Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Když diskuse,
tak s Lopuchem

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub GENESIS [ŽP: 8 týdnů] (kategorie Hudba) moderují Vaklaf, Bubla, PepaNovacek.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 18:46
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 63702 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
bubla Bubla 8.8.2022 18:15 - Oblíbené kluby (00:07) 73137
Buzzy Linhart - Talk About A Morning - skvělá folk-rocková písnička z roku 1969.
https://www.youtube.com/watch?v=eoc99_Ig0qw
keysersoze KeyserSoze - kronikář klubu Genesis 8.8.2022 17:58  73136
WatersJo, tohle rezonuje už od rána. Spousta lidí se diví, já ne. Větší sílu by to ale určitě mělo, kdyby ten rozhovor poskytnul z Moskvy a ne ze svého luxusního bytu v "prohnilých a zlých" USA :-)
mayak1 Mayak1 I live in a progg bubble ... 8.8.2022 17:55  73135
R.Waters... mimo istého prínosu pre hudbu je to iba egocentrik a klasický boľševik, žijúci v komforte Západu ...
bubla Bubla 8.8.2022 17:55 - Oblíbené kluby (00:07) 73134
Fish – Field Of Crows

Dalším partnerem Fishe se stal jakýsi Bruce Watson a Irvin Duguid. Vrátil se Frank Usher a pár dalších lidí, kteří už se na Fishových deskách objevili. Opustili ten výrazně kytarový zvuk minulé desky ve prospěch vzdušnějšího pojetí, které Fishovi sedělo. Stylově se ale Fish posouvá místy skoro až někam k rhythm’n’blues. To by mi samozřejmě nevadilo, pokud by to bylo podáno uvěřitelně, což si úplně nejsem jistý, jestli se tady povedlo. Hlavně dechy působí na celém albu až lehce estrádně, bez energie.

The Field začíná způsobem, že jsem se obával, že půjde o nezáživnou akustickou baladu, ale pak hezky buduje atmosféru. Hezké melodické pasáže se prolínají se šablonovitým folkovým rockem. Pak to korunují dechy, které se tam moc nehodí, no alespoň se pokusili na poslední dvě minuty udělat nějakou změnu v aranži. Konec je takové divné halekání a bubnování, které nemám rád. Na úvod ale jedna z lepších věcí na desce.

Moving Targets je výborně šlapající písnička, které chybí snad jenom nějaká výraznější melodie. Refrén je na Fishe až tuctový. Naopak mě potěšil rytmický art-rockový prostředek. Vůbec bicí jsou tu podle mě skvělé.

The Rookie je až nečekaně jednoduše znějící písnička, která se snaží zaujmout jenom aranží. Ta rytmická kytara ale ve své monotónnosti působí až parodicky. Naopak světlým místem jsou pro mě hammondy. Tenhle typ věcí, které se (jistě v duchu textu) snaží působit drsně, ale vlastně nejsou hudebně moc nápadité, mě obvykle nebaví. A ani Fish z toho nic zvláštního nevytáhl.

Zoo Class je ještě divnější. Hudebně je to částečně vykrádačka staré pecky I’m A Man v hodně podivné aranži jakéhosi osmdesátkového rhythm’n’blues, do kterého Fish zpívá „Talk with the animals, fuck with the animals“. Veškeré kouzlo téhle skladby je v aranži a jednotlivých instrumentalistech. Pěvecky je to podobně jako The Rookie takové bez nápadu, vyčpělé.

The Lost Plot se naštěstí vrací k art-rocku. Výborná aranž kombinující klavír a akustickou kytaru s výbornou „mlhou“ elektrické kytary a syntezátorů. Výborná písnička, vrchol alba, snad jen to kytarové sólo je v mixu zbytečně přikryto.

Old Crow je další věc s pro mě nepochopitelným textem (trochu to připomíná některé praštěné staré rock’n’rolly) a hodně tuctově znějícím refrénem. Pokud si tohle odmyslím, tak to není špatné. Zní mi to ale přinejlepším jako vata z alba stárnoucí southern-folk-rockové kapely.

Numbers se mi hodně líbí svou plynulou pestrostí. Riff z Foxy Lady v psychedelickém, ale uhlazeném balení. Tohle se celkem povedlo, ale je to možná zbytečně dlouhé.

Exit Wound je pěkná věc. Zase žádná oslnivá melodie, ale spíš pěkná aranž. Tahle písnička (stejně jako některé jiné na albu) mi připomíná Knopflera. Ale ten by to zahuhlal svým stylem a bylo by to tam, zatímco ve Fishově podání mi to moc nesedí. V téhle poloze pro mě absolutně postrádá charisma. Musím říct, že i bicí mi tu připadají pod zpěvem trochu stylově necitlivé (na konci jsou ale super).

Innocent Party je další „normální“ písnička, celkem dobrá, ale strašně, strašně dlouhá.

Shot The Craw je mnohem lepší a zase jeden z vrcholů alba. Aranžérsky mi to velice sedí, je to hodně genesisovské i gabrielovské. Výborná atmosféra a velice povedená gradace v refrénu.

Závěrečná Scattering Crows je naopak za hranou pro mě uvěřitelných sladkobolných balad.

Field of Crows je hodně zvláštní deska. Pořád jsou tu atributy Fishovy tvorby – skvěle zahrané, uvolněné skladby občas (ale bohužel už jen občas) s nějakým nečekaným aranžérským zvratem, celkově hodně pestré. Melodie jsou ale méně výrazné, než je u Fishe zvykem. Často působí až tuctově, bezradně. I textově mi to přišlo (tam, kde mě to něčím zaujalo) takové nucené. Je tu pár hodně povedených skladeb, ale taky mnoho nicneříkajících. Celkově je deska vyčpělá, zbytečné dlouhá, se zbytečně natahovanými písničkami. Skoro jako by se Fish inspiroval u slabších desek Marillion.

3/5
mayak1 Mayak1 I live in a progg bubble ... 8.8.2022 17:52  73133
Pepa... tak tentokrát sme sa zhodli aj bodovo, aj v podstate v bombách na albume - áno, druhý tvrdší a dynamickejší disk obsahuje spústu nádhery a prvý disk až na výnimky je jemnocitnejší aj ukňouranejší ...
bubla Bubla 8.8.2022 17:52 - Oblíbené kluby (00:07) 73132
puschpullNo zas tak neuvěřitelné to u něj není. Waters se postupem let úplně zbláznil. Dnes je to typický západoevropský levicový milionářský idiot, pohrobek "mírového hnutí" obdivujícího "socialismus" SSSR, obklopený těmi nejvíce od reality odtrženými magory, pro které je největší zlo na světě USA a Izrael.
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 8.8.2022 17:34  73131
OTneuvěřitelné!!
„Biden je válečný zločinec.“ Zakladatel kapely Pink Floyd rozhořčil Kyjev - Echo24.cz
pepanovacek PepaNovacek 8.8.2022 16:51 - Oblíbené kluby (00:24) 73130
Marillion - Happiness Is The Road – 2008

Na tohle album jsem se hodně těšil, a byl velice zvědavý, protože v době vydání jsem ho poslouchal skoro denně, a odhaduju, že jsem ho slyšel možná padesátkrát. O to větší bylo moje překvapení, jelikož jsem si ho v podstatě vůbec nepamatoval, jen takové záblesky, hodně minimální záblesky, hehe. A překvapení číslo dvě bylo, že se mi ta muzika dost líbila.


Jsem opravdu zmaten. Při druhém poslechu jsem si vyhledal svoje příspěvky o tomhle albu, abych se ujistil, že jsem se nespletl, a poslouchám to správné. Nepamatuju si fakt nic, no, asi staroba přichází, hehe. A přiznám se, že jsem měl podobné pocity, jako při Marbles – dlouhé, moc dlouhé, a místy nuda …


Dreamy Street
Zasněný a nádherný klavír s klasicky ukňouraným Hogarthem. Moc pěkná akustická miniatura na úvod alba.


This Train Is My Life
V podobném duchu je i druhá písnička, pomalá, melancholická, a zde to klasicky Marillion rozsvítí v refrénech. Parádní baskytara, a v poslední minutě pěkné sólo na kytaru, pod ním Hammondy, a gradace, kterou chlapci umí skutečně výborně. Jako celek po dvou posleších poměrně nuda, takhle rozpitvané po dvou skladbách veliká spokojenost. Ale máme za sebou teprve sedm minut, tak uvidíme, co se bude dít dál.


Essence
No, tak tady se ve slokách neděje zajímavého nic, v ukňouraných mezihrách je to ještě o něco horší, zaplaťpánbůh za tu změnu v čase 4:40 – nádherná pasáž s krásnými, skoro božskými vokály, to je opravdu moc povedené.


Wrapped Up In Time
Ovšem tuhle skladbu nezachrání nic, protože zachraňovat tady není co. Ten mustr s klavírem a ukňouraným zpěvem je opravdu už velice nudný.


Liquidity
Mezihra? Která má za úkol zastavit sestupnou tendenci?


Nothing Fills The Hole
Tak pokračujeme v podobném duchu. A jelikož je to duch nicneříkající, tak nemám k téhle písničce co říct, hehe.


Woke Up
No, hurá, konečně se zase děje něco zajímavého. Místy lehce do The Who, místy do Led Zeppelin, místy do The Beatles. Moc pěkná písnička, zatím vrchol alba.


Trap The Spark
Zdá se mi to nebo ne – nebo co, hehe? - že Hogarth tady zpívá od začátku pořád stejně, a pořád hodně ukňouraně? To na předchozích albech nebylo. Popřípadě jsem si toho nevšiml. Ale zde mi to přijde už fakt otravné. I když písnička je celkem pěkná.


A State Of Mind
Nezdá. Je to i tady. A já začínám být krajně rozčarován, až nespokojen, a vida – počet poslechů asi nehraje až takovou roli, jak bývá často (i mnou) prezentováno. Většinu alb jsem slyšel jen třikrát, tohle určitě padesátkrát – a výsledek? Aha? Jako ani tohle není špatná písnička, pěkná je ta tvrdší pasáž (asi refrén), ale jinak … nic moc …


Happiness Is The Road
Nejdelší, desetiminutová, titulní skladba. První tři minuty jsou ve stejném, tedy nudném, unylém, až otravném duchu, za zmínku stojí ty jakoby falešné klávesy. Pak se alespoň přidá kapela, a dá se ocenit pěkná baskytara. No a v polovině to potom nádherně zaburácí v refrénu, a já si oddechnu, že konečně slyším po delší době něco zajímavého. Jo, ten refrén je fakt nádherný, silný, to Marillion pořád umí. Aspoň tedy občas, a asi musí chtít, hehe.


Half Full Jam
První CD končí lehce psychedelicky (The Beatles 1966?), a končí zároveň – zaplaťpánbůh!!! - hezky. Hehe. Pěkná, tvrdá písnička, až místy do Led Zeppelin, s tou předchozí, a s Woke Up tři nejlepší písničky. Zatím. A super klávesy.


Thunder Fly
Výborná basa, nejen zvukově se stejně skvělými bicímí v úvodu (super činel jízdy) a varhany, takové celé (jakoby, hehe?) latinské. A poměrně tvrdé. Rozevláté mezihry, i ty se mi líbí – a není to jen tím, že jsou na sedm. Tady jsem spokojen a nemám co vytknout, parádní skladba na úvod druhého CD. A jako bonus v závěrečné gradaci je sólo na kytaru.


The Man From The Planet Marzipan
I začátek další písničky zní výborně – flažolety, basa hraná – jak se tomu, sakra, Honzo, říká? Takové to vytrhávání strun. Slap? Krásné jsou bubny v refrénu, to je radost poslouchat, zvukově, i tím, co tam Mosley hraje. Úžasná je pasáž po šesté minutě, taková psychedelická s tím zpomalením, to je fakt bomba. No, první dvě skladby z druhého CD mi udělaly opravdu velikou radost.


Asylum Satellite #1
Když tady zaburácí po minutě klávesy, tak to je, přátelé, mazec!!!! Druhé zaburácení v čase 2:30 je navíc fantasticky zabasované (možná k baskytaře nějaké pedály), a zní to božsky. Opakuje se to znovu ve čtvrté minutě plus k tomu ty vokály, a zatím si fakt užívám, a strašně mě to těší poslouchat. V čase 5:30 další level – k tomu všemu nářezu se přidá kytarové sólo. No, Ty vole, to je nádhera, další vrchol alba, a zcela jasná bomba. Copak se to s hochy stalo na druhém CD? Anebo se stalo něco se mnou? A ještě navíc krásný závěr ve stylu Pink Floyd. Překrásná písnička.


Older Than Me
Čtvrtá bomba v řadě. I když jen jednoduchý hudební motiv, opakovaný tři minuty dokola, ale krásný, na šest dob, pěkná je ta zvonkohra, krásná atmosféra, úžasné zvukově, prostě nádhera.


Throw Me Out
Tak já vážně nevím. Možná ne tak velká bomba, jako ty předešlé, nicméně už pátá. Celkem jednoduchá skladba (místy mi opět připomíná The Beatles), ale velikou pohodu a radost z těch písniček cítím, jsou takové vymazlené, chlapci si vyhráli s aranžemi, a navíc tam taky slyším ten obrovský nadhled, všichni jsou prostě mistři svých nástrojů. Tahle půlhodina z druhého disku je zatím naprostá bomba, a já skoro nevěřím svým uším.


Half The World
Už je mi to blbé, hehe. Další krásná písnička. Nechci se opakovat. Nádherné vokály. Stačí.


Whatever Is Wrong With You
Jeden by řekl, že když se během čtyř minut opakuje (odhaduju) dvacetkrát dokola refrén, že to je málo. Není, když ten refrén má nádhernou melodii, a když ho hrají Marillion s tou úžasnou gradací, kterou umí jen oni. Sedm skladeb, sedm bomb. A je mi jedno, jestli si o tom myslí někdo něco jiného.


Especially True
A i když je to neuvěřitelné, tak kapela drží úroveň i v osmé, předposlední skladbě, která je celkem tvrdá. Tohle druhé CD je fakt bomba.


Real Tears For Sale
Ano. Je. To bomba. Nemám už čas se vracet k prvnímu disku, a jsem vážně zvědav, jaké bláboly napíšu po závěrečném kolečku. Momentálně jsem přesvědčen o tom, že tohle druhé CD patří mezi to úplně nejlepší, co kdy Marillion nahráli. Nevím a nechápu, čím to je, buď jsem Mimoň, anebo je to prostě fakt bomba. Devět skladeb, všechny naprosto úžasné, a já jsem nadšen.


Takže, kamarádi milí, co asi tak napíšu závěrem? No, že mám chuť napálit albu plný počet čeho Collins, za tu druhou desku, která je skutečně fantastická. Ale asi bych se neměl nechat strhnout, takže to neudělám. A opakuju – jsem velice zvědav, a moc se těším, na závěrečné kolečko, které s Marillion budu absolvovat někdy v září, v říjnu – ono si to všechno tak nějak sedne. Je to ale maratón, co? Zatím asi nejdelší, co jsme tady v klubu měli … dvacet alb …


9/10
keysersoze KeyserSoze - kronikář klubu Genesis 8.8.2022 16:41  73129
:-)
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 8.8.2022 16:36  73128
VaklafObrana proti agresi není zábava, nýbrž oprávněná nutnost. Bez smajlíku.
vaklaf Vaklaf 8.8.2022 16:16  73127
AntonyŽe tě to pořád baví :-)
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 8.8.2022 15:50  73126
Nejsem v rozporu. Proces poznávání má různé křivky průběhu.

Žádný názor zde vyjádřený není prezentován "jako obecně platný a pro všechny závazný". Příčetný čtenář s patřičným nadhledem to tak dokáže vnímat. Jen paranoidní podsouvači výmyslů tvrdí opak, když hledají způsob, jak někoho očernit.
Stejně tak samozvaní arbitři slušnosti tady předvedli nátlak, abychom za každý svůj příspěvek předposraně dávali omluvnou sentenci..
artfan Artfan 8.8.2022 14:29  73125
No to asi ano, s tím se jako se základním předpokladem dá možná souhlasit. Ale v konkrétním případě našeho hodnocení Marillion, kdy se jedná o období několika desítek let a mnoha alb nelze přeci šmahem interpreta odsoudit za jednu desku, která se mi nelíbí, nesedne mi a už se o něj nezajímat. Kde je ta naděje, radost z poznání, že někdy to může být i lepší. A to vede k tomu, dát skupině příležitost. To je můj subjektivní názor a neprezentuji ho jako obecně platný a pro všechny závazný.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 8.8.2022 14:15  73124
Poznávání neznámých nahrávek je proces náročný na čas. Vo tom žádná pochyba.
Ovšem už po poměrně krátké době se dá odhadnout směr, kterým to půjde. Jestli do nevábného guláše, nebo zda má zážitek tendenci rozkvétat. Další poslechy určí hlavně jen úroveň, do níž všechno poklesne, či dostoupá. Přičemž u těch prvních má smysl zájem o nahrávku včas zabalit a věnovat se něčemu smysluplnějšímu. A u těch druhých se zase nedá mluvit o unavování. Už samotné "unavuje" cosi o interpretovi napovídá.. :)
Takže chápu každého, kdo se na beznadějné tragédy vykašle a neobětuje jim nadbytečné množství času.
artfan Artfan 8.8.2022 13:48  73123
Miro...počúvať to ako "novinku" a ešte toľko albumov naraz, to nepochybne unavuje a je z toho v hlave "recyklačný guláš" ... Vystihl jsi to přesně.. Ale snažím se a na ta závěrečná tři alba se i těším, jelikož očekávám "zvýšení kvality"...

[ 63702 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt