Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Něco navíc v zeleném?
A proč ne...

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub GENESIS [ŽP: 8 týdnů] (kategorie Hudba) moderují Vaklaf, Bubla, PepaNovacek.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 18:46
8.-14.1.2024: Cynic - Ascension Codes - 2021 (Jitka)
15.-21.1.2024: Ota Petřina - Super-robot - 1978 (Pepa)
22.-28.1.2024: Supertramp - Even In The Quietest Moments - 1977 (Ivan)
29.-4.2.2024: Linda Perhacs - Parallelograms - 1970 (Štěpán)
5.2.-11.2.2024: Brother Ape - A Rare Moment Of Insight - 2010 (Miro)
12.2.- 18.2.2024: Jouis - Dojo - 2014 (Honza)
19.2.- 25.2.2024: Kevin Gilbert – The Shaming Of The True - 2000 (Dan)
26.2.- 3.3.2024: Sparks – Lil' Beethoven - 2002 (Petr)
4.3.- 10.3.2024: Jakszyk, Fripp and Collins – A Scarcity Of Miracles - 2011 (Jitka)
11.3.- 17.3.2024: Dux – Vladimír Padrůněk In Memoriam - 1986 (Pepa)
18.3.- 24.3.2024: 10cc – The Original Soundtrack - 1975 (Ivan)
25.3.- 31.3.2024: Lucifer's Friend – Banquet - 1974 (Štěpán)
1.4.- 7.4.2024: Persona Grata – Reaching Places High Above - 2013 (Miro)
8.4.- 14.4.2024: Return To Forever – Where Have I Known You Before - 1974 (Honza)
15.4.- 21.4.2024: Mr.Bungle – California - 1999 (Dan)
AC/DC - Back In Black - 1980 (Pepa)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 62424 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
pepanovacek PepaNovacek 30.1.2023 15:18  76603
Nebude. Řekl bych.
artfan Artfan 30.1.2023 15:16  76602
Mně se právě rozjela první Aenimí skladba... Jsem docela zvědavý, jestli to stylově bude stejné jako jednička...
pepanovacek PepaNovacek 30.1.2023 15:13  76601
Ænima právě dohrála. Dohrálo? Dohrál? Hehe. A velice příjemně tenhle "seznamovací" poslech dopadl. Jako pro kapelu.
artfan Artfan 30.1.2023 14:43  76600
MarekJá zatím nemám, co psát... Ani narychlo...
keysersoze KeyserSoze - kronikář klubu Genesis 30.1.2023 14:36  76599
IvanJá to napsal právě narychlo po tom mém dotazu ráno, hehe.
artfan Artfan 30.1.2023 14:30  76598
U nás je potrubní pošta mimo provoz... Osidlily ji myši a krysy a nyní s nimi bojuje za zvuků Tool deratizační zásahová jednotka... Vytýkací dopis adresovaný mně tedy hoď do koše...hehe
pepanovacek PepaNovacek 30.1.2023 14:21  76597
Hoši, hoši, čtete nepozorně - již Vám píši vytýkací dopisy, které během odpoledne odešlu potrubní poštou.
artfan Artfan 30.1.2023 14:18  76596
Chaos chaos, udržujte paniku, nebezpečí pokračuje... I já to chápal tak, že ode dneška se začíná oficiálně poslouchat...hehe
pepanovacek PepaNovacek 30.1.2023 13:57  76595
Marku, děkuju za recenzi. Já jsem taky zvědav. Ænima neznám vůbec (tedy myslím) a dnes se na něj chystám. Lateralus a 10,000 Days jsem určitě slyšel, ale nepamatuju si je, no a poslední Fear Inoculum jsme tady probírali poměrně nedávno - takže taky nevím, hehe.
keysersoze KeyserSoze - kronikář klubu Genesis 30.1.2023 13:42  76594
Krása, Pepo. Jsem zvědav, jak se ti budou líbit další desky.
keysersoze KeyserSoze - kronikář klubu Genesis 30.1.2023 13:35  76593
Tool - UndertowVšechno to začalo v 80. letech minulého století, kdy se čtyři budoucí členové pozoruhodné skupiny Tool přestěhovali do Los Angeles. Adam Jones (kytara) a Paul D'Amour (baskytara) plánovali, že se uplatí ve filmovém průmyslu (což se Jonesovi později i povedlo), zatímco Maynard James Keenan (zpěv), jakožto student výtvarného umění začal pracovat jako designér "zverimexů" a Danny Carey nastoupil jako bubeník u Carole King a Pigmy Love Circus.

V roce 1989 se díky společné známosti potkali Maynard s Adamem Jonesem, který si poslechl nějaké nahrávky z Maynardových projektů a tak moc se mu líbil Keenanův hlas, že ho přesvědčil o zformování jejich vlastní skupiny. Začali tedy spolu jammovat a mezitím se sháněli po bubeníkovi a basákovi. Danny Carey shodou okolností bydlel ve stejném baráku jako Maynard a byl představen Jonesovi Tomem Morellem (ano, tím Morellem z Rage Against The Machine). A protože mu jich dle slov samotného Dannyho "bylo líto, když jim nikdo pozvaný nepřišel na zkoušku" (hehe), začal bubnovat s nima. Když jim ještě navíc jeden Jonesův kamarád doporučil Paula D'Amoura za basáka, byla tím skupina kompletní.

Kreativitu projevili už při vymýšlení názvu skupiny. Když se na to Maynarda později novináři ptali, tak citoval inspiraci jakousi "lachrymologií", což je pseudo-filozofie, kterou si pravděpodobně vymysleli samotní členové Tool. A Maynard dodává: "Tool (nástroj) je přesně to, jak to zní: Velké péro, montážní klíč... a my jsme tím nástrojem. Používejte nás jako katalyzátor na své cestě za poznáním, nebo k čemukoliv, čeho se snažíte dosáhnout." Tak asi radši popojedem.

Po zhruba dvou letech společného zkoušení a hraní v LA dostali nabídku od nahrávací společnosti Zoo Entertainment a vydali svůj první počin, EPčko Opiate. Tohle EP mám moc rád, i když tam toho progresivního ještě moc není. Jedná se ale o soubor skvělých heavy-metalových písní říznutých grungem, který v té době v USA řádil. Tady mám asi úplně nejradši Hush - to je fakt nehorázná pecka. Tak třeba ty nařvané dojezdy s Jonesovou kytarou, to je mazec. Na tomhle EP je ale už také slyšet temný sound, kterým se skupina později proslavila.

První řadové album Undertow vyšlo o rok později v roce 1993 a skupina se tady od Opiate slyšitelně posunula více k alternativnímu metalu, když sem zařadili i pomalejší věci, které na EPčko z koncepčních důvodů nezařadili. Album otevírá skvělá Intolerance, která šlape v podobném tempu jako na EP. Je zde ovšem také slyšet velký pokrok v instrumentální úrovni a všem to výborně hraje s jednou velikou jistotou, která to všechno dokonale stmeluje. A tou je Danny Carey za bubny. A zatímco měly songy na Opiate vcelku monotónní strukturu, tady už přichází ke slovu pečlivě uvážená a promyšlená kompozice, jakou známe z jejich pozdějších alb. Tak třeba nádherná změna ve druhé polovině Prison Sex. Další na řadě Sober je veliká bomba, která právě předznamenává budoucí Tool a možná je z celé desky mojí úplně nejoblíbenější. Je tu také slyšet velký posun v dynamice, což platí i o následující Bottom díky zpomalovačce a zklidněné pasáži v první polovině skladby. Crawl Away, která uzavírá první polovinu je skvělá vypalovačka, která mi v určitých chvílích připomíná industriální divočáky Ministry.

Swamp Song je typická toolovina v pomalejším tempu, která tradičně sází na velkou dynamiku a práci s napětím. Tady mi pro změnu některá místa připomínají Metallicu, což ale není moc velké překvapení, protože stylově měly tyto dvě skupiny tenkrát k sobě ještě relativně blízko. Titulní Undertow je opět alt-metalová klasika s naprosto geniálně rozjetým refrénem a staccatovým dojezdem. je další ozvěnou budoucnosti a tenhle song by klidně mohl být na Aenima a ani by tam nevyčuhoval. Opět vynikající dynamika a pokud jsem to ještě nezmínil, tak pan Maynard James Keenan je fantastický zpěvák. Flood je v první polovině temná, líně se převalující skladba, aby do toho kluci potom zase práskli a vystřihli skvělou dupačku. Pepa hlásil, že se mu nelíbí Disgustipated, což i chápu. Nicméně, mně zrovna tahle jejich divná věc vadí ze všech jejich podivností asi nejmíň a beru to jako takový odpočinkový dojezd celé desky. Ten nástup v "indiánských rytmech", jak tomu soukromě říkám, se ostatně ve velké míře objevuje i na dalších deskách.

Do Tool se mi tentokrát moc nechtělo, protože jsem byl naladěn na trochu jinou muziku, ale stačilo si je párkrát pustit a opět je z toho velká láska a fascinace. Vždy patřili k mým nejoblíbenějším skupinám vůbec a na následující desky se moc těším.

Opiate: 4/5
Undertow: 4/5
keysersoze KeyserSoze - kronikář klubu Genesis 30.1.2023 13:35  76592
Souhlasím s tebou, Pepo. Hehe.
pepanovacek PepaNovacek 30.1.2023 13:29  76591
30. ledna 1951 se narodil Phil Collins, pro mě nejlepší bubeník ze všech - a navíc hrál v nejlepší kapele, což je dost dobrá kombinace, hehe.
pepanovacek PepaNovacek 30.1.2023 10:30  76590
Tool – Undertown – 1992
Tak jsem včera ve dvě hodiny odpoledne nasadil sluchátka, a řekl si, že si nejprve pustím EP Opiate, o jehož existenci jsem se dozvěděl díky Markovi teprve před třemi dny. A víte, jaké jsem měl pocity při první skladbě? Že je to bomba. A víte, jaké při druhé? Že je to bomba. Hehe. A po třech (pravda, hodně krátkých) písničkách mě napadlo, jestlipak náhodou neposlouchám to nejlepší, co kdy Tool natočili. Což samozřejmě nemůžu vědět, protože je téměř neznám, tedy určitě ne jejich ranou tvorbu. Je pro mě super změna, recenzovat po Genesis, které znám takřka nazpaměť, právě tuhle kapelu, a těším se, co se dozvím od znalců, jako právě třeba od Marka – ode mě to, pěkně prosím, berte spíš jako bláboly někoho, kdo se s Tool teprve seznamuje, než skutečnou recenzi. Tohle EP mi připadá velmi důležité, a hlavně opravdu skvělé. Hned v úvodu Sweat mě praští do uší fantastická basa, nejen zvukově, a ty první tři skladby jsou fakt parádní vypalovačky. Zařazení dvou koncertních nahrávek vůbec nepůsobí rušivě, a závěrečná Opiate je taky bomba. Už zde (Marek potvrdí, případně vyvrátí, hehe) si kapela neodpustila dát zhuleninu – po padesáti vteřinách ticha začne hrát The Gaping Lotus Experience, která je ale moc pěkná, zní trochu jako The Beatles v době Rubber Soul a Revolver, takže zhulenina číslo jedna od Tool mi nevadí. Za mě je tohle skutečně důležitá, až stěžejní nahrávka.
8,5/10


A víte, hoši, co se mi stalo? Zasekl jsem se. Hehe. Při poslechu prvních dvou skladeb z Undertown mě napadaly mnohé myšlenky, jako třeba, že Marek mi neměl odtajnit informaci o EP Opiate, protože tohle mi najednou připadá nějaké slabší, měkčí, horší - a nevím, co psát. A že se asi potvrzují mé domněnky o tom, že nemám právo na nějakou recenzi, když nahrávky téměř neznám. Musel jsem si dát pauzu, a pak už to bylo trochu lepší. Jako písničky jsou všechny dobré, jen se mi ty na Opiate líbí víc, jsou větší maso a nářez. I tady je skvělá baskytara, třeba v Crawl Away nebo následující Swamp Song, kde sloky jsou na šest a refrény na sedm. Zdá se mi, jakoby šla úroveň postupně nahoru s každou další skladbou, zrovna tak se ale dá říct, že já postupně do té hudby pronikám a začínám si jí užívat. Undertow už mě taky moc baví. V další skladbě to jde zase trochu dolů, ale potom, chlapci, potom přichází největší bomba na celém albu, Flood. Opět se zde hraje střídavě na šest a na sedm, a první čtyři a půl minuty – taková instrumentální „předehra“, v překrásném, pomalém, ale valivém tempu – je naprostá lahůdka. Škoda jen, že si kapela neodpustila tu závěrečnou čtvrthodinovou zhuleninu, tohle mohl být famózní závěr celé desky, a nemusel bych snižovat svoje celkové hodnocení.

Říkám si, jestli je pět poslechů dostačujících k tomu, aby člověk mohl napsat nějakou smysluplnou recenzi, ale třeba při Marillion jsem některá alba taky slyšel úplně poprvé. Ať už je to jakkoliv, tak jsem rád, že jsme si vybrali Tool, protože za mě – veliká spokojenost. Jo, a Honzo, víš, co mi připomíná začátek Sober? Já to vím, a schválně, jestli to poznáš. Hehe.
8/10
pepanovacek PepaNovacek 30.1.2023 09:47  76588
Vkládá, hehe.

[ 62424 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt