Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Diskuze na Lopuchu,
pohlazení na duchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub GENESIS [ŽP: 8 týdnů] (kategorie Hudba) moderují Vaklaf, Bubla, PepaNovacek.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 18:46
8.-14.1.2024: Cynic - Ascension Codes - 2021 (Jitka)
15.-21.1.2024: Ota Petřina - Super-robot - 1978 (Pepa)
22.-28.1.2024: Supertramp - Even In The Quietest Moments - 1977 (Ivan)
29.-4.2.2024: Linda Perhacs - Parallelograms - 1970 (Štěpán)
5.2.-11.2.2024: Brother Ape - A Rare Moment Of Insight - 2010 (Miro)
12.2.- 18.2.2024: Jouis - Dojo - 2014 (Honza)
19.2.- 25.2.2024: Kevin Gilbert – The Shaming Of The True - 2000 (Dan
26.2.- 3.3.2024: Sparks – Lil' Beethoven - 2002 (Petr)
4.3.- 10.3.2024: Jakszyk, Fripp and Collins – A Scarcity Of Miracles - 2011 (Jitka)
11.3.- 17.3.2024: Dux – Vladimír Padrůněk In Memoriam - 1986 (Pepa)
18.3.- 24.3.2024: 10cc – The Original Soundtrack - 1975 (Ivan)
25.3.- 31.3.2024: Lucifer's Friend – Banquet - 1974 (Štěpán)
1.4.- 7.4.2024: Persona Grata – Reaching Places High Above - 2013 (Miro)
8.4.- 14.4.2024: Return To Forever – Where Have I Known You Before - 1974 (Honza)
15.4.- 21.4.2024: Mr.Bungle – California - 1999 (Dan)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 62314 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
keysersoze KeyserSoze - kronikář klubu Genesis 23.9.2021 15:07 - Oblíbené kluby (22:36) 65787
A já byl dneska v Musiclandu v Palladiu a podařilo se mi tam ulovit CDčka The Future Bites od Wilsona (pěkný retro obal), jedno z alb roku The Raging River od Cult Of Luna a novinku Godspeed You! Black Emperor. Jsem spokojen.
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 23.9.2021 13:00  65786
:-)tohle je technologicky moc zajímavý projekt:
ABBA trhá rekordy i s hologramy. Některé koncerty jsou již vyprodané| Geek Magazín
mayak1 Mayak1 I live in a progg bubble ... 23.9.2021 10:21  65784
Tillison Reingold Tiranti (TRT) - Allium: Una Storia (2021) ... tak pre mňa proste (očakávaná) bomba ...


http://progrockworld.info/new/35692-tillison-reingold-tiranti-trt-allium-una-storia-2021.html
keysersoze KeyserSoze - kronikář klubu Genesis 22.9.2021 20:22 - Oblíbené kluby (22:36) 65783
Tak Dream Theater vydali nový singl Invisible Monster:

https://www.youtube.com/watch?v=s0Wmg7Tq4Pk

Chlapci si vzpomněli na Scenes From A Memory a trochu ubrali na metalismu. Špatný to není a na album jsem určitě zvědav - letos je to pro mě slušná úrodička. Akorát teda vždycky čekám kdy LaBriemu začnou na zpoceném čele stékat pramínky tmavé barvy na vlasy, hehe.
pepanovacek PepaNovacek 22.9.2021 14:43  65782
Tak jste mě donutili si pustit album Coda. Souhlasím s Mirem – i když mám trochu problém už s In Through The Out Door, tak tohle je prostě zbytečné. Ale budu silomrdný, protože jsou to prostě Led Zeppelin, a já je mám moc rád.

We’re Gonna Groove a Poor Tom jsou docela povedené skladby, nikoliv ale bomby, I Can’t Quit You Baby je pak tady fakt úplně zbytečná. Ani Walter’s Walk není žádná bomba. Souhlasím s Honzou, že Ozone Baby a Darlene jsou velice dobré, takové až skoro bomby, ovšem další zbytečnost je Bonzo’s Montreux. A u poslední Wearing And Tearing si nejsem jistý, jestli mám nebo nemám souhlasit s Honzou. Že je kokot, hehe.

6/10
mayak1 Mayak1 I live in a progg bubble ... 22.9.2021 12:12  65781
Led Zeppelin – Codahttps://rockovica.com/recenzie/led-zeppelin-coda-1982/#comments
percy_ Percy_ 22.9.2021 11:14  65780
slavaUž jsem se bál, že jsem tu jedinej Mimoň, hehe.
mayak1 Mayak1 I live in a progg bubble ... 22.9.2021 11:02  65779
Led Zeppelin – Coda (1982) .... jediný (a pre mňa tiež nikdy nie plnohodnotný) album, s ktorým mám určitý problém. Všetky ostatné albumy aj prí prísnom hodnotení sú v rozpätí 4 až 5, toto je klasický "Rest Of" a je to niekde medzi 2,5 až 3. Dávam 3/5 (t.j. 6/10), kvôli tomu, aby som nekazil globálny priemer ...
slava slava Nakonec to všechno dobře dopadne 22.9.2021 10:06  65778
Percy_Omlouvám se...četl jsem to a psal z tlf. Takže samozřejmě od Fate of Nations:)
percy_ Percy_ 21.9.2021 23:35  65777
BublaA nebo si dej Fate of Nations, což je nejlepší Plantova deska.
pepanovacek PepaNovacek 21.9.2021 22:38  65776
BublaTak si poslechni alespoň těch prvních pět - ty další stejně stojí za hovno, hehe.
bubla Bubla 21.9.2021 22:36  65775
O těch psát nebudu, protože je nemám naposlouchaná a momentálně mě neláká je naposlouchávat.
pepanovacek PepaNovacek 21.9.2021 22:27  65774
Honza Coda pro mě není plnohodnotné album Led Zeppelin, a hodnotit ho nebudu, i proto, že nechci být vulgární. Ale kdybys chtěl psát o sólových albech Roberta Planta - zejména o prvních pěti, hehe - rád se připojím a rozšířím svoje bláboly.
bubla Bubla 21.9.2021 22:22  65773
Led Zeppelin – Coda (1982)

Tohle album samozřejmě není úplně fér hodnotit jako součást studiové diskografie kapely, protože jsou to posmrtné zbytky. První strana jsou zbytky starých zbytků, které se nedostaly ani na Physical Graffiti. Druhá strana jsou novější zbytky z In Through The Out Door. Ale vydali to jako studiovku, tak jim to holt srazí průměr. Název i obal je jednoduchý a střízlivý, už žádné falické symboly…

We’re Gonna Groove je dodělaná koncertní nahrávka z roku 1970 a je to velká bomba. Skvěle to jede, tohle je kapela ve svém živlu, hlavně rytmika a Plantův zpěv (vzhledem k ostrosti předpokládám původní). K tomu jsou dotočené (předpokládám) naprosto luxusní vrstvy kytar, které z pohodové soul-bluesové věci Bena E. Kinga vytvářejí zeppelinovskou parádu.

Poor Tom je popěvek z doby Led Zeppelin III, ale moc pěkný. Zajímavá kombinace výrazných bicích a snově-orientální Pageovy akustiky a pak ještě pěkné harmoniky. Upřímně, líbí se mi to mnohem víc než poslední dvě věci na trojce, a určitě by se to neztratilo na Physical Graffiti. Dokonce bych řekl, že je to skoro bomba. Melodie zpěvu připomíná blues Prodigal Son, jak ho nahráli Rolling Stones na Beggar’s Banquet (mj. „poor boy“ na začátcích slok). Možná je to ale jen společná inspirace.

Další původně koncertní nahrávkou ze začátků kapely je I Can’t Quit You Baby, kterou už známe z jedničky. Ani tady mě tahle věc nepřesvědčuje a oproti studiové verzi nic nepřidává.

Walter’s Walk je pro změnu z Houses Of The Holy. Tohle není žádný skrytý klenot, ale ani průser. Zní to až punkově, což je asi produkcí. Každopádně pěkné bicí a kytary. Na Houses to oprávněně nedali. Hodilo by se to na Presence, hehe.

Ozone Baby otevírá „třetí stranu“ In Through The Out Door. Předem musím říct, že všechny tři věci jsou lepší než Hot Dog, první dvě dokonce výrazně lepší. Zajímavé je, že je pod nimi podepsaný dvakrát Page s Plantem a jednou celá kapela – zda se, že Jones to album skutečně ovládl, hehe. Ale zpět k Ozone Baby – výborná rychlá věc, chytlavý refrén, na předchozí desce by se vyjímala a i tady je pro mě za bombu. Možná jí zlomila vaz podobnost jednoho kytarového motivu s Fool In The Rain.

A další menší bomba je Darlene, super pohodová věc se strhujícím hlavním riffem, krásně rytmická (ta kytara). Až ke konci se to začne malinko rozpadat do takového boogie, ale zase tam hezky zahřmí Bonham.

Bonzo’s Montreux je pro mě spíš nudné sólo na bicí. Alespoň to vrže a je to tam zajímavé to ladění a nějaké ty efekty. Ale nemusel bych to mít.

Závěrečná Wearing And Tearing je totální punk s pro mě již slyšeným melodickým motivem nevím odkud. Přes jistě energické podání mě to moc nebaví. O to víc mě překvapuje, že jsem se dočetl, že to dokonce chtěli vydat jako singl. Zjevně to považovali za velmi zásadní moment kariéry, hehe. Pro mě je to takový rozpačitý konec. Jsem zaprděnec, ale tahle věc na mě spíš než dojmem „co mohlo být, kdyby…“ působí spíš ve stylu „vidíte, ono už by to stejně šlo do kytek“. Zvlášť pokud se po dohrání desky vrátíte zpátky k výborné We’re Gonna Groove.

Album má 33 minut a určitě mohlo být delší a lepší. Z osmi věcí jsou ale čtyři skvělé, což není zase tak málo.

3/5

A teď moje lepší Coda, protože jsem kokot a při psaní této recenze (tj. asi před čtvrt rokem) mě to zlákalo. Vyhodil jsem dvě věci, které mi na albu připadají zbytečné (Quit a Montreux), a nahradil je čtyřmi jinými.

We’re Gonna Groove
Hey, Hey, What Can I Do
Poor Tom
Baby Come On Home
Walter’s Walk
------------------------------
Wearing And Tearing
Ozone Baby
Darlene
Jennings Farm Blues
Key To The Highway/Trouble In Mind

Takhle to má cca 43 minut, jen poněkud nevyrovnané strany (cca 19 a 24).

Snažil jsem se držet kostry vydaného alba, ale rozdělení na starší a novější půlku důsledně dodržet nešlo. Spíš jsem se inspiroval tím, jak na deskách řadili různé typy skladeb.

Začátek We’re Gonna Groove je pevně na svém místě. Potom jsem dal Hey Hey What Can I Do, což je jediná věc, kterou vydali jenom na singlu. A je to nádherná, pohodová akustická píseň z období trojky, malá bomba. Nevím, proč ji na tu Codu nedali, když už recyklovali i I Can’t Quit You Baby. Plní roli hymnické druhé věci z prvních dvou desek a zvedá celkovou úroveň alba. Akustické okénko pokračuje s Poor Tom. Na jeho rozjetý konec navazuje uklidňující nejstarší věc Baby Come On Home z doby nahrávání prvního alba. Je to soul-blues postavené na Plantovi, spíš materiál pro Animals (pěkné Jonesovy hammondy), s netypickými doprovodnými vokály. Poněkud archaické, ale mně se to líbí. Na některých deskách LZ je před koncem první strany pomalejší gradující věc, tak se mi sem hodila líp než opakované blues. Uvědomil jsem si taky, jak je náladou podobná I’m Gonna Crawl. Závěr první strany zůstal – Walter’s Walk.

Na druhé straně jsem přesunul Wearing And Tearing na začátek, protože na konci jsem ji mít nechtěl. Takhle je konec první a začátek druhé strany trochu podobný jako na Houses Of The Holy (dvě rychlejší a tvrdší věci). Pak jsem nechal Ozone Baby a Darlene a na to jsem navázal takovou napodobeninu konce trojky, která vyšla na rozšířené CD edici a dost možná to i byl zvažovaný konec trojky. Napřed Jennings Farm Blues, což je instrumentální verze Bron-Y-Aur Stomp s kytarovými sóly. Líbí se mi to skoro víc než finální verze. Je to dlouhý jam, ale pěkný. A potom bluesový závěr, jak to mají na většině desek – Key To The Highway/Trouble In Mind v podobném stylu a se stejným efektem zpěvu jako v Hats Off To (Roy) Harper. To je větší pohoda než Wearing And Tearing.

Pořád to trpí zjevným časovým rozptylem nahrávek, ale jako sbírka nevydaných věcí je to podle mě mnohem zajímavější než originál Coda. A lepší, dal bych tomu snad až 4/5.

Při prohrabávání se bonusy různých CD reedic se zdá, že kromě alternativních/pracovních verzí/mixů vydaných věcí už v archivech nic nezbylo. Je ještě pár dalších odpadků z prvních tří desek. Sugar Mama je zjevně nedodělaná a moc velký potenciál nemá. La La je docela pěkná, pestrá a chytlavá instrumentálka, takový primitivní předchůdce The Song Remains The Same. St. Tristan’s Sword je méně zajímavá hrubá instrumentální nahrávka. Na zvukově dost bídných nahrávkách z BBC je nepříliš zajímavý bluesový cover Travelling Riverside Blues podle Roberta Johnsona, legrační cover padesátkového hard-rocku Somethin‘ Else, nic moc The Girl I Love She Got Long Black Wavy Hair a pro mě nejzajímavější, ale bohužel také nejhůře nahraná Sunshine Woman. No a z druhé poloviny jejich kariéry zbývá už jenom naprosto mimózní věc nazvaná 10 Ribs & All/Carrot Pod Pod (Pod), velice překvapivá (vzhledem k tomu, že patří k Presence) lyrická, klavírní instrumentálka, pod kterou jsou podepsáni Jones a Page. Chybí tomu jenom nějaký procítěný plantovský vokál, ale jinak je to super.
bubla Bubla 21.9.2021 22:20  65772
Takže už Coda, jo?

[ 62314 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt