Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Modrá je dobrá
zelená je lepší

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub GENESIS [ŽP: 8 týdnů] (kategorie Hudba) moderují Vaklaf, Bubla, PepaNovacek.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 18:46
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 63702 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
mayak1 Mayak1 I live in a progg bubble ... 4.8.2022 04:53  73080
King Buffalo Setlist... včera, Klub Alchemia, Krakow ...

https://www.setlist.fm/setlist/king-buffalo/2022/alchemia-krakow-poland-33b24cb9.html
keysersoze KeyserSoze - kronikář klubu Genesis 3.8.2022 23:40 - Oblíbené kluby (14:01) 73079
Moc pěkně, Honzo. Jsem rád, že nejsem nakonec sám, kdo v téhle fázi skupiny slyší vliv Radiohead. Na následujících deskách je dokonce slyším ještě víc a od Happiness se i Hogarthův vokál trochu víc posune do občas přehnaně kňouravé polohy ála Yorke.
bubla Bubla 3.8.2022 20:33  73077
Marillion – Marbles

Vytváření různých verzí alb už při prvním vydání mi vadí. Nic proti bonusům nebo rozšířeným edicím (zvlášť pokud se historicky něco nevešlo na vinyl), ale každý umělec by si podle mě měl ujasnit, co vlastně chce vydat jako album, hehe (že, Porcupine Tree?). Nevím, jestli se báli, že si lidi nekoupí 2CD, nebo chtěli všechny své fanoušky naučit pracovat s playlisty? Nebo je k tomu někdo donutil? Samozřejmě budu poslouchat delší verzi, která je s rozsahem dvojapůlalba pořádný kus hudby. Brave je překonáno délkou. Bude ale překonáno i zážitkem a hodnocením?

The Invisible Man je hned na úvod jedna z největších pecek. Ačkoli budu něco podobného níže kritizovat, tady musím říct, že skladba z toho nenápadného tajuplného úvodu skvěle vygraduje, až z toho ufosyntezátor zamňouká. Druhá polovina je bezvadná, temná jízda. Připomíná mi to Anekdoten, Magyar Posse nebo jiné seveřany. Skvělý Trewavas a hlavně Kelly – nejprve do toho nasadí mrazivý vokální synťák jak z Aguirre od Popol Vuh a pak to rozjede na Hammondy. Střih, výborná pomalá zpívaná část s kytarovým sólem a vypjatý závěr, kde Hogarthovi vzhledem k tomu, co zpívá, věřím i ten zděšený řev. Tohle je pro mě jeden z klenotů Marillion.

Marbles I je pěkná zasněná vsuvka s výraznou basou, ale nevím, jakou funkci mají tyhle skladbičky na tomto albu plnit kromě připomenutí, že album je tak nějak celkově o blbnutí. Na mě to působí jako nějaká přestávka v programu.

Genie je povedená pop-rocková věc s důrazem na POP (c) michell. Do zlatého fondu hitovek Marillion se asi nezařadí, ale špatná také není a nenudí mě.

Fantastic Place je dlouhá marillionovská balada, ale naštěstí se docela pěkně rozjede (pokud v první minutě a půl neusnete). Vrcholem je refrén se „smyčci“ a hammondy a pak výborné kytarové sólo, které to stylově trochu okoření. Nakonec fajn.

The Only Unforgivable Thing se mě na začátku taky pokoušela uspat, ale pak si mě získala bicími, výbornými klávesami a drásavým tónem kytary (jako by vypadl z Fellini Days). Až do poloviny tomu chybí jenom nějaký výrazný refrén nebo vrchol. Pak se to konečně trochu rozjede (výborná basa, nevím co jsou ty samply nějakého strunného nástroje nebo co) a nakonec to odpluje nikam. Přesto podle mě výborná věc.

Marbles II. Dobrý, no. Zkoušel jsem si pustit všechny Marbles za sebou, ale nenavazují na sebe.

Ocean Cloud je nejdelší a jedna z nejlepších věcí. A taky konečně můžu i já napsat, že jedna z těch, které jsem od Marillion viděl a slyšel naživo na jediném koncertě cca kilometr od mého tehdejšího bydliště, kam mě vytáhl Dave. Nemůžu říct, že by ze mě ten koncert udělal velkého fanouška, do té doby jsem jenom párkrát slyšel pár věcí z 80. let a Dave mě varoval, že tohle bude jiné, ale koncert se mi líbil až na to, že byl poměrně dost uspávací. Čekal jsem alespoň jednu genesisoidní „vypalovačku“, ale pokud si vzpomínám, tak marně. Ale zpět na oceán. Začátek je zase pomalá melancholie, ale je to od začátku velmi silné. Vynikají hlavně Kelly a Rothery, třeba kytarové sólo od čtvrté minuty s doprovodem hammondů je fantastické. Potom následuje celkem silný refrén, i když je to zase takový ten kolovrátek bez variace a pak se to ještě mnohokrát opakuje pořád stejným stylem bez nějaké změny. Skladba ale skutečně dobře evokuje obrovskou masu oceánu. Mně to připomíná i pozdní Pink Floyd, zvlášť ten prostředek s různými hlasy a klávesovými efekty. Bohužel Gilmour a spol. se k nějaké nové Echoes nevzepjali, v tomhle je Marillion s Ocean Cloud trumfli. Zhruba v polovině je jedno z mála tvrdších míst na této desce. Ve druhé polovině ještě proletíme několika různými zpívanými pasážemi a krátkým kytarovým sólem a vše zakončíme opakováním refrénu. Druhá polovina pro mě není tak silná jako první.

Marbles III hm… je to pěkné, ale v kontextu alba mě to vlastně spíš ruší, protože to už tak dlouhou stopáž ještě natahuje.

The Damage je jednoznačně pokus o Radiohead. Hogarth se snaží být Thom Yorke a celkově to připomíná zhruba období The Bends/OK Computer. Ale není to žádná přímá vykrádačka, vlivů je tam víc. Třeba mimózní pasáž od poloviny třetí minuty vrcholící na začátku čtvrté je skvělá. A vlastně až do konce je to skvělé. Tohle se mi moc líbí, asi i díky tomu, že to není další unylá balada v řadě.

Don't Hurt Yourself byl asi pokus o singl. A skvělý. Chytlavá, pohodová věc s výbornou melodickou basou, kterou hraje, jak jsem se dočetl, mimořádně Rothery. To je fakt ďábel. Musím ale říct, že když Hogarth zpívá "Don't hUUUURRRt yourself", tak je to trochu hehe, protože má člověk strach o jeho hlasivky. Aby to nebylo jednotvárné, přidají se harmonikovité klávesy a Rothery zahraje krátké kytarové sólo.

You're Gone byl další pokus o singl. A dokonce úspěšný, jak jsem si přečetl. Moc pěkná písnička, chytlavá, atmosférická, zkrátka povedená, i když prosviští pořád víceméně na tom jednom motivu. I proto mi asi připadá taková genesisovská (ve smyslu pozdních Genesis). Okolo toho hlavního motivu jsou ale moc pěkné kytarové a klávesové vyhrávky, místy skoro taková pomalá sóla.

Angelina se vrací do hodně melancholických vod, ale výjimečně v jazzovém hávu. Hogarthovi ten úvod sedne. No a pak se to rozjede (samozřejmě pomalu, hehe) a je to docela pěkné. Vynikající je Rotheryho stylová kytara. On snad opravdu umí naprosto přesvědčivě zahrát úplně všechno. Pěkný je i doprovodný ženský zpěv, i když to není tak výrazné, jako když po něm sáhne Fish.

Drilling Holes je konečně trochu aranžérský úlet. Zajímavá naléhavá atmosféra, různé vrstvy bicích a perkusí, bzučící basa a akustická kytara, ptáci, cembalo, mellotron a jiné staře znějící syntezátorové samply. To vše se „skládá“ do rozpolcené psycho atmosféry. Škoda je, že to moc nikam nevede, ale líbí se mi to.

Marbles IV no jo no… vzpomněl jsem si na Ram On, to se mi moc líbí.

Neverland má výborný až majestátní úvod od Marka Kellyho. Po necelé minutě a půl pěkný nástup, moc mě tu baví rytmika a melodie zpěvu je fakt pěkná, navíc to není žádná litanie. Občas prolétne krásné kytarové sólo a líbí se mi, že Kelly zase používá hodně staře znějící syntezátory. Neustálil se můj názor na tu „ozvěnu“ zpěvu, která se postupně objeví, ale celková atmosféra je podle mě strhující, třeba ta část cca 6:50-7:10 je opravdu výborná. V 7:45 Hogarth hezky nastoupí do jakéhosi vrcholu skladby. Konec je Shine On You Crazy Kelly (a možná Mosley).

Hodně mi tahle deska připomíná Brave – je to jasně art-rockové dílo bez nějakých žánrových experimentů jako na posledních albech. Na druhou stranu hogarthovští Marillion, když zůstanou i čistého art-rocku bez překvapení, mají tendenci na mě působit roztahaně, unyle, trochu i usedle a uhlazeně. Ne že by výsledkem byla nudná plocha, ale nedá se úplně konstatovat s Miroslavem Donutilem, že se pořád něco děje. A tady je to snad v ještě větší míře než na Brave. Několik skladeb hlavně na začátku a na konci alba na to jde stylem pomalého výjezdu do mírného kopce někde v Dánsku. Jak už jsem psal, myslím že dvojalba mají být pestrá, čemuž skladatelský styl „střední až dlouhé pomalu se převalující nálady“ úplně nesvědčí. Ale nemůžu se na ně úplně zlobit, dá se do toho zaposlouchat. Vyloženě slabé věci tady snad ani nejsou, ale síla alba je podle mě rozmělněna v jeho délce a v délce jednotlivých skladeb. Někdy je účinnější udělat písničku krátkou a zahrát nějaký pěkný motiv jenom jednou nebo dvakrát, aby se k němu posluchač chtěl pořád vracet. Ale dost už bylo stěžování. Celkově je to pořád výborná muzika.

4,5/5
sam Sam 3.8.2022 20:14  73076
Keyser ;BublaSám bych to nenapsal lépe. V práci by to snad bez hudby ani nešlo:) A v autě se toho dost ztrácí v okolním hluku, proto pro mě zlatá MP3:)

I v městě to jde, ale bez lidí je to víc cool. Doma už skoro neposlouchám, není čas ani chuť u toho jen tak sedět.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 3.8.2022 19:40 - Pošta (14:23) 73075
Jiný mindset. Přesně.
Hlavně nečíst zapovězené autory, aby nedošlo k ideologické diverzi.. :)
bubla Bubla 3.8.2022 19:35  73074
Já jsem občas poslouchal hudbu při delší procházce městem, to má někdy nečekané kouzlo. Třeba Tago Mago v rozpálené liduprázdné Praze. V přírodě jedině při delších cestách, když se trochu nudím, protože úsek znám nebo je monotónní, nebo pokud chci jít rychle. Ale ne když se zastavím.
keysersoze KeyserSoze - kronikář klubu Genesis 3.8.2022 19:35 - Oblíbené kluby (14:01) 73073
SamNo, já bych odhadnul, že tak 50 % muziky jsem poslechnul mimo domov. Hodně taky v práci, kde naštěstí můžu (většinou) poslouchat. Velkou porci dám i v autě. Ony ty procházky v přírodě nakonec dělají malý podíl, protože na ně většinou nechodím sám.
dutch Dutch 3.8.2022 19:15  73071
Já když jsem zkoušel poslouchat hudbu v přírodě, tak jsem si vždy připadal jak kok*t. Ale o druhých si rozhodně nemyslím, že jsou kok*ti, prostě jiný mindset.
suchos suchos Technical Thrash Metal is king 3.8.2022 18:56  73070
Kotlíkový guláš mám moc rád
sam Sam 3.8.2022 18:40  73069
KeyserNa radu někoho z vás příspěvky od určitých lidí nečtu, protože, nač si kazit náladu, že:)
A tak žádné poslechové puristy vlastně neznám. S větou "Tenhle "dynamický" poslech v pohybu s různými přírodními výjevy je zase úplně jiným zážitkem" se doslova ztotožňuji. Vycházka, nebo prima vyjížďka přírodou dokáží z hudby vydolovat maximum, je to doslova zázrak. Obyčejné špunty do uší, občas to pořádně okotlit a jedu takto v kuse klidně i 5 alb po sobě. Moc mě to baví
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 3.8.2022 17:50  73068
Arabs in Aspicdnes jsem dal posledních 5 alb v kuse...
(Měl jsem v práci dozor stanice v terénu, takže sluchátka na uších a sledování přístrojů, jinak nikdo nikde ...)
A velmi dobré. Tuhle kapelu můžu!! Postupuje u mě na další level oblíbenosti.
:-)
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 3.8.2022 16:23 - Pošta (14:23) 73067
V práci, v autě, doma, na cestách, v jakékoli volné chvíli, pořád poslouchám.
Existují dvě výjimky. Spánek a jakékoli venkovní prostředí.
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 3.8.2022 16:17  73066
Taky poslouchám v přírodě. (I v autě, i v práci, pokud to lze ...)
keysersoze KeyserSoze - kronikář klubu Genesis 3.8.2022 15:23 - Oblíbené kluby (14:01) 73065
SamTady je sice pár poslechových puristů, co poslouchá skoro výhradně doma, ale my dva to máme podobně. Poslouchám všude, kde to jen jde. Samozřejmě pokud jsem sám. Tenhle "dynamický" poslech v pohybu s různými přírodními výjevy je zase úplně jiným zážitkem. Další téma, které se tu pravidelně vynořuje.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 3.8.2022 14:20 - Pošta (14:23) 73064
Muzika v přírodě? Pro mne nesmysl až zvrácenost. Příroda sama o sobě je největší dílo ve vesmíru. Kam se hrabe člověk.
Zahlušit si je hudbou je stejné, jako bych si vzal do lesa umělý parfém, abych nemusel čuchat tu pravou lesní vůni.

Naposledy u moře, Malta a malá rybářská vesnice mimo turistického ruchu, všechny ty zvuky vln, povrzávání lodí, šum příboje, šplouchání, v nespočitatelných rytmech a proměnlivých harmoniích, blízké i vzdálené zvuky ptáků a veškeré naturální reality kolem, to bylo přímo božské. Tohle zabít hudbou, kterou si můžu pustit kdekoli jinde? Byl bych na hlavu padlej.

[ 63702 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt