Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Tolik rozruchu
jen v Lopuchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Čaroděj [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Zpět do klubu Dračí doupě Plus.

Téměř finální errata příručky čaroděje - 1. část (10. 4., po textové stránce úplná).
Provizorní index kouzel
Provizorní errata Čaroděj

Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 1392 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 24.10.2006 11:04  794
Noir [791]: Mam nekolik vyhrad:
1) Podle tohoto postupu by ovsem napriklad Investigativni magie byla nejslabsim oborem, protoze svemu uzivateli nabizi vlastne jen a pouze ruzne zpusoby zjistovani informaci.
2) Jezto mi prijde, ze dosti lpis na litere pravidel, a jelikoz je v pravidlech cerne na bilem napsano, ze kouzla, ktera se carodej muze naucit, nejsou omezena jen na ta z prirucky, pak me u tebe ponekud udivuje posuzovani "co obor nabizi" vyhradne podle kouzel v prirucce.
3) Z cehoz mimo jine plyne, ze dojde-li nekdo k zaveru, ze nektery obor toho nabizi mene nez jiny, nelze to klast a priori za vinu oboru jako takovemu, nybrz to muze byt zpusobeno treba nerovnomernou kreativitou autora co se tyce jednotlivych oboru. Kazdopadne ale kouzla obsazena v priruccce nejsou uplnym prehledem moznosti daneho oboru (coz je ta zakladni vec, na ktere se asi nikdy neshodneme).
4) "vpodstatě nekonečné množství kouzel, která se vitální m ág může naučit" Zadny carodej se nemuze naucit nekonecne (ani v podstate) mnozstvi kouzel. Ale chapu, ze jsi patrne mel na mysil "kouzla, z nichz si muze vybirat". To ale neni vysada vitalni magie - pri uceni se kouzel neni carodej omezen priruckou, ale jen a pouze kreativitou PJ (pripadne sveho hrace, protoze dobreho hrace muze PJ klidne k tvorbe novych kouzel prizvat).
noir 24.10.2006 10:58  793
xKiv: Souhlas! Vlastně vpodstatě všechny... Na druhou stranu proti magii mentální je to pořád docela dobré:o)
xkiv 24.10.2006 10:54  792
NoirZase oproti kouzlum casoprostorove, energeticke a materialni magie ma vitalni magie neprijemne mnoho kouzel s hvezdickou.
noir 24.10.2006 10:40  791
Bouchi: Pozdě! :o)

Zkusím to ještě jednou, ale budu se opakovat, za což se předem omlouvám.
Vemme si obor třeba energetické magie: Co nabízí svému uživateli? Kouzla, která způsobují zranění+dvě či tři kouzla usnadňující pohyb.
Materiální magie má ve svém repertoáru kouzla zraňující, způsobující negativní status (různé postihy apod.)a omezující pohyb. Také pár kouzel umožňujících lepší pohyb a jedno boostovací.

A teď si to srovnejme s kouzly vitální magie:
Má kouzla na způsobení negativního statusu (Dotek smrti, Insomnie, Kolotoč), koula boostovací (Kvinta smyslů, Mrštnost), zraňující (Muka, Oko za oko), kouzla na ovládání jiných bytostí (Ovládni zombíka, duchy), kouzla zlepšující pohyblivost (Průsak), ale i kouzla zlepšující jiné dovednosti, třeba ty zlodějsko-sociální (Zprůsvitnění, Změň tvář, Obarvi kůži). Nemluvě o kouzle léčivém (Vysaj sílu), kouzle, které umí posílit mentální souboj, kouzle, které umožní zabít soupeře tím, že mu způsobí dlouhotrvající paralýzu (Pohlédni na svět očima sochy) a kouzle, kterým čaroděj získá dočasně dalšího člena družiny nebo kanónenfutr (Oživ neživ, nemrtvý služebník). To, že některá z kouzel jsou vpodstatě jedinou možností, jak se s nějakou situací vypořádat (Moc nad duchy), je jen třešničkou na dortu... Připočtěme kouzlo, díky němuž může mít mág OZ vyšší, než jakýkoliv bojovník (byť za cenu lehkého postihu) a i bez Metamorfózy máme obor, který je MNOHEM univerzálnější, než oba předchozí obory dohromady.
A teď si k tomu všemu přidej Metamorfózu, jejíž jednotlivé verze také dokáží mnohé a vpodstatě nekonečné množství kouzel, která se vitální m ág může naučit a máme tady obor, který je IMHO /a nikomu to nevnucuji/ silnější než cokoliv jiného u čaroděje.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 24.10.2006 10:36  790
Asi takhle - v oblibenych ma tenhle klub skoro 70 lidi plus ho samozrejme mohou cist i dalsi, kteri ho v Oblibenych nemaji.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 24.10.2006 10:35  789
NoirPobavilo mě, jaks během jediného příspěvku změnil pohled z "metamorfóza je v poho" k "Ale metamorfóza je moc silná!" Mohl bys mi to najit, prosim?

S jakým pohledem na Metamorfózu se tedy u tebe potkávám? Muj pohled vychazi z popisu kouzla, kde stoji, ze kouzlo zejmena tvaruje carodejovo telo. A dale take ze ma problemy s napodobovanim ruznych materialu. IMHO tim spise bude mit problemy s napodobovanim, ba primo se zkopirovanim neceho na urovni bunek.

On psal o léčení. Ano, a take o tom, ze neni nijak silne. Tudiz jsem nadhodil nekolik moznosti nesilneho leceni (a jednu z nich jsem pripodobnil k obracenemu Vysaj silu, kde u puvodniho kouzla se carodej leci na ukor zraneni nekoho jineho. Podotykam "carodej" - timto kouzlem nelze lecit nekoho jineho).
ekous 24.10.2006 10:32  788
NoirJo zjistit se to tu da docela tezko kolik lidi to sem chodi jen cist. Tvoje domněnka se mi uplne logicka nezda, myslim ze tohle ma byt mistnost kde se diskutuje o pravidlech, pripadne chybach a vylepsenich v nich. Proc by mel nekdo vyjadrovat nesouhlas s tvymi nazory kdyz uz tu o tom velice dlouho a velice zdlouhave diskutuje zastupce vydavatele, obzvlast kdyz uz i z debat na jina temata je evidentni, ze ty si svou pravdu vyvratit nedas a to ze pravdila jsou navod nechapes uz vubec. Ne ze bych tim kritizoval jen tebe, ale ty debaty, kde se s Bouchim chytate za slovicka a melete neustale dokola to samy, jsou uz trochu zdlouhavy a navic naprosto zbytecny vzhledem k tomu, ze stejne se nikdy na nicem nedohodnete.
noir 24.10.2006 10:23  787
Bouchi: Naposledy:
Kde si stěžuju na metamorfózu? Mohl bys mi to najít, prosím? Nepoužívej tenhle nesmysl pořád dokola, prosím.

Pobavilo mě, jaks během jediného příspěvku změnil pohled z "metamorfóza je v poho" k "Ale metamorfóza je moc silná!"

Aha. Tak to jsem moudřejší: S jakým pohledem na Metamorfózu se tedy u tebe potkávám?

Vysaj sílu zjevně autor toho příspěvku nemyslel, když mu nestačí. On psal o léčení. Nicméně tahle dikuze asi enmá smysl, pokud sem onen uživatel nenapíše, jak to mělo v jeho případě vypadat.
ekous: Kolik lidí to tu čte? Dá se to nějak zjistit? Pokud se neozval teď žádný houf hráčů s tím, že se mnou nesouhlasí, můžu se taky domnívat, že můj názor není pro ty tucty lidí žádný problém? Asi ne, co? :o)

xKiv: IMHO by nejlepší bylo udělat Metamorfóz víc-od těch prostě tvarových (třeba omeztených na humanoidy), až po ty, kdy postav získává všechny charakteristiky dané bytosti. Od těch, kdy přijetí nového těla blokuje používání kouzelnických schopností, až po ty, které to povolují...
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 24.10.2006 10:19  786
NoirKoukam ze jsem ve svem prispevku prvni odstavec zase prilis zestrucnil, takze ho prosim dal nerozebirejme. Nicmene pristup "nemam problem s jednotlivymi kouzly, ale vitalni magie mi prijde prilis silna" jsem tak jako tak jeste nezvladl uplne pobrat.
xkiv 24.10.2006 10:12  785
MetamorfozaDruha moznost je, ze meni skutecne jenom tvar (podobu), ale to pak bude zase prilis slaba.

To s tim ze leceni ani nebude potrebovat me taky napadlo ... v podstate je to "preventivni" leceni, alternativa ke zvednuti ochrany, ...

Napada me nejake "pri zmene podoby dostane dalsi podoba pocatecni zraneni podle aktualniho postihu za zraneni", kdyz mi nekdo v metamorfovane podobe usekne ruku, tak po promene zpatky nemusim mit dost materialu na kompletni obnovu ...
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 24.10.2006 10:11  784
NoirJá napíšu, že mám námitku proti přílišné síle vitální magie, Ty na to napíšeš, proč si ne/stěžuju na Metamorfózu. Ano, protoze jsi krom toho taky psal, ze nemas problemy s jednotlivymi existujicimi kouzly. Pro me proste "stezovat si na nejake kouzlo" = "mit s nim problem".

Jaký blábol? vybers si, je jich ažaž:
"tehdy jsem proti temto tvym argumentum neco namital?"
-kde něco takového říkám?

Jestlize te nyni pobavily me argumenty ohledne Metamorfozy (cituji: He, he, to je sranda, ty teď opakuješ argumenty, které jsem já používal proti metamorfóze před pár měsíci! Jak kouzelné, jak kouzelné!), pak me opravdu nenapada jiny duvod tohoto pobaveni nez ze tehdy jsem se choval jinak. Pokud bych se tehdy choval stejne jako ted, co by na tom ted bylo tak zabavneho a kouzelneho (neboli co je zabavneho na tom kdyz se clovek chova konzistentne)? Absolutne netusim.

Ohledně metamorfózy je s tebou těžká řeč: Jednou napíšeš, že mění jen podobu, pak klidně pracuješ se zcela protikladným pohledem, a to aniž bys Aniz bych co? Se zcela protikladnym pohledem jsem pracoval z toho duvodu, ze ty jsi ho predestrel, tudiz jsem tve predestreni dotahl trochu dal. Jestlize rozvijim nejakou myslenku, neznamena to prece, ze se s ni musim ztotoznovat.
"Léčivé kouzlo 4. úrovně je ultrasilné skoro za jakýchkoli okolností." No a to si prave nemyslim. Pokud by za to napriklad lecici carodej platil svou unavou (v nejakem drsnem pomeru) nebo svymi body zraneni (cili neco jako obracene Vysaj silu), nebude na nem nic ultrasilneho.

BTW, nezalezi na tom kolik lidi sem prispiva, ale taky na tom, kolik si jich to tu cte, a tech bude nekolikanasobne vice nez 12.
ekous 24.10.2006 10:11  783
NoirJA ovsem neresil navstevniky kteri sem prispivaji, ale navstevniky, kteri to tu ctou a kteri by se pokud by jim bylo neco proti strsti nejspis i ozvali ne?
noir 24.10.2006 09:51  782
xKiv:
To je myšlenka zajímavá, ale:
Tím se stane, že čaroděj léčení ani nebude potřebovat: Ráno se promění v bojovníka (a dejme tomu, že mu vyjde maximální trvanlivost, takže v podobě vydrží 12 hodin), dostane hafo zranění, ale po proměměně zpě bude bez jediného křížku? To by myslím taky nikam nevedlo.
Myslím si, že k Metamorfóze by bylo potřeba více informací, a to asi rovnou od autora. V jiných systémech jsou přeměňovací kouzla dost často jedním z největších problémů hry-třeba u DnD je to asi zásadní příčina nerovnováhy mezi silou druida a válečníka...
noir 24.10.2006 09:47  781
Bouchi:
:o)))
Já napíšu, že mám námitku proti přílišné síle vitální magie, Ty na to napíšeš, proč si ne/stěžuju na Metamorfózu. Ano, jisté mimoběžné reakce tu vidím.
Jaký blábol? vybers si, je jich ažaž:
"tehdy jsem proti temto tvym argumentum neco namital?"
-kde něco takového říkám?
Ohledně metamorfózy je s tebou těžká řeč: Jednou napíšeš, že mění jen podobu, pak klidně pracuješ se zcela protikladným pohledem, a to aniž bys
Léčivé kouzlo 4. úrovně je ultrasilné skoro za jakýchkoli okolností. Už jen proto, že postava na 4. úrovni je v +ku podprůměrný nedostudovaný mladík. Tedy léčení je na denním pořádku. Navíc mág je v léčení oproti ostatním postavám nejméně omnezen: Hraničář i kněz musejí HODNĚ do rozvoje svých schopností investovat a to na úkor jiných schopností. Čaroději stačí naučit se jediné kouzlo. Takže oním kouzlem náhle supluje velkou část schopností dvou povolání...
RomiK: OK. Můj pocit je jiný.
ekous: Kolik lidí sem obecně přispévá? Dvanáct? Víc to asi nebude... Zkus to spočítat, schválně, docela by mě to zajímalo! Respektive z kolika družin se tito lidé rekrutují, to by bylo ještě zajímavější.
xkiv 24.10.2006 09:37  780
MetamorfozaNapadla me k ni jedna takova vec - proc by leceni aplikovane na *metamorfovaneho* carodeje (podobu udrzovanou kouzlem) melo vylecit taky *puvodni* podobu carodeje?
Tady by to asi chtelo nejak domyslet vztah mezi tim, co se stane zmenenemu carodeji a puvodnimu carodeji.
Navrh: temer zadny vztah neni. Po skonceni kouzla se carodej vrati do podoby (a konfigurace - vcetne zraneni a unavy) kterou mel pred zacatkem kouzla.
Vyjimky:
1) Zustane na miste, kam se dostal v metamorfovane podobe.
2) Zustanou mu vsechny vzpominky.
3) Nevrati se spotrebovana magenergie (nebo v prubehu metamorfozy nemuze kouzlit).
4) Pokud byl metamorfovany carodej zabit, bude mrtvy i v puvodni podobe.

[ 1392 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt