Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Což takhle
dát si Lopuch?

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub GENESIS [ŽP: 8 týdnů] (kategorie Hudba) moderují Vaklaf, Bubla, PepaNovacek.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 18:46
8.-14.1.2024: Cynic - Ascension Codes - 2021 (Jitka)
15.-21.1.2024: Ota Petřina - Super-robot - 1978 (Pepa)
22.-28.1.2024: Supertramp - Even In The Quietest Moments - 1977 (Ivan)
29.-4.2.2024: Linda Perhacs - Parallelograms - 1970 (Štěpán)
5.2.-11.2.2024: Brother Ape - A Rare Moment Of Insight - 2010 (Miro)
12.2.- 18.2.2024: Jouis - Dojo - 2014 (Honza)
19.2.- 25.2.2024: Kevin Gilbert – The Shaming Of The True - 2000 (Dan
26.2.- 3.3.2024: Sparks – Lil' Beethoven - 2002 (Petr)
4.3.- 10.3.2024: Jakszyk, Fripp and Collins – A Scarcity Of Miracles - 2011 (Jitka)
11.3.- 17.3.2024: Dux – Vladimír Padrůněk In Memoriam - 1986 (Pepa)
18.3.- 24.3.2024: 10cc – The Original Soundtrack - 1975 (Ivan)
25.3.- 31.3.2024: Lucifer's Friend – Banquet - 1974 (Štěpán)
1.4.- 7.4.2024: Persona Grata – Reaching Places High Above - 2013 (Miro)
8.4.- 14.4.2024: Return To Forever – Where Have I Known You Before - 1974 (Honza)
15.4.- 21.4.2024: Mr.Bungle – California - 1999 (Dan)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 62286 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 29.7.2021 12:15  65484
DREAM THEATER jsou dávno v háji zelenohnedém, a nic je odtud už nevytáhne. Zejména proto, že si v něm okázale a setrvale spokojene rochní.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 29.7.2021 12:12  65483
Ačkoli jsem teď poměrně intenzívně vepsán v text pojednávající o Physical Graffiti, z čehož vyplývá, že bude překonána další úroveň impresí, neodpustím si jednu poznámku k Presence. Tato deska, jako jediná, na mne působí zejména zádumčivě tragickým tónem, kterýmž se od ostatních desek významně odlišuje. Její mystérium je pro mne fascinující a přitažlivé.
bubla Bubla 29.7.2021 10:12  65482
PepaNo jak jsem psal, Presence mi připadá taková monotónní, místy až ubíjející. Chybí tam něco jako Southbound Saurez. Ale zase má jiné přednosti, tak je nakonec hodnotím stejně.
pepanovacek PepaNovacek 29.7.2021 10:01  65481
Mimochodem, právě mi podruhé dohrálo nové album kapely Subterranean Masquerade, kterou jsem neznal a děkuji Markovi za doporučení. Bomba to není (ale časem může být, myslím), líbí se mi to ale dost a z letošní slaboty je to docela velká silnota.
pepanovacek PepaNovacek 29.7.2021 09:57  65480
Dream Theater Ale tak já pořád věřím, že tahle kapela mě ještě někdy překvapí a vydá vynikající album. A třeba se jednou i ten Portnoy vrátí, hehe.
pepanovacek PepaNovacek 29.7.2021 09:56  65479
Honza Honzo, zajímavé je (třeba, a jak pro koho, hehe), že South Bound Saurez je pro ŤY bomba, a pro MI zhulenina. Alespoň, že na Hot Dog se shodneme, to je fakt nejslabší skladba na albu, a je vlastně úplně blbá, co si budeme povídat. Co si budeme povídat?

Carouselambra, ano, souhlas, skorobomba. Genesis mě ale vůbec nenapadli. Zajímavé. A další ano, I’m Gonna Crawl je nejlepší skladba na albu a je dobře, že je to vlastně tak povedené rozloučení s kapelou.


Ovšem největší rozdíl je v tom celkovém pohledu, resp. poslechu, pro mě poslední studiové album Led Zeppelin žádné zvláštní kouzlo nemá a vůbec mi nepřipadá … radostnější, upřímnější, hravější, tanečnější, pestřejší, v podstatě i chytlavější, naopak, právě v kontrastu s Presence spíš bezradně a unaveně, určitě nejslabší deska, jakou kapela vydala, a tak mě nejvíc překvapilo, že jí vlastně hodnotíš stejně vysoko jako ty ostatní. A nevím, dokážuly Ti to někdy odpustit.
bubla Bubla 29.7.2021 09:42  65478
MarekTak to je slabota. Za nedostatečné megalomanství předem strhávám jednu hvězdičku.
keysersoze KeyserSoze - kronikář klubu Genesis 28.7.2021 21:08  65477
HonzaOsekali to na kost. 78 minut, hehe.
bubla Bubla 28.7.2021 21:05  65476
MarekA už se ví, jestli to bude pětialbum, šestialbum, nebo jen dvouhodinový singl?
bubla Bubla 28.7.2021 21:05  65475
Led Zeppelin – In Through The Out Door (1979)

Prvních sedm alb za sedm let, pak pauza tři roky a další album s komplikovaným obalem od Hipgnosis, který zase nic moc nevypovídá o hudbě uvnitř. Deska je hodně jiná než předchozí, což je myslím dobře, protože na ní hrozilo, že se projamují až do předávkování. Hodně výrazný je tentokrát John Paul Jones jako skladatel, ale i jako hráč na klavír („No konečně!“ © Petr Cibulka) a všudypřítomný klouzavý a fanfárový syntezátor. U dvou věcí dokonce Page vůbec není uveden jako spoluautor, zjevně nebyl úplně ve formě. Hraje samozřejmě pěkně, všiml jsem si, že na pozdějších deskách má čím dál víc kytarových sól, což pokračuje i tady. A tak ještě, že měli toho Jonese. Aranžemi je to celkem podobné Who Are You ze stejné doby.

Úvodní In The Evening je bomba s tajuplným úvodem a la In The Light a silným hlavním riffem. Vůbec In The Light (taky zčásti Jonesova) je asi nejbližší předchůdce téhle desky. Plant nezvykle jaggerovsky plive text. Při kytarovém sóle už to začne působit malinko monotónně, ale naštěstí přichází nádherná zklidňující pasáž v páté minutě. V celé skladbě je moc pěkná, taková hravá basa. Možná škoda, že není víc vytažená. Asi to nedosahuje velikosti Achillovy, ale je to dost solidní úvod.

South Bound Saurez je další z kategorie hravých skladeb a druhá bomba. Po čtyřech letech slyšíme zase klavír a super kytary. Tahle věc mi vyloženě připomíná Rolling Stones, a to v tom nejlepším smyslu slova.

Fool In The Rain je taky hravá, až chytlavá, není to přímo bomba, ale líbí se mi. Pěkný motiv, neotřelé aranžmá – zábavné vstupy akustické kytary i ta latinskoamerická vložka, která přejde v něco a la If I Had A Hammer. Pak zajímavá kytara přes syntezátor. Jones hraje celou dobu moc pěkné klávesy i basu.

Hot Dog (jediná věc, pod kterou není spolupodepsaný Jones) je vyloženě slabá. Takové zbytečné retro rockabilly s Plantem jako Elvisem. Není to samo o sobě úplně špatné, ale tenhle typ hudby mě nikdy nebavil a myslím, že na žádné z předchozích alb by to střízliví nedali.

Carouselambra je asi nejšílenější a nejvíc pseudo-art-rocková věc v dějinách Led Zeppelin. Je to skoro jako by si hráli na Genesis (konkrétně Jones na Bankse). Rozjezd mi připomíná Eleventh Earl Of Mar. Potom přichází pseudodudácký syntezátor. Nemám moc rád míchání rocku a takových těch echt skotských a irských lidovek, ale tady je to naštěstí umírněné a prokládané krásnými snovými pasážemi se smyčci (asi teda syntezátorem?). Celou dobu se mi moc líbí rytmika. Po čtyřech minutách přichází bombastická (a zase genesisovská) pasáž s výraznými kytarovými motivy. Nádherná je zejména ta pomalá část. Třetí část je úchylné klávesovo-basové funky s místy hrozící kytarou. Vůbec nevím, o čem to je, ale mám tuhle věc rád, protože je tak šílená. Děje se toho tam určitě víc než v Achilles‘ Last Stand, hehe, ale zase je to dost nesourodé. Pro mě je to skorobomba.

All My Love je zajímavá balada, která osciluje mezi pohodou (rytmika) a smutkem (Plant a skrytě vynikající Page – hraje tady podle mě překrásně). Základem je zase Jonesův výrazný syntezátorový motiv. Před výborným syntezátorovým sólem smutně zamňouká Page a pak vezme do ruky nečekaně akustickou kytaru. Tohle působí překvapivě, trochu jako Yes. Další bomba.

Závěrečná I’m Gonna Crawl je poslední bomba a pro mě asi největší na desce. Ještě krásnější balada než All My Love. Tyhle dvě věci na konci hezky ilustrují rozdíl oproti předchozímu albu, které končilo desetiminutovým blues, i když pěkným. Hudebně je I’m Gonna Crawl taková zvláštní retro směsice 60. a 50. let, ale aranž je pevně ukotvená v pozdních 70. letech. Celé to stojí na nádherném, procítěném Plantově vokálu. Podle mě je to jeho nejlepší výkon od Physical Graffiti. K tomu konejšivá vlna Jonesova syntezátoru, úsečná, ale místy dost přitvrzující rytmika, Page hraje překrásné smutné sólo, Bonhamovy bicí se rozléhají do prostoru… opravdu nádherný závěr, dalo by se říct tečka za kapelou.

Jonesovští Led Zeppelin pozdních 70. let se mi moc líbí. Deska má pro mě zvláštní kouzlo. Zvlášť v kontrastu s Presence mi připadá radostnější, upřímnější, hravější, tanečnější, pestřejší, v podstatě i chytlavější. Nepůsobí to na mě jako kapela v rozkladu – Bonham i Page hrajou v pohodě, na Jonesovi to vyloženě stojí, snad Plant zpívá často dost jinak, než jsem byl zvyklý, protože to se asi dlouhodobě nedalo vydržet, ale změna je život. Samozřejmě pokud člověka odrazují ty syntezátory a má na Led Zeppelin nejraději Communication Breakdown a Immigrant Song, tak si to asi moc neužije. Já si to užívám velmi. Je tady jediná vyloženě slabá věc a i když jsou některé bomby/skorobomby možná menší než na jiných albech, tak jsem téměř nebyl schopen srazit hodnocení ani na druhý stupeň ze tří. Je to tak zhruba 4,67 hehe.

4,5/5
keysersoze KeyserSoze - kronikář klubu Genesis 28.7.2021 20:33  65474
22. října nové album Dream Theater. Vyhlížím s obavami, hehe.
badel Badel The meek shall inherit the earth, but - not it's mineral rights. 28.7.2021 15:13  65473
such a shame...
keysersoze KeyserSoze - kronikář klubu Genesis 28.7.2021 14:19  65472
BadelThe Colour Of Spring je výjimečné disko album.
bubla Bubla 28.7.2021 13:33  65471
To je skvělá deska. Aranžérsky na tu dobu úplně mimoňská.
badel Badel The meek shall inherit the earth, but - not it's mineral rights. 28.7.2021 13:31  65470
poslouchám The Colour of Spring, nikdy jsem do toho neproniknul. Ale ty elektronický bicí jsou otravný.

[ 62286 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt