Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Zelený je lopuch,
fotbal to je hra...

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub GENESIS [ŽP: 8 týdnů] (kategorie Hudba) moderují Vaklaf, Bubla, PepaNovacek.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 18:46
8.-14.1.2024: Cynic - Ascension Codes - 2021 (Jitka)
15.-21.1.2024: Ota Petřina - Super-robot - 1978 (Pepa)
22.-28.1.2024: Supertramp - Even In The Quietest Moments - 1977 (Ivan)
29.-4.2.2024: Linda Perhacs - Parallelograms - 1970 (Štěpán)
5.2.-11.2.2024: Brother Ape - A Rare Moment Of Insight - 2010 (Miro)
12.2.- 18.2.2024: Jouis - Dojo - 2014 (Honza)
19.2.- 25.2.2024: Kevin Gilbert – The Shaming Of The True - 2000 (Dan
26.2.- 3.3.2024: Sparks – Lil' Beethoven - 2002 (Petr)
4.3.- 10.3.2024: Jakszyk, Fripp and Collins – A Scarcity Of Miracles - 2011 (Jitka)
11.3.- 17.3.2024: Dux – Vladimír Padrůněk In Memoriam - 1986 (Pepa)
18.3.- 24.3.2024: 10cc – The Original Soundtrack - 1975 (Ivan)
25.3.- 31.3.2024: Lucifer's Friend – Banquet - 1974 (Štěpán)
1.4.- 7.4.2024: Persona Grata – Reaching Places High Above - 2013 (Miro)
8.4.- 14.4.2024: Return To Forever – Where Have I Known You Before - 1974 (Honza)
15.4.- 21.4.2024: Mr.Bungle – California - 1999 (Dan)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 62247 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
pepanovacek PepaNovacek 21.11.2022 17:06 - Oblíbené kluby (11:47) 75572
ArtfanIvane, děkuju. No, je vidět, že po asi sedmi albech, kde shoda byla veliká, až převeliká, u dalších spolu souhlasit až tak nebudeme.
artfan Artfan 21.11.2022 16:14  75571
Genesis – …and then there were three (1978)

Z tehdy již proslulé kapely jménem Genesis je najednou trio. My víme, že to tak úplně najednou nebylo, ale mělo tomu tak být na dlouhá léta dopředu. Kapela si při natáčení alba ocitla již podruhé ve stejné situaci – museli připravit a natočit novou desku bezprostředně po odchodu člena skupiny. Rozhodnutí natočit desku s kratšími skladbami byl veden jednak snahou opět obměnit styl skládání a zvuk kapely, ale také dokázat sobě i hudebnímu světu, že dovedou napsat i krátkou kvalitní a hutnou písničku. A je na nás, fanoušcích kapely, se s tím popasovat.

Down And Out
Opět skvělý začátek alba. Tenký proužek zvuku přichází jakoby odnikud, přidávají se klávesy a další nástroje a…..kouzlo je pryč. Skladba mi přijde, jakoby byla v hřmotném siláckém duchu. Bicí bouří, klávesy jsou banksovsky barevné a bručivý hlas basy, spolu s bícími v pochodovém úderném rytmu.

Undertow
Nezvykle hned od první vteřiny vokál spolu s klavírem. Collins zpívá vyšším hlasem, který se mi líbí. Monumentální je tady refrén s baspedály, klávesy a Collinsem v hlasovém vzepětí. Moc dobře na mě působí zase zklidnění do sloky a návrat ke klavíru. Pěkná Banksova věc.

Ballad Of Big
Jakoby v pochodovém rytmu vyprávěný kovbojský příběh. Ničím skladba nevyčnívá, není v ní nic překvapivého.

Snowbound
Tato věc se mi nejvíc líbila od doby, co jsem desku poznal. Vždycky mě bral refrén, jak Collins volá „there is a Snowman“. Dneska tomu už tak úplně není, ale refrén slyším pořád z těch krásných, majestátných, melodických, ryze genesisovských.

Burning Rope
Toto je skladba, co je na desce jako jediná nejvíc v duchu „starých“ Genesis. Nádherné prolínání kytary s klávesami, mezihra uprostřed je bombovní a kytarové sólo dá vzpomenout na Hacketta. Věc je na desce nejdelší, ale dočetl jsem se, že byla i tak krácená.

Deep In The Motherlode
Má krásný lehce houpající jakoby bluesový rytmus. Zjemněná pasáž uprostřed, kde všichni uberou plynu je paráda, pak moře činelů a zpět do houpání a basa je ještě hlubší… Výborná píseň, tak nějak nenápadně skvělá.

Many Too Many
Druhý singl z elpíčka. Na poměry genesis jednodušší věc a tak přístupnější „novým fanouškům“. Skladba je stavěná v osvědčeném „vzorci“ - poklidná sloka pak vzedmutý refrén. To Collins spolu s ostatními chlapci dovedl ke (komerční) dokonalosti.

Scenes From A Night´s Dream
V době natáčení desky byli již pánové hrdými otci malých dětí, takže možná i proto tato „dětská“ písnička. Trochu otravné mi vždy připadají ty rychle po sobě jdoucí akordy na kytaru po „poor little Nemo“. Hudebně to slyším jako Genesis „model 1978“. Skladba plyne rychle a rychle také uplyne a úplně mnoho toho nezanechá.

Say It´s Alright Joe
S touhle skladbou se při poslechu desky vrátíme do mnohem lepšího módu. Genesis se vydali na bluesová pole. Opilecká písnička zpívaná v báru ve tři ráno. Tady mi všechno sedí, melancholický zpěv spolu s barovým klavírem. Nádherná nálada. Škoda, že je tato atmosféra narušována drastickým vpády refrénu (či čeho). Jako celek ale skladbu hodnotím jako další parádní. Největší podíl na tom má tady hlavně skvělý výkon Collinse.

The lady Lies
Další skladba jako od „starých“ dobrých Genesis. Pestrá střídáním témat a motivů. Hlavně v mezihře a závěru.

Follow You Follow Me
Úplně první hitparádový úspěch kapely. Krátká skladba dělaná na singl hlavně pro nové posluchače. Přitom, paradoxně, vznikla prý společným úsilím kapely, tak jako zastara. Je nemastná neslaná nijak vzrušivá, jako dělaná pro rozhlasové vysílání. Soft verze hudby Genesis.

Když jsme s kamarádem měli z burzy tehdy nejnovější desku Genesis (cca 1979), moc se nám líbila. Pak když vyšlo Duke, byli jsme zklamaní a potom, po prvních posleších Abacabu ani nemluvě. A sešly se čtyři desítky let se čtyřmi desítkami a vše je jinak. V minisouboji těchto tří desek je …and then… na chvostu.
Dominance kláves na desce na úkor kytary je velká a důsledkem je i menší rozmanitost skladeb. Sound treků je tak často jednotvárný. Skladby jsou krátké a není tak možné hudební témata a motivy dál rozvíjet. A to dle mě uškodilo celkovém výsledku.
Je jasné, že posluchačům, kteří začali vnímat Genesis až s vydáním singlů, se hodně líbí celá deska. Kapela tak získala velké množství nových fanoušků a na turné začali vyprodávat už i ty největší arény. Zejména v Americe, také v Evropě.
Deska je bez výrazných kontrastů, vrcholů, barev – kvalita ale bezesporu vysoká.

3/5
pepanovacek PepaNovacek 21.11.2022 14:05 - Oblíbené kluby (11:47) 75570
Proklikávám se různými těmi halami, kde Genesis koncertovali v roce 1978, a vlastně jim vůbec nemám za zlé, že se tak nějak ve své hudbě "posunuli", údajně náklady na turné v té době dosahovaly pětadvacet tisíc dolarů denně, a tak kapela až po deseti letech vlastně začala vydělávat. V Americe a Kanadě už vystupovali v halách pro cca dvacet tisíc lidí. Odehráli přes sto koncertů, a jak jsem zjistil, tak v Madison Square Garden si s nimi přídavek I Know What I Like zazpíval 29. července Peter Gabriel.
pepanovacek PepaNovacek 21.11.2022 13:30 - Oblíbené kluby (11:47) 75569
KeyserSozeJo, Marku, taky mě to baví, i když se zdá, že to nejlepší z Genesis máme za sebou. No, uvidíme. Já se byl dvě hodiny proběhnout - na velkém i malém Špičáku, nikde nikdo, nasněženo, úžasný relax.
keysersoze KeyserSoze - kronikář klubu Genesis 21.11.2022 11:53  75568
Díky, hoši. Ranní káva, čtení recenzí na Lopuchu... Stává se z toho moc pěkná tradice.
pepanovacek PepaNovacek 21.11.2022 08:55 - Oblíbené kluby (11:47) 75567
Děkuju všem za zajímavé čtení. Tady je poprvé letos bílo, tak se těším na procházku.
pepanovacek PepaNovacek 21.11.2022 08:54 - Oblíbené kluby (11:47) 75566
Kontroverze, rozepře a nesouhlasné vlnovky začínají, hehe.

Musím pochválit jen Petra, názory Marka a Štěpána samozřejmě nerespektuju, protože totalitně prosazuju pouze názor svůj, hehe.
pepanovacek PepaNovacek 21.11.2022 08:39 - Oblíbené kluby (11:47) 75565
BublaHonzo, shodujeme se jednoduše proto, že tomu rozumíme, hehe.
pepanovacek PepaNovacek 21.11.2022 08:29 - Oblíbené kluby (11:47) 75564
Genesis - ...And Then There Were Three... – 1978

Tohle LP – jak už jsem jistě v minulosti několikrát psal – přivezl můj spolužák na průmyslovce Michal Havran ze Švýcarska, kam jezdil za svými rodiči, opravdu jen pár měsíců po jeho vydání, takže jsem ho znal dříve, než třeba Foxtrot, Nursery Cryme, The Lamb Lies Down On Broadway nebo Selling England By The Pound, a okamžitě jsem se do něj zamiloval. Před dnešním poslechem jsem si opakovaně říkal, že budu objektivní, a i kritický, pokud bude potřeba. Tak jsem zvědav.


Down And Out
Ty vole!!! To jsem si fakt říkal při poslechu. Taky jsem přemýšlel o svých blábolech při hodnocení Wind & Wuthering, jako, že definitivně končí vrcholné období kapely – no, ona ta cesta z vrcholu byla v případě Genesis hodně dlouhá a hodně pozvolná, jak si uvědomuju. Tohle je zkrátka superbomba, nemůžu písničku hodnotit jinak. Většina je v pětidobém rytmu, refrény pak na čtyři. Opět fantastický zvuk, hodně basů, skvělé bicí, sólo uprostřed (taky na pět) jak z Lamb Lies Down On Broadway (nejvíc mi připomíná In The Cage). Naprostá fantazie, a jak jsem si říkal, že budu objektivní a nebudu myslet na to, že znám album přes čtyřicet let, a mám tedy s ním spojené velice silné a emotivní vzpomínky, tak přesto mě úvodní skladba doslova ohromila. I tady, řekl bych, podobně jako v Eleventh Earl Of Mar je slyšet, že je to společné dílo.


Undertow
Velebomba číslo dvě. Nádherný začátek s piánem a zpěvem, který je oproti Down And Out mnohem klidnější, avšak v refrénech to kapela fantasticky rozbalí a rozsvítí – opět úžasné basy, a Collins hrne svými bubny tuhle písničku do nadpozemské krásy. Po prvních deseti minutách (ale já byl z těch úvodních dvou skladeb hotovej úplně vždycky) si říkám, že poslouchám nejlepší desku Genesis.


Ballad Of Big
Určitě taky bomba, pro mě tedy ano. Zajímavá skladba, takové rozevláté - až jazzrockově – sloky, v refrénech jakoby zpomalení nebo změna rytmu – nebo co, hehe. A moc pěkná závěrečná minuta.


Snowbound
Další z řady slaďáren Mike Rutherforda, nicméně není zdaleka tak blbá a ohavná jako Your Own Special Way, mně nejen, že nevadí, mně se dokonce líbí, a klidně bych ji označil jako skorobombu.


Burning Rope
Nejdelší skladba na albu – a přesto má jen sedm minut. Jasná bomba. Připomíná mi jinou Banksovu věc, a sice One For The Vine. Blýskne se tady velmi podařeným sólem na kytaru Mike Rutherford.


Deep In The Motherlode
Tak tady se Mike vytáhl – ale vlastně celá kapela, protože aranže pravděpodobně dělali všichni. Bomba, až velebomba, pro mě fakt jedna z nejlepších písniček na desce. Výborná je taková ta mezihra, skoro jazzová, a hodně se mi líbí ten zvláštní konec. Vynikající, sakra povedená skladba. V čase 3:40 naprosto geniální místo, takový zdvih nebo jak to nazvat.


Many Too Many
Jednoduchá, krátká, asi milostná písnička. Taky mi vůbec nevadí, protože je výborná. Collins zpívá úžasně. Zajímavé je, že Genesis tuhle skladbu nikdy nehráli na koncertech, a taky, že je to úplně poslední nahrávka, ve které použil Tony Banks mellotron.


Scenes From A Night's Dream
Nejkratší písnička, ale opět bomba, poslední zhruba půlminuta je super, taková trošku hehe.


Say It's Alright Joe
Už jsem u deváté skladby, a dalo by se říci, že album je jedna bomba za druhou. Zde opět musím pochválit Rutherforda za velice povedenou písničku, opět lehce najjazlou. Fakt paráda.


The Lady Lies
U několika skladeb jsem chtěl napsat, že jsou to skryté bomby, u téhle taky. Skoro až bluesové sloky, a naprosto parádní refrény, znovu takové jazzrockové, a skvělý závěr. Opět ukázka fenomenální souhry Rutherforda a Collinse, jehož jízda na činel jízdy, je skutečně veliká jízda, hehe.


Follow You Follow Me
A překvapivě mě nesere ani tahle závěrečná písnička. Asi je nejslabší z celé desky, ale prostě je docela povedená.


Tak co bude s tou mojí objektivností, aha? Nu, co by, ...And Then There Were Three... je vynikající deska, sám budu překvapen tím, co vzápětí napíšu, ale tak to zkrátka cítím, a slyším – není vůbec horší nebo slabší, než dvě desky předchozí, přesněji řečeno, mně se líbí stejně, a taky není až tak moc jiná, jak jsem si myslel. Na Wind & Wuthering mi vadí (přesněji řečeno sere) Your Own Special Way, na A Trick Of The Tail mám neoblíbených pasáží několik, a tady vlastně nemůžu jmenovat ani jednu skladbu, kterou bych označil za vyloženě slabou. Navíc je to zřejmě poprvé, kdy při poslechu dvou písniček, které se na desku nedostaly (dodnes jsem je neznal), tedy The Day The Light Went Out a Vancouver, mám pocit, že jsou stejně kvalitní. Nejsou tu, pravda, takové bomby, jako třeba Eleventh Earl Of Mar, All In A Mouse's Night, Dance On A Volcano nebo Robbery, Assault And Battery, ale zase mě fakt nic nevadí a neruší, a Follow You Follow Me, nejhorší písnička na desce, je vtipně zařazená až na konec, takže se už ani tak moc nepočítá, hehe. Genesis jsou pořád na vrcholu, i po odchodu Steve Hacketta, což mě skutečně celkem překvapilo.


9,5/10
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 21.11.2022 07:53 - Oblíbené kluby (11:47) 75563
Genesis - ... And Then There Were Three ... (1978)
Genesis - ... And Then There Were Three ... (1978) Total Time 53:07

1. Down and Out (5:24)
2. Undertow (4:45)
3. Ballad of Big (4:48)
4. Snowbound (4:28)
5. Burning Rope (7:09)
6. Deep in the Motherlode (5:12)
7. Many Too Many (3:30)
8. Scenes from a Night's Dream (3:29)
9. Say It's Alright Joe (4:19)
10. The Lady Lies (6:04)
11. Follow You, Follow Me (3:59)


Nyní už i bez Hacketta. Tak nám odešel na sólovou dráhu další člen kapely a dále Genesis pokračují už jen ve třech.
Phil Collins, Tony Banks a Mike Rutherford jsou tou trojicí, která to nevzdá, postupně změní Genesis v něco trochu jiného, ale stále to bude veleúspěšná kapela, jedna z nejvýraznějších v rockové hudbě vůbec.
Více "písničkové" album s kratšími skladbami srší energií. To že kapela jeden "jen ve třech" není vůbec poznat.
První skladba Down and Out (Úplně na dně) nám dává jasně na srozuměnou, že kapela o nějakém dně vůbec nepřemýšlí. Bojuje a jde jí to skvěle.

"Nechci mluvit oklikou, ale rovnou do očí
Pokud budeš pomalý, proběhnou kolem tebe,
Zůstaň na úrovni, vidíš je ty padlé.
Já to řeším na rovinu, rovnou z očí do očí.
Ale tak mi ukaž za dveřmi, ukaž mi někoho, kdo to bude dělat líp."


Undertow patří opět do těch baladických pomalých, ale výrazných skladeb, které Genesis tak umí.

"Záclony jsou zataženy
Pokoj nyní vyhřívají plameny.
Zatímco někde mimo
Vítr ze severovýchodu ochlazuje vzduch,
Brzy bude venku sněžit."


Pro mě jeden z vrcholů (vedle Burning Rope) tohoto tak trochu nedoceněného alba.
Snowbound pomalá skladba předznamenává nástup nejlepší skladby - Burning Rope (Hořící lano). Nádherné melodie, výtečná instrumentální předehra nejdelšího kousku (i když zkráceného z původně delšího záměru) alba.
Many Too Many je nádherná baladická píseň o tom jak je těžké držet se na té správné cestě…
Follow You Follow Me už připomíná typického Collince, kterého známe z jeho sólových alb. Příjemná a pohodová popová skladba, kterou jistě uvítalo do svého portfolia každé rádio.
Album drží vysoký standard až do konce a poslech 11 tracků to dokazuje. Jednotlivé skladby nijak nenudí. Sice je celkově o něco slabší (podle mě) než předchozí "pecky", ale i tak mu dám plný počet pěti bodů.

Hodnocení:
***** (90%)
stev stev 21.11.2022 06:48  75562
...ATTWT...První tóny odkrývající album temnotou a smutkem (skoro až obrazným truchlením nad ztrátou dalšího člena), tak nějak reflektují pocit z celého alba. Lehké tápání v této temnotě. Zvuk mi tu přijde často takový mělký, chybí věci, co se zaryjí hlouběji. Bicí, leč technicky často pořád dost zajímavé začínají občas trpět plechovým zvukem, rozsypaností. U opět všudypřítomných kláves je přespříliš agresivního chemického posypu.

Pomalé až slizké Snowbound a Undertow (ta se mi přece jen ve své gradaci líbí více), se mnou moc nedělají. Nejslabší mi přijde asi rozjuchaná Scenes From Night’s Dream, tady jsou aranže Banksových synťáků dost děsivé. I nezvykle bluesová Deep in the Motherlode je syntetickou invazí, s pompézní přehlušeností a kompoziční nevyvážeností. Say It’s Alright Joe (společně s dalšími pomalými věcmi) zejména připomíná Banksův Curious Feeling. Především v těchto skladbách je na Genesis až moc jisté obyčejnosti či jen nedotaženosti. Nemám moc ani co kritizovat, jen mi chybí element, který by mě chytil, donutil se k této muzice vůbec vracet. Zajímalo by mě, jak by zněly balady jako Snowbound v podání nějakého mě jiného zpěváka té doby, třeba Jona Andersona, jestli to je čistě zpěvákem nebo spíš skladbou samotnou. Collins je na můj vkus občas zase vlezlý ve své „něžnosti“. Znovu, někde jeho hlas sedne, jinde mě vyloženě odrazuje. Banks ve svých některých rejstřících i Rutherford svojí kytarou, např. vrstvením v Many Too Many mi velmi připomínají tehdejší Barclay James Harvest (XII.). Kde BJH jsou ale typičtí a výrazní ve své melancholii, Genesis něco trochu chybí.

K těm zajímavějším, neotřelejším momentům. V úvodní Down and out se snaží Collins hrát tvrďáka podobně jako na Dance on the Volcano. Skladba je pompézně průbojná, s dobře udělanými, atypickými rytmy, změnami a slušnými melodickými nápady, ale něčím mě též ne úplně přesvědčuje. Ballad of Big vede znamenitý varhanní nájezd a poutavé mnohovrstvené vokály do proklatě vysokých poloh, ale ta sloka je tuctově udusaná. Rutherford proměnil kytarový post ve standardnější vybrnkávání a přímočařejší riffy, zmizela jistá osobitost. On samozřejmě hrál hodně partů i před tím, teď je ale přirozeně víc vidět. Někde dává vzpomenout Hacketta, to jeho sólo v Burning Rope je krásné, i když mi současně zní trochu jak Hackett po lehkém ochrnutí.

Tato skladba, z dílny Bankse, jakožto mladší sestra One for the Vine, je tu jednoznačně nejlepší věcí. Když jsem minule psal, že One for the Vine je nejlepší skladbou na post-Gabrielovských Genesis, Burning Rope je hodně blízko, až jsem na pochybách. To zuřivé crescendo na přelomu páté minuty a poté úžasné zklidnění připomíná časy Salmacis či Moonlit Knight. Parádní rozvětvená věc, kde opět všechno pasuje skvěle, jak kompozičně, tak aranžérsky. The Lady Lies obsahuje „retro“ klávesy s odkazy na The Lamb, má moc hezkou vzdušnou pasáž, ale doplňuje ji opět trochu nevýrazná sloka a ten vracející se retardovaný syňťák. Je to typ skladby, kterou by dle mě mohl osvěžit projev Gabriela. Follow You Follow Me je pro mne ukázkou velmi zdařilého melodického popu. Je skromnější v aranžích a není ani příliš patetická. Instrumentálně tam jsou nenápadné detaily, jako jsou ty bublající (hehe) basové bridže spolu s jemnými breaky. Možná je to jen nostalgie raného dětství – byla to první věc od Genesis, co jsem znal, mám ji pořád rád. I Collinsovi mi přijde, že sedne - je civilní, vyrovnaný, ne vlezlý, ukníkaný či uměle naprděný. Vymyká se albu, působí na něm až nepatřičně, ale za mne v dobrém.

Co do celku na mě album působí jako logický následovník WaW, i když o kus slabším dojmem. Bez Hacketta mizí jistý punc originality v jejich hudbě, ale zas v něčem mi je sympatičtější než třeba A Trick of the Tail. Cítím tu menší ambice, ale zároveň snahu klestit si cestu dál, to zmíněné hledání, i ve zredukovaném počtu. 2.5/5 (5.5/10)
keysersoze KeyserSoze - kronikář klubu Genesis 21.11.2022 01:02  75561
Genesis - ...And Then There Were Three...A nakonec byli tři. Steve Hackett odešel a to mělo na skupinu podle mého větší dopad než odchod Gabriela. Hackettovy "povinnosti" převzal Mike Rutherford a ačkoliv sám vynikající kytarista, přeci jen nikdy neměl tak unikátní techniku a způsob hry, jakou disponuje Steve. Tím pádem je na desce o dost méně kytary než na předchozím Wind & Wuthering a tento trend jim v podstatě vydrží až do konce kariéry. Phil Collins toho moc nenapsal, protože se zrovna stěhoval do nového bytu, měl dvě malá děcka a všechno se to tedy skladatelsky opíralo téměř výhradně o Bankse a Rutherforda. Víc Rutherforda v procesu skládání by (dle jeho předchozích počinů) měla být vcelku špatná zpráva, nakonec ale kupodivu není.

Down And Out je vcelku pěkný otevírák a rozhodně jedna z nejlepších věcí na desce. Skladba je to velmi energická a líbí se mi její "dupavý" drajv. Co je slyšet hned, to je skvělý vokální projev Phila Collinse, jenž se tady dostává do své nejlepší formy a to mu vydrží i celá nastávající osmdesátá léta. Bombová je tu instrumentální hutná pasáž někde za polovinou skladby s klávesovým sólem. A rozkvětlý závěr je nádherný. Undertow je první Banksův ploužák a pro mě jedna ze slabších písní. Přijde mi to moc rozvleklé, unylé a hlavně v refrénu divně otravné. Pěkné jsou ale ty ááááá backgroundy ve vrcholení refrénu. Ballad Of Big začíná krásnými syntezátorovými texturami a pak se rozjede do svižné a dynamické písně. Výborná je tady našlapaná Rutherfordova basa a Collinsův bubning. Rytmicky prostě nádhera. Úplně top jsou ale tady refrény s vrstvenými vokály, to se Collins vyznamenal. Nevím proč, ale tklivou Rutherfordovu Snowbound jsem měl vždy rád a pokaždé se vysloveně těším na ten krásně vypíchnutý refrén hey, there's a snowman. Jinak co se týče aranží, Banksovy teskné klávesy jsou moc krásné, i když pro někoho možná až příliš cukrovaté. Písnička končí fade-outem, což do té doby nebylo pro Genesis zase tak obvyklé. S Burning Rope Tony Banks trochu odčiní neslanou a nemastnou Undertow. Skvělý instrumentální úvod a následně krásná melodie ve slokách a v refrénu, opět s vrstvenými vokály. Phil tady prostě pěvecky roste. Prostřední pasáž opět bombová a tentokrát je tu i skvělé a nádherné kytarové sólo. Krásná píseň.

Píseň o zlaté horečce Deep In The Motherlode napsal Rutherford a kupodivu to není balada, i když to ani není bůhvíjak komplikovaná píseň. Skvělá je tady zvolněná pasáž uprostřed, s nádherným Collinsovým zpěvem. Hlavní motiv je velmi dobře zapamatovatelný a celkově je to dobrá písnička. Pro mě ale nikterak výjimečná. Many Too Many je další Banksův ploužák a tentokrát i moc pěkný. Sloky jsou minimalistické a refrény nádherně vygradované. K téhle písni se ale také váže jedna smutná věc - je to poslední skladba Genesis, kde Tony Banks použil Mellotron. Takže sbohem, sameťáku a díky za všechna ta nádherná léta! Pod Scenes From A Night's Dream je podepsaný i Collins a je to taková krátká hravá písnička, které jsem delší dobu přicházel na chuť. I teď ji ale považuji za slabší kousek na desce. Pozornost si tu nicméně určitě zaslouží skvělý Collinsův vokál. Say It's Alright Joe je rutherforďácká balada, která není vůbec špatná, ale asi také nic, o čem bych psal nadšeně našim domů. Je tu klasické schéma, kdy poklidné sloky střídá rozjetý refrén a tak nějak mi tahle skladba vždycky přišla jako klasická vycpávka. The Lady Lies má divné kolotočářské klávesové nájezdy, ale nakonec je to moje nejoblíbenější skladba na desce, což možná někoho překvapí. Miluju ten sestupný refrén s krásnými klávesami, entwistleovskou basou a celkovou dynamiku skladby s bridgem z dramatického kroužku Petera Gabriela. Na závěr ovšem přijde Follow You, Follow Me, což je bohužel sračka. Nevím proč, ale jak jsem měl dřív tuhle písničku rád, teď mi prostě vadí. Snaha o pořádně úspěšný singl do hitparády z toho čumí na sto honů a je to hrozný kolovrátek.

S tímhle albem jsem měl vždycky trochu problém a je to zdaleka mnou nejméně přehrávaný kousek v diskografii Genesis (pokud teda nepočítám debut, který si dobrovolně nepouštím). Některé skladby se mi prostě zdají málo výrazné a nepomohl ani velmi častý poslech, který jsem albu tento týden věnoval. Před aktuálním kolečkem hodnocení Genesis bych tomu bez přemýšlení dal 3/5, teď váhám mezi 3/5 a 4/5. Budu ale tentokrát přísnější než obvykle. Přeci jen to následující album mám moc rád a hodnocením bych to chtěl od týhle desky trochu výrazněji odlišit.

Takže nakonec opravdu byly 3. Hvězdy. 3/5
bubla Bubla 20.11.2022 23:43  75560
Wind and WutheringMám za sebou poměrně hektický týden, takže teprve teď jsem si v klidu přečetl vaše samozřejmě velmi čtivá hodnocení. Je to zajímavé, skoro ve všem jsem se shodl s Pepou, ale ve spoustě věcí i s ostatními. Kdy už začnou ty kontroverze, hehe? Hádám, že zítra.
pepanovacek PepaNovacek 20.11.2022 17:44 - Oblíbené kluby (11:47) 75559
puschpull Asi po dvou hodinách se mi hlavou honily různé myšlenky ohledně toho, jak celý film skončí. A docela jsem se trefil. Jo, jo, velice zajímavý.
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 20.11.2022 17:35 - Oblíbené kluby (11:47) 75558
PepaNovacek [75557]: palec nahoru.
Také jsem to "protrpěl"
ale rozhodně velmi zajímavý film!
Triera mám moc rád ...
Nové Království (Session 3) mě moc zajímá ....

[ 62247 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt