  1353
Davec [1350]: Ale už asi vím v čem si nerozumíme. Ty a ostatní předpokládáte, že kouzelník spotřebuje magenergii až vlastním sesláním, zatímco já předpokládám, že ji spotřebovává už od začátku vyvolávání...
A jak ji spotřebovává od začátku vyvolávání, když efekt kouzla se projeví až v okamžiku dokončení seslání?
Já bych řekl, že od začátku vyvolávání magenergii jenom tvaruje do výsledné podoby kouzla a spotřebuje ji až sesláním.
apexx 10.10.2008 11:29  1352
Jak říkám, toto je čistě nekomunikace mezi autory theurga a čaroděje, za kterou si ted "autoři" hrdě stojí.
apexx 10.10.2008 11:27  1351
Teď, teď, teď, teď a teď. Pět formulí za 5 sekund a zbytek kola se škrábe v nose? Proč to tak není? Sorry ale protože je to nesmysl.
davec 10.10.2008 11:23  1350
ApexxNe, Theurg namíří, řekne si teď a je to. Nemusí k tomu mrmlat nějakou mantru nebo co to vlastně kouzelníci dělají. To je jeho výhoda v tom, že to má připravené dopředu. Prostě to sesílá tak trochu v nulovém čase.

Ale už asi vím v čem si nerozumíme. Ty a ostatní předpokládáte, že kouzelník spotřebuje magenergii až vlastním sesláním, zatímco já předpokládám, že ji spotřebovává už od začátku vyvolávání...
pecka123 10.10.2008 11:12  1349
Davecsorry, že rýpám, ale proč by měl čaroděj začínat kouzlit už na začátku kola? Nemám u sebe příručku čaroděje, ale v PPH je uvedeno, že doslova můžu zahlásit "jestli se pokusí utíkat, ochromím ho kouzlem". Proč by ostatní akce šly podmiňovat a kouzlení ne? Nemám problém, prohlásit, že šlo o přerušení kouzlení uprostřed vícekolového kouzla, ale u jednokolového kouzla není důvod, proč rozlišovat theurgické a čarodějské sesílání kouzla (obojí splňuje definici Akce).
apexx 10.10.2008 11:06  1348
To DavecK 1/2: S tím moc nesouhlasím. Theurg taky potřebuje nějaký ten čas na vyvolání formule. Taky si IMHO na začátku kola na formuli šáhne, pak třeba zamíří a pak uvolní. Kdyby to bylo tak jak píšeš ty theurg by seslal formulí třeba deset za kolo. Co by ho omezovalo když to jde podle tebe "okamžitě"?

K 2/2: Plný souhlas. Tudíž ale střelec nestratí šíp, theurg formuli a IMHO čaroděj neztratí kouzlo.
davec 10.10.2008 10:22  1347
Podle mě je to celé nepochopením, nebo rozdílným chápáním jedné důležité věci.

Kouzelník začíná kouzlit okamžikem vyhlášením akce, tedy začátkem kola a v případě jednokolového kouzla jej vyvolá v okamžiku své iniciativy. Zatímco theurg vyvolává okamžitě v okamžiku své iniciativy, tím, že danou formuli uvolní. Z toho mi jasně vyplývá, že kouzelník když přeruší kouzlení ztratí magenergii, zatímco theurg nic nepřerušuje, ten jen prostě nezačne sesílat...

Co se týče osatních povolání, tak ty postupují naprosto stejně. Pokud dělají nějakou celokolovou (či vícekolovou) akci, tak jejím přerušením ztrácejí vše co do té chvíle získali (míření, sbírání síly atd.). Pokud jde jen o nějakou činnost okamžitého rázu, a rozhodnou se nahlášenou činnost nedělat, tak "jen" ztrácejí možnost něco v tomto kole udělat, s výjimkou obrany a ústupu.
pecka123 10.10.2008 09:56  1346
V pravidlech je psáno, že lze v omezené míře reagovat na akci druhého. Konkrétně je možno vázat akci na nějaké podmínky, pokud se nesplní, nedělá postava nic. Zahrnout do podmínek "jestli se mi bude chtít" je podle mé intepretace str. 100 PPH zcela korektní a nutit hráče to vypisovat v každém kole je zbytečné, tudíž bych to chápal jako automatickou součást výběru bojové akce.

Jinak mezi čarodějským a theurgickým kouzlením je jistý základní rozdíl, [spoil] a to sice, že čaroděj při sesílání kouzla formuli de facto modifikuje a doplňuje její parametry (v řeči theurga). Tuto činnost theurg neumí přímo, využívá k tomu Správce, ovšem, pokud Správce přeruší modifikování, nedojde ke zničení formule. Samotná formule zmizí až aktem seslání kouzla. [/spoil]

Na základě této argumentace se mi jeví jako odůvodněné, aby čaroděj směl své kouzlení zrušit bez újmy na magenergii. Koneckonců je přece podivné, aby magenergie zmizela bez jakéhokoli efektu (šlo by o porušení zákona zachování energie).

[ 1392 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt