Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Náš Lopuch Vám
vytře zrak

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub GENESIS [ŽP: 8 týdnů] (kategorie Hudba) moderují Vaklaf, Bubla, PepaNovacek.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 18:46
8.-14.1.2024: Cynic - Ascension Codes - 2021 (Jitka)
15.-21.1.2024: Ota Petřina - Super-robot - 1978 (Pepa)
22.-28.1.2024: Supertramp - Even In The Quietest Moments - 1977 (Ivan)
29.-4.2.2024: Linda Perhacs - Parallelograms - 1970 (Štěpán)
5.2.-11.2.2024: Brother Ape - A Rare Moment Of Insight - 2010 (Miro)
12.2.- 18.2.2024: Jouis - Dojo - 2014 (Honza)
19.2.- 25.2.2024: Kevin Gilbert – The Shaming Of The True - 2000 (Dan
26.2.- 3.3.2024: Sparks – Lil' Beethoven - 2002 (Petr)
4.3.- 10.3.2024: Jakszyk, Fripp and Collins – A Scarcity Of Miracles - 2011 (Jitka)
11.3.- 17.3.2024: Dux – Vladimír Padrůněk In Memoriam - 1986 (Pepa)
18.3.- 24.3.2024: 10cc – The Original Soundtrack - 1975 (Ivan)
25.3.- 31.3.2024: Lucifer's Friend – Banquet - 1974 (Štěpán)
1.4.- 7.4.2024: Persona Grata – Reaching Places High Above - 2013 (Miro)
8.4.- 14.4.2024: Return To Forever – Where Have I Known You Before - 1974 (Honza)
15.4.- 21.4.2024: Mr.Bungle – California - 1999 (Dan)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 62323 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
pepanovacek PepaNovacek 26.11.2021 23:49  67228
Honzo, asi Tě unavuji, ale musím to napsat, jelikož jsem pravdomluvný chlapec – Tvoje recenze je – opět – brilantní.

Připomněl jsi mi rok 2012, kdy jsem měl víceméně domluvené, že přesně v den nedožitých Vláďových šedesátin bude koncert ve Vagónu, mluvil jsem se Slávkem Jandou a s Martinem Kratochvílem a oba mi slíbili svou účast. Martin Koubek to odzívl, Mišíka už jsem ani nekontaktoval, a pak jsem se na to vysral, a odmítl i „protestakci“, kterou navrhoval Ondra Volek. Prostě už tenkrát zvítězily prachy …


Jo, souhlasím, že je obdivuhodné, jak Kratochvíl plynule navázal tam, kde skončil před třiceti roky. A taky souhlasím s tím, že je to povedený návrat, a těším se na druhý, třetí a další poslech, díky kterým možná budu schopen i já naslintat něco víc.
bubla Bubla 26.11.2021 23:31  67227
Jazz Q – Znovu

Taky se mi nesnilo o tom, že někdy budu moci jít na koncert Jazz Q. Takže jejich návrat mi udělal velkou radost a párkrát jsem je viděl. Mimo jiné na koncertě Vladimír Padrůněk in memoriam 21. 2. 2012 spolu s Energitem v Paláci Nekropolis. No a pak dokonce nová studiová deska. Ne, že by Kratochvíl celkem pravidelně něco nevydával, ale s Fender pianem a Moogem, to je prostě ono. Nová sestava je zajímavá. Jediný navrátilec Přemysl Faukner byl a je skvělý baskytarista. Kytaristu Zdeňka Fišera znám z Impulsu ze 70. let a pak až z této sestavy Jazz Q. Mezi tím je řada asi i zčásti nevydaných nahrávek (nějaké věci označené jako Impuls z 80. let jsem viděl v rozhlasovém archivu) a celkem i stylová a zvuková proměna/modernizace. Ladislav Deczi je výborný moderní bubeník a neméně skvělý Imram Musa Zangi taky žádné nahrávce nemůže uškodit. Tahle sestava je opravdu na vysoké úrovni. Jediné, čeho lze litovat, je, že si spolu už nezahrají Kratochvíl, Francl a Padrůněk.

Album docela dobře navazuje na Hvězdoně. Pojítkem je Kratochvílův skladatelský rukopis – i typy skladeb jsou tady docela podobné. Jak už jsem ale psal, občas ty skladby znějí jako něco, co už jsem v nějaké variaci slyšel, a to i v rámci alba. Vlastně je ale obdivuhodné, že Kratochvíl takhle plynule navázal tam, kde s elektrickou hudbou kdysi skončil. Stejně jako v akustických projektech občas nahrál nějakou věc původně od Jazz Q, na albu Znovu má elektrifikovaných pár věcí z akustické tvorby. A také pár ještě starších, ale k tomu se dostanu. Zajímavá je kombinace pravověrného jazzrocku s modernějšími zvuky, jako je třeba osmdesátkově ostrá kytara a cinkavé výšky na slapující base. Na to jsem si u Jazz Q musel trochu zvykat. Co mi místy dost vadí, jsou sóla na syntezátory, které znějí jako dechové nástroje, takové ty divné rejstříky, co jsou blízko těm nástrojům, ale přitom je zjevné, že je to hrané na klávesy. Když je to někde v doprovodu jako „dechová sekce“, tak mi to nevadí (stejně jako mi nevadí umělé smyčce), ale v sólech ano. V 80. letech do nějakého elektroničtějšího soundu bych to zkousnul, ale v roce 2013 mi to přijde zbytečné. Buď bych tam toho trumpetistu, saxofonistu přizval, nebo bych to zahrál na nějaký vyloženě syntezátorový zvuk, který nic konkrétního nenapodobuje. No ale to je prostě jenom můj názor, hehe. Album má taky pěkný obal, který trochu upomíná na Elegii.

Úvodní Potopa je skvělá. Je to rozvinutí motivu, který už Kratochvíl použil v 70. letech jako filmovou hudbu. Moc pěkné, mahavishnuovské, jak sám píše v bookletu CD. Ano, Jazz Q jsou zpět!

Cindy je pěkná, uvolněnější skladba. Hodně v mých uších navazuje na konec Jazz Q v 80. letech. Skvěle vymyšlená kombinace elektrického piana, varhan a několika syntezátorů.

Závrať je taky moc pěkná, ale ten syntetický saxofon mi ji kazí. Kompenzuje to ale basa a klavír.

Cestou je přesně ten typ skladby, který bych na albu asi mít nemusel, protože to zní jako něco, co už jsem od Jazz Q slyšel, a v podstatě to připomíná i nedávno minulou Cindy. Pohodový podklad, pohodová sóla, ale…

Stínohra je zajímavá melancholická skladba, jazzrock zkombinovaný se sentimentálním klavírem a umělým orchestrem. Je legrační, že třeba ty umělé dechy zní v podstatě stejně jako na o třicet let starší Ursinyho desce. Líbí se mi tam ta rychlejší pasáž.

Jak byla Stínohra uspávací, tak Bouře je pěkná latina. Tady je Fišer očividně ve svém živlu. Připomíná mi to i Tanec z Elegie. A na rozdíl od některých jiných skladeb je to tak akorát dlouhé – vlastně nejkratší věc na albu.

Čundrácké blues má zase nezaměnitelně kratochvílovský motiv, který to blues dost přebíjí. Poslouchá se to pěkně, ale asi bych se bez toho obešel.

Zdroje tu jsou je další divočejší latin-jazz-rocková věc. To znamená skvělé perkuse a santanovskou kytaru. Proto patří mezi mé velmi oblíbené, skoro až bomba. Myslím, že Carlos by si tady s chutí zajamoval.

Letní rozjímání má krásnou bezpražcovou basu a líbí se mi ta gradace.

Tančírna je výborná, ten hravý hlavní motiv a vůbec aranž i (u Fišera mimořádně) jemná jazzová kytara tomu sedí.

Boogie pro Fantýnu je recyklace Pražského boogie s Petrem Flynem z poloviny 80. let. Je to pěkné, líbí se mi ten ujetý motiv syntezátoru a tentokrát zase tvrdší kytara.

Manuela je taky ze 70. let. Jak už jsem psal u Hodokvasu, mám ji moc rád a v této verzi je překrásná, velice lehká. Na koncertech ji Oskar Petr zpívá. Je možná škoda, že něco nezpívá i tady. Album je tak při dlouhé stopáži postavené převážně na klávesových a kytarových sólech.

Smíření je další bomba, tentokrát s výborným kytarovým motivem. Naprosto fantastický je ten závěr, to zase jak od Santany.

Fanfárový Hrom do police je už několikátá podobná věc. Vzpomněl jsem si, jak myslím Free říkal, že každý skládá pořád dokola jednu rychlou a jednu pomalou…

Věčná touha je zase taková variace na Šerosvit/Zvěsti. Se syntetickou trubkou. Pěkná, hymnická věc, logická na konec, ale zase mě vlastně míjí.

Je to povedený návrat, i když v něm trochu postrádám dobrodružný náboj desek ze 70. let (no, je přítomen alespoň ve skladbách, které pocházejí z té doby). Tohle je spíš příjemná pohoda, kterou si člověk vychutná v naprostém klidu. CD je přes hodinu dlouhé, každý si na něm najde, co se mu líbí, ale pokud ho poslouchám v jednom kuse, tak jsou ty vrcholy (hlavně Potopa, Manuela, Smíření, menší pak Bouře, Zdroje tu jsou, Tančírna) rozmělněny skladbami, které ne že by byly špatné, ale jsou jednotvárné nebo vzájemně zaměnitelné a nemusel bych je na albu mít, nebo by mohly být kratší. Je to zkrátka takové nekoncentrované. Na LP verzi jsou skladby 1, 3, 2, 5, 8, 9, 14, 7, 13 v tomto pořadí. Chybí 4, 6, 10, 11, 12 a 15. Já bych svoje ideální LP vybral takto: 1, 2, 3, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13. A těmito čísly bych bral jackpot.

3,5/5
percy_ Percy_ 26.11.2021 23:28  67226
slavaAha, tak to jsem ani nevěděl. Já nastavoval jen přítlak a antiskating u své stávající. Chtěl jsem si někdy po novém roce koupit novou a toto tedy nejsou dobré zprávy...
slava slava Nakonec to všechno dobře dopadne 26.11.2021 23:07  67225
RevenantJe film na velký plátno. A bylo tam několik ohromujích momentů. Zaběr když se například objeví maličká postava putujícího Leonarda pod obrovskými zasněženými velehorami podpořené monumentálním hudebním doprovodem, člověk si připadá tak bezvýznamný a přesto síla nepatrného jedince může být silou neporazitelnou. To jsou momenty, které mě v tom filmu velmi zasáhly. Příběh Skryté identity i Vlka jsou sofistikovanější, ale ten ohromující vizuálně komplexní dojem byl pro mě ohromující. Ale je to tak, že film, knížku i muziku vlastně znovu píše divák, čtenář a posluchač.
pepanovacek PepaNovacek 26.11.2021 22:58  67224
Já se právě dodíval na film Pašerák. Clint Eastwood je prostě neuvěřitelnej.

Skrytá identita je skvělej film.

pepanovacek PepaNovacek 26.11.2021 22:55  67223
https://uloz.to/file/VsLyjiUULe3Y/martin-kratochvil-jazz-q-znovu-ts#!ZJMuZQR2AGt1ZGpmMQZlAGp2AmOyAyxmMHkMIUEvGIWcGJD3Aj==
keysersoze KeyserSoze - kronikář klubu Genesis 26.11.2021 22:47 - Oblíbené kluby (21:27) 67222
RavilJo, Departed (Skrytá identita) je opravdu bomba. Díky za připomenutí, mrknu na to znovu. Viděl jsem jenom jednou.
ravil_saton Ravil Saton Indigo opět žije - 18.11. Chapeau Rouge - www.indigoseries.com 26.11.2021 22:41 - Oblíbené kluby (21:38) 67221
PepaNovacekMáš link na ten dokument o Jazz Q. Jinak Znovu mne taky příjemně překvapilo. Trochu se mi nezdá ta kytara, ale jinak mi to přišlo fajn.

Ad Di Caprio - určitě za Vlka spíše než Revenant. Ale já ho miluju v Departed. To je tak skvělej film z nějakýho důvodu, že mám chuť se na něj podívat potřetí brzo.

Jinak Belfort je odporná postava. Ale mne se ten film líbí, jak vlastně popisuje tu mentální bublinu, v které tihle lidé žijí, tak je čímsi více realistický, než kdyby tam byly příběhy těch tisíců lidí, které ožebračil.
pepanovacek PepaNovacek 26.11.2021 21:56  67220
KeyserSozeVšak já to, Marku, taky neřeším, řemeslně je film fantastický, avšak. Aha? Hehe.

Jo, a souhlasím, i pro mě je Leonardo DiCaprio pan herec.
keysersoze KeyserSoze - kronikář klubu Genesis 26.11.2021 21:40 - Oblíbené kluby (21:27) 67219
PepaTak takováto morální dilemata neřeším, Vlk byl skvělý. Revenant byl jeden z těch "fyzických" filmů udělaných na sílu specificky pro Lea, aby už konečně toho Oscara dostal. Upřímně, viděl jsem to jenom jednou a už si z toho skoro nic nevybavím. Tak moc mě to "zasáhlo". Je ale opravdu zvláštní, že do té doby hrál famózně v mnoha prvotřídních filmech a stejně se kvůli páprdům z Akademie musel nechat přizabít. Pro mě jeden z nejlepších herců všech dob.
slava slava Nakonec to všechno dobře dopadne 26.11.2021 20:48  67218
Percy_Už vím, kdo je to Lucas Hildebrandt:)
slava slava Nakonec to všechno dobře dopadne 26.11.2021 20:44  67217
Percy_Zjednodušeně nastavit postavení hrotu vůči drážkám ve směru předozadním a levopravým. Teprve v optimální poloze má správné výšky a basy a stereo váhu. A taky samozřejmě přítlak a antiskating (vyrovnání odstředivé síly..
percy_ Percy_ 26.11.2021 19:58  67216
slava, AntonyCo znamená "seřídit přenosku"?
pepanovacek PepaNovacek 26.11.2021 19:42  67215
Mám rád filmy, natočené na základě skutečných událostí, je to pro mě taková přidaná hodnota. Taky jsem se naučil, nehledat žádné informace, ani nečíst žádná hodnocení, dokud se sám nepodívám. Takže při sledování filmu Vlk z Wall Street, jsem si říkal, že Leonardo DiCaprio měl dostat Oskara za tuhle roli spíš, než za film Revenant Zmrtvýchvstání - i když, pokud by bylo na mě, já bych ho ocenil za jiné filmy, třeba Letec, Chyť mě, když to dokážeš, a nejvíc za Co žere Gilberta Grapea. Když tedy film skončil, říkal jsem si, že pokud bych ho měl hodnotit, tak určitě za plnou palbu, v jakékoliv škále. Teprve potom jsem ale zjistil, že Jordan Belfort je skutečná postava (navíc o necelý rok starší než já), a film byl natočen na základě jeho životopisné knihy. Nechci být za nějakého přehnaného moralistu, ale točit filmy o takovýchto lidech, to se mi vůbec nelíbí, a tím ten film – a i můj velmi oblíbený režisér Martin Scorsese – pro mě ztratil svou váhu, kvalitu, kredit ...
pepanovacek PepaNovacek 26.11.2021 18:47  67214
Tak mi právě dohrálo další album Jazz Q, které jsem neznal, Talisman. První dvě, tři skladby mě překvapily svou rockovostí, tvrdostí, a opět se mi celá deska moc líbí, a přijde mi líto jí zase jen odbýt nějakými krátkými bláboly. Tak asi přijde na řadu další poslech.

[ 62323 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt