Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Já Vánoce juchuchu
oslavím na Lopuchu!

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Čaroděj [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Zpět do klubu Dračí doupě Plus.

Téměř finální errata příručky čaroděje - 1. část (10. 4., po textové stránce úplná).
Provizorní index kouzel
Provizorní errata Čaroděj

Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 1392 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 27.3.2006 15:22  81
NoirPrirucka pro hrace, strana 69, odstavec Soustredeni za extremnich podminek. Vazne mas dojem, ze se tento odstavec vztahuje jen na theurga?
To, ze je v PPJ edice A ta tabulka uvedena u theurga, je samozrejme chyba (IMHO minoritni, protoze PJ ma samozrejme prectenou celou prirucku, tudiz tabulku pouzije i pro jine situace; a v tomto smyslu se taky od zacatku odpovidalo na prislusne dotazy).
Nevim co je "dump stat".
Odspuntovani a vypiti bych na plne soustredeni rozhodne nevidel - nevim jak ty, ale ja v pohode zvladam odspuntovani a piti behem napr. cteni nebo psani.
noir 27.3.2006 15:11  80
Bouchi: V edici A je tak "rušení" chápáno jen u theurga a to pouze u sesílání kouzel. IMHo je to tedy jedno z nejdůležitějších bojových pravidel, které způsobí, že moc hraničářů a zlodějů (VOL je pro ně "dump stat") bude své schopnosti používat mnohem méně.
Možná je tak toto pravdilo v A edici chápáno, ale není tak rozhodně nikde formulováno.
Vidíš to, já bych zrovna odšuntování flašky a následné vypití viděl jako akci s plným soustředěním. Stejně tak jako je to full action (respektive dvě standard akce) v DnD 3,5, mohu-li to srovnávat.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 27.3.2006 15:03  79
Noir [77]: Ktere "stejne pravidlo"? Hod na udrzeni soustredeni? Ten je, pokud vim, takto chapan i v edici A. Potrebuje-li se zlodejna ukryvani soustredit, muze byt samozrejme rusen do te miry, ze si to vyzada hd na udrzeni soustredeni. (Piti leciveho lektvaru bude cinnost s nejvys volnym soustredenim.)
captainn 27.3.2006 14:59  78
captainn: vypadlo ti ... jinou představu než autor pravidel ...
noir 27.3.2006 14:57  77
xKiv:
Nerozumím. Na boj si háže i čaroděj, když je pomalý, tak si nemusí zakouzlit vůbec. To je obecné pravidlo.
Navíc tři bojovníkovy archetypy umožňují eliminaci toho, že bojovník, který nahlásí akci, na níž nemá, o akci přijde. Čaroděj nic takového neposkytuje.
Čaroděj má navíc 1-3 kroky, nejčastěji dva. Je-li kouzlení o 100-300 procent náročnější, očekával bych od něj něco obzvlášť spektakulárního. Kde na to u kouzelníka narazím?
3/Co si pod představuješ ty? Boj dvou lidí s cepy? Pěti lidí s halapartnami? Dvaceti s dýkami? To je klasické pravidlo-nepravidlo, které nutí PJ do dalšího zdržování plynulosti hry. Když už dělat pravidla, pak buď univerzální, nebo žádná. Polo-pravidla "blabla+DuPJ" jsou k ničemu".
4/Takže se to stejné pravidlo vztahuje na všechny činnosti, kdy postava přímo nebojuje? Zloděj, který se pokouší skrýt ve stínu během souboje? Bojovník, který chce vypít léčivý lektvar? Takhle je to v edici B chápáno?
captainn 27.3.2006 14:50  76
xKiv: Velmi bych prosil o to, vyhnout se při hodnocení představy slovu blbě, když jde zjevně jen o to, že Noir má jinou představu autor pravidel.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 27.3.2006 14:50  75
Noir"chyba v provizornich erratech" je v tehle situaci protimluv. Chybou by bylo, kdyby v erratech u nejakeho kouzla nepravdive stalo "kouzlo ma/nema mit hvezdicku". Chybou v provizornich erratech neni, kdyz u nejakeho kouzla _jeste_nestoji_ "kouzlo ma/nema mit hvezdicku". (Protoze provizorni errata neobsahuji _vsechny_ opravy, tudiz nezahrnuti nejake opravy neni chybou v provizornich erratech.)
xkiv 27.3.2006 14:43  74
Noir73: bojovnik a carodej maji casto jeden (dva) spolecne potrebne kroky (zasah a nekdy boj), carodej ma navic jeden, nekdy dva (seslani, nekdy odolani). Cili je to 2..4 proti 1..2.

72:
3/ pokud citil autor tabulky potrebu kvalifikovat termin "boj" jeste privlastkem "intenzivni", pak predpokladam, ze se jedna o boj obzvlaste intenzivni
4/ no tak si to predstavujes blbe - protoze ten kouzelnik *musi* delat neco, pri cem se nemuze soucasne plne soustredovat na deni kolem sebe
noir 27.3.2006 14:37  73
Bouchi:
Dobrá, tedy chyba v provizornich erratech. Jiná nemám, soudím to nejnovější, co je mi k dispozici. Je-li ona chyba tak očividná, je zvláštní, že se do nich dostala.

Takže se shodneme na tom, že kouzelník takřka vždy musí absolvovat 3 kroky, někdy 4, zatímco bojovník jen jeden, byť má jeden z kroků kouzelník někdy trošku usnadněný.
noir 27.3.2006 14:34  72
xKiv:
1/Ok, tak jen jeden z "vlivných"...
2/Jasně, jen jsem to odkázal k Tobě, aby bylo jasné, o jaké tvrzení jde.
3/Co to znamená? Dva bojovníci? Nedokážu si představit boj, který by nebyl intenzivní, jde-li o boj reálný.
4/Vidíš, já si bojového kouzelníka představuju jako někoho, pro nějž je sesílání bojových kouzel totožné s bojem. Respektive nevidím rozdíl mezi tím vykouzlit blesk proti tomu hodit mečem sonickou vlnu, nebo rozdělit dýku při vrhu na čtyři stínové exempláře...
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 27.3.2006 14:31  71
NoirJaka chyba v erratech? Zatim jsou zverejnena prece jen provizorni errata, tedy nezahrnujici vsechny zmeny.
Jiste, jsou finty, na ktere prevahu nepotrebujes. V drtive vetsine pripadu bud obranne nebo vrhaci.
Ano, jsou kouzla s dosahem dotyk, jimz se odolava. Taky na ten zasah mas +3 k UC a jako zasah plati i kdyz to terc vykryje zbrani nebo stitem.
xkiv 27.3.2006 14:17  70
Noir 1) Bacha, nerikej mi "jednoho z autoru", ja mam jenom vliv (a nejsem v seznamu autoru, maximalne tak jako "a dalsi" v podekovani :)

2) To neni jenom moje tvrzeni, hodnoty jsou primo z PpPJ, proto jsem daval spoil-protect.

3) proti 6 se hazi, kdyz se bojuje *intenzivne*.

4) kouzelnici jsou bpjem ruseni, protoze se potrebuji soustredit na neco jineho, nez samotny boj; prirovnani:
Vede se ucena diskuze o nesmrtelnosti chrousta (boj).
Jeden z pritomnych (A) se rozhodne vyhledat argumenty v knize (kouzleni).
Nekdo dalsi (B) na nej zautoci umne vykonstruovanym ad hominem utokem (finta).
A "prohral", protoze zrovna nedaval pozor.
Nebo musel prerusit svoje studium a venovat se invektivam.
[ a ted si do toho predstavte, ze to studium knihy stoji "kazde kolo" nejake penize (banany :) - jinak mu ji knihovnik zabavi - a tech ma malo ]
noir 27.3.2006 14:12  69
Bouchi: takže chyba je nejen A edici, ale i v jejich erratech? Hm...
Ad finty: To není pravda, jsou přece finty, u nichž žádnou převahu nepotřebuješ.
Další příklady kouzel, kde se musíš trefit a cíl ještě odolává (vše dle errar, která jsou dostupná): Jiskrnný pohled, Beztíže, a vlastně všechna kouzla s dosahem dotyk, ne? (např. boxerky, tíha, sundej si zbroj atd.)
xkiv 27.3.2006 14:07  68
telchar:Kompletniho B-carodeje jsem jeste necetl (a na tohle jsem se myslim taky ptal, tak by to tam byt melo - ono to muze byt dulezite i jenom pri mentalnim duelu - oba mame konecne prunik straasne moc, urvu driv dusi ja jemu, nebo on me?), ale zrovna u carodeje bych predpokladal ze mentalni souboj je pro nej ekvivalentem dlouhodobe sesilaneho kouzla - tj. na BC si hazi normalne (bez delky zbrane, s postihem -3), nemuze se branit bez preruseni soustredeni (tj. hod na obranu = 0).
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 27.3.2006 14:03  67
Noir"Každopádně si bude VŽDY (budu-li se držet pravidel), bojuje-li se kolem házet proti oné 6."
To samozrejme neni pravda, PJ muze napriklad na zaklade tvych predpokladu usoudit, ze pokud bys na neuspech musel hodit treba 2 a mene, tak ze ti hazeni odpusti.
Hnev bozi - uz v edici A je z popisu kouzla jasne, ze hvezdicka k nemu nepatri. Mas jiny priklad?
Jake bojovnicke finty jsou telekineticke?
A na finty potrebuje bojovnik prevahu (na rozdil od carodeje), jinak se mu finta _automaticky_ nepovede.

[ 1392 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt