Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Diskuze na Lopuchu,
pohlazení na duchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Čaroděj [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Zpět do klubu Dračí doupě Plus.

Téměř finální errata příručky čaroděje - 1. část (10. 4., po textové stránce úplná).
Provizorní index kouzel
Provizorní errata Čaroděj

Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 1392 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
anonym 24.10.2006 13:25  813
:)if ((post.author=="Noir" && post.beginswith="Bouchi") || (post.author=="Bouch" && post.beginswith="Noir")) do_not_read else read;
divous Divous už nekřičí ... vyřval si hlasivky 24.10.2006 13:25  812
Pánové (a dámy)Nevím o co vám jde. Stejně si většina hráčů vybírá kouzla podle svého naturelu, bez ohledu na jejich sílu. To se týká i oboru kouzel.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 24.10.2006 13:24  811
NoirBTW, k tvemu "Vemme si obor třeba energetické magie: Co nabízí svému uživateli? Kouzla, která způsobují zranění+dvě či tři kouzla usnadňující pohyb."
Schvalne jsem energetickou magii prolistoval a nasel jsem:
zlepseni pohyblivosti - v tvem smyslu tohoto pojmu - (Beztize, osvetlujici kouzla, Most,...)
primo zranujici (tech je hodne)
statusova (Ohnivi srsni, Zhyn v krecich,...)
boostovaci (Ohnive sipy, Plamenny mec,...)
Rad bych veril, ze k vyjadreni citovanemu vyse te vedlo jen to, ze jsi energetickou magii pri sberu prikladu neprochazel tak dukladne, jako vitalni.
noir 24.10.2006 13:24  810
Bouchi:
1/Máš pravdu, u Bolavého místa jsem to popletl. Nedivím se, žes byl zmaten.
Ohledně pohyblivosti jsem ji ukázal na několika kouzlech, která pokládám za zlepšující pohyblivost. Na tu definici ji nepřistoupil, OK.
3/Když myslíš... Takže ano, myslím si, že kněz, theurg a čaroděj jsou polotovary. Čaroděj nemůže seslat Dlouhotrvající Tichou metamorfózu? Neslovíčkař, Bouchi! Je Metamorfóza kouzlo? Ano. Upravená Dlouhotrvalostí se seílá s magenergií z vyšší sféry než 10? Ano. Pak je to kouzlo s požadavkem vyšší kvality magenergeie než 10.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 24.10.2006 13:12  809
Wolfi [807]: Ja vim co tim myslel. Stejne jako on moc dobre vi, ze ja jsem myslel kouzla v zakladni podobe.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 24.10.2006 13:11  808
domingo [805]: Ja nemam problem prelozit si "boost" z anglictiny, mam problem prijit na to co tim Noir mysli. Viz predchozi prispevek - kdyz kouzla davajici bonus oznaci za boostovaci, ale jindy uvede kouzlo davajici bonus jako priklad kouzla statutoveho, ztezuje mi to orientaci.
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 24.10.2006 13:11  807
Bouchi [806]: Myslím, že Noir myslel klasická kouzla, posílená oborovými vylepšeními, kde pak potřebuješ vyšší kvalitu magie :)
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 24.10.2006 13:08  806
Noir [804]:
1) Tak ted jsem opet zmaten. V 804 oznacujes kouzlo, ktere dava bonus, za boostovaci, naopak v 795 oznacujes Bolave misto 9ktere dava carodeji bonus) za statutove. Pak se nediv, kdyz mam v tve terminologii hokej.
"pak chápeš pohyblivost špatně" Prosim pekne, z ceho plyne, ze tve chapani pojmu "pohyblivost" je spravne a me spatne. IMHo ji nechapu spatne, jen jinak nez ty. Ale jestli je nekde nejaka definice pohyblivosti prijimana sirokou masou lidi, nebudu mit problem pripadne uznat ze ji chapu spatne.
2) Taky nevim...
3) Kazdou prirucku, ktera se prezentuje jako neuzavrena (tj. carodej co se tyce jeho kouzel, theurg co se tyce formuli a modifikatoru, vlastne i knez co se tyce zazraku, a - trebaze to tam myslim neni explicitne napano, nicmene autor se v tom smyslu vyjadril - i bojovnik co se tyce fint) bys tim padem mohl prohlasit za nedokonceny polotovar.

Co třeba "Dlouhotrvající Tichá Metamorfóza v..." Zadne takove kouzlo v rejstriku nevidim.

domingo 24.10.2006 13:00  805
boost: propagovať, stupňovať, zdvíhať, zosilňovať, zvýšiť, zvyšovať

ceske ekvivalenty si snad odvodite sami ...

z toho boostovacie kuzlo - kuzlo ktore vylepsuje charakteristiky postavy (napriklad zvysenie sily, neviditelnost, ...)
noir 24.10.2006 12:54  804
Bouchi:
1/Boost=posílit. Od-boostovat=zrušit posílení. Kouzla měnící status na negativníjsem myslím popsal dost jasně v příspěvku 791. Jaké jiné nesrozumitelné termíny tam jsou? Rád je vysvětlím.
Jak sis určitě všiml, popisuji efekty kouzel-co způsobuje jejich seslání: Posílení uživatele, zranění oběti, zlepšení přesunu atd. Ty jen opakuješ, že jde o kouzla investigativní. Kouzlo, jímž zistíš, kolik je hodin, ti nepřinese kvanitfikovatelný bonus, ani nezpůsobí nikomu přímo zranění-máš JEN tu informaci(která ti pak potenciálně může pomoci něco udělat). Kouzlo, které ti dá paušálně bonus +5 k ZZ je boostovací-ať už ten bonus dosáhneš proto, že se ti zlepší kvalita meče, posílíš své svaly, nebo budeš mít díky lepším smyslům větší šanci poznat slabinu protivníka: myslím, že mi rozumíš.
Nahled: pak chápeš pohyblivost špatně-létání je jistě také zlepšení pohyblivosti-dostane se na místo, kam by se jinak nedostal. To stejné přece způsobuje Náhled-dostanu se díky němu na místo, které je pro mě jinak nedosažitelné.
2/Hm, pak nechápu proč na ty mé příspěvky vůbec reaguješ, když na ně vlastně vůbec reagovat nechceš a chceš se bavit o něčem zcela jiném.
3/A tak. Ovšem to je další informace, která by měla v příručce nepochybně zaznít, ne? Takže to mám brát tak, že příručka čaroděje je narozdíl od jiných příruček jen nedokončený polotovar?
Problém je v tom, že když čaroděj vyšel, počítali hráči s tím, že další kouzla vyjdou v Grimoáru, takže ta kouzla existovala přinejmenším v potenciálu-ale poslední dobou se o Grimoáru nějak úplně přestalo mluvit, takže předpokládám, že na něm nikdo nepracuje. Čaroděj je tak trošku kastrát, chudák...
Jinak se mýlíš, kouzla s požadavkem vyšší kvality magenergeie než 10 v pravidlech uvedená jsou. Co třeba "Dlouhotrvající Tichá Metamorfóza v..."
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 24.10.2006 12:27  803
Noir [797]:
1) "Ty místo abys řekl, žeje pravda, že většina těch kouzel opravdu má univerzálnější působení, než jsi půodně tvrdil" Protoze mame opet mimobezne mysleni a ruzne chapani pojmu. Priklad: pokud bude mit nejake povolani schopnost ziskavat urcite informace, diky nimz pak bude mit pri urcitych cinnostech bonus, pak pro tebe to zrejme bude (soudim na zaklade toho co jsi ted uvadel o investigativni magii) schopnost statutova ci boostovaci (BTW, mohl bys pls zkusit nepouzivat terminologii, ktera mi v podstate nic nerika a musim odhadovat, co tim myslis?) zatimco pro me to stale bude schopnost investigativni. Takze nejde o ztraceni myslenky - zminena kouzla jsem
vypichl proto, ze mi u nich ani nebylo jasne, co tou specivikaci myslis.
Ad Nadhled - ja pohyblivost chapu jako rychlost "pohybu" v nejakem prostredi (tedy nezavisejici na tom, odkud kam se dotycny dostava - pokud bude relaxacne behat dokola, jiste bude mit nejakou pohyblivost, prestoze se odnikud nikam nedostane).

2) Ano, ty od zacatku hovoris o popsanych kouzlech a ja od zacatku hovorim o tom, ze popsana kouzla proste nepokladam za jedine meritko toho, co dany obor nabizi.

3) Ano, muzes to brat i tak, ze rikam "Kouzla popsaná v pravidlech nejsou reprezentativním výběrem toho, co si autor mága o tom povolání myslel." Krom duvodu napsanych v minulych prispevcich si jeste pricti ten, ze v prirucce jsou kouzla jen do urovne 10. Tudiz tam zakonite nejsou kouzla, o kterych autor usoudil, ze by existivat mela, ale s pozadavkem vyssi kvality magenergie nez 10.
xkiv 24.10.2006 12:21  802
NoirNeomlatim, protoze ja to urcite delam taky :-/
noir 24.10.2006 12:06  801
xKiv: Vidíš, tak až to příště udělám, tak mi to prosím omlať o hlavu! Já si to sice nemyslím, ale obecně to odsuzuju, takže se tomu budu snažit vyhýbat.
V rámci této konkrítní dikuze si takového chování ze své strany nejsem vědom.
xkiv 24.10.2006 12:01  800
Noir [797]:
...
vypíchneš dva příklady, s nimiž se dá nebo nemusí souhlasit, ale hlavní myšlenku někde po cestě ztartíš.
...


Me prijde, ze timhle zpusobem vetsinou argumentujes prave ty.
noir 24.10.2006 11:58  799
ještě ad. 3:
Vycházím z toho, jak to funguje u jiných firem působících v RPG průmyslu: Většina má na webu věci, které se do dané příručky nevešly kvůli nedostatku místa. Editor většinou pracuje s přebytkem textu, který musí krátit.
Z jednoho příspěvku v téhle dikuzi se mi zdálo, že je to i situace u +ka. Želbohu ho už nedokážu najít, takže tenhle argument zapomeň.

[ 1392 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt