Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Tolik rozruchu
jen v Lopuchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub GENESIS [ŽP: 8 týdnů] (kategorie Hudba) moderují Vaklaf, Bubla, PepaNovacek.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 18:46
8.-14.1.2024: Cynic - Ascension Codes - 2021 (Jitka)
15.-21.1.2024: Ota Petřina - Super-robot - 1978 (Pepa)
22.-28.1.2024: Supertramp - Even In The Quietest Moments - 1977 (Ivan)
29.-4.2.2024: Linda Perhacs - Parallelograms - 1970 (Štěpán)
5.2.-11.2.2024: Brother Ape - A Rare Moment Of Insight - 2010 (Miro)
12.2.- 18.2.2024: Jouis - Dojo - 2014 (Honza)
19.2.- 25.2.2024: Kevin Gilbert – The Shaming Of The True - 2000 (Dan
26.2.- 3.3.2024: Sparks – Lil' Beethoven - 2002 (Petr)
4.3.- 10.3.2024: Jakszyk, Fripp and Collins – A Scarcity Of Miracles - 2011 (Jitka)
11.3.- 17.3.2024: Dux – Vladimír Padrůněk In Memoriam - 1986 (Pepa)
18.3.- 24.3.2024: 10cc – The Original Soundtrack - 1975 (Ivan)
25.3.- 31.3.2024: Lucifer's Friend – Banquet - 1974 (Štěpán)
1.4.- 7.4.2024: Persona Grata – Reaching Places High Above - 2013 (Miro)
8.4.- 14.4.2024: Return To Forever – Where Have I Known You Before - 1974 (Honza)
15.4.- 21.4.2024: Mr.Bungle – California - 1999 (Dan)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 62265 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
pepanovacek PepaNovacek 27.3.2023 15:07  77314
Marku, taky moc děkuju. Tomu, co píšeš v posledním odstavci já tedy opravdu rozumím, a doufám, že nebudu mít podobné pocity při závěrečném kolečku, na které se už teď hodně těším. A tím P.S. jsi mi udělal velikou radost. Škoda jen, že se psaní neúčastnil Miro.
keysersoze KeyserSoze - kronikář klubu Genesis 27.3.2023 13:43 - Oblíbené kluby (18:25) 77313
PepaUdělal jsem si kávu a krásně jsem si početl. Děkuji.
keysersoze KeyserSoze - kronikář klubu Genesis 27.3.2023 13:29 - Oblíbené kluby (18:25) 77312
Tool - Fear InoculumPo vydání geniální desky 10,000 Days se chlapcům z Tool sešla celá řada okolností, které bylo nutné řešit a asi tenkrát neexistoval nikdo, kdo by si tipnul, že si na další album budeme muset počkat dlouhých třináct let. Maynard se začal naplno věnovat svému novému projektu Puscifer, Danny (a ještě někdo) se rozmáznul na motorce a do toho přišla soudní žaloba od jednoho spolupracovníka, ke které se přidala žaloba od pojišťovny. Tool tu pojišťovnu na oplátku taky zažalovali a tím začaly vleklé soudní spory, během kterých nevznikal prakticky žádný nový materiál a významnější práce na nové desce začaly až někdy v roce 2015.

Nakonec jsem se tedy rozhodl, že si pořizovat digitální verzi nebudu a zůstanu u své CD verze, která je i tak opět naplněná až do své maximální kapacity 80 minut. Digitální verzi jsem v době vydání měl, ale nakonec jsem zůstal u CD verze, protože mi přišla kompaktnější. Je tu šest dlouhých skladeb a jedna čokoládová bicí mezihra. A jak se tedy věci mají? Vyplatilo se to dlouhé čekání? Bezpochyby ano, to je bez debat. I když, jisté zklamání z ne tak úplně naplněných očekávání cítím i dnes, po téměř čtyřech letech...

Album otevírá titulní Fear Inoculum a tady se na rozdíl od předchozích desek začíná zlehka a předznamenává to, co bude hlavní náplní tohoto alba. Tedy pozvolné budování napětí a gradace do jednoho či několik vrcholů skladby. Tahle post-metalová dynamika (která je, jak mě jeden lopuší hudební a zvukový odborník upozornil, slyšitelná až od určité hodnoty DR :o) je pro Tool do určité míry charakteristická již od samého počátku jejich kariéry. Na tomhle albu ovšem tento koncept dotáhli k dokonalosti. Nejvíc se mi tady líbí změna krátce za polovinou skladby a následná gradace do bechderoucího závěru. Pneuma opět začíná pozvolna, kde je všechno založené na vcelku jednoduché basové melodii, ale postupně to opět nabere obrátky. Druhá půlka skladby je naprostou lahůdkou pro techničtěji zaměřené bubeníky, protože to, co tu předvádí Danny Carey, to je prostě dokonalost. Začíná to jakýmsi syntezátorovým sólem, ze kterého potom vzejdou riffy jak s cirkulárky a končí to naprosto šílenými bicími breaky. Bombová věc. Invincible začíná skoro jako balada s krásnou melodickou vokální linkou, která dává vzpomenout na Maynardův "popovější" projekt A Perfect Circle. Jenže tohle jsou Tool, takže z toho žádná srdcebolná balada nebude. Na konci čtvrté minuty zazní na Adama nezvykle "normální" kytarové sólo a po něm přichází na řadu gradace a všemožné vyhrávky, které máme všichni tak rádi. Zde bych kromě jiného vyzdvihnul naprosto úchvatné basové sólo - Justin Chancellor holt také není žádné ořezávátko. V samotném závěru potom přichází stopka a po ní svižná nářezová pasáž k posrání.

Descending je ohlédnutím za 10,000 Days a řekl bych, že je to nejprogresivnější skladba desky. Jede se tu opět ve formulce poklidného začátku s vybrnkáváním, melodickým zpěvem a navazující gradaci. Kolikrát si až říkám, jestli to není už moc jednotvárné. Jenže není, protože tohle se mi asi nikdy neomrzí. Ta gradace od poloviny skladby je opět jak z učebnice a moc se mi tu líbí i Adamovo ze začátku slajdované kytarové sólo. Zajímavé, jak člověka jeho relativně jednoduchá sóla zaujmou a nepotřebuje k tomu petrucciovské prstohmaty s kadencí tisíc not za sekundu. A to platí i o naprosto skvělém kytarovém sólu během druhé, ještě mohutnější gradace, která je ozdobou celého alba. Culling Voices jsem nějakou dobu považoval za slabší kousek, ale mýlil jsem se. Opět baladický úvod v nádherně snové atmosféře a tentokrát se posluchač napíná skoro šest minut, než přijde úchvatný vrchol Don't you dare point that at me! s tak geniálním riffem, až mě z toho mrazí až na prdeli, vážení. A ten rozmáchlý závěr s mnoha vrstvami, to je zkrátka a prostě labůžo pro fajnšmekry. Chocolate Chip Trip je tady jedinou věcí, která vybočuje a v podstatě se jedná o Careyho bombastické bicí sólo ve stylu Neila Pearta s doprovodnou syntezátorovou kakofonií. Závěrečná 7empest je jednou z nejoblíbenějších skladeb mezi fandy a plně chápu, proč tomu tak je. Po cinkavém úvodu totiž přichází metalový nářez ve stylu dřívějších alb (hlavně Ænima a Lateralus) a celé to v kontextu desky vysloveně vyčnívá. Bombový hard-rockový Maynardův vokál s rapováním, řízné kytarové riffy, nadupaná basa a úchvatný Dannyho bubning. To všechno tady je ve vrchovaté míře. V páté minutě přijde jedno z nejlepších Adamových sól vůbec a po něm zklidnění do magické pasáže s opět úžasnou rytmikou dua Carey/Chancellor a dlouhým kytarovým kvílením, do něhož po nějaké době zapojí Maynard i svůj hlas a skladba graduje do nadpozemských výšin. V závěru se vše vrátí k úvodnímu motivu a znovu vygraduje do úchvatného finále. Pro mě asi nejskvělejší věc z celého alba a jedna z nejlepších skladeb Tool vůbec.

A kde je tedy to zklamání, které jsem zmiňoval v úvodu? Fear Inoculum je vynikající a nádherné album. Osobně s ním ale mám od začátku malinký problém. Je sice řemeslně bezchybné, ale také z něho cítím jistou vývojovou stagnaci a nepříliš velkou ochotu experimentovat. Je to všechno prostě až moc "na jistotu", jestli mi rozumíte. Undertow bylo grungeově a alt-metalově syrové, Ænima definovala směr hudebního vývoje skupiny, Lateralus do toho zamíchal vysokou dávku progmetalu a na 10,000 Days se to všechno vypilovalo k dokonalosti. Fear Inoculum je pro mě tedy jistým krokem zpátky, kdy se trochu upozadila mystická složka Tool a všechno se točí kolem (dokonalého) rozvíjení leitmotivů. Ostatně, včera jsem si po skončení poslechu Fear Inoculum pustil 10,000 Days a slyšet třeba hned úvodní Vicarious bylo jako by na mě někdo chrstnul kýbl s živou vodou. Zkrátka mi na posledním albu chybí Hofmann, co ztrácí klíče a i když to bude za plný počet, nemusím tentokrát sahat k použití Honzovy škály.

5/5

P.S.: Někde jsem se dočetl, že snad už pracují na nových skladbách pro další album, takže se zřejmě dám na modlení a budu doufat, že se toho ještě dožiju.
pepanovacek PepaNovacek 27.3.2023 09:40  77311
Děkuji Vám, kluci, jsem rád, že Vás moje hodnocení potěšilo, já si s tímhle albem užil opravdu nádherné chvíle.
mayak1 Mayak1 I live in a progg bubble ... 27.3.2023 08:32  77310
Pepa... tak tentokrát som sa už od nedele doslova tešil na Tvoju recenziu /hodnotenie /vyznanie ... a je to krása, až dojímavé ... a mám aj osobne radosť, že u Teba "Fear Inoculum " vyrástlo do takých rozmerov ...
Tiež milujem tento album jasne najviac v ich nie bohatej (našťastie) diskografii, aj keď všetky ich plnohodnotné albumy sú výborné, resp. pecky/bomby ...
Nesmierne výnimočná kapela, z mimo Európskych gigantov asi spolu s RUSH to najzásadnejšie, čo kedy v rockovej/metalovej Hudbe mimo starý kontinent vôbec vzniklo ...
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 27.3.2023 06:59 - Oblíbené kluby (18:42) 77309
PepaNovacekDíky za krásnou recenzi. :-)
pepanovacek PepaNovacek 27.3.2023 05:35  77308
Tool - Fear Inoculum – 2019

Že je hudba fantastická a úžasná, to už se zde probíralo mnohokrát, a nejčastěji tom, řekl bych, blábolím já. Když jsem si četl svoje příspěvky z roku 2019 o posledním albu Tool, a srovnal je se svým momentální nadšením, ujistil jsem se v tom, že poslech a poznávání hudby je opravdu naprosto mimořádná a překrásná záležitost. Stejně jako to naše společné hodnocení, protože bez něj bych s největší pravděpodobností přišel o mnoho nádherných zážitků. Ještě 2. března, když jsem si album pustil letos poprvé, jsem napsal, že to určitě není nejlepší, co kdy kapela natočila. No, a podívejte se dneska – Fear Inoculum během tří týdnů téměř denodenního poslechu vyrostlo do naprosto nevídaných a neslýchaných výšin, a stalo se pro mě nejen zdaleka nejlepším albem od Tool, ale zařadilo se mezi moje nejoblíběnější a nejmilovanější desky vůbec. A teď Vám tedy, milí kamarádi, předkládám svoje hodnocení tohoto výjimečného uměleckého díla.


Fear Inoculum
Měl jsem jisté obavy, jak jsem poslouchal album takřka denně (někdy i opakovaně), aby se mi jaksi nepřejedlo, a abych pak, až se konečně rozhodnu nasadit sluchátka a něco o něm napsat nezjistil, že mám přetoolováno. Ale můžu Vám říct – a teď použiju výrazy, které u mě nejsou moc časté, hehe – že hned první skladba je neuvěřitelná a geniální, a naprosto mě ohromila. Tak moc, že vlastně nevím, co o té kráse napsat. Dal jsem si ji hned podruhé, a četl si při poslechu text, čímž to celé dostalo ještě větší koule. V prvních dvou minutách se odehrává jakási předehra, plná nádherných zvuků, asi nějaká tabla a syntezátor, a je to opravdový balzám pro uši. Pak se přidá vokál, a já si uvědomuju, jak fantastický je Maynard James Keenan zpěvák. Skladba má vlastně dvě části, v té první se dvakrát zopakuje zpěv a refrén, druhá je pak rytmicky opět hodně složitá, ale tentokrát jsem nepočítal, na kolik dob to je. Ano, jsem bezradný, proč to nepřiznat – nemám slov. Pro mě je to absolutní dokonalost, zvuková, muzikantská, hudební, úplně z toho cítím tu vymazlenost v každém detailu, a taky na mě celá kapela působí velice vyzrále, dospěle, tohle je skutečně lahůdka, a ani označení velebomba nevystihuje zdaleka to, co si o skladbě myslím, a co Vám nejsem schopen sdělit. A to navíc vím, že druhá je ještě lepší ….


Pneuma
Ano, Pneuma je ještě o další level jinde, ač se to zdá nemožné, a momentálně bych řekl, že je to nejlepší skladba, jakou kdy Tool nahráli. Slyším zde určitou podobnost s Fear Inoculum, i tady je taková předehra, jen kytara a nějaké bubínky. V čase 1:18 nastoupí baskytara se skvělým riffem a Honza jako basový baskytarista mi potvrdí, či naopak vyvrátí, že pan kancléř zde hraje akordy. Jako na kytaru. Co? Honzo? V čase 3:20 poprvé zaburácí něco, co se skutečně slovy popsat nedá, a věřte mi, že se mi u téhle skladby chtělo opravdu plakat. I ji jsem si dal podruhé s textem, a i v tomhle případě to můj zážitek ještě umocnilo. No a potom do třetice, s již zmiňovaným videem:

Pneuma

Slov netřeba, vidíte a slyšíte sami tu nádheru. Ta skladba by byla jistě naprosto dokonalá a překrásná i kdyby v ní byly normální, obyčejné, průměrné bubny, avšak Danny Carey jí posunul až někam do nebes, to, co zde předvádí, je naprosto úchvatné, strhující a obdivuhodné, a já před ním smekám a hluboce se klaním.


Litanie contre la peur
Tahle mezihra nebo přechod, či jak to nazvat, mi nejen vůbec nevadí, ale jsou to naprosto skvělé, nádherné a příjemné zvuky syntezátoru.


Invincible
Skladba střídá skvěle různé polohy, zpočátku, když samotná kytara vyhrává hudební motiv, a i když se pak přidá zpěv, tak působí velice klidně a taky mi trochu připomíná Dream Theater, později pak Rush. U prvních dvou skladeb jsem nepočítal ty krkolomné rytmy, tady ovšem od začátku doslova udeří do uší, že je to na sedm dob. V čase 5:51 se zlehka přitvrdí, o minutu později ještě o něco víc, a pak okolo osmé minuty se skladba zpomalí v kytarovém sólu. Nejtvrdší a pro mě i nejlepší pasáž pak začne v čase 9:38. Opět si uvědomuju, že nedokážu slovy popsat tu nádheru, opět se posírám z toho, co a jak hraje Danny Carey, posírám se ale z celé kapely, avšak při druhém poslechu se čtením textu jsem si uvědomil, že nejvíc se zde posírám z Maynarda. Že je to další velebomba asi nemusím nikomu extra zdůrazňovat a vysvětlovat.


Legion Inoculant
Mezihra/předehra číslo dvě, opět krásné zvuky, opět mi vůbec nevadí, protože zde, na tomto albu je všechno dokonalé, všechno přesně tak, jak má být.


Descending
A další lahůdka. Nádherná, úchvatná skladba, i zde od začátku zcela zřetelný sedmidobý rytmus, vypečený v tom, že jak jsem zaregistroval, tak chlapci občas v posledním taktu ve zpěvu přidají dvě doby a hrají na devět. Znovu jsem si dal při druhém poslechu text, a znovu si s údivem uvědomil, jak fantastický zpěvák Maynard je, a taky, že vymyslet ty vokální linky do hotových instrumentálních nahrávek (jestli jsem dobře pochopil, že tak to Tool dělají) musí být docela náročné. Opět jsou tady jakési dvě části, ta první končí se zpěvem, druhá je instrumentální, a je zde pravděpodobně nejvíc kytarových sól, jaké kdy Adam Jones v jedné skladbě nahrál – a nutno říci, že všechna jsou fantastická. Místy mi trochu připomínají Dream Theater, a asi nejvíc se mi líbí ta zdvojená kytara v čase 7:50.


Culling Voices
Nevím, proč mi tahle skladba připomíná Jethro Tull, asi hlavně tím zpěvem. A jelikož podle mě zkrátka každé album má svojí nejslabší píseň, tak v tomhle případě je to právě Culling Voices. Je samozřejmě krásná, jenže Tool nasadili od začátku laťku tak proklatě vysoko, že asi není možné jí udržet donekonečna. Pořádně se začne něco zajímavého dít až skoro po šesti minutách, ale pak to tedy stojí za to, a je to veliký mazec.


Chocolate Chip Trip
Tohle je taky naprostá paráda, a pro mě zcela jasná bomba. Opět zde září Danny Carey, je veliké potěšení poslouchat, jak nádherně bubnuje. Jak jsem byl nadšený ze skladby Pneuma, a psal o tom, že ji Danny posunul až do nebes, tak v tomto případě je to pro mě ještě o něco vyšší level, a pokusím se vysvětlit proč. Pneuma je – bezesporu – fantastická kompozice, a byla by určitě i s mnohem obyčejnějšími bicími. Naproti tomu Chocolate Chip Trip je jen dokola se opakující fráze na sedm dob. Doporučuju Vám, nasaďte sluchátka a nechte se opájet tou nádherou, kdy v prvních zhruba dvou minutách se skladba rozjíždí, Danny krásně prohrnuje nějaké bubínky nebo tabla zprava doleva a zpět, a pak, ve dalších dvou minutách předvádí naprosto strhující výkon – v podstatě sólo na na bicí nástroje do té syntezátorové smyčky.


7empest
Nejdelší, nejtvrdší, asi nejkomplikovanější, a možná i nejlepší skladba na závěr. Na úvod jen vybrnkávání v jakémsi prapodivném rytmu (myslím, že 3x5 + 1x6) a nějaké cinkání. Pak tvrdá, ©Honza metalistická kytara, a přidá se celá kapela i se zpěvem – a je to veliká a spanilá jízda. Mezihra s činelem jízdy a krátkým sólem na kytaru. Druhá sloka. Druhá mezihra – bombová - s předraženými dobami a opět sólem na kytaru, tohle je nádherná část skladby (okolo páté minuty). Poté skvělá, tvrdě tepající baskytara a další, už třetí mezihra, ale úplně jiná, taková lehce orientální, skvělý je tady doprovod bubnů s bonhamovskými breaky, znovu kytarové sólo, a já si říkám, že je to ještě víc kytarová skladba, než Descending, ta kytara zde nádherně kvílí a graduje, stejně tak bicí. Na chvilku jsem se snažil spočítat, na kolik to vlastně hoši hrají, a řekl bych, že asi na jedenáct. Po sóle zpěv, to už jsme v desáté minutě, další super sólo, celá skladba graduje, a ve dvanácté minutě přijde nádherné zklidnění – ty tóny, co hraje basa!!!! - a překrásné cinkání do vybrnkávající kytary, úžasný zpěv - Control, Your Delusion – to je zkrátka nádhera k posrání, případně k pláči, a když už si myslím, že poslouchám vrchol skladby, přijde nejlepší pasáž, v čase13:40, po půlminutě jízda - s činelem jízdy a dvěma šlapáky - to už se mi opravdu chce plakat, protože poslouchám vrchol alba … a protože nedokážu slovy vyjádřit svoje pocity a podělit se s Vámi o ně, hehe.


Mockingbeat
Tohle je po předchozím nářezu dobře zvolený a vymyšlený závěr celého alba, kdy si posluchač potřebuje odpočinout u příjemných zvuků - odkudsi ze zverimexu, hehe.


Takže co říct závěrem o albu Fear Inoculum? No, zcela upřímně, že mě naprosto dostalo a rozsekalo, nečekal jsem, že budu tak nadšený. Pro mě je to bez debat zdaleka nejlepší nahrávka, jakou kdy Tool vydali, a i když mají jen pět alb, tak myslím, že neexistuje jiná kapela, která by po třiceti letech existence byla na svém vrcholu. Nečetl jsem žádné recenze (možná teď se podívám), a je mi úplně jedno, co si o desce myslí fanoušci i kritici, pro mě je velmi rozdílná, jiná, než ty ostatní, a kapela je zde přesně v té poloze, kterou miluju. Šest dlouhých kompozic, jedna lepší, než druhá, složité rytmy, které jsem se ani moc nesnažil rozklíčovat, vynikající zvuk, dokonalé, propracované a vymazlené aranže, kde se doslova vyžívám v tom, jak každá nota, každý úder, každé cinknutí je pečlivě vymyšlené a zahrané na té nejvyšší instrumentální úrovni. Samozřejmě, že nejvíc si všímám bubnů, jelikož jim alespoň částečně rozumím, a znovu tedy musím (a udělám to velmi rád) zmínit jméno Danny Carey, který se stal díky tomu, jaký výkon zde předvedl, mým velkým hrdinou. Skvělí jsou všichni, překvapil mě Adam Jones, protože tolik kytarových sól, jako tady, asi opravdu nikde nenahrál – a všechna jsou fantastická. A taky jsem nejspíš konečně docenil Mynarda. Asi hodně díky tomu, že jsem si při poslechu četl jeho texty – ne, že bych všechno chápal, ale přijdou mi skvělé, a znovu zopakuju, že ty vokální linky, které pravděpodobně vymýšlel do instrumentálních základů, jsou fantastické a strašně se mi líbí.


Mohl bych plkat o tomhle albu donekonečna, je nádherné, dokonalé, geniální …

10/10
pepanovacek PepaNovacek 26.3.2023 15:56  77307
Tak dneska jsem udělal poslední úpravy ve svém hodnocení Fear Inoculum, a viděl další úžasný dánský film režisérky Susanne Bier Lepší svět, scénář napsal Anders Thomas Jensen.

Lepší svět
pepanovacek PepaNovacek 25.3.2023 23:23  77306
Dneska další dánský film - Vidíš měsíc, Danieli - který Anders Thomas Jensen nerežíroval, ale napsal k němu scénář.
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 25.3.2023 07:51 - Oblíbené kluby (18:42) 77305
PepaNovacek [77304]: mám rád severskou kinematografii. Na Rytíře zpravedlnosti se chystám....
pepanovacek PepaNovacek 25.3.2023 02:11  77304
Mám nového "hrdinu", jmenuje se Anders Thomas Jensen. Už ani nevím, jak jsem se dostal k prvnímu filmu, který jsem od něj viděl - Rytíři spravedlnosti - ale tak se mi líbil, že jsem chtěl vidět jeho další, což se stalo. Adamova jablka, a teď O kuřatech a lidech, hodně zvláštní, až ujetý film. A někteří herci hrají u něj často - Mads Mikkelsen, Nikolaj Lie Kaas, Nicolas Bro, Ole Thestrup. Doporučuju, opravdu velice zajímavý filmy.
pepanovacek PepaNovacek 24.3.2023 18:49  77303
Vyhledal jsem si svůj příspěvek - album se jmenuje Tulák po hvězdách, vyšlo v roce 2018 - a není to hezké čtení, hehe.
pepanovacek PepaNovacek 24.3.2023 18:07  77302
Tu poslední desku jsem slyšel, a myslím, že mi přišla dost hrozná.
bubla Bubla 24.3.2023 17:40  77301
Jo, to věřím, měli to zjevně dost promakané.
artfan Artfan 24.3.2023 16:47  77300
No mám v plánu aspoň orientačně prozkoumat jak ty nejstarší věci tak i ty nové, co neznám... Uvidím, co to se mnou udělá hehe. Já viděl někdy v roce 1980 právě Dialog s vesmírem a dodnes na to vzpomínám jako na neobyčejný hudební i vizuální zážitek.

[ 62265 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt