Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Modrá je dobrá
zelená je lepší

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub GENESIS [ŽP: 8 týdnů] (kategorie Hudba) moderují Vaklaf, Bubla, PepaNovacek.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 64188 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
bubla Bubla 24.6.2020 12:15  55080
Nerouhej se. Jiří Černý je génius a nesmí se sesazovat z piedestalu. Jeho texty mě hrozně baví, ale vím, že neprávem pohanil Dux.
pepanovacek PepaNovacek 24.6.2020 12:09  55079
Honza Neměj obavy, já Tě s rezervou beru, hehe. Ale jsi nejlepší hudební recenzent, kterého znám osobně, a to počítám i Jiřího Černého. Po zralé úvaze, a bez hehe.
bubla Bubla 24.6.2020 10:35  55078
PepaDíky, no, já mám tyhle desky fakt hodně rád. Akorát ta číselná hodnocení berte s rezervou, to se fakt nedá držet jednotně. Večer pošlu další kus. Mám to už celé, ale ještě si to chci vždycky přečíst.
pepanovacek PepaNovacek 24.6.2020 10:12  55077
HonzaHonzo, jako vždy super počtení, kdybych všechny ty desky neposlouchal poměrně nedávno, tak bych si je po Tvých nadšených recenzích okamžitě začal pouštět, a fakt nechápu, kde se v Tobě to nadšení bere, hehe, i ta úplně nejlepší sólová alba nesnesou srovnání s ničím, co udělali dohromady, Ty trumpetisto jeden.

Jinak jsem měl ty svoje původní bláboly asi šestkrát delší, na což jsem si vzpomněl při Tvém výčtu muzikantů, kteří hráli na Ringových deskách - je mnohem, mnohem delší, ale říkal jsem si, že to nebude nikoho zajímat, tak jsem to vymazal, stejně jako asi 58% dalších slintů, hehe.
bubla Bubla 24.6.2020 07:41  55076
Beatles sólo 2
PM/Wings - Red Rose Speedway (1973)
McCartney si trochu odpočinul a začal chrlit normálnější hudbu. Napřed nějaké singly v roce 1972, z nichž pěkný je Hi Hi Hi/C Moon. Red Rose Speedway mělo být původně dvojalbum, ale přesto tady není nějak moc kvalitního materiálu. Rozdíl oproti Wild Life to ale je, i když stopy tohoto alba tady jsou taky (Loup - ale ta mě docela baví a ten prostředek je vykradenej z Echoes od Pink Floyd). I úvodní Big Barn Bed ještě pokračuje v takovém jamování, ale ty dva hlavní motivy jsou chytlavé a vokály jsou krásné a vlastně je to moje nejoblíbenější věc na albu. Pak mám moc rád Only One More Kiss, která se vrací do první poloviny 60. let. Single Pigeon je hezká zasněná písnička. Pěkné je retro When The Night. Závěrečné medley je další pokus o něco ve stylu druhé strany Abbey Road, ale ne moc povedený. Hit My Love, což je podle MI trochu taková McCartneyho verze Something, mě nebaví, a i ostatní věci jsou vesměs průměrné, nudné, nezajímavé. Poslechl jsem si schválně i další nahrávky, co měly být na dvojalbu, a dospěl jsem k názoru, že McCartney udělal dobře, že to zredukoval. Neni tam nic, co by to album mohlo vylepšit.
2,5/5

GH - Living in the Material World (1973)
Na All Things Must Pass se asi nedalo úspěšně navázat. Produkce je tentokrát umírněná. Úvodní Give Me Love je nádherná písnička, jedna z nejlepších od Harrisona. Hrozně se mi líbí jak to zpívá a ten klavír (Nicky Hopkins byl bůh). Skvělá je Sue Me Sue You Blues, jedna z mála právnických písniček, hehe. Text je vtipný ("You serve me and I'll serve you/Swing your partners, all get screwed/Bring your lawyer and I'll bring mine/Get together and we could have a bad time"). The Light That Has Lighted The World začíná zase nezaměnitelný Hopkins a skoro mi připadá, že ty první tři věci na tomhle albu jsou strukturované podobně jako Imagine. Pěkná, ale ne úplně bombová věc. Zato Don't Let Me Wait Too Long mám hodně rád, i když to není nic složitého. Je to první z kategorie Harrisonových písniček s minimem textu a chytlavým hudebním motivem. Výborná je i titulní skladba, která zase připomene, že George měl rád The Band. Zvlášť ty indické mezihry jsou krásné. Krásná je ještě jemná Be Here Now. Ostatní věci jsou buď takové patetické žadonění, které mě tolik nebaví, nebo spíš průměrné a hodně uspávací songy. Někdy mi hodně sedne Who Can See It a The Day The World Gets 'Round. Nevyrovnaná deska, je tam pár fantastických momentů a dost vaty.
3,5/5

JL - Mind Games (1973)
Lennonův velký návrat, kterého si ale moc lidí z nějakého důvodu nevšimlo. Já mám tuhle desku hrozně moc rád. Není tak profláklá jako Imagine, ale jsou tady výborné melodie a luxusní produkce. Mind Games je nádhernej song, ta jakoby "smyčka" mellotronovejch smyčců a slide kytary, to jsem předtím takhle v ničem neslyšel. Je to pořád dokola, ale je to skvělý. Jediná změna, co tam je ("Love is the answer"), s tím lehkým reggae, je taky nádherná. Druhej boží song je Bring On The Lucie (Freda People). Strašně se mi tam líbí basa a je to celý hodně chytlavý, i když je to taky jen taková skandovaná hymna. Třetí pecka je hravá Intuition, opět s fantastickou basou Gordona Evanse. Super melodie, hravé aranže... Čtvrtá pecka je jemná Out The Blue, která místy zní skoro jako z Bílého alba. Pátá pecka je Only People, taky zábavná věc. Šestá pecka je You Are Here s krásným refrénem. Sedmá pecka je Aisumasen (I'm Sorry) taky s krásným refrénem a nádherným kytarovým sólem Davida Spinozzy. Závěrečná pecka je Meat City, což je fantastickej nářez. Všechno skvělé songy. Ale i ten zbytek je dobrej. Musím zmínit alespoň trochu menší pecku I Know (I Know), hlavně díky té base, to je prostě lahůdka, a Tight A$ jako důstojné pokračování Crippled Inside. Ale není tam žádná vyloženě slabá věc.
4,5/5

RS - Ringo (1973)
První Ringovo "normální" album. V 70. letech možnost slyšet všechny nebo skoro všechny Beatles na jedné desce... nebo alespoň písničky od nich. Tím jsou ta alba zajímavá. Už singly It Don't Come Easy a Back of Boogaloo byly dobré a tohle je fakt pohodová deska. Z Ringovejch věcí ze 70. let se dá sestavit jedno snad i pětihvězdičkové album. A hodně z toho materiálu je právě na albu Ringo. Lennonův I'm The Greatest je pěknej a vtipnej song. Líbí se mi i Six O'Clock, která je fakt hodně mccartneyovská. Nejvíc se samozřejmě zapojil Harrison, celkem třema věcma. Photograph je krásná, spolu s předchozíma dvěma nejlepší na albu a mám ji moc rád. Harrisonova Sunshine Life For Me (Sail Away Raymond) je popěvek ve stylu The Band a je to přesně ten typ věci, co trochu chyběly na Living In The Material World. You And Me (Babe) recykluje jeden motiv z All Things Must Pass a je asi nejmíň zajímavá. Ringo tady dokonce vystupuje jako autor nebo spoluautor několika věcí, které nejsou špatné. Zaujala mě hlavně Step Lightly s aranžema a la When I'm Sixty-Four. Obě předělávky, které album doplňují, jsou taky fajn. Bohužel tady začíná i poloha estrádní Ringo, která mě nebaví - Oh My My.
3/5

PM/Wings - Band on the Run (1973)
No a napotřetí to vyšlo i Wings. Tohle je pro mě možná nejlepší McCartneyho album (i když mám ještě jeden tip z pozdější doby). Krásná produkce, všechno hodně pestré, přecpané nápady... Titulní skladba je první pořádná věc, co udělal od Ram. Ale zato hodně pořádná. Takhle se propojujou nápady. Fakt nádhera, ty synťáky a kytary... silnou podstatu písničky dokonale vystihl Richie Havens ve svém coveru. Hned následuje další skvělá pecka Jet se skvěle zpívajícím Paulem. Hrozně se mi líbí ta lehce reggae zpomalení. Pěkná Bluebird hravě strčí do kapsy předchozí dvě alba. Následuje bomba Mrs. Vanderbilt, zase skvěle vymyšlená věc hýřící hudebními nápady a skvěle seskládaná. Let Me Roll It je tak lennonovská, jak to jen jde. Tady si Paul asi řekl, že když si s Lennonem nezahraje, tak si ho vyrobí sám. Už ten efekt na zpěvu je vyloženě lennonovský. Výsledkem je další nádherná věc. Mamunia je asi jediná slabší věc. Po Johnovi si Paul zahrál i na George, a to velmi úspěšně v No Words. To je boží, včetně těch kytar na konci. Picasso's Last Words (Drink To Me) je pěkná psychedelie jako ze Sgt. Peppera. No a závěrečná velebomba Nineteen Hundred and Eighty Five je taky jedna z nejlepších věcí, co složil a nahrál. Nevím, co se změnilo oproti předchozím deskám, ale tohle je fakt velmistrovské dílo. Na některejch verzích je ještě další dobrá pecka Helen Wheels a v roce 1973 taky vyšel jeho (a Martinův) zásadní, nádherný singl Live And Let Die. Takže začátek úspěšného období Wings?
5/5

JL - Walls and Bridges (1974)
Poslední původní album na hodně dlouhou dobu. A podobně jako Mind Games podle mě nedoceněné. Už úvodní Going Down On Love je skvělá. Nádherné utažené aranžmá, kde vynikne dynamika Lennonova zpěvu. Mihne se opět Nicky Hopkins a jsme doma. Krásná je ta kytara v poslední minutě. Potom následuje druhá bomba Whatever Gets You Through The Night. Skvělá věc, pro mě z nějakého důvodu hrozně nostalgická a emočně silná. Nádhernej saxofon, brutální basa (to hraje Klaus Voorman? bomba). Třetí věc na albu je podobně jako minule opět ve stylu Jealous Guy - Old Dirt Road, pěkná náladička. Třetí bomba je What You Got, kterou si moh střihnout s Jaggerem. Skvělá perfektně šlapající věc jak z Goat's Head Soup nebo Black And Blue. Čtvrtá bomba je Bless You. Božská melodie, překrásná aranž s elektrickým pianem (Ken Ascher, se kterým spolupracoval už na Mind Games). No a další bomba je temná Scared. A další bomba - #9 Dream. Druhej skvělej hit. Taky hodně emotivní věc, ten snovej prostředek je geniální. A když nemáš na slide kytaru Harrisona, dej tam Jesse Ed Davise (kterej si pak šel zahrát s Harrisonem, heh). Zase úplně úžasná produkce. Ale jedeme dál se Surprise Surprise, což je radostná zamilovaná písnička. Začátek Steel And Glass je prostě strhující a pak se to ještě rozjede. Bomba za bombou. A to včetně instrumentálky Beef Jerky s opět boží basou a saxofonama (malinko tam slyším Let Me Roll It). Moje nejmíň oblíbená věc na tomhle albu je Nobody Loves You (When You're Down And Out), která je na Lennona taková nějaká moc normální a necharakteristická. Nevim, jestli jsem zaujatej, ale tohle je Lennonův čtvrtý bomba-zářez z pěti alb během pěti let. Kdo z vás (ostatních Beatles) to má? (c) Paroubek. A pak se na to bohužel vysral.
4,5/5

RS - Goodnight Vienna (1974)
Druhá Ringova deska with a little help from my friends... teda tentokrát jenom with a little help from John, Klaus and Elton, protože George se kamarádsky postaral o jeho manželku a co dělal Paul nevim. Lennonova Goodnight Vienna je opět výborná. Zdatně mu konkuruje Elton John se svým Snookeroo. Další věci jsou taky docela dobré, akorát jim chybí to něco geniálního, co měla Octopus's Garden a co dokážou ostatní Beatlové. Ale třeba Ringova Call Me je taková ringovská, hehe. Výsledkem je opět pohodová deska, která je řekl bych jen o něco slabší než ta předchozí. Nejsou tady vyloženě estrádní songy, ale taková řemeslně perfektní vata. Něco sráží bohužel i Ringův zpěv (Easy For Me). Tohle album podobně jako předchozí trochu trpí stylovou roztříštěností. Jinak by bylo i za víc hvězdiček. Na dalších albech jako by si to Ringo uvědomil, protože jsou mnohem "albovější". Fascinujou mě ty seznamy muzikantů - John, Elton; John, Dr. (hehe); Keltner, Robbie Robertson, Billy Preston, Bobby Keys, Nicky Hopkins, Steve Cropper... to je fakt možný jenom na Ringovejch deskách, nebo na Georgeovejch.
2,5/5

GH - Dark Horse (1974)
Georgeovo poučení z krizového vývoje in the material world? Tohle album je hodně spojené s asi ne moc povedeným turné, ale tím já zatížen nejsem. Úvodní instrumentálka není špatná, ale přece jenom nějakej text k tomu dovalit moh. První bombou tohoto alba je Simple Shady. Ta se mi hrozně líbí, krásný refrén, nádherná kytara a basa. Druhá bomba je soused, čili So Sad. Taky krásná melodie, moc hezká gradace, fantazie. Má to přesně ten šmrnc, co chyběl na předchozí desce. Potom následuje výborná cover verze Bye Bye Love, která tu skladbu úplně převrátila. Boží basa, krásná taková plovoucí aranž. Maya Love je další hodně dobrá věc, byť nenápadná. Krásný piano Billyho Prestona. Ding Dong Ding Dong těma naprděnejma saxofonama trochu připomene Savoy Truffle. Taky hodně dobrej song, i když trochu prvoplánovej a je tady slyšet, že Georgeovi odešel hlas. No a je tu velebomba Dark Horse, která patří přes Georgeův dark hoarse vokál k jeho nejlepším věcem. Krásná akustika a flétna. No a miluju i Far East Man. To je klidná soulová věc s výborným Tomem Scottem. Ten Ronnie Wood asi umí psát hezký věci. Nejslabší věc na konec It Is He mě až sere, ale je na albu jediná. Tuhle desku mám hodně rád a dost jsem se jí naposlouchal. Velký Harrisonův návrat.
4,5/5

JL - Rock'n'Roll (1975)
K natočení tohoto alba byl Lennon myslím nějak donucen, protože ukradl hudbu Chucku Berrymu, ale kdo jiný než on mohl takovouhle desku udělat. Je to pěkné, moderně (na svoji dobu) produkované, místy odvážné, ale přitom s úctou k originálům a postavené na Lennonově zpěvu. Hodně vyčnívá Stand By Me, ukradená You Can't Catch Me, hodně vynalézavě předělaná Do You Wanna Dance? od Bobbyho Freemana. Naopak mezi horší patří zpomalená Sweet Little Sixteen. Bring It On Home To Me je poněkud přeplácaná a na verzi od Animals nemá. Bony Moronie není špatná, ale teskním po verzi od Johnnyho Wintera. Peggy Sue zní jako kdyby to hráli The Who, i když už Hollyho originál je takovej. Celkově se to dá poslouchat a líbí se mi to. Ale jsou to prostě jen retro covery.
2/5

PM/Wings - Venus and Mars (1975)
Tak jak se podařilo McCartneymu navázat na jeho veledílo? No, hodně dobře. Je tady hodně krátkých, ale výborných věcí. Už titulní písnička je moc krásná, stejně jako Love In Song. You Gave Me The Answer je fantastická melodie a skvělá produkce, tohle se mu fakt hodně povedlo, úžasná žánrová věc podobně jako Honey Pie. Jedna z mých nejoblíbenějších od Paula. Podobně Magneto And Titanium Man, která zní v podstatě queenovsky. Hodně rád mám i Call Me Back Again hlavně kvůli tomu refrénu a kytaře. No a strašně krásná je Listen To What The Man Said s tím sopránsaxofonem. To je spolu s You Gave Me The Answer asi největší bomba tohoto alba. Ten hlavní kytarový motiv mimo jiné cituje Santana na konci Transcendance. A tam jsem ho asi slyšel poprvé. Výborná je taky Treat Her Gently a moc se mi líbí i Spirits Of Ancient Egypt, která má nádherný refrén. Ale jsou tady i nářezy. Nejradši mám Letting Go, to je bomba. Medicine Jar je taky výborná a nepůsobí dojmem, že je tam jen kvůli budování jakési iluze kapely, i když to tak je. Ale i Rock Show je hodně dobrá, takový mix Rolling Stones a Who. Takže i McCartney je schopen udělat dvě fantastická alba po sobě. Tohle ale hodnotím trochu níž než Band On The Run, připadá mi takové zvláštně nesoudržné a na konci dost spadne. Ta nesoudržnost je obecně můj problém s Paulovými deskami. Jsou někdy tak pestré, ve snaze ukázat, že mistr zvládne jakýkoli žánr a typ skladby, že přestávají dávat smysl. John i George tohle uměli líp.
4,5/5

GH - Extra Texture (Read All About It) (1975)
No a jak se podařilo Georgeovi navázat na jeho výborné album? Docela dobře. Na úvodní You se mi líbí, jak nemá v podstatě žádnej text, ale je fakt pěkná. Navazuje na podobné stříkance pozitivní energie z All Things Must Pass. Následující The Answer's At The End zase jako by vypadla z Living In The Material World, ale je taky pěkná. This Guitar (Can't Keep From Crying) je přes zjevnou snahu navázat na jeho starší věc pěkná. Má pro mě takový lehce knopflerovský náboj (což je blbost, samozřejmě). Ooh Baby je možná až moc rozpuštěná. World Of Stone je ale zase nádhera - krásná kytara. Další super melodie skoro bez textu je Can't Stop Thinking About You. Výborná je Tired Of Midnight Blue s nádhernou melodií, klavírem a kytarou. Trochu slabší je Grey Cloudy Lies, ale vynahrazuje to závěrečná hravá His Name Is Legs, která ale tak trochu recykluje Dark Horse. Zvláštně nenápadná, ale moc pěkná deska. Jo, George si taky držel vysokou úroveň.
4/5

PM/Wings - Wings at the Speed of Sound (1976)
Ding dong ding dong, hehe. Do třetice všeho dobrého od Paula? Úvodní Let 'Em In se mi vždycky hrozně líbila. Je celkem jednoduchá, ale nádherně buduje atmosféru. Když jsem zjistil, že ji předělal Dr. John, tak jsem se těšil, ale ta jeho verze je bohužel hodně mechanická. Další výborná pecka je Beware My Love. Hrozně se mi líbí ta pasáž od půlky druhé minuty, jak se to pak rozjede. Bomba zpěv od Paula. I basa. Na Venus And Mars navazuje podobně krásná miniatura San Ferry Anne. No a disko-funk Silly Love Songs jsem měl vždycky rád. McCartneymu se správně vyčítá, že píše spoustu silly love songs, ale tohle se mu podle mě povedlo, je to zajímavé, chytlavé, mccartneyovské a pěkně basové. Tím ale výčet pozitiv pomalu končí. Věci zpívané ostatními členy Wings (i když většinou napsané Paulem) jsou taky celkem dobré, ale není to prostě ono. Nejlepší je The Note You Never Wrote, která má hodně krásnou atmosféru, a Time To Hide, kde jsou krásně zahrané a nahrané jednotlivé nástroje. Laine se měl s těma věcma vytasit na Wild Life a Red Rose Speedway, kde to mohlo pomoct. Hodně příjemné překvapení je Joe English krásně zpívající Paulem napsanou Must Do Something About It. Super je konec Wino Junko, akorát mě nebaví ty čtyři minuty předtím. Pěkná věc. Nevyrovnaná deska, některé songy jsou vynikající, pár jich je vyloženě slabých (She's My Baby, Cook Of The House, Warm And Beautiful). Jako "kapelní" album to ukázalo limity Wings.
4/5

RS - Ringo's Rotogravure (1976)
Ringo nastavil standard řemeslně poctivých songů zahraných prvotřídními muzikanty, ovšem jen pro odpočinkový poslech. Tahle deska se mi ale líbí docela dost, protože se tady sešly dobré songy od všech ostatních Beatles a je tady podle mě výborná produkce, která ještě není tak úplněc trendy jako na některých dalších albech. McCartneyho Pure Gold není špatná, ale z příspěvků beatlů je asi nejslabší. Zato Lennon se vytáhl s Cookin In The Kitchen Of Love, která má krásné kytarové aranžmá (krásně to hraje Danny Kortchmar). Málo známá, ale moc pěkná věc. Lennon skutečně Ringovi nedával žádný odpad, ale pěkné hravé songy psané na tělo. No a Harrison přispěchal s I'll Still Love You, která je taky moc pěkná. Vedle Cooking je ale na albu nejlepší Claptonův This Be Called A Song. Velmi pohodová deska, ale nějaká vata tam taky je.
3/5

GH - Thirty Three & 1/3 (1976)
Album otevírá skvělé, lahůdkové funky Woman Don't You Cry For Me (Willie Weeks na basu, hmm). Následuje nádherná Dear One, která jako by vypadla z All Things Must Pass. Klasická nádherná harrisonovská melodie, skvělá atmosféra a moc hezký refrén. A třetí bomba v řadě Beautiful Girl. Velmi roztomilá písnička, taková upřímně nadšená jako Lennonova Surprise Surprise. Měli oba dar ty pocity fakt zachytit tak, že jim to sežeru. This Song (s dobrym videoklipem) si dělá prdel z krádeže He's So Fine a je to další skvělá pecka. Zase skvělý Tom Scott na saxofon. První slabší věc je až See Yourself. Ale hned přispěchá další pohodová pecka It's What You Value. Zábavná produkce a fantastický chytlavý refrén. Nádherně to šlape. Předělávka True Love na album hezky zapadá. Krásná soulová Pure Smokey se trochu vrací k albu Dark Horse. Jo, tohle můžu. A další funky bomba Crackerbox Palace, která začíná textem "I was so young, when I was born". Velmi hravé, skvělé. Závěrečná Learning How To Love You je až ursinyovská. Opravdu nádherná, taková vymazlená deska.
4,5/5
bubla Bubla 23.6.2020 19:02  55075
Hehe, fakt jsem neopisoval.
keysersoze KeyserSoze - kronikář klubu Genesis 23.6.2020 18:49  55074
Moc pěkné, Honzo.

Zaujalo mě tohle:

Pepa: "Člověk tak nějak nic moc od Ringa nečeká, no a taky se nedočká"

Honza: "Od Ringa nečekám nic moc a taky většinou nic moc nedostanu"

Hehe.
pepanovacek PepaNovacek 23.6.2020 18:43  55073
Honza S mnoha nulami a podobnými čísly souhlasím, ovšem s těmi pěti hvězdičkami zásadně nesouhlasím, takže si to, prosím, oprav. Aspoň o dvě. Minimálně.
bubla Bubla 23.6.2020 18:40  55072
Já vím, Unfinished Music je pětihvězdičkové, hehe.
pepanovacek PepaNovacek 23.6.2020 18:39  55071
Honza Honzo, na Tobě se mi líbí, že strašně rád čtu i věci, se kterými zásadně nesouhlasím, jelikož jsi Mimoň. Hehe.
bubla Bubla 23.6.2020 18:23  55070
Beatles sólo 1Od ledna jsem se inspiroval Pepou a poslechl si konečně všechny sólo desky členů Beatles. Některé znám důvěrně, jiné jsem slyšel poprvé (u těch experimentálních a vážné hudby zůstalo u jednoho poslechu). Je fakt těžké hodnotit nějak srovnatelně sólová alba členů Beatles. Hlavně ve vztahu k Ringovi, jehož alba jsou hodně specifická a co jim chybí ve skladatelské genialitě, se snaží kompenzovat perfektní produkcí a pohodou. Pro mě ale prostě nejsou tak hodnotná jako vrcholy sólové tvorby ostatních tří Beatles. U těch mi připadá, že v každé době více či méně úspěšně kombinovali svůj styl (který se ještě v 70. letech dost vyvíjel) s tím, co zrovna frčelo. Ačkoli jsem byl otevřený výraznějším stylovým odbočkám, tak trochu přece jen od každého z nich podvědomě čekám to "jeho". Pak se to ale těžko srovnává navzájem. Myslím, že jsem zatížený na George a Johna v neprospěch Paula a (trochu) Ringa. Paul totiž vyloženě trpí nadprodukcí nudy, i když George a Ringo v některých fázích taky. Patrná je kolísavá kvalita materiálu a zjistil jsem, že strašně záleží na producentovi/produkci. Po strhující první vlně alb těsně po rozpadu se chvíli trochu hledali, ale okolo poloviny 70. let natočili vynikající desky a ještě pomohli rozjet Ringa. Koncem 70. let dopadla na Paula a George těžká krize, jenom Lennon se celkem dobře rozjížděl. Další vzepětí přichází koncem 80. let a celkem trvá v 90. letech, kdy se asi po Antologii tak nějak uklidnili. Po smrti George se Paul dál snaží a občas se mu to i povede a Ringo produkuje hodně Ringo-alb. To už je fakt těžké srovnávat. Od Ringa nečekám nic moc a taky většinou nic moc nedostanu, od Paula naopak čekám docela dost a často se nic moc nekoná. Nemá smysl srovnávat ta sólová alba s nejlepšími deskami Beatles, protože samozřejmě společně byli lepší. Ale je potřeba k tomu dodat, že nevíme, jestli by alba Beatles v 70. letech a později byla tak dobrá jako Abbey Road. Kdyby tam koncentrovali svůj nejlepší materiál nebo skládali dohromady, tak třeba ano. Ale je otázka, zda by to bylo možné. Protože to, že se z nich staly hudebně vyhraněné osobnosti (což bylo patrné tak od Bílého alba dál), by se nezměnilo, i kdyby pokračovali jako kapela. Napadá mě třeba srovnání s CSNY - alba v 60.-70. letech a pozdější desky. Podobně Rolling Stones, kteří měli vrchol na přelomu 60. a 70. let a pak už to taky nebylo úplně ono. Takže hodnotím podle toho, jak mě to album baví poslouchat. Některá alba považuji skutečně za vynikající.


PM - The Family Way (1967)
Jak jsem si přečetl, podíl Paula McCartneyho na spuštění sólo kariér členů kapely spočíval v tom, že něco zahrál na klavír a George Martin z toho pak udělal filmovou hudbu. Je to příjemné, uklidňující, ale nic zvláštního.
0,5/5

GH - Wonderwall Music (1968)
Další soundtrack, tentokrát od George, i když to jsou hlavně nahrávky indických hudebníků, které asi těžko složil Harrison. Udělal ale hodně pro popularizaci téhle hudby, i když to spíš dopadlo tím, že si euroameričtí umělci vypůjčovali jednotlivé nástroje do normální západní hudby jako exotické prvky. Samotný soundtrack je vlastně moc pěkný. Indické nahrávky se střídají se západní psychedelií a docela se to potkává, třeba už úvodní Microbes je spíš psychedelie než Indie. Zajímavým spojením obojího je On The Bed. Ski-ing a Party Seacombe jsou asi skladby, kde hrají Clapton a Ringo. Party Seacombe zní místy trochu jako Flying z Magical Mystery Tour. Wonderwall To Be There je skoro jak soundtrack k El Topo nebo něčemu podobnému. Tohle složil Harrison? Samozřejmě to nejsou písničky, ale je to asi tak tisíckrát zajímavější než Family Way.
1,5/5

JL/YO - Unfinished Music No. 1: Two Virgins (1968)
Tohle album jsem slyšel poprvé. Je to takové pokračování Revolution 9. Těžko říct, jestli za to může heroin, momentální nápad (John), resp. kariérní specializace (Yoko) být avantgardním umělcem nebo si jenom ze všech dělaj prdel, ale jednou mi to stačilo.
0/5

JL/YO - Unfinished Music No. 2: Life With The Lions (1969)
I tohle jsem slyšel poprvé. A je to bomba. Úvod Cambridge 1969 (první minuta) je geniální, řekl bych až zásadní, někde na úrovni úvodu Shine On You Crazy Diamond (jasná vykrádačka ze strany Pink Floyd) nebo Close To The Edge. Pak jsem teda měl chuť to vypnout (kromě Two Minutes Silence, která je nejlepší). Radio Play je taky dobrej vtip, ale ne na dvanáct minut. Nejlepší na tom je, že tyhle desky vycházej v reedicích na vinylu, s bonusama, který jsou ještě šilenější... a lidi to kupujou. No prostě Lennon se tomu asi směje ještě teď. Co směje... chechtá!
1/5 za ten úvod.

GH - Electronic Sound (1969)
Další experiment pro George, tentokrát spíš z kategorie náhodné sci-fi zvuky pro film. No i tohle chce trochu víc. Druhou stranu prej nehraje ani Harrison, ale nějakej prodavač Moogů, heh.
0/5

JL/YO - Wedding Album (1969)
Do třetice všeho zlého, píčoviny s námi a hudba pryč. I když na konci Lennon asi půl minuty hraje na kytaru a pak napodobuje Ringův zpěv v Goodnight, takže nějaká hudba tam je.
0/5

RS - Sentimental Journey (1970)
První sólo deska jsou různé klasické songy v místy typicky Martinovských aranžích. Na tomhle albu je milé, že to není žádný zběsilý kalkul, ale písničky, které se hrály a zpívaly u Starkeyů doma. Tak si je nahrál, spíš tak pro sebe, protože proč ne. Jasně, že to nejsou strhující pěvecké výkony, ale rozhodně nezpívá blbě. Prostě jak to zvládne (a bez dolaďování, že ano). Slyšel jsem horší zpěváky, kteří si o sobě mysleli mnohem víc. Ani hudebně se to nepouští do žádnejch větších akcí. Na druhou stranu když člověk přistoupí na tu myšlenku, tak se tomu nedá nic moc vytknout, akorát to prostě nemá absolutně žádné umělecké ambice. Hodnotím to teda podle toho, jestli mě to baví poslouchat, což mě nebaví. Měli to vydat s Lennonovými jako dvojalbum, aby byla větší prdel. Tyhle první sólové desky, to jsou fakt zajímavé kontrasty.
1/5

PM - McCartney (1970)
Deska, u které člověk místy neví, jestli si autor dělá prdel ze sebe, z Lennona, chce nasrat ostatní Beatles, nebo to myslí vážně. Příběh o tom, jak se pohádali, protože se nemohli dohodnout, jestli dřív vyjde tohle nebo (dle McCartneyho Spectorem zkurvené) Let It Be, a jak to McCartney podal jako že on na ně sere, je asi dost známý. Hodně syrové domácí nahrávky půlnápadů až čtvrtnápadů a občasného bezduchého jamování sám se sebou. Úvodní Lovely Linda je skoro takové hehe jako začátek Life With The Lions. Není divu, že se mu Lennon posmíval. Ale jsou tam i písničky, a dobré, i když většinou to působí jako takové nedodělané fragmenty (a tím nemyslím, že všechny nástroje hraje Paul, ale prostě jsou to takové prvotní nápady, které by snad nedali ani na Bilé album). Nejlepší je asi Every Night, ale That Would Be Something, Man We Was Lonely, Oo You a první půlka Momma Miss America taky jdou. Junk měl už v první polovině roku 1968 a finální nahrávka je v podstatě stejná jako ta dema. Hezký popěvek. Teddy Boy je z doby Get Back a musela podle mě ostatní Beatles hrozně srát, protože to je taková typická kolovrátková mccartneyovina (hlavně ten refrén). Ale nevadí mi to. No a vrcholem alba je samozřejmě jediná "dodělaně" se tvářící skladba Maybe I'm Amazed. Ta je fakt vynikající. I když asi ještě lepší na různých koncertních verzích, kde si McCartney nemusí hrát na Ringa a George. Divná deska, těžko se hodnotí, ale nakonec je zajímavější než některé jeho pozdější "normální" desky.
3/5

RS - Beaucoups of Blues (1970)
Ringo se rozjel a tentokrát do Nashvillu, protože country mu asi sedí líp než ty věci ze Sentimental Journey. Napsali mu přiměřeně kvalitní věci, zprodukovali mu to pohodově, zahráli mu to kvalitní muzikanti, dokonce jsou tam i nějací dva jiní bubeníci. Samo o sobě to je příjemná nenáročná deska ozvláštněná známým hlasem. Nejlepší věc je bonus Coochy Coochy, což je jediná věc, kterou "složil" Ringo. Nevím, proč ji na tu desku nedali.
1,5/5

GH - All Things Must Pass (1970)
George otevřel stavidla a vyvalil se materiál, který neprotlačil na desky Beatles (nebo si ho možná chytře schovával na potom). S Philem Spectorem nahrál svoje nejlepší, geniální dvojalbum a pak z něj udělal možná trochu zbytečně trojalbum. Nicméně na prvních dvou deskách co píseň, to klenot. Skoro bych řekl, že nejslabší je nejznámnější píseň My Sweet Lord (bohužel to fakt je He's So Fine, až na tu slide kytaru). Produkce osciluje mezi relativní uměřeností a padesátinástrojovými rockovými orchestry. Všechny písničky jsou prostě skvělé a mnohé by patřily k vrcholům alb Beatles. Nádherná kytara otevírá překrásnou I'd Have You Anytime složenou s Dylanem. Wah-Wah, What Is Life a Awaiting On You All jsou takové ohňostroje čiré radosti z hudby. Pak je tady dávka nadpozemských melancholických songů, jaké uměl George dokonale - geniální Let It Down (ta fantastická soulová basa, ten fantastickej klavír), která nebyla dost dobrá pro Let It Be (ty vole!!!), geniální, neskutečně silná Run Of The Mill (možná ještě lepší v akustickém demu), výborná Beware Of Darkness, výborná All Things Must Pass, která taky nebyla dost dobrá pro Beatles (ty vole!!!) a přitom si myslím, že by v jejich podání byla mnohem lepší (je to jedna z mála věcí na albu, u které mi tolik nesedí aranžmá)... Folk/country tady zastupuje povedená cover verze If Not For You, hezká Behind That Locked Door a asi nejlepší Apple Scruffs s krásnými vokály a Harrisonem překvapivě taky na harmoniku. Moc rád mám jízdu Art of Dying se skvělou funky basou. Pro jistotu dvakrát zařazenou Isn't It A Pity, údajně z roku 1966 (proč to ty vole nevydali - je to fakt horší než taková It's All Too Much?), mám asi radši v té druhé kratší verzi. Fantastická je koncertní verze na Concert For George s hvězd se dotýkajícím Billy Prestonem. Další skvělá, taková upřímná, až lennonovská věc je Hear Me Lord. Mým skrytým pokladem této desky je ale Ballad Of Sir Frankie Crisp (Let It Roll). Tu mám hrozně rád - krásná souhra kytar, klavíru a varhan. Úplně mě mrazí, když ve 2:20 zpívá "Let it roll". Jasně, na trojalbu jsou i slabší místa, hlavně asi blbůstka I Dig Love a to jamování na poslední desce - i když už jsem teda slyšel daleko blbější jamy od věhlasných jmen, ve skutečnosti se to poslouchá pěkně, hlavně Out of the Blue má nádhernou atmosféru. Ale za to nebudu strhávat body. Celkově je to prostě skvělé, nádherné, úžasné. A to se na album ještě nevešla další bomba I Live For You.
5/5

JL - John Lennon/Plastic Ono Band (1970)
No a po Georgově mistrovském díle tu máme i první sólové mistrovské dílo Johna Lennona. Napřed vydal tři výborné singly (hlavně Instant Karma je skvělej song) a pak tuhle brutální lyrickou desku, která možná lehce navazuje na to, co předvedl na Abbey Road, ale tady je to aranžérsky osekané na dřeň, úplně osvobozené od mccartneyovsko-martinovské líbivosti. Myslím si, že přes přítomnost Phila Spectora je to zvukově a producentsky spíš silná Lennonova vize. Zajímalo by mě, jestli měl od Spectora, Voormana či Ringa nějaké informace o All Things Must Pass, hehe, jestli se jako chtěl vymezit. Protože Klaus a Ringo tady hrajou vyloženě střídmě. Úvodní Mother je zdrcující a mám ji moc rád. Další bomba je Working Class Hero, to je skutečně fantastická věc. Tady se Lennon vyrovnal Dylanovi. Výborné jsou i ty tvrdé věci: I Found Out a skryté bomby Well Well Well a Remember (s tím hezkým odkazem na Bring It On Home To Me). Ale není to všechno tvrdé jenom hudebně, ale i výpovědí. Je tady nádherná nebeská Love, nádherné jemné balady Look At Me a Hold On, které zašlapávají do země McCartneyho melodie z jeho debutu. Někde na půl cesty je Isolation, která (spolu s Working Class Hero) podle mě hodně ovlivnila Rogera Waterse. No a poslední fantastickou skladbou je God (Vždycky mě dostane ten konec: "The dream is over..."). Všechno je tady fakt skvělé. Po zfetovanejch píčovinách a několika málo výbornejch věcech na posledních albech Beatles natočil John vskutku mistrovské dílo.
5/5

PM/LM - Ram (1971)
Posledním z trojice, kdo přispěchal s mistrovskou deskou, byl Paul McCartney. Po předchozím albu je to plně profesionálně produkovaná deska (a to si to produkoval sám, asi? vždycky jsem myslel, že v tom musel mít prsty George Martin), která ukazuje to nejlepší z McCartneyho skladatelského umu a zvukově/přístupem hodně navazuje na Abbey Road. Je tady samozřejmě i dost akustické pohody a vedle písniček obouvajících se do Lennona (asi hlavně první dvě, hehe) nebo minimálně připouštějících takovou interpretaci jsou tady i bezstarostné songy (Heart Of The Country, Eat At Home). Hodně mám rád Ram On, to je fakt krásná melodie a krásná aranž. Už úvodní Too Many People je ale nápaditá a výborná. Moc pěkný pokus o beachboyovské spíš než beatlesácké vícehlasy v Dear Boy. Pěkná je i směska Uncle Albert/Admiral Halsey, i když ta produkce je možná až moc nasládlá, ale ještě radši mám druhou věc sestavenou z takových úryvků: psychedelickou Long Haired Lady. I některé spíš natažené polonápady (Smile Away) jsou pořád zábavné. Hrozně se mi líbí radostně zběsilý Monkberry Moon Delight. Nepřekvapí, že předělávku nahrál Exuma. To je fakt vokální jízda. Závěrečná The Back Seat Of My Car je nádherná, perfektní. Hodně tam slyším Ameriku od Paula Simona. Nemá to úplně ten magický rozměr alb Johna a George, ale podle mě je to pořád fantastické album, určitě jedno z nejlepších v McCartneyho dlouhé diskografii. Velice pestré a plné skvělých nápadů- Jo a líbí se mi Lindiny vokály, má takovej rozvernej lehce countryovej výraz.
5/5

JL - Imagine (1971)
Druhé geniální Lennonovo album. Tentokrát na to jde jinak - klaustrofobické vybíjení agresivity a útoky všemi směry jsou pečlivě zasazeny do měkké vaty skvělé Spectorovy produkce a dokonce ani introspektivní balady nepůsobí tak "naze", i když jsou fantastické (Oh My Love, How). O titulní skladbě nemá smysl psát. Jealous Guy je taky klasika, na které mám nejradši to piano Nickyho Hopkinse. Prosvítají ale i Lennonovy hudební kořeny: vtipná stylizace Crippled Inside, skvělá It's So Hard s pěknými smyčci. Boží groove I Don't Wanna Be A Soldier Mama I Don't Wanna Die (moc pěkné jsou alternativní verze co vyšly v boxu Imagine). Výborná je taky How Do You Sleep, kde si (za Harrisonovy asistence) vytírá s McCartneym, hehe. A zase ty smyčce - na celé desce jsou výborné. Skrytým klenotem alba je úderná Gimme Some Truth s nádhernou Harrisonovou kytarou. Money for dope, money for rope!!! No a závěrečná Oh Yoko opět s fantastickým Hopkinsem je skvělé zakončení skvělého alba. Lennon se fakt rozjel, ale bohužel brzo zase zabrzdil.
5/5

PM/Wings - Wild Life (1971)
První album Paulovy nové "kapely". I Lennon měl dost soudnosti, aby netvrdil, že Plastic Ono Band je normální kapela, ale co už... Tohle album mi připadá, že je takové zhulenecké. Že se tady trochu dostal mimo realitu, co ještě budou lidi vnímat jako vtipné a zábavné. Už úvodní Mumbo je čtyřminutový polonápad. Totéž pokračuje v Bip Bop, která zní jako horší věci z alba McCartney (kde se to dalo tolerovat vzhledem k celkové koncepci tohoto alba). První normálnější song je Love Is Strange, což je předělávka. Wild Life je nejlepší písnička, akorát že je to hodně velká vykrádačka geniální Crosbyho Almost Cut My Hair. A to mám zvířátka rád. Pak už naštěstí pokračujou spíš normální, i když takové divně nemastné neslané písničky. Líbí se mi ještě Tomorrow, která má hodně beatlesovsky znějící vokály. Závěrečná Dear Friend je asi jediná písnička, kde mi je McCartneyho hlas vyloženě nepříjemný. Všechno je navíc hodně natahované. Strašně divná deska. Jedno z nejhorších prvních alb kapel, co znám, hehe. Ale McCartneyho to asi netrápilo, heh...
2/5

JL/YO - Some Time in New York City (1972)
První Lennonovo album, kde jsou i skladby od Yoko Ono. Ajajaj. Zároveň pod vlivem kamarádi z Jůesej je to strašně uvědomělé, protestní a vůbec tak nějak angažované, což by mi samo o sobě nevadilo, kdyby to hudebně za něco stálo. Problém začíná už u produkce, která je strašná, odporná, divná. Nemůžu si pomoct, ale celý to zní jako nějakej blbě ozvučenej koncert kapely, která dělá takový rock'n'rollový retro a folkovej happening, ale je produkovaná jako All Things Must Pass nebo Give Peace A Chance. Nejradši mám John Sinclair, Woman Is The Nigger Of The World, Angela, New York City a Luck Of The Irish, to jsou podle mě fakt pěkný věci. Třeba Angela je krásný nežný duet s Yoko, jeden z mála, co kdy udělali. Škoda. Texty mě většinou spíš rušej. Je to taková primitivní politická kritika na míle vzdálená Dylanovi nebo Prineovi... nebo Working Class Hero, když jsme u toho. Yoko Ono tam má naštěstí jen tři věci, z nichž mě nebaví ani jedna, ale ten rozdíl bohužel zase není tak velký, hehe. Třetí a čtvrtou stranu koncertních nahrávek a jamování do Zappovejch kompozic moc neposlouchám a ani je nebudu hodnotit. Kdybych si měl vybrat mezi tímhle a Wild Life, tak jako fakt nevim. Je tady možná víc zajímavejch momentů, ale taky víc neposlouchatelnejch. Paul v té době taky natočil politický song Give Ireland Back To The Irish, který hudebně taky není nic moc.
1,5/5 (bez Yoko-songů 2,5/5)
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 23.6.2020 15:32  55069
Kevin GilbertAntony [55066]: :-)
poslouchal jsem včera a částečně dnes. Není to marné! Hodnocení bych dal asi stejné jako ty.
To staré album jsem nesehnal ...
keysersoze KeyserSoze - kronikář klubu Genesis 23.6.2020 10:13  55068
Skvělý počtení, Pepo. Pobavilo.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 23.6.2020 09:56  55067
PepaNS Lennonem, Harrisonem a Starrem shoda.
Ten McCartney, až na výjimku, vlastně taky shoda.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 23.6.2020 09:53  55066
Dneska ráno jsem si pustil Gilbertovo Thud, a pořád dobrý, tak 3,5*.

[ 64188 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt