Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Komu se nelení,
tomu se zelení.

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub GENESIS [ŽP: 8 týdnů] (kategorie Hudba) moderují Vaklaf, Bubla, PepaNovacek.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 18:46
8.-14.1.2024: Cynic - Ascension Codes - 2021 (Jitka)
15.-21.1.2024: Ota Petřina - Super-robot - 1978 (Pepa)
22.-28.1.2024: Supertramp - Even In The Quietest Moments - 1977 (Ivan)
29.-4.2.2024: Linda Perhacs - Parallelograms - 1970 (Štěpán)
5.2.-11.2.2024: Brother Ape - A Rare Moment Of Insight - 2010 (Miro)
12.2.- 18.2.2024: Jouis - Dojo - 2014 (Honza)
19.2.- 25.2.2024: Kevin Gilbert – The Shaming Of The True - 2000 (Dan)
26.2.- 3.3.2024: Sparks – Lil' Beethoven - 2002 (Petr)
4.3.- 10.3.2024: Jakszyk, Fripp and Collins – A Scarcity Of Miracles - 2011 (Jitka)
11.3.- 17.3.2024: Dux – Vladimír Padrůněk In Memoriam - 1986 (Pepa)
18.3.- 24.3.2024: 10cc – The Original Soundtrack - 1975 (Ivan)
25.3.- 31.3.2024: Lucifer's Friend – Banquet - 1974 (Štěpán)
1.4.- 7.4.2024: Persona Grata – Reaching Places High Above - 2013 (Miro)
8.4.- 14.4.2024: Return To Forever – Where Have I Known You Before - 1974 (Honza)
15.4.- 21.4.2024: Mr.Bungle – California - 1999 (Dan)
AC/DC - Back In Black - 1980 (Pepa)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 62394 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
bubla Bubla 25.6.2022 23:23  71983
Marillion – Brave

Po „popovém“ albu koncepční dvojalbum, no proč ne. Tohle album znám z diskografie Marillion „středně“, což ve skutečnosti znamená málo. Vždycky mi připadalo hodně dobré, ale ne vyloženě strhující. Z nějakého důvodu mám problém ho poslouchat na jeden zátah, což se mi u mých oblíbených dvojalb většinou nestává. A to patří Brave mezi relativně krátká dvojalba. Hudebně je to spojení všeho, co dosud kapela udělala, bez něčeho vyloženě nového (ne, že bych to požadoval). Koncepčně snaha o jasný návrat k art-rocku. Dokonce je tu pár opakujících se motivů, ale zrovna ne moc výrazných. Přečetl jsem si poprvé i texty, ale příliš mě neoslovily, ani nemám pocit, že bych je úplně pochopil, nicméně to základní téma jsem schopen sledovat a přijde mi, že k hudbě Marillion se svou melancholií velmi hodí. Je to z podobné kategorie jako pozdější Broken China nebo Hand Cannot Erase, tedy spíš introspektivní a smutně dramatické. Ještě zmíním obal, který mi připomíná Can – Rite Time, což je ale úplně jiná písnička.

Bridge míří spíš někam do 80. let než k minulému albu. Je to pěkná atmosféra a uvedení do příběhu. Dává smysl v kontextu alba, ale dokud jsem se nezaměřil na text, připadalo mi, že je to vlastně taková předehra k předehře, protože i začátek následující písně by mohl v klidu být začátkem celého alba.

Living With The Big Lie je skvělá, možná vůbec nejlepší věc na desce. V první části hodně jemná a křehká. Začátek té rockovější části mi opět připomíná Dogs. Výborná gradace, která se opakuje ve druhé polovině skladby. Nemůžu říct, že by to byla úžasně chytlavá melodie, ale má to velkou sílu. Kapela hraje (na své poměry) jako o život. Rothery je gilmourovský i beckovský a Hogarth je jako vypravěč vynikající („I was never really good at it“). Jenom ten text mi připadá překombinovaný a rozbíhavý. Výborná rytmika a perfektně zaranžované (a hodně pestré) klávesy Marka Kellyho.

Runaway je takový následovník Party, s podobně osudovým motivem. A podobně jako v minulé skladbě to výborně graduje s úžasným kytarovým sólem. Skvělé.

Goodbye To All That začíná jako z období s Fishem a podobně jako na Misplaced Childhood je to výborná suita. Rychlá část je pěkně živá, ale velice povedený je temný psychedelický prostředek. Nejraději mám asi pasáž nazvanou The Slide, to je perfektní atmosféra, taková skoro až seversko-art-rocková (moji miláčci Landberk). Perfektně vymyšlené bicí, překrásná beckovská kytara. Hodně se mi ale líbí i závěr, kde se zpívaná pasáž ještě zvrtne v dobrý instrumentální nářez. Tohle jsou Marillion na té nejvyšší úrovni.

Hard As Love je skvělý rockový song. Instrumentální pasáže s divokými hammondy jsou jako od Black Crowes. Hogarth je i ve vypjatých pasážích hodně dobrý a Rothery opět ukazuje svou univerzálnost. Člověk má pocit, že by mohl nastoupit do jakékoli kapely místo kohokoli a nikdo by si nemohl stěžovat. Ale to bych měl zase udělat celé kolečko a zmínit i výborného Trewavase a Mosleyho hlavně ve druhé polovině.

Klavírní balada The Hollow Man mě zaujme hlavně slokami a těmi dvěma akordy, které oddělují první sloku od druhé, to je velmi povedený moment. Refrén pro mě takovou sílu nemá. Ale je to pořád výborná skladba, která album v této fázi zpestřuje. A je tam zase hezká gradující aranž s mellotronem a jemnou kytarou.

Alone Again In The Lap Of Luxury zase trochu zrychlí a oživí, dokonce s náznakem určité chytlavosti, která ale není úplně vytěžena. Ale jo, je to velmi dobrá skladba. Jen mám pocit, že mohla být ještě lepší, kdyby ji zpracovali trochu víc ve stylu minulého alba. Tady ale zase dostaneme velmi divokou prostřední část, která se nakonec utopí v mlze smyčců a kláves.

Paper Lies je výborná písnička, s pěknou kytarou místy a la The Edge, ale nejenom. Nápadů je tam dost, celek je ale zase zabrzděn na hraně chytlavosti, jako by se toho báli. Z nějakého důvodu se mi hrozně líbí break na bicí v polovině čtvrté minuty.

No a pak to přijde. Místo aby deska gradovala, tak spíš jaksi odplyne. Brave, postavená na folkově znějícím motivu, mě pořádně zaujme až když přejde k vybrnkávání. Ta druhá polovina je nádherná, ale než se k ní propracujeme…

The Great Escape je typově výborná píseň na konec alba. Tři části, které na sebe dobře navazují, gradace ve druhé části, krásné kytarové sólo. Přechod mezi první a druhou části je fantastický. Přesto – jestli tohle má být emoční vyvrcholení alba, tak je to na konci moc ospalé a u mě se to míjí účinkem.

Made Again působí spíš jako přídavek, Outside The Wall. Zase pěkná písnička, ale první část se mnou mnoho nedělá. Líbí se mi hlavně druhá půlka a Kellyho varhany skoro jak od Ala Koopera nebo Gartha Hudsona.

Brave je povedené album, které se hezky poslouchá, ale není tak úplně schopno mě strhnout. Na minulém albu Marillion ukázali, že to umí. Ale na Brave jako by si řekli, že chtějí spíš lepší verzi Seasons End. Přemýšlel jsem, co mi na albu chybí. Myslím, že jsou to skutečně prvotřídní písničky (jako byly na minulém albu) namísto „osmdesátiprocentních“. V důsledku toho i trochu větší pestrost. Brave má skvělý začátek, ale pak se počínaje Hard As Love neustále střídají dlouhé tklivé balady a atmosféry s uhlazeným art-pop-hard-rockem až to začne být trochu ubíjející. Navíc ty hard-rockové věci (samy o sobě dobré) působí na albu trochu mimoňsky, protože se v nich vytrácí ta dramatická atmosféra, kterou by asi koncepční album mělo mít. Ze začátku mi přišlo, že i v „divokých“ místech, kde to kapela rozbalí, je album zvukově trochu jako pod sedativy. Tohle se podle mého názoru snaží řešit remix Stevena Wilsona, který dodává některým místům ostřejší zvuk. A ještě jedna věc mi vadí – podle mě se na albu příliš mnoho zpívá. Zbytečně mnoho vzhledem k tomu, že texty ve své mnohomluvnosti a repetitivnosti (což se samozřejmě odráží i v hudbě) nejsou nijak úchvatné. Dal jsem si s poslechem tohoto alba hodně práce, abych ho neodsoudil předčasně, ale přišel jsem spíš na to, co se mi na něm tak úplně nelíbí, přes všechno, co se mi na něm líbí. No a po kontrolním poslechu Holidays in Eden byl můj verdikt jasný.

4/5
mayak1 Mayak1 I live in a progg bubble ... 25.6.2022 23:13  71982
PT -Even Less ... je v pôvodnej verzii na "Recordings" (13:55), v skrátenej ako otvírák na "Stupid Dream" (7:11) ...
mayak1 Mayak1 I live in a progg bubble ... 25.6.2022 22:56  71981
PA... inak to triedenie albumov na Progarchives - čo je radovka, čo kompilácia a čo nejaká iná forma "výberu" je často veľmi kontroverzné, až chybové, je to markantné aj v prípade tak významných spolkov, ako sú Yes, Marillion, či Porcupine Tree ...
mayak1 Mayak1 I live in a progg bubble ... 25.6.2022 22:51  71980
Sam... áno, album PORCUPINE TREE - Recordings je v podstate identická záležitosť, ako MARILLION - B'Sides Themselves, takže pre komplexného zberateľa forma nevyhnuteľnosti ...
sam Sam 25.6.2022 22:47  71979
http://www.progarchives.com/album.asp?id=1478
sam Sam 25.6.2022 22:39  71978
RECORDINGS Porcupine Tree Místní fandové PT, co si myslíte o tomto albu. Když vyšlo příliš jsem se o něj nezajímal. Teď bych to mohl napravit. Skutečně se jedná o materiál, který se na klasických albech nikdy neobjevil? Jen na singlech? Je dostatečně silný?
keysersoze KeyserSoze - kronikář klubu Genesis 25.6.2022 22:14  71977
RavilNo, ona ta Cannibal Surf Babe je taková love or hate skladba. Nejsi první, koho vidím tuhle píseň chválit. Já se posunul k neutrálnímu vztahu, možná to taky jednou u mě doroste.
ravil_saton Ravil Saton Indigo opět žije - 18.11. Chapeau Rouge - www.indigoseries.com 25.6.2022 22:11  71976
KeyserSozeNevylučuju, že to doroste.
keysersoze KeyserSoze - kronikář klubu Genesis 25.6.2022 22:07  71975
RavilPěkně. Jenom doplním, že na Brave žádná slabší místa nejsou ;-)
ravil_saton Ravil Saton Indigo opět žije - 18.11. Chapeau Rouge - www.indigoseries.com 25.6.2022 22:02  71973
doplnění odsudkůTrochu jsem doposlouchal H-Marillion.

Seasons End už řadím asi na druhé místo v diskografii po Misplaced Childhood. 4.25 / 5

Holidays in Eden je výrazně slabší. 2,5 / 5

Brave je super, skoro na úrovni Seasons End. Jsou tam i slabší místa - ale Hollow Man a další jsou ale parádní věci. Trochu mezi meditativními věcmi a vypalovačkami chybí kompozičně a pěvecky ambiciozní věc typu King Of the Sunset Town. Občas ty skladby mají tam našlápnuto, ale stáhnou se. 4 / 5

V Afraid of Sunlight se s váma neshodnu na jedné věci. Naprosto miluju CANNIBAL SURF BABE. Super text odkazující na Wilsonovo pískoviště pod klavírem, které tam měl, aby mu připomínalo pláž, když už moc nevycházel a skládal. A na paranoiu a duševní problémy, které asi leckomu zůstaly z těch acidových surf let - krásný "still loooking for the perfect microwave". Ten refrén je krásnej hook, dobře zazpívanej od Hogartha s nějakou imitací thereminu. Dal bych to na bestovku Marillion určitě. Celkově 3,5 / 5
mayak1 Mayak1 I live in a progg bubble ... 25.6.2022 21:38  71972
Sam... ja si myslím, že časom to vyjde, ako "úplný album", podobne ako to bolo v prípade "Marbles" (2CD), alebo v prípade YES - "Keystudio" ... kde je štúdiový materiál z hybridu "Keys To Ascenscion" 1 a 2 a ja som to vždy považoval za serióznu radovku od kapely ...

http://www.progarchives.com/album.asp?id=1852

http://www.progarchives.com/album.asp?id=1852
keysersoze KeyserSoze - kronikář klubu Genesis 25.6.2022 21:21  71971
SamTo je dobrý způsob, jak porazit systém ;-)
sam Sam 25.6.2022 21:17  71970
Když o tom tak přemýšlím, tak asi udělám toto:
Zaplatím 6euro za stáhnutí kompletního cd kvůli třem bonusům (pokud ho nesmahnu zadara z Keyserova odkazu, ale nevím, jestli je kvalita stejná)a ty budu poslouchat jen na mp trojce poté, co si je přilepím ke klasickému cd, které si koupím (i) fyzicky, protože ho vlastnit musím.
Co vy na to pánové?
keysersoze KeyserSoze - kronikář klubu Genesis 25.6.2022 21:16  71969
SamPodle mě se nic jinýho neobjeví, maximálně potom v bazaru. Osobně stejně všechno poslouchám většinou buď jako digitál nebo ze streamu (Spotify má normálně tu deluxe verzi ve streamu, což je chucpe).
mayak1 Mayak1 I live in a progg bubble ... 25.6.2022 21:16  71968
... ale ja som všetky CDs P/T už predal a v elektronickej verzii na klasickom "Fear Of A Blank Planet" to nie je, preto som chcel ten vinyl-rip, kde je to všetko pokope ...

[ 62394 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt