Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Něco navíc v zeleném?
A proč ne...

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Čaroděj [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Zpět do klubu Dračí doupě Plus.

Téměř finální errata příručky čaroděje - 1. část (10. 4., po textové stránce úplná).
Provizorní index kouzel
Provizorní errata Čaroděj

Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 1392 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
noir 24.4.2006 15:13  299
peca 296:
Problém 1: Obecné dovednosti nejsou profese. Je to něco míň. Kovářství neznamená, že jsi kovář, tvé schopnosti jsou omezeny. Nenaučíš se nic nového, co už umíš na 1. úrovni (kdy můžeš mít třetí stupeň). Systémové zvedání OD neexistuje.
Problém 2: Je to nesystematické! Jednou máš bonusy +2/+4/+6, pak +0/+3/+6, ondy pro změnu +1/+2/+3, aby toho nebylo dost, tak najdeme i +3/+6/+9. Proč? Má to nějaký důvod? Sochařství +3/+6/+9, ale kovášství +2/+4/+6? Některé OD jsou tak svými parametry dost zvýhodněné proti ostatním, což by se v jednotném "systému" stát nemohlo.
Problém 3: Zabere to moc místa. Místo jedné dovednosti se jich vypíše dvacet, což zabere místo, které by se mohlo věnovat něčemu užitečnějšímu (nebo by se ubraly stránky a produkt by byl levnější)
Problém 4: Je to celé proklatě neelegantní (IMHO). Některé OD dávají bonusy srovnatelné se schopnostmi postav na vysokých úrovních (viz. Boj proti zvířatům, jiné zase zřejmě nedělají nic (Zacházení s magickými předměty).
298: Hm, DnD 3,5 tohle umožňuje, Shadowrun tohle umožňuje, IMHo to jde :o)
peca_007 24.4.2006 14:56  298
Noir [294]: To je ale zalezitost ciste RP, dost tezko neco takoveho podchytis pravidly. IMHO
peca_007 24.4.2006 14:52  296
Noir [293]: Namisto "profesi" mas obecne dovednosti. V cem je problem?
captainn 24.4.2006 14:48  295
Noir: Moje reakce je na peca 290. To je můj věčný zlozvyk neuvádět na co regauju, jelikož skoro vždycky zvládnu hned následující příspěvek. :(
noir 24.4.2006 14:47  294
captainn: Protože chtějí? Protože to nijak nenarušuje vyváženost hry? Protože to v mnohém hru rozšiřuje?
Dodo: Mě zase vůbec nevadí mít zloděje, který je špičkovým odborníkem na archeologii, mága, který je machr přes historii tabáku a hobitího kněze, který je jedním z nejlepších horolezců na světě... Raději csým postavám obzory otevírám, než jim možnosti zmenšuji. Myslím, že to by mělo být i posláním pravidel.
Je zjevné, že autoři měli trošku jinou představu, s čímž jsem smířený, ne ale šťastný :o(
noir 24.4.2006 14:36  293
peca: Ne. Od konkurence jsem se naučil, že to jde snadno. Místo X stran dovedností jako Kovářství, drobné ruční práce, velké ruční práce, středně velké ruční práce, tesařství apod. zavedli skill "profesion". Jednoduché, elegantní, funkční.
captainn 24.4.2006 14:35  292
A proč by měli?
dodo 24.4.2006 14:34  291
NoirUž asi vidím, kde je v téhle diskuzi zakopaný pes (a proč se posunula od bojového mága až k trpasličímu kováři). Původně to bylo postavené tak, jestli je možné u bojového mága rozvíjet jednostranně jako vedlejší atributy jen dva vybrané, když jejich rozvoji věnuje čaroděj (popř jiná postava) veškerý svůj volný čas. Věc se má tak, že náš čaroděj bude povoláním pořád čaroděj, ale silnej a navyklej boji (tedy bude mít možnost získat nějaké ty třetí stupně zbraňových dovedností a bude mít kvalitnější bojové staty díky zvýšené síle a obratnosti). To je fajn, protože to technicky pořád bude jenom čaroděj, který má jako "koníček" boj. Nebude mít žádné schopnosti povolání bojovník ani žádné bojovnické finty.
To samé s tím kovářem v tvém ponětí. Pokud to bude bojovník a bude věnovat veškerý svůj volný čas kovářství, může si maximalizovat zručnost (nebo od čeho to je odvozené), ale pořád to bude jenom bojovník s "koníčkem" kovářství. Nebude mít žádné speciální kovářské dovednosti (co já vím, třeba jak vyrábět speciální ocele s příměsemi molybdenu nebo wolframu v řeči současné metalurgie, nebude umět vyrábět komplikované zbraně z damascénské oceli - nejsem kovář a nikdy jsem se s tímhle řemeslem nedostal do styku, takže ani netuším, co profík umí). Pochopitelně bude schopen kovat na úrovni velmi dobrého nadšeného amatéra - a kde je ta hranice, co ještě amatér zvládne, je třeba diskutovat s PJem. Tedy bude schopen opravit brnění nebo vykovat obyčejný meč, například.
DrD+ prostě v základu nepovoluje multiclassing - IMHO je to škoda, ale co už. Není to taky dovednostní systém - je class-and level - a pokud se o tenhle termín opřu, tak class jednoznačně určuje povolání. Tedy buď bojovník, nebo kovář, ne obojí. Druhé může být maximálně ten koníček na úrovni nadšeného amatéra. Nemusíš s tím souhlasit, ale autorům se to takhle zdálo lepší.
peca_007 24.4.2006 14:32  290
Noir [288]: Jiste, proc ne? Ale nechces preci, aby autori vymysleli pro kazdy myslitelny konicek pravidla, ze ne? :-)
peca_007 24.4.2006 14:31  289
Hecras [287]: To ses dobrej, ja zvladnul tak maximalne kramli a majzlik, vcetne kaleni, ale po tech letech ze skoly bych to asi uz neumel tak dobre :-)
noir 24.4.2006 14:28  288
Hecras: Jediná otázka: Proč? Proč by nemohl fenomenální šermíř skládat nejlepší básně v zemi (Cyrano de Bergerac), nedo dělat nejnádhernější šperky na jih od Alp (Benvenuto Cellini)? Proč by trpasličí kovář nemohl hledat dokonalost ve zbrani jak tím, že jí vládne, tak tím, že sní o tom, že vytvoří tu nejdokonalejší zbraň? Proč v tom postavám bránit?
hecras 24.4.2006 14:21  287
Noir Mezi profesionálem kovářem a postavou co umí kovářství je podle mě takovej rozdíl jako je šplh jako OD a šplh jako vlastnost zloděje, prostě je to úplně o něčem jiným a pro kováře už to není obecná dovednost, ale povolání. Já sem se ve škole taky učil trochu kovat, ale končím na spojce řetězu a to je podle mě právě ta obecná dovednost. Vyšší stupně než 3 bych tedy rozhodně postavám nedával.
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 24.4.2006 14:19  286
Ale vždyť by to mohla být pouze alternativa... pro výjimečné hráče ( postavy), jak poukazuje Noir...
spisi 24.4.2006 14:18  285
BouchiNo ja sem te asi vtedy nepochopil. Ja myslel ze kdyz nekdo chce zvysovat jenom silu a obratnost tak nejaku tu uroven nedostane zadnou vlastnost a na dalsi urovni zasa jo.
No uz te chapu a myslim ze mas pravdu prtoze kdyz by si kouzelnik dal vynimocne vlastnosti a daval stale obr a sil bol by tak obratny a silny ako bojovnik se dobrym zazemim co je holt dost nerozumne.
noir 24.4.2006 14:07  284
Dodo: Ne, byla to hráčská postava, která si přála být kovářem, chce umět něco zajímavého umět, chce opravovat zbraně, občas vykovat nějakou tu zajímavou dýku nebo meč. Ne dokonale, ale docela dobře ano. Inu, byl to taky vyučený kovář, tak proč by neuměl dělat svou práci? Nechci vůbec žádné "zajímavé" bonusy, ani extra povolání, ale to, aby postava měla funkční minulost.

[ 1392 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt