Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Zelený je lopuch,
fotbal to je hra...

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Čaroděj [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Zpět do klubu Dračí doupě Plus.

Téměř finální errata příručky čaroděje - 1. část (10. 4., po textové stránce úplná).
Provizorní index kouzel
Provizorní errata Čaroděj

Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 1392 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
noir 27.3.2006 14:57  77
xKiv:
Nerozumím. Na boj si háže i čaroděj, když je pomalý, tak si nemusí zakouzlit vůbec. To je obecné pravidlo.
Navíc tři bojovníkovy archetypy umožňují eliminaci toho, že bojovník, který nahlásí akci, na níž nemá, o akci přijde. Čaroděj nic takového neposkytuje.
Čaroděj má navíc 1-3 kroky, nejčastěji dva. Je-li kouzlení o 100-300 procent náročnější, očekával bych od něj něco obzvlášť spektakulárního. Kde na to u kouzelníka narazím?
3/Co si pod představuješ ty? Boj dvou lidí s cepy? Pěti lidí s halapartnami? Dvaceti s dýkami? To je klasické pravidlo-nepravidlo, které nutí PJ do dalšího zdržování plynulosti hry. Když už dělat pravidla, pak buď univerzální, nebo žádná. Polo-pravidla "blabla+DuPJ" jsou k ničemu".
4/Takže se to stejné pravidlo vztahuje na všechny činnosti, kdy postava přímo nebojuje? Zloděj, který se pokouší skrýt ve stínu během souboje? Bojovník, který chce vypít léčivý lektvar? Takhle je to v edici B chápáno?
captainn 27.3.2006 14:50  76
xKiv: Velmi bych prosil o to, vyhnout se při hodnocení představy slovu blbě, když jde zjevně jen o to, že Noir má jinou představu autor pravidel.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 27.3.2006 14:50  75
Noir"chyba v provizornich erratech" je v tehle situaci protimluv. Chybou by bylo, kdyby v erratech u nejakeho kouzla nepravdive stalo "kouzlo ma/nema mit hvezdicku". Chybou v provizornich erratech neni, kdyz u nejakeho kouzla _jeste_nestoji_ "kouzlo ma/nema mit hvezdicku". (Protoze provizorni errata neobsahuji _vsechny_ opravy, tudiz nezahrnuti nejake opravy neni chybou v provizornich erratech.)
xkiv 27.3.2006 14:43  74
Noir73: bojovnik a carodej maji casto jeden (dva) spolecne potrebne kroky (zasah a nekdy boj), carodej ma navic jeden, nekdy dva (seslani, nekdy odolani). Cili je to 2..4 proti 1..2.

72:
3/ pokud citil autor tabulky potrebu kvalifikovat termin "boj" jeste privlastkem "intenzivni", pak predpokladam, ze se jedna o boj obzvlaste intenzivni
4/ no tak si to predstavujes blbe - protoze ten kouzelnik *musi* delat neco, pri cem se nemuze soucasne plne soustredovat na deni kolem sebe
noir 27.3.2006 14:37  73
Bouchi:
Dobrá, tedy chyba v provizornich erratech. Jiná nemám, soudím to nejnovější, co je mi k dispozici. Je-li ona chyba tak očividná, je zvláštní, že se do nich dostala.

Takže se shodneme na tom, že kouzelník takřka vždy musí absolvovat 3 kroky, někdy 4, zatímco bojovník jen jeden, byť má jeden z kroků kouzelník někdy trošku usnadněný.
noir 27.3.2006 14:34  72
xKiv:
1/Ok, tak jen jeden z "vlivných"...
2/Jasně, jen jsem to odkázal k Tobě, aby bylo jasné, o jaké tvrzení jde.
3/Co to znamená? Dva bojovníci? Nedokážu si představit boj, který by nebyl intenzivní, jde-li o boj reálný.
4/Vidíš, já si bojového kouzelníka představuju jako někoho, pro nějž je sesílání bojových kouzel totožné s bojem. Respektive nevidím rozdíl mezi tím vykouzlit blesk proti tomu hodit mečem sonickou vlnu, nebo rozdělit dýku při vrhu na čtyři stínové exempláře...
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 27.3.2006 14:31  71
NoirJaka chyba v erratech? Zatim jsou zverejnena prece jen provizorni errata, tedy nezahrnujici vsechny zmeny.
Jiste, jsou finty, na ktere prevahu nepotrebujes. V drtive vetsine pripadu bud obranne nebo vrhaci.
Ano, jsou kouzla s dosahem dotyk, jimz se odolava. Taky na ten zasah mas +3 k UC a jako zasah plati i kdyz to terc vykryje zbrani nebo stitem.
xkiv 27.3.2006 14:17  70
Noir 1) Bacha, nerikej mi "jednoho z autoru", ja mam jenom vliv (a nejsem v seznamu autoru, maximalne tak jako "a dalsi" v podekovani :)

2) To neni jenom moje tvrzeni, hodnoty jsou primo z PpPJ, proto jsem daval spoil-protect.

3) proti 6 se hazi, kdyz se bojuje *intenzivne*.

4) kouzelnici jsou bpjem ruseni, protoze se potrebuji soustredit na neco jineho, nez samotny boj; prirovnani:
Vede se ucena diskuze o nesmrtelnosti chrousta (boj).
Jeden z pritomnych (A) se rozhodne vyhledat argumenty v knize (kouzleni).
Nekdo dalsi (B) na nej zautoci umne vykonstruovanym ad hominem utokem (finta).
A "prohral", protoze zrovna nedaval pozor.
Nebo musel prerusit svoje studium a venovat se invektivam.
[ a ted si do toho predstavte, ze to studium knihy stoji "kazde kolo" nejake penize (banany :) - jinak mu ji knihovnik zabavi - a tech ma malo ]
noir 27.3.2006 14:12  69
Bouchi: takže chyba je nejen A edici, ale i v jejich erratech? Hm...
Ad finty: To není pravda, jsou přece finty, u nichž žádnou převahu nepotřebuješ.
Další příklady kouzel, kde se musíš trefit a cíl ještě odolává (vše dle errar, která jsou dostupná): Jiskrnný pohled, Beztíže, a vlastně všechna kouzla s dosahem dotyk, ne? (např. boxerky, tíha, sundej si zbroj atd.)
xkiv 27.3.2006 14:07  68
telchar:Kompletniho B-carodeje jsem jeste necetl (a na tohle jsem se myslim taky ptal, tak by to tam byt melo - ono to muze byt dulezite i jenom pri mentalnim duelu - oba mame konecne prunik straasne moc, urvu driv dusi ja jemu, nebo on me?), ale zrovna u carodeje bych predpokladal ze mentalni souboj je pro nej ekvivalentem dlouhodobe sesilaneho kouzla - tj. na BC si hazi normalne (bez delky zbrane, s postihem -3), nemuze se branit bez preruseni soustredeni (tj. hod na obranu = 0).
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 27.3.2006 14:03  67
Noir"Každopádně si bude VŽDY (budu-li se držet pravidel), bojuje-li se kolem házet proti oné 6."
To samozrejme neni pravda, PJ muze napriklad na zaklade tvych predpokladu usoudit, ze pokud bys na neuspech musel hodit treba 2 a mene, tak ze ti hazeni odpusti.
Hnev bozi - uz v edici A je z popisu kouzla jasne, ze hvezdicka k nemu nepatri. Mas jiny priklad?
Jake bojovnicke finty jsou telekineticke?
A na finty potrebuje bojovnik prevahu (na rozdil od carodeje), jinak se mu finta _automaticky_ nepovede.
telchar 27.3.2006 14:02  66
Jednoduchá otázka: Jak se určuje BČ u čaroděje při mentálním souboji?
noir 27.3.2006 13:47  64
Bouchi:
A zase: Žádné přehledné a jasné pravidlo, ale jakási obskurní tabulka, k jejímuž nedodržování dokonce vybízíš. Já vycházel z tvrzení jednoho z autorů, xKiva, který napsal:
"Postava je vyrazne ohrozena na zivote - SR 12 ... (je-li na me utoceno, povazuval bych to za vyrazne ohrozeni na zivote) ..."
Každopádně si bude VŽDY (budu-li se držet pravidel), bojuje-li se kolem házet proti oné 6.
HNěv boží: Musíě trefit a cíl si ještě hází na odolání proti magii (aspoň je tomu tak v dosavadně platných erratech).
Takže vždy jsou to minimálně 3 kroky: 1+2 vždy, 3/4 se někdy vyvažují, jindy ale ne...
Nicméně proč je takto dle autorů pravidel rušen jen kouzelník a theurg, válečnické finty nepotřebují koordinaci (třeba ty kouzelné, telekinetické)?
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 27.3.2006 13:32  63
NoirEhm ...
Jednak kdyz je zraneni s prehledem kompenzovano zbroji, tak neni duvod hazet si proti 12. Ba PJ muze klidne rozhodnout, ze neni duvod hazet vubec.
Jednak kouzla, u kterych se haze na zasah cile, jsou zpravidla neprima, takze se jim neodolava.
Cili ty hody budou (v pripade kouzelnika s vysokou kouzleno OZ) spis dva. Na uspesne seslani a na zasah nebo odolani.
noir 27.3.2006 13:14  62
Hm, pravidla týkající se rušení kouzla jsou teda hodně divná. Kouzelník si nehaodí nějaký Dračí štít s OZ 30, někdo po něm vystřelí z luku se zraněním 4 čtverce a on si bude házet proti 12? Navíc si kvůli tomu bude Pj otevírat svou příručku, aby to v ní dohledal? IMHo kouzelník si opravdu moc nezakouzlí...
Jen shrnutí:
Bojovník si bodí na Bč a pak na útok. Nezasáhne-li, nic se neděje, další kolo si picne znovu.
Kouzelník (nejhorší možná varianta) si hodí na Bč, pak si zjistím, jestli se kolem něj náhodou nebojuje, nebo někdo na něj neútočí, pak si hodím, jestli to ustojím a o kouzlo nepřijdu. Pak si hodím, jestli to kouzlo úspěšně sešlu, pokud ne, o kouzlo přijdu. Pak si hodí, jestli kouzlo cíl zasáhlo, pokud ne, kouzlo je v pytli. Pokud trefí, cíl si hodí na odolnost proti magii, pokud uspěl, kouzlo je v pytli.
Shrnutí: Válečníkovi stačí k úspěchu jeden jediný hod, kouzelník potřebuje čtyři! Pro mě je to naprosto neuvěřitelně nevyvážený přístup, navíc docela nesystémový.
Válečník si nemusí házet proti vyrušeení, kdyý chce udělat úžasně složitou fintu?

[ 1392 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt