Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Nudou jsi opuch?
Navštiv Lopuch!

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Čaroděj [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Zpět do klubu Dračí doupě Plus.

Téměř finální errata příručky čaroděje - 1. část (10. 4., po textové stránce úplná).
Provizorní index kouzel
Provizorní errata Čaroděj

Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 1392 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 27.3.2006 14:03  67
Noir"Každopádně si bude VŽDY (budu-li se držet pravidel), bojuje-li se kolem házet proti oné 6."
To samozrejme neni pravda, PJ muze napriklad na zaklade tvych predpokladu usoudit, ze pokud bys na neuspech musel hodit treba 2 a mene, tak ze ti hazeni odpusti.
Hnev bozi - uz v edici A je z popisu kouzla jasne, ze hvezdicka k nemu nepatri. Mas jiny priklad?
Jake bojovnicke finty jsou telekineticke?
A na finty potrebuje bojovnik prevahu (na rozdil od carodeje), jinak se mu finta _automaticky_ nepovede.
telchar 27.3.2006 14:02  66
Jednoduchá otázka: Jak se určuje BČ u čaroděje při mentálním souboji?
noir 27.3.2006 13:47  64
Bouchi:
A zase: Žádné přehledné a jasné pravidlo, ale jakási obskurní tabulka, k jejímuž nedodržování dokonce vybízíš. Já vycházel z tvrzení jednoho z autorů, xKiva, který napsal:
"Postava je vyrazne ohrozena na zivote - SR 12 ... (je-li na me utoceno, povazuval bych to za vyrazne ohrozeni na zivote) ..."
Každopádně si bude VŽDY (budu-li se držet pravidel), bojuje-li se kolem házet proti oné 6.
HNěv boží: Musíě trefit a cíl si ještě hází na odolání proti magii (aspoň je tomu tak v dosavadně platných erratech).
Takže vždy jsou to minimálně 3 kroky: 1+2 vždy, 3/4 se někdy vyvažují, jindy ale ne...
Nicméně proč je takto dle autorů pravidel rušen jen kouzelník a theurg, válečnické finty nepotřebují koordinaci (třeba ty kouzelné, telekinetické)?
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 27.3.2006 13:32  63
NoirEhm ...
Jednak kdyz je zraneni s prehledem kompenzovano zbroji, tak neni duvod hazet si proti 12. Ba PJ muze klidne rozhodnout, ze neni duvod hazet vubec.
Jednak kouzla, u kterych se haze na zasah cile, jsou zpravidla neprima, takze se jim neodolava.
Cili ty hody budou (v pripade kouzelnika s vysokou kouzleno OZ) spis dva. Na uspesne seslani a na zasah nebo odolani.
noir 27.3.2006 13:14  62
Hm, pravidla týkající se rušení kouzla jsou teda hodně divná. Kouzelník si nehaodí nějaký Dračí štít s OZ 30, někdo po něm vystřelí z luku se zraněním 4 čtverce a on si bude házet proti 12? Navíc si kvůli tomu bude Pj otevírat svou příručku, aby to v ní dohledal? IMHo kouzelník si opravdu moc nezakouzlí...
Jen shrnutí:
Bojovník si bodí na Bč a pak na útok. Nezasáhne-li, nic se neděje, další kolo si picne znovu.
Kouzelník (nejhorší možná varianta) si hodí na Bč, pak si zjistím, jestli se kolem něj náhodou nebojuje, nebo někdo na něj neútočí, pak si hodím, jestli to ustojím a o kouzlo nepřijdu. Pak si hodím, jestli to kouzlo úspěšně sešlu, pokud ne, o kouzlo přijdu. Pak si hodí, jestli kouzlo cíl zasáhlo, pokud ne, kouzlo je v pytli. Pokud trefí, cíl si hodí na odolnost proti magii, pokud uspěl, kouzlo je v pytli.
Shrnutí: Válečníkovi stačí k úspěchu jeden jediný hod, kouzelník potřebuje čtyři! Pro mě je to naprosto neuvěřitelně nevyvážený přístup, navíc docela nesystémový.
Válečník si nemusí házet proti vyrušeení, kdyý chce udělat úžasně složitou fintu?
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 26.3.2006 16:26  61
Ano, dalo by se to takhle rict.
samildanach 26.3.2006 16:16  60
Dá se teda říct, že u všech kouzel co nevytvářej zbraně je ZZ vždy když se kouzlu dá fyzicky uhnout? ( prostě uskočit)?
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 26.3.2006 16:04  59
Zalezi na kouzle.
Pokud tvori nejakou zbran, se kterou musi carodej zachazet jako s normalni zbrani (mec, kamen, ...) tak se s parametrem Zraneni zachazi uplne stejne jako u normalni zbrane (rucni ci vrhaci).
Pokud se s kouzlem zachazi jako se zbrani, ale jde o zalezitosti spis energeticke nez hmotne (ruzne vyboje apod.), melo by mit uvedeno parametr ZZ (bohuzel v edici A tomu tak je jen nekdy), se kterym se pak zachazi jako se ZZ zbrane.
No a pokud kouzlo pusobi na postavu jako celek, melo by mit uvedenu primo vyslednou Silu zraneni (v edici A tomu rovnez je jen nekdy).
Cili v edici B je to rozlisovano, v edici A to clovek obcas musi odhadnout z charakteru kouzla.
samildanach 26.3.2006 15:51  58
Mam takovej dotázek.. Asi už jste to tady vysvětlovali, ale pořad v tom mam tak trochu zmatek. Když je u kouzla (útočného) parametr zranění, je to už výsledný počet životů který soupeři ubudou, či se k tomu přičítá ještě 1k6 a odčítá ochrana zbroje? Třeba kouzla úder, a nebo výboj?
dodo 26.3.2006 00:45  57
ApexxJednoznačně. Je to boj za snížené viditelnosti jak vyšitý, soupeř může vidět, kde je čaroděj, ale nestačí si všímat pohybů jeho rukou a tak...
apexx 25.3.2006 23:46  56
Kouzla neviditelnost atd.Jak zohlednit v boji kouzla jako je neviditelnost ci zprusvitneni...?
Jake budou bojove parametry u carodeje i u soupere, pokud:
1) souper neprehodi parametr neviditelnost v kouzlu
2) souper prehodi tento parametr, ale i tak jde videt carodeje vlastne tak tak

Bude se to dat napasovat na boj ve tme, ci za snizene viditelnosti, ci neco podobneho. Co vy na to?

Apexx
xkiv 24.3.2006 14:42  55
Aibabos2k6+ ma na tohle moc velky rozptyl.
To by bylo jeden den 2 magy, dalsi den 8 magu ...
nebo, na vyssich urovnich, jeden den 10 magu, dalsi den 40 magu ...

To uz by se nahodne mohla delat i unava, pohybova rychlost, uceni dovednosti, zkusenost ....
anonym 24.3.2006 14:22  54
Ja tak z ineho sudka... Zda sa mi ze v DrD+ je vela toho zalozeneho na hodoch 2k6+ co je super lebo aj slaboch niekedy zvlada mocne ciny a na to chcem narazit ze ked carodej vstupuje do sfer nabrat ich energiu (mg) a zvlada to podla svojej Vol sa mi nezda ze to ma take tabulkove ze dnes sa mu podary vzdy len tolko isto nabrat co minule a co bude nabuduce ze ci je take strasne keby autory porozmislali nad zmenou namiesto mg = 5 + Vol (z tab) na mg = Vol + 2k6+ (z tab) plynie z toho vela veci ze kuzelnik moze riskovat vstup do sfer aby ziskal zajtra o mag viac - ze dnes hodil 6 a zajtra 10 - alebo ma - 10 a riskne to na 11 alebo klesne na 4 - Aibabos
xkiv 23.3.2006 20:43  53
A ted spoil na hodnoty Sily ruseni ...

1) Uz "intenzivni boj v bezprostredni blizkosti" ma SR 6, takze mene nadany kouzelnik teoreticky muze prijit o koncentraci i kdyz na nej ani neni veden utok (zakladni clovek carodej - Vol 1 - musi hodit alespon 5, aby udrzel koncentraci v boji - teda blizko intenzivniho boje, ale ...)
2) Postava je vyrazne ohrozena na zivote - SR 12 ... (je-li na me utoceno, povazuval bych to za vyrazne ohrozeni na zivote) ... ("zakladni" carodej musi hodit 11)


end spoil
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 23.3.2006 19:56  52
Presneji receno v edici A je u theurga. V edici B uz byla presunuta na logictejsi misto, tj. ke spolecnym pravidlum pro vsechna povolani.

[ 1392 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt