Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Náš Lopuch Vám
vytře zrak

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Čaroděj [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Zpět do klubu Dračí doupě Plus.

Téměř finální errata příručky čaroděje - 1. část (10. 4., po textové stránce úplná).
Provizorní index kouzel
Provizorní errata Čaroděj

Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 1392 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
noir 28.3.2006 09:40  96
Bouchi:
Neargumentuj prosím Edicí B, dokud nebudou errata, pracuji s tím, co mám ("Soustredeni se tyka jen boje?").
Dovednosti jsou volitelný systém? Já myslel, že integrální součást pravidel. Až na tři psychické dovednosti jsou všechny ostatní inteligenční, pro zloděje vždy sakra důležité.
Ano, jako boj chápu situace, kde se jedná o zranění.
Má zkušenost: Osobně jsem za zloděje hrál 12. úrovní, do Vol jsem neinvestoval ani jediný bod. Nemůžu říct, že bych cítil, že bych udělal chybu.
To že zloděj bude mít nízkou vlastnost, která ručí za "schopnost rychle řešit různé složité úkoly a hádanky" mi přiapadá nepřijatelné. Že autoři nebyli schopní vymyslet nějaké konkrétní mechanismy na použití inteligence je sice trapné a špatné, ale my jich používáme řadu: Věci jako jsou paměť, shánění informací, luštění textů, odhadování ceny výrobků, ověřování znalostí, to je přece pro zloděje zcela zásadní, ne?
apexx 28.3.2006 09:33  95
To Noir:je pravda, ze omezeni vyplyvajicich z mnoha hodu u carodeje tam je.
Jelikoz jsem nechtel nejak extra zasahovat pristoupil jsem k tomu takto.
1)sel jsem do ČP magie, kde je malo odolavani proti magii
2)ruseni kouzla v boji hazeme jen, pokud dojde ke zraneni
(a navic jsem sel vice do int, abych popripade vydrzel vyrusenu = to se me ale ted vzhledem k zmene pravidel vymstilo)
3)abych sesilal kouzla v poho, jdu do int
4)abych trefil jdu vice do obr

Muze se to zdat jako munchkinovsky pristup, ale ucel a zamereni sveti prostredky.

Apexx
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 28.3.2006 09:23  94
NoirProsim, cti poradne. Psal jsem "nejake obecne mechanismy z PPH (a ted nemyslim obecne dovednosti, protoze ty jsou volitelne)" a ty argumentujes psychickymi dovednostmi.
Zraneni se tyka jen boje? Unava se tyka jen boje? Soustredeni se tyka jen boje?
noir 28.3.2006 09:15  93
Bouchi:
Například takřka všechny psychické dovednosti, i některé kombinovaných.
Všimni si, že vše, co jsi vyjmenoval, se týká jen boje, kdežto inteligence se projeví v hravějších záležitostech.
A vzhledem k tomu, že zloděj je dovednostní postava, inteligence se jí sakra hodí...
Navíc zloděj stejně má velmi často nejvyšší Oč a jeho styl boje (z dálky nebo ze stínu) ho vede k tomu nebýt vůbec zraněn.
domingo: mas pravdu.
Apexx: Jak vidíš ty, jakožto hráč čaroděje, onen vysoký počet kroků, které čaroděj musí udělat, aby bylo jeho kouzlo úspěšné?
domingo 28.3.2006 09:00  92
Noir [88]: No ale ak tomu dobre chapem, tak D&D popisuje akcie z hladiska casovej narocnosti, DrD+ z hladiska mentalnej (proste ako obtiazne je danu akciu robit) ...
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 28.3.2006 08:54  91
ApexxNo vidis, a podle Noira je patrne Int k obecnym vecem stejne dulezita jako Vol. Tak co si mam vybrat?
apexx 28.3.2006 08:26  90
To Bouchihod na inteligenci je takovy ne moc pouzivany hod. Pri nasich dobrodruzstvich se nejvic pouziva hod na vuli, obratnost, zrucnost a silu. Carisma a int skoro vubec. Preruseni kouzla byla jedne z mala na int. a byl jsem rad ze aspon v necem su v poho. Tim ze to bude na opet na vuli, jen podpori combeni do teto vlastnosti.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 28.3.2006 07:53  89
NoirHm, nahod sem nejake obecne mechanismy z PPH (a ted nemyslim obecne dovednosti, protoze ty jsou volitelne), ktere pouzivaji Int - jestli je jich aspon tolik co tech ktere pouzivaji Vol.
noir 28.3.2006 07:29  88
Bouchi:
Stejne tak potrebujes INT k mnoha dulezitym obecnym vecem.
Ohledně lahvičky: Já pořád psal (nebo myslel) otevří+vypít. Proto jsem do příkladu z DnD 3,5 taky napsal "komplexní akce, respektive dvě standardní" (jedna na otevření, druhá na pití).
peca_007 28.3.2006 07:11  87
Vojtano:Carodej nema zadne vyboje? Ja myslim, ze ano. Mrkni se do energeticke casti grimoaru.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 27.3.2006 16:24  85
NoirAno, zatimco na Int je zalozena cela jedna specificky zlodejska schopnost, tak Vol potrebujes k nekolika pomerne dulezitym obecnym vecem.
Ohledne cteni je treba rozlisovat - na oddechovou cetbu (ktera se ovsem v RPG nejspis moc nevyskytuje) neni potreba zdaleka takove soustredeni jako na "odbornou". Ale hlavne tu furt michame dve veci, a to je odspuntovavani a piti. Pit muzu pri cteni (oddechovem) naprosto v pohode (bezne to delam), aniz bych se tim vyrusoval. S odspuntovavanim to bude horsi. Naopak jsem psal, ze spickovy pevec by imho behem arie zvladl lahvicku _odspuntovat_ (tj. nepsal jsem o piti - samozrejme ze soucasne se zpevem pit nemuze, tak blbej zas nejsem).
noir 27.3.2006 15:54  84
Bouchi:
VOL je pro zloděje rozhodně nejméně důležitá vlastnost. Není na ní založena ani jedna specificky zlodějská schopnost, zatímco na ostatních ano.
Ohledně čtení si protiřečíš s pravidly: Je popsáno jednoznačně jako činnost s plným soustředěním (str. 68). Opravdu si nedokážu přestavit, jak operní zpěvačka do půlvteřinového nádechu, který jí má vydržet další minutu bude ještě pít...
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 27.3.2006 15:44  83
NoirS jakym theurgickym? Proste Silu ruseni (obecne) stanovuje PJ, tedy bylo chybou,
Vol je nejmene dulezita? A co odolavani zraneni a unave?
Jo, udrzeni koncentrace bylo zmeneno na vuli, neb to k ni pasuje vic.
Ad spuntovani - cteni je cinnost s volnym (nekdy plnym) soustredenim, tudiz s nim lze soucasne delat jinou cinnost s volnym soustredenim (kam bych odspuntovavani zaradil). Naopak zpev arie je cinnost se soustredenim plnym. A verim ze spickovy pevec by i pri te arii zvladl odspuntovat lahvicku. :-)
noir 27.3.2006 15:33  82
Bouchi:
ANo, to pravidlo tam je, nicméně nebylo nijak provázáno s oním theurgiuckým. Ale tohle už fuk, každopádně v B je to opraveno a to je fajn.
Dump stat? No vlastnost, kterou potřebuje pro rozvíjení svého povolání nejméně. Od zloděje se čeká, že bude potřebovat obr a zrč (prim. vlastnosti), stejně tak od charismy, síly a inteligence je odvozena řada mechanismů. VOL je proto pro něj nejméně důležitá, a tedy je "dump stat".
A ještě jeden dotázek: Xkiv napsal v jeho příkladu (53), že odolat "rušení" je věcí vůle, ale v PJ verze A je to inteligence. To už je změněnno, nebo se Xkiv jen spletl?
Ad. "špuntování": Nevím, ten tvůj příklad je mi dost divný, nedokážu si představit, že bys pil a odšpuntovával lektvar při zpěvu operní arie nebo při sprintu... Otázkou je totiž, zda tam patří čtení (IMHO ne), ale to je na jinou diskuzi...
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 27.3.2006 15:22  81
NoirPrirucka pro hrace, strana 69, odstavec Soustredeni za extremnich podminek. Vazne mas dojem, ze se tento odstavec vztahuje jen na theurga?
To, ze je v PPJ edice A ta tabulka uvedena u theurga, je samozrejme chyba (IMHO minoritni, protoze PJ ma samozrejme prectenou celou prirucku, tudiz tabulku pouzije i pro jine situace; a v tomto smyslu se taky od zacatku odpovidalo na prislusne dotazy).
Nevim co je "dump stat".
Odspuntovani a vypiti bych na plne soustredeni rozhodne nevidel - nevim jak ty, ale ja v pohode zvladam odspuntovani a piti behem napr. cteni nebo psani.

[ 1392 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt