Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Diskuze na Lopuchu,
pohlazení na duchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub GENESIS [ŽP: 8 týdnů] (kategorie Hudba) moderují Vaklaf, Bubla, PepaNovacek.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 18:46
8.-14.1.2024: Cynic - Ascension Codes - 2021 (Jitka)
15.-21.1.2024: Ota Petřina - Super-robot - 1978 (Pepa)
22.-28.1.2024: Supertramp - Even In The Quietest Moments - 1977 (Ivan)
29.-4.2.2024: Linda Perhacs - Parallelograms - 1970 (Štěpán)
5.2.-11.2.2024: Brother Ape - A Rare Moment Of Insight - 2010 (Miro)
12.2.- 18.2.2024: Jouis - Dojo - 2014 (Honza)
19.2.- 25.2.2024: Kevin Gilbert – The Shaming Of The True - 2000 (Dan)
26.2.- 3.3.2024: Sparks – Lil' Beethoven - 2002 (Petr)
4.3.- 10.3.2024: Jakszyk, Fripp and Collins – A Scarcity Of Miracles - 2011 (Jitka)
11.3.- 17.3.2024: Dux – Vladimír Padrůněk In Memoriam - 1986 (Pepa)
18.3.- 24.3.2024: 10cc – The Original Soundtrack - 1975 (Ivan)
25.3.- 31.3.2024: Lucifer's Friend – Banquet - 1974 (Štěpán)
1.4.- 7.4.2024: Persona Grata – Reaching Places High Above - 2013 (Miro)
8.4.- 14.4.2024: Return To Forever – Where Have I Known You Before - 1974 (Honza)
15.4.- 21.4.2024: Mr.Bungle – California - 1999 (Dan)
AC/DC - Back In Black - 1980 (Pepa)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 62394 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
bubla Bubla 12.12.2022 12:15  75917
Hoši, vložím večer. Mezitím si dovoluji informovat, že včera jsem byl na koncertě Buty a bylo to boží.
pepanovacek PepaNovacek 12.12.2022 11:49  75916
Ivane, já jsem vážně byl rozhodnutý být přísný, ale mě se to album zkrátka líbí, moc se mi líbí. Je dobře, že máme rozdílné a rozmanité názory, a nikdo nikomu necpe tu svojí jedinou správnou pravdu. Možná, že někteří fanoušci Genesis přistupují k těm pozdějším nahrávkám s nějakými (zbytečnými a neopodstatněnými) předsudky, a byli by nejraději, kdyby kapela hrála pořád stejně, jako v sedmdesátých letech. Ten koncert Mama Tour mě vážně dostal, sice jsem ho už viděl, ale teď mi znovu došlo, jak Genesis byli naprosto jedineční, a - zcela objektivně, hehe - stále ještě (zdaleka) nejlepší kapelou na světě. Už patnáctým rokem ...
artfan Artfan 12.12.2022 11:38  75915
Mýliti se, je lidské... A ministerstvo pro nápravu nesprávných názorů vše uvede na správnou míru... Ledaže by ne hehe...
pepanovacek PepaNovacek 12.12.2022 11:28  75914
No, jsem zvěda na Honzu, pěkně se nám to rozdělilo, hehe, na dva tábory. Není to nádhera - u starých desek téměř stoprocentní shoda, a teď takové rozepře. Ale zcela objektivně - mýlíte se, hoši, anebo nejste hodni, hehe.
artfan Artfan 12.12.2022 11:18  75913
Genesis – Genesis (1983)

Poté co se chlapci vyřádili na sólových projektem a Phil Collins akceleroval svoji samostatnou kariéru (rozuměj, získali a nashromáždili další cenné zkušenosti), sešli se na počátku roku 1983 znovu ve studiu. A dohodli se na další novince, tedy že nikdo nepřinese svou vlastní věc a všechny skladby nového alba budou vytvořeny společně. A tak vzniklo albu skupiny Genesis s málo kreativním názvem Genesis.

Mama
Opět „tvrďárna“ na úvod desky, byť tady odlišného charakteru než na Abacabu. Hypnotická věc stylem zpěvu i muzikou. Do dokonalosti ji dovedl Collins při živých vystoupeních, když se stala hitem a stálící koncertních set listů. Collinsův zpěv spolu se strojovým rytmem vytváří opravdu hmatatelné napětí, které vrcholí tím brutálním – kašláním až chrchláním. Výjimečná skladba. Bicí spolu s basou jsou opravdu extrémní. Pěkná porce muziky na úvod.

That´s All
Až rozverný začátek skladby s klavírem, bicími, hihatkou, k tomu dobrý zpěv, píseň plyne. Ale když je to takhle úplně stejně po celé čtyři minuty s krátkými změnami v refrénu (a ten je trochu sladký, trochu unylý), bicí jedou pořád jako stroj (ať je to člověk nebo mašina), tak to už nudí.

Home By The Sea
Rozsáhlejší dvojdílná skladba, která nese znaky hudby starých Genesis. Hlavně tedy druhá její část. Kytara začíná pěkně zostra, přidá se zpěv a skladba hezky, byť jak je nyní „zvykem“ monotónně „odsýpá“. Vypráví se mírně hororový příběh, který je ozvláštněn mírně hororovou mezihrou (ale pěknou) uprostřed první části, ta však končí nástupem do původního strojového rytmu.

Second Home By The Sea
Na začátku rozmázlý zvuk bicích, tehdy véélmi módní a volume je možno dát doprava. Jízda začíná. K mé radosti a posluchačské pohodě slyším baspedály. Celá tato druhá část je plná živočišné a plnotučné hudby. Je radost poslouchat ty minuty bouřících kláves a do toho tvrdé bubny, kdy Banks a spol. dávají vzpomenout na staré (dobré?) časy… Pak už jen krátký návrat k části textu z první části… Jediná skladba na desce, kterou si naplno užívám.

Illegal Alien
Skladba ve velkém kvapíku až lituji bubeníka či neživý stroj, že musí držet dlouhé minuty stále stejný rytmus (zcela objektivně se ztrácím v posuzování, kdy na desce hraje člověk a kdy mašina). Naštěstí se v půlce skladba trochu přibrzdí ve své zběsilosti a změní rytmus, také se dokonce ozvou zajímavé klávesy. Jenže do finále to sklouzne do původních kolejí, v jakých vlak jel od začátku skladby. Nesčetné opakování názvu skladby je na hranici únosnosti.

Taking It All Too Hard
Opět „oblíbené“ Collinsovo vztahové téma, které ale umí díky prožitým (prožívaným) zkušenostem podat uvěřitelným způsobem. Asi dobrá skladba, možná trochu sterilní, ale nic moc to se mnou nedělá, není v ní nic, co již nebylo slyšeno…

Just A Job To Do
Asi jsme zase v Americe, alespoň aranžmá skladby s nabroušenými simulovanými dechy tomu napovídá. A také téma nájemných zabijáků? Další neškodná a málo záživná skladba. Když bych hledal alespoň nějaké klady, tak plus za „dechy“ a tu sprintující novovlňáckou kytaru… A to je málo.

Silver Rainbow
Píseň hezky rozvážně začíná, je navozena snová pohádková atmosféra…. Pak se ale ozvou první údery bicích, kytara jede stejně jako v předchozí věci a jsme na svém… Ale přesto bych skladbu slyšel jako z těch lepších nebo hezčích v rámci desky.

It´s Gonna Get Better
Tady může bodovat začátek zahraný pseudo smyčcovým kvartetem a třeba pomalé tempo skladby. Ale jak už je to obyčejné, za pár vteřin je všechno jinak, vlastně přesněji muzika sklouzne do stejného užívaného „tvaru“. Líbí se mi, jak Collins zpívá. Ale stejně je to nemastný a neslaný závěr elpí…


Deska Genesis (-Genesis) trpí monotónností hudby na ní obsažené. Dominanci ve skladbách má strojový, neživý a chladný rytmus a málo pestrá aranžmá situaci úplně nezachraňují. Skladby jsou si podobné. I tak se dají části desky užít a jisté je, že hudba je kvalitní. Pořád jsou to Genesis, ale Genesis 80.let 20.století….
Za nejlepší skladby považuji Mama a Second Home By The Sea.
Z toho všeho mi vycházejí slabé
3/5
pepanovacek PepaNovacek 12.12.2022 10:41  75912
A po napsání svých žvástů mě napadlo, že se podívám na koncert, který jsem poprvé viděl u Martina Koubka na videokazetě (asi v roce 1986), a při In The Cage plakal a následně volal Marymu, abych se podělil o svůj velice silný zážitek. A musím Vám, chlapci milí, říct, že jsem byl od začátku naprosto nadšen a ohromen. Abacab je totální velebomba, na úvod koncertu jako stvořená. That's All jsem přetrpěl, resp. naživo mi ta písnička ani tak moc nevadila, i proto, že následující Mama je další naprostá supervelebomba, ať si říká kdo chce, co chce. Až mám chuť použít svoje oblíbené výrazy, jako kupříkladu neuvěřitelné nebo geniální, hehe. Koncert Genesis v té době musel být fantastický zážitek, kapela byla stále na vrcholu, k tomu ta úchvatná světla a super zvuk – a Collins zpívá jako bůh. Fakt mě napadaly myšlenky – a vůbec mi nepřišly hříšné – že tohle je mnohem lepší, než s Gabrielem. Illegal Alien je naživo ještě lepší, než ve studiu. O Home By The Sea a Second Home By The Sea to platí rovněž, no a další z vrcholů koncertu jsou spojené Keep It Dark a It's Gonna Get Better, při které mi opravdu běhal mráz po celém těle, a zhruba po hodině jsem si říkal, že sleduju nejlepší koncert Genesis. A tedy až po hodině přišly první skladby z Gabrielovské éry. Jasně, že In The Cage je naprostá bomba, o tom asi netřeba diskutovat ani polemizovat, a tohle živé provedení je vskutku dechberoucí, stejně jako celý následný blok, sestavený z částí skladeb The Cinema Show, Riding The Scree, In That Quiet Earth a The Colony Of Slippermen, až do přechodu k Afterglow, která naživo je taky mnohem působivější. Ale při sledování toho koncertu jsem si znovu uvědomil, že Genesis byli výborní – čti NEJLEPŠÍ!!! - i v téhle době, a žádný zásadní rozdíl mezi skladbami, které od sebe dělí deset let, neslyším, a jsem rád, že nezůstali zakonzervovaní v sedmdesátých letech, ale naopak byli velkými průkopníky a experimentátory i v letech osmdesátých. V Drum Duet nám mistři Phil Collins a Chester Thompson názorně předvádí (stejně jako po celý koncert všichni ostatní muzikanti), že ovládat hudební nástroje není potřeba a na technické úrovni instrumentalistů naprosto nezáleží. No a závěrečná Turn It On Again je úžasné rozloučení, kde se Genesis vyznali v medleys kapelám The Beatles, The Rolling Stones, The Kinks, The Police, The Who, ale taky třeba překvapivě Culture Club.

Byl to pro mě velký, a skutečně překvapivý zážitek, nečekal jsem, že mě tenhle koncert tak dostane. Naprosto jsem si ho vychutnal. V podstatě je dokonalý a bezchybný, po všech stránkách – zvuk, světla, instrumentální výkony všech hudebníků, zkrátka lahůdka. A víte, co mě ke konci napadalo za myšlenky? Že nejlepší, co se Genesis stalo, byl příchod Phila Collinse – a pro něj jsou Genesis zase to nejlepší, co potkalo jeho. Chlapci, úplně jsem z toho koncertu nadšený, a naměkko. A mám chuť přehodnotit Abacab i Genesis na plnou palbu. Neudělám to, ale ten pocit, že kdyby ano, nikdo mě za to nebude urážet a zesměšňovat, je nádherný. Jsem rád, že zlo z našeho klubu zmizelo. Ten koncert fakt zkuste, pokud jste ještě neviděli, a pokud ano, zkuste ho znovu, hehe:

Genesis - The Mama Tour Live 1984
pepanovacek PepaNovacek 12.12.2022 10:21  75911
Genesis – Genesis – 1983

Nevím, jak jsem hodnotil tohle album před patnácti lety (asi vysoko, řekl bych, podívám se později), ale vím, že tentokrát jsem byl odhodlán psát skutečně objektivně (hehe), kriticky, a třeba i negativně, když to bude třeba, a říkal jsem si, že fakt budu určitě muset hodnotit méně, že ta „popová“ alba nejsou přece tak dobrá, jako „klasická“ s Gabrielem, navíc se na tom shodnou skalní fanoušci Genesis, hehe. Tak jdu na to.

Mama
Mama je jedna z nejsilnějších písní Genesis. A mně se strašně líbí. Tím bych mohl skončit. Protože vážně nevím, jak to vysvětlit skalním fanouškům, hehe. Opět je to hodně „průkopnické“, neobvyklé, ale pořád jsou to Genesis, „jenom“ zkrátka se píše rok 1983, a oni znějí dobře a moderně, kurevsky dobře a moderně. Přemýšlím, jestli se jim někdy předtím podařilo navodit takovou atmosféru, takovou gradaci, navíc v podstatě s minimalistickými prostředky. Pro mě je to prostě lahůdka, po všech stránkách, zvukově excelentní. Jak se po čtyřech minutách přidají (asi) normální, akustické bubny a basa, tak to je veliký nářez. Collinsův smích je bombastický. A taky jsem při poslechu opět kroutil hlavou – jako, že opravdu nechápu, jak někdo může neslyšet tu nádhernou muziku. Otvírák na úrovni Eleventh Earl Of Mar, Dance On A Volcano nebo The Musical Box.

That's All
Ovšem u druhé skladby je to podstatně horší. Pokud bych měl odstupňovat svoje pocity, tak by to asi vypadalo následovně: To si mohli odpustit – to se jim tedy moc nepovedlo – to je ale kolovrátek - to je dost blbá písnička – to je vážně ohavnost, hehe. A přitom ta melodie v refrénu je pěkná, asi mi vadí (co vadí, serou!!!) aranže, když se pak na konci ozve to odporné syntetické tleskání, není mi dvakrát do zpěvu, hehe. Tohle je pro mě jedna z nejhorších skladeb, jakou Genesis natočili.

Home By The Sea + Second Home By The Sea
Beru tyhle dvě (spojené) skladby jako jednu. Jako jednu skvělou. Phil tady zpívá naprosto fantasticky. Tohle je velice povedených jedenáct minut. Ve druhé části jsem sám sobě kladl otázku, jestli znám jinou kapelu, která dokáže hrát pět minut (než se na závěr přidá zpěv) jeden jednoduchý rytmus, aby to mělo takové koule. A Collins dokázal i ty pro mě dost ohavné elektronické bubny, na které hrál v té době skoro každý, tak nějak zlahodnit mému uchu.

Illegal Alien
Jsem tedy opravdu moc zvědav, co jsem psal o téhle písničce před lety, protože teď mám chuť napsat, že je to skrytá bomba. Skrytá proto, že jsem o ní nevěděl, a bomba proto, že bomba, hehe. Fakt jsem čekvápnutej. Jednoduchá, veselá, až rozverná píseň, ale strašně se mi prostě teď líbila, třeba ten prostředek, takové ty jakoby karibské klávesy, moc pěkné (trochu reggae) bubny, Collins zpívá úchvatně, a nejen ty (asi) syntetické dechy mi připomínají The Beatles. Krásná, velice povedená skladba.

Taking It All Too Hard
Tak jelikož moc nevím, co o téhle písničce napsat, napíšu, že je nejkratší, což je zcela jistě pro všechny velmi cenná informace. Má tři minuty a padesát osm vteřin, hehe. Nemůžu napsat nic negativního, ta skladba mi nevadí, je, pravda, trochu jednodušší, ale taky jsem cítil místy závan starých Genesis, jako někde z období A Trick Of The Tail nebo Wind & Wuthering.

Just A Job To Do
Výborná věc, jedna z nejlepších na albu. Pěkná basa (když se na ní zaměříte, hehe), skvělý (jako vždy) Collins – to Bang, Bang, Bang je fakt super – a tak nějak celkově se mi zdá tahle písnička velice povedená, a taky zde trochu cítím „staré“ Genesis. A to unisono, které ve skladbě dvakrát zazní, je rovněž vynikající (0:43 a 3:17). Opravdu výborná, svěží písnička.

Silver Rainbow
Další pěkná skladba, taková naléhavá. Bomba to ale asi pro mě není. Ty elektronické bubny opravdu nejsou to, z čeho bych byl dvakrát na větvi, i když musím uznat, že Phil Collins na ně hrál dost jinak, než všichni ostatní, kteří je používali. Celá kapela tady zní hodně moderně (na tu dobu), a když si člověk odmyslí ty aranže a přimyslí deset let staré, může mu to (opět) připomenout staré Genesis. Asi tak deset let. Třeba z roku 1973, hehe. Tedy plus mínus. Hehe.

It's Gonna Get Better
A na závěr naprostá bomba, nádhera, pokud bych měl jmenovat nejlepší písničku na desce, tak bych asi řekl, že je to tahle. Krásná, pomalá, trochu temná, smutně působící skladba, srašně mě bere ten začátek (dodnes jsem netušil, že jde o jakýsi úryvek z baletní suity Arama Chačaturjana), a ještě víc pak upravené opakování kolem třetí minuty – úžasná basa a hlavně ty jakoby falešné (nebo co) klávesy. Tahle písnička je taková zvláštní, jiná, než ostatní, vždycky se mi líbila, ale až dneska jsem zjistil, jak moc.

Takže co říct závěrem? Genesis se mi nelíbí tak moc, jako Abacab, který mi přišel odvážnější, syrovější, experimentálnější, špinavější, tady je to celé víc uhlazené, řekl bych, a taky víc předvídatelné. Oceňuju to kolektivní skládání, údajně se sešli ve svém studiu, aniž by měli jedinou notu, jediný nápad, a všechno je výsledek improvizací a jamování. Jsou tady slabší skladby, ale taky bomby.
8/10

Přečetl jsem si svoje skoro sedmnáct let staré hodnocení, a asi nikdy jsem nebyl tak překvapený. Nejvíc zcela jistě z toho, co jsem psal o Illegal Alien, protože si vážně nepamatuju, že jsem byl z téhle písničky nadšený už tenkrát – ale ta shoda mě moc potěšila. Taky mě pobavilo, jak i tenkrát jsem zmínil ta dvě místa v Just A Job To Do, a znovu dost překvapilo, jak nadšeně jsem psal o závěrečné It´s Gonna Get Better. A musím ještě souhlasit sám se sebou s tím Collinsem, a zopakovat, že na desce zpívá opravdu fantasticky.
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 12.12.2022 07:57 - Oblíbené kluby (02:27) 75910
Genesis - Genesis (1983)
Genesis - Genesis (1983) Total Time 47:46

1. Mama (7:25)
2. That's All (4:23)
3. Home by the Sea (4:52)
4. Second Home by the Sea (6:20)
5. Illegal Alien (5:13)
6. Taking It All Too Hard (3:55)
7. Just a Job to Do (4:45)
8. Silver Rainbow (4:28)
9. It's Gonna Get Better (6:25)


... už jsem se vyroval s tím, že nová hudba Genesis stojí za ..... / pendrek a tak možná budu k tomuto disko albu vstřícnější. Ale možná také ne. Uvidíme. Nořím se do poslechu (ale mám tu, obrazně řečeno, i pytlík na zvracení ...)
Tak jak to dopadlo? No ... tuhle muziku já prostě nemusím a nebudu zde mlátit hlavou vo zem jenom pro, že ... prostě ... Genesis. Zároveň na nula bodů to není. S velmi a velmi odřenými ušima, (... i mozkem) ...dávám tři hvězdy. (Ale upřímnější by byly dvě hvězdy a tak 44%).
No jo, asi jsem taky zkorumpovanej! :-((

P.S. psal jsem to před cca 2 měsíci, kdy jsem znovu poslechl a napsal hodnocení na všechna alba Genesis.
Tohle album mě tehdy už dost naštvalo (také jsem nechal text tak jak jsem ho tehdy napsal. Dnes bych nevolil tak drsná slova. Nicméně, včera jsem si album opět pustil a procentuální hodnocení snížil. Líbí se mi snad ještě méně než při psaní toho předchozího textu)
Myslím, že dvě * jsou až až a že jsem hodně tolerantní.

Hodnocení:
** (43%)
pepanovacek PepaNovacek 12.12.2022 07:24  75909
No jo, však ty po tom roce banu dostaneš správné názory, hehe.
stev stev 12.12.2022 07:00  75908
Pepo, já Vám neberu, že spolu jamovali, hehe. To ještě ale není předpoklad toho, že deska musí znít jako kapelová. Dokonce i kdyby všechno složil Banks a Rutherford. Hvězdy pop music často vůbec nic neskládají...mají na to někdy i celé týmy, hehe. A přesto znějí jako sólová, aha?
pepanovacek PepaNovacek 12.12.2022 06:44  75907
ŠtěpánŠtěpáne, je zajímavé, jak slyšíš tu desku jako sólo Collinse, přesto, že opravdu všechny skladby vznikaly při zkouškách a jamování. Ale brát Ti Tvoje názory nebudu, navíc stejně je nikdo teď rok číst nebude, hehe. Jinak mim přijde pro (jakoukoliv) kapelu docela dobré, když má tak skvělého zpěváka. Aha? Hehe?
pepanovacek PepaNovacek 12.12.2022 06:40  75906
MarekMarku, celkově veliká shoda - ano, Genesis je dobré album, a Collins tady zpívá jako bůh. Zajímavá neshoda je pak ve dvou skladbách - Illegal Alien a It's Gonna Get Better. Vložím svoje hodnocení, až přijdu domů, někdy po deváté. Teď jsem v Liberci a máte tady mnohem víc sněhu, než my, v Tanvaldu, hehe.
stev stev 12.12.2022 06:40  75905
MarekDobrej sen, hehe. Tak zrecenzujme něco, co vy odsoudíte a já vychválím. Třeba ty Landmarq, tam jsem si skoro jist, že z vás budu nejvíc nadšenecký.
stev stev 12.12.2022 06:37  75904
Tracy HitchginsTo je smutná zpráva. Pro mě nejvýraznější zpěvačka neoprogu, a snad i nejoblíbenější co je spjatá s progem. V jejím hlase byla zvláštní síla i bolest, v té groteskní ale působivé hudbě, na které se podílela ať už s Clivem Nolanem, Landmarq, či Quasar. Hlavně při těch dlouhých pochmurných cestách čínskými končinami pro mě ta hudba dostávala zvláštní drsný náboj. Na skladbě The Loreli (Quasar) zazářila poprvé, ve spojení s tím formujícím se zvláštně těžkopádným neo-prog soundem (a la IQ) z konce 80.let. Navíc s takovým kosmickým až pohádkovým nádechem, díky tehdejšímu zvuku Roland synťáku. Pak projekt Strangers on a Train - dvě alba ve spolupráci s Clivem Nolanem a Karlem Groomem (kytarista a hlavní postava Threshold, ale zde v totálně jiné roli než typicky riffující progmetalista). Ta jsou unikátně temná až hororová, první je víc písničkové (třeba krásná věc "Lightshow"), druhé je výpravné, kde pod taktovkou Nolana stvořili takový mix neoprogového soundu a kvazi-klasické hudby. Obě alba jsou prakticky bez bicích. S Nolanem samotným nahrála ještě From Ignorance To Ecstasy, v podobném duchu, víc vokálně orientované. No a Landmarq - Science of Coincidence patří k tomu nejlepšímu co nahrála. Skvěle nahradila jinak nenahraditelného Damiana Wilsona na postu zpěváka. Zejména od třetí skladby "Heritage" až do konce to je hlavně její představení. Na přelomu století tuším již vážně onemocněla. K Landmarq se ještě vrátila a koncertovala s nimi (tradičně i v Polsku, které bylo příznivé pro tuto hudbu), když na tom byla asi zrovna líp. Bohužel jsem je ale nikdy nezastihnul a nezastihnu, odplula předčasně na onen svět na lodi duchů (Loreli), co je na tom hypnotizujícím obalu Quasar.
stev stev 12.12.2022 06:19  75903
GenesisPřemýšlel jsem nad tím, zda li má smysl své odsudky tentokrát vůbec psát a vkládat, jelikož mi nedělá zvláštní potěšení psát převážně v negativech, když vím hlavně, že někteří hodnotitelé zde pravděpodobně budou unešení i tímto počinem. Ale když už jsem došel až sem, tak ten roční zákaz zas risknu, hehe.

Je trochu paradox pojmenovat toto album Genesis, jako by právě ono mělo reprezentovat kapelu. Zvlášť když nepůsobí jako kapelové, ale skutečně již jako sólo představení Collinse. Vyznívá mi to dost vypočítavě až nekale z pohledu dvou přicmrndávačů (taková je zde jejich úloha, aspoň ta instrumentální), vydávat vůbec toto pod hlavičkou Genesis. Ale ano, je to šikovný způsob jak přežít ve vatě Rutherfordovi a Banksovi, na vlně Collinsova úspěchu. Toto je pro mne narozdíl od Abacabu pop jako vyšitý. To samo o sobě přirozeně není problémem. Z téže doby 90125 je třeba taky dost pop, ale který má drive, odpich, nápad, atmosféru. Jako i spousta jiných alb.

Tady ale hudba visí v jisté kolovrátkové křeči, což ji samotnou dělá nudnou až lehce otravnou. Na výsluní je Collins. Chápu, že do toho dává vše, jako vyzrálá pop star, a tu kvalitu tam jistou vnímám. Člověk musí ale být jeho velkým fanouškem a milovat veškerý jeho vokální excesy, což já nejsem. Zvlášť té jeho polohy, při níž se zajíká. Té tu je plno.. Musel jsem však opět uznat kvalitu skladby Mama, nejen kvůli Collinsovu výkonu na hraně infarktu, ale protože je vhodná i pro tříleté děti. Vděčné bylo hlavně samozřejmě Collinsovo „chachá“ a za tím blicí skřek. Jistý jeho talent se tady upřít prostě nedá.

Problémem pro mě jsou aranže. Robotický a syntetický bubny na většině alba jsou v daném kontextu až děsivý. Jako by vás s pravidelnou frekvencí mlátili palicí (neboli sledgehammerem, hehe) po palici. Jak to u některé muziky bývá, že při opakovaných posleších člověk docení tu a tu skladbu, já asi při třetím poslechu skladeb jako "Takin It All Too Hard" musel přepnout na další kvůli lehké nevolnosti, podobně i u většiny ostatních. I těch tzv. instrumentálních. Tady to nebude problém "nedostatečné naposlouchanosti".

Jedna skladba, Silver Rainbow, mi atmosférou v refrénu silně připomíná ELO - Time (skladby jako 21st Century Man), těmi syňtáky. Asi nejlepší, co je zde (protože Time mám hodně rád), i díky tomu, že Banks i něco trochu předvádí. Jinak hledat jehlu v kupce sena, abych se za něco chytil a pochválil Rutherfordovi dva tóny, které se mu povedly, nemá asi smysl.

Tudíž zde už můžu přiznat všechny hříchy, jsem elitářský purista, neúspěšný, zhnusený životem, žijící výhradně minulostí a ještě k tomu antivaxer, hehe. Protože tato hudba mne oslovuje pramálo. Na druhou stranu, aby to nevyznělo tak negativně - pořád v porovnání s drtivou většinou jiné pop music, jsou i Genesis na jejich dně fajn hudbou, kterou bych velmi uvítal, pokud bych musel trpět v nějakým kanclu, kde jede rádio Evropa 2 (pokud to ještě existuje). Vše je relativní. Možná za dalších 20 let, až si kolečko zas zopakujeme, dozraju. Anebo třeba hned, jak si přečtu ódy od zasvěcených klounů, na které se velmi těším.

3/10


[ 62394 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt