Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Tolik rozruchu
jen v Lopuchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub GENESIS [ŽP: 8 týdnů] (kategorie Hudba) moderují Vaklaf, Bubla, PepaNovacek.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 18:46
8.-14.1.2024: Cynic - Ascension Codes - 2021 (Jitka)
15.-21.1.2024: Ota Petřina - Super-robot - 1978 (Pepa)
22.-28.1.2024: Supertramp - Even In The Quietest Moments - 1977 (Ivan)
29.-4.2.2024: Linda Perhacs - Parallelograms - 1970 (Štěpán)
5.2.-11.2.2024: Brother Ape - A Rare Moment Of Insight - 2010 (Miro)
12.2.- 18.2.2024: Jouis - Dojo - 2014 (Honza)
19.2.- 25.2.2024: Kevin Gilbert – The Shaming Of The True - 2000 (Dan
26.2.- 3.3.2024: Sparks – Lil' Beethoven - 2002 (Petr)
4.3.- 10.3.2024: Jakszyk, Fripp and Collins – A Scarcity Of Miracles - 2011 (Jitka)
11.3.- 17.3.2024: Dux – Vladimír Padrůněk In Memoriam - 1986 (Pepa)
18.3.- 24.3.2024: 10cc – The Original Soundtrack - 1975 (Ivan)
25.3.- 31.3.2024: Lucifer's Friend – Banquet - 1974 (Štěpán)
1.4.- 7.4.2024: Persona Grata – Reaching Places High Above - 2013 (Miro)
8.4.- 14.4.2024: Return To Forever – Where Have I Known You Before - 1974 (Honza)
15.4.- 21.4.2024: Mr.Bungle – California - 1999 (Dan)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 62315 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
olias Olias 19.1.2020 15:56  48876
AntonyV necem souhlasim, v necem nikoliv, odpovim pozdeji
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 19.1.2020 15:46  48875
OliasVšak já matematiku v hudbě nepopírám. Z hlediska analýzy lze zpětně přijít na nějaké souvztažnosti. Ovšem, nelze tím dokazovat správnost hudby. Nikoho matematika nenaučí skládat hudbu. A jestli, tak blbě.

Matematice v tom brání jedna podstatná věc. Exaktní věda má pro každou úlohu jeden správný výsledek. Ať se ten výsledek někomu líbí nebo ne, ať jsou osobní názory na věc odlišné, jeden jediný výsledek je správně. Najde-li se jiný výsledek, jako správný, je jím ten předchozí nahrazen. Více správných výsledků téže úlohy paralelně neexistuje.
Kdežto umění, v tomto případě hudba, má tolik správných výsledků, kolik je posluchačů. Individuálně správných, závisejících výlučně na osobním líbí/nelíbí.
Proto snaha některých lidí dodat váhu svému tvrzení o umění tím, že budou dokazovat jeho správnost matematikou, je zjevným selháním jich samotných, jako nezávislých pozorovatelů. Jejich individuální názor je správný i bez matematiky, tak proč ji do toho tahat.. Aby jejich pravda byla pravdivější? Směšné, právě tím věrohodnost svého názoru shazují, neboť dávají najevo, že jsou mimo.. Představa, že nějak složená, případně zahraná hudba je správně, a jinak složená a zahraná, je špatně, popírá umění v jeho prapodstatě. A že v tomto způsobu uvažování vynikají hlavně muzikanti různého druhu, kteří se nadto ještě domnívají, že hudbě rozumí, je přímo typické.

Muzika není exaktní věda. Může v ní existovat mnoho různých správných řešení, vzájemně zcela odlišných. I ten nedoťuknutý přechod, sypání brambor, brnknutí mimo takt, falešný tón, cokoli "nesprávného" může být umělecky, zážitkově a pocitově daleko přínosnější, než strojová přesnost. Mimochodem, ti, kdo vynalezli předražené doby, ztracené doby, anticipated bass, atd, museli mít se zkostnatělými přesnoťukači taky docela problém, než si je zařadili do systému, co..

O existenci formulí dokonale působící hudby zkus něco napsat těm, co se snažili popinu ze všech sil dělat, a nechytli se. Jsou jich statisíce.
olias Olias 19.1.2020 14:53  48874
AntonyJinak myslim, ze ty formule dokonale pusobici hudby, literatury si myslim existujou prave v mainstreamu akorat se na to chce podivat trochu vic sociologicky, nez individualisticky.
olias Olias 19.1.2020 14:50  48873
AntonyAni bych bych to po tobe nechtel. Delat z toho prednost. Stacilo by pripustit, ze ty vztahy proste existujou. Nekdo muze na jejich zaklade skladbu vystavet zamerne, jiny intuitivne. Vysledek je ale stejny, lisi se pouze ve vyrazu, nebo dejme tomu schopnostech podani a tady jsou si myslim ty zasadni rozdily v individualnim hodnoceni. Popirat matematiku v hudbe je jako nepripoustet existenci zlatyho rezu.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 19.1.2020 14:42  48872
OliasAno, příměr s kořením je můj oblíbený..
Kdyby se dalo matematicky umění zcela definovat, pak by bylo jednoduché nalézt formuli dokonale působivé hudby, literatury, atd... Byl by to výsledek rovnice, a hotovo.
Vzhledem k tomu, že se nic takového nikomu nepovedlo, je počítání jen taková berlička. Odmítám dělat z invalidní pomůcky nějakou přednost, nicméně chápu, že se někdo bez ní neobejde..
olias Olias 19.1.2020 14:14  48871
AntonyOrganizovaneho zvuku rikas..hehe..

O pocitech to samozrejme nerika nic i kdyz je docela zasadni, ze na ne ma docela zasadni vliv to, jak je ta ktera hudba vymyslena. A to nejen rytmicky, ale i harmonicky, coz neni taky nic jineho, nez matematicke vztahy. Pocitat nemusime nic, ale uvnitr se NECO odehrava na zaklade techto vztahu. Samozrejme to neni vetsinou surove matematicky, tak jako jidlo je jine bez koreni, je tu taky osobni vyraz interpreta. Ten ale nemuze stat sam o sobe, stejne jako neni uplne stastne zivit se jen korenim bez zakladnich ingredienci pokrmu.

antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 19.1.2020 13:50  48870
OliasOcituji sám sebe, neboť jsem se k tomu již vyjadřoval:
"Hudbu osobně považuji především za vyjádření pocitů pomocí organizovaného zvuku."
"Proto se ve svých recenzích věnuji pocitům, abstrakcím a impresím. A historickým okolnostem, dobovým reáliím. Proto nejsou pro mne instrumentální výkony vůbec zásadní, s mými pocity (téměř) nesouvisí..."

A dodám, že lze jistě matematicky definovat notový zápis. Tak jako lze statisticky popsat výskyt slova ve větné stavbě. Tak jako lze definovat chemicky proces vaření. O pocitech to však nevypovídá vůbec nic. Z hlediska uživatele (posluchače, čtenáře, gurmána) jsou tyto skutečnosti prakticky bezcenné.
olias Olias 19.1.2020 13:24  48869
AntonyAno, to by bylo presnejsi mozna..muzika neni JEN matematika. Na druhou stranu, muzika je do jiste miry JEN matematika. Kdybychom se do toho pustili, byla by to asi velmi strhujici debata, hehe..
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 19.1.2020 13:16  48868
KeyserSozeAle stihli. To byla jedna z prvních věcí, co se tam probírá. Tím se začíná, driluje se rytmus a jeho vyťukávání, pořád dokola. Prvního půl roku ti nedají nástroj do ruky.
Akorát některým pak evidentně zapomněli říct, že v muzice jde jaksi o něco víc, než počítání rytmu.
keysersoze KeyserSoze - kronikář klubu Genesis 19.1.2020 12:39  48867
AntonyNa těch hodinách kytary asi nestihli majestát poučit, že i v muzice se počítá.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 19.1.2020 11:26  48866
OliasJá vím, že víš.. :)
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 19.1.2020 11:26  48865
PepaNTo byl pluralis maiestaticus. My = Já.

Řeč je o současných recenzích VAN DER GRAAF GENERATOR. Cimrmanovký úkrok do minulosti nemá se současnou situací žádnou souvislost. Snad jedině tu, že tehdy se opravdu hodnotilo společně. Tím víc vyniká, že teď ne.
olias Olias 19.1.2020 11:23  48864
AntonyAle dyt ja vim. Slo v jedne rovine o nejake momentalni dojmy, ta druha byla pomyslna a "srovnaval" jsem tak nejak se vsim z doby Acquiring The Taste, samozrejme..
pepanovacek PepaNovacek 19.1.2020 11:21  48863
AntonyJá myslel společné hodnocení Rush nebo King Crimson, ty rozumbrado jeden. Občas zkus zapřemýšlet, než se vyjádříš. A nebo se nevyjadřuj vůbec, není to vždy nutné, my nerovná se ty.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 19.1.2020 11:15  48862
OliasThe Least We Can Do Is Wave To Each Other bylo nahráváno v prosinci roku 1969.
Acquiring The Taste bylo nahráváno v lednu až dubnu roku 1971. Mělo by se tedy srovnávat spíše s Pawn Hearts, aby bylo možno nějak relevantně vyjádřit rozdíl produkce mezi GENTLE GIANT a VAN DER GRAAF GENERATOR.

[ 62315 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt