Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Modrá je dobrá
zelená je lepší

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Čaroděj [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Zpět do klubu Dračí doupě Plus.

Téměř finální errata příručky čaroděje - 1. část (10. 4., po textové stránce úplná).
Provizorní index kouzel
Provizorní errata Čaroděj

Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 1392 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
hecras 24.4.2006 14:21  287
Noir Mezi profesionálem kovářem a postavou co umí kovářství je podle mě takovej rozdíl jako je šplh jako OD a šplh jako vlastnost zloděje, prostě je to úplně o něčem jiným a pro kováře už to není obecná dovednost, ale povolání. Já sem se ve škole taky učil trochu kovat, ale končím na spojce řetězu a to je podle mě právě ta obecná dovednost. Vyšší stupně než 3 bych tedy rozhodně postavám nedával.
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 24.4.2006 14:19  286
Ale vždyť by to mohla být pouze alternativa... pro výjimečné hráče ( postavy), jak poukazuje Noir...
spisi 24.4.2006 14:18  285
BouchiNo ja sem te asi vtedy nepochopil. Ja myslel ze kdyz nekdo chce zvysovat jenom silu a obratnost tak nejaku tu uroven nedostane zadnou vlastnost a na dalsi urovni zasa jo.
No uz te chapu a myslim ze mas pravdu prtoze kdyz by si kouzelnik dal vynimocne vlastnosti a daval stale obr a sil bol by tak obratny a silny ako bojovnik se dobrym zazemim co je holt dost nerozumne.
noir 24.4.2006 14:07  284
Dodo: Ne, byla to hráčská postava, která si přála být kovářem, chce umět něco zajímavého umět, chce opravovat zbraně, občas vykovat nějakou tu zajímavou dýku nebo meč. Ne dokonale, ale docela dobře ano. Inu, byl to taky vyučený kovář, tak proč by neuměl dělat svou práci? Nechci vůbec žádné "zajímavé" bonusy, ani extra povolání, ale to, aby postava měla funkční minulost.
dodo 24.4.2006 14:03  283
NoirJenomže on ten trpasličí kovář, kterého tady popisuješ, taky nebude bojovník na 7 lvl s dovedností kovářství na 3. stupni. Bude mít povolání kovář, obecnou dovednost kovářství na 3. stupni a k tomu spoustu dalších bonusů ze samotného povolání Kovář. Jenomže tak nějak nevidím důvod, proč příručku povolání "Kovář" vyrábět - pak bude někdo chtít příručku povolání "Oráč", další "Mlynář", "Pekař", "Hadrník", "Cajkšmid"... a tak dál. Proč se s tím patlat, když hráči nikdy toto povolání hrát nebudou? To prostě nestačí říct, že profesionál bude umět dané povolání mnohem lépe než nadšený amatér? (emote: kroutí hlavou a obrací oči v sloup)
noir 24.4.2006 13:55  282
xKiv+Nigun: Hm, mě nepřipadá zase bonus +1 k jednomu typu bodu jako nějak "game-breaking" záležitost... (viz. svádění) Ona se dá přece opravdu spousta věcí nahnat zkušenostmi a praxí, aniž na to potřebuješ nějaké extra vlastnosti. Sňatkoví podvodníci nikdy nejevili příliš schopností k tomu vést národy, nebyli ani moc hezcí, kouzlo osobnosti taky moc neměli, ale díky svým zkušenostem, praxi, znalosti ženské duše apod. dokázali uhnat lecjakou oběť... Přílišné spojování atributů s praktickými vlastnostmi mi přijde jako trošku nesmyslné.
+xKiv: Mě opravdu nevadí, že náš trpasličí kovář bude opravdu dobrý kovář-on se tím řemeslem živí, cestuje i se svou kovadlinou na voze od vesnice k vesnici, opravuje různé věci, i ten meč dokáže vykovat (jako ostatně každý, kdo kovařinu vystudoval) umí to prostě DOBŘE. Třetí stupeň v pravidlech tohle ovšem nevystihuje.
nigun 24.4.2006 13:37  281
WolfiNejdřív mi to přišlo, jako dobrej nápad....ale neni. Body k OD se přece odvíjej od toho, že jsi si zvýšila tu vlastnost, což zase závisí na jejím procvičováním (třeba používáním zmíněných OD). Takže pokud ses svým koníčkům (třeba svádění a hazardní hry) věnovala natolik, že bys je ocenila dvěma body k OD, tak IMHO už sis charismu procvičila natolik, že si jí můžeš zvýšit rovnou a žádný dva body se nekonaj (jen jeden klasickej). Pokud ale zvýšení vlastnosti neni po úvaze vhodný, značí to, že ani OD s ní související by se neměly rozvíjet...
xkiv 24.4.2006 13:22  280
Noir:] Klidně bych dával i vyšší stupně OD (čtvrtý a pátý)

A to zas prr, pokud si myslis, ze postava se muze nejake ODo venovat vic, nez na tretim stupni, tak bys mel spis prehodnotit narocnosti jednotlivych stupnu (a treti stupne pridelovat jenom fakt vyjimecne)
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 24.4.2006 13:15  279
Ad romanticke hry - nerikam ze chovani postav mladi lide nenapodobovali, jen mam pochybnosti, zda to fungovalo (nota bene zda to fungovalo na protejsky, ktere ty hry videly taky).
noir 24.4.2006 12:33  278
Bouchi:
Inu, obstarávání kvalitních skupin na soukromé produkce je činnost natolik náročná (najít pro ně volný termín, ukecat cenu, apod) je činnost natolik náročná, že ona postava, která to udělá, bude mít sociální dovednosti docela hodně vysoké... (Předpokládám ale, že boháč by na to měl lidi, takže by to odpadalo)
Ad. romantické hry: H, divil by ses, kolik generací mladých lidí ve svém chování napodobovalo literární a dramatické postavy, mladý Werther nebo paní Bovaryová budiž zářným příkladem... A jestli Shakespeare nebo Edmund Rostand nedají někomu lekci ve svádění, tak to už teda fakt nevím, co by mohlo víc...
Wolfi: Ano, něco podobného mě napadlo, dokonce i s týmiž čísly. Když už hráče v něčem omezit, pak je dobré mu to něčím kompenzovat. Klidně bych dával i vyšší stupně OD (čtvrtý a pátý), pokud by postava věnovala svým koníčkům dost času.
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 24.4.2006 12:03  277
NoirTakže tu máme návrh (Např.!!!) místo jednoho bodu na zvýšení vedlejší vlastnosti dva do dovedností dle RolePlayingu hráče?
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 24.4.2006 11:58  276
NoirAha, to jsme si nerozumeli, ja mel na mysli herce, hudebniky, kejklire apod. pozvane _domu_. Cimz nektere OD odpadaji.
A uprimne receno, silne pochybuju o tom, ze by se z romanticke hry dalo pochytit neco vic o svadeni, co by v realu skutecne fungovalo (par drobnosti mozna, ale mnohe? to je jako bys tvrdil, ze cetbou harlekynek se dozvis neco o skutecnem zivote)
noir 24.4.2006 11:37  275
Bouchi:
Inu, návštěvami divadla ti umožní poznat slavné, známé (OD Znalost města) a mocné tvého města, uvidíš, jak se lidé chovají a oblékají (OD Společenská etiketa), budeš číst v přítmí program tak, aby ti současně neunikl děj (čtení a psaní), z filosofických her se dozvíš mnohé o světě (OD Znalost světa), z dobrodružného "Cesta kolem světa za 80 dní zase o tom, odkud kam se jak nejrychleji dostaneš (OD Zeměpis), když budeš pozorovat často a pozorně herce, jistě od nich odpozoruješ nějaký ten trik, jak zapůsobit na city (OS herectví), z romantických her se dozvíš MNOHÉ o svádění (OD svádění). A když se o pauze zaposloucháš do "small talku" kolem, občas se zapojiš a budeš vidět, případně někdo uslyší tvůj zajímavý názor, jistě procvičíš také své dovednosti komunikační a naučíš se tak lépe působit na lidi (Charisma).
A to ani nemluvím o tom, že náboženské hry (třeba ty pašijové) byly ve středověku jednou z hlavních cest k poznání lidové teologie (OD teologie), z historických dramat se můžeš dozvědět spoustu zajímavých detailů, které v souladu s tvým studiem umožní vhled do mnoha koutů, kam bys jinak nepronikl (OD Zacházení s magickými předměty)-"I tasil Radmar jeho meč a na slova "Kerlechu" z něj vyšla převeliká záře".
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 24.4.2006 11:07  274
NoirNo, jak si sledovanim divadla, poslechem koncertu apod. zvysis charisma? Ci obecne dovednosti? (Kulturni rozhled, ten ano.)
noir 24.4.2006 10:33  273
Bouchi: A díky tomu by měl mít daleko více dovedností sociálních, charismu, znalostí, kulturní rozhled atd. A už jsme rázem zcela mimo systém pravidel, jak je známe, respektive vytvíříme tím pravidla zcela nová... (Z toho, cos napsal by mi vycházelo, že místo zvedání sekundárních vlastností by si mohla postava zvedat obecné dovednosti, bylo tot ak myšleno?)
Myslím, že tohle přece měl odrážet systém tvorby postavy, kdy bohatí jsou fyzické a intelektuální trosky, zatímco chudáci jsou kulturisté a géniové.

[ 1392 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt