Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Tolik rozruchu
jen v Lopuchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub GENESIS [ŽP: 8 týdnů] (kategorie Hudba) moderují Vaklaf, Bubla, PepaNovacek.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 64507 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
artfan Artfan 13.11.2023 20:20  80395
OrK ruší celé evropské turné, takže se nekoná ani koncert v Olomouci, který měl být 3.12. Což mě mrzí, protože jsem se těšil na kvalitní zážitek. Důvod zrušení neznám.
pegas Pegas 13.11.2023 20:15  80394
Nikdy jsem nezkoumal, jak velké koncerty kdo v sedmdesátých letech hrál, ale o ELP se v souvislosti s turné k Works 1 píše jako o průkopnících velkých stadiónových koncertů, kteří za to ale zaplatili obrovskou cenu. Velkolepé turné s rochestrem se brzy smrsklo zase na trio, protože to bylo finančně a logisticky hodně náročné. Při americkém turné v roce 1977 odehráli od května do listopadu asi 80 koncertů s orchestrem jich bylo asi 15, z toho půlka začátkem turné a potom pár později.

Když si čtu hodnocení Works 2, překvapilo mě, že u ostatních nedopadají úplně špatně ty věci z éry alba Brain Salad Surgery. Zvukově to nemá s albem nic společného (trochu se k tomu blíží jenom Benny The Bouncer, ale ten je proti těm třem zlatý. Nedovedu si žádnou z těch skladeb představit jako součát alba, aby tm přirozeně zapadla. Pokud by Ginastera nesouhlasil Toccatou, byl by tam pravděpodobně Tiger In The Spotlight, a to je pořádný rozdíl. Ty zpívané věci jsou odpad, instrumentálka lepší, ale n desku by se nehodila.
pegas Pegas 13.11.2023 19:53  80393
Works, Volume 2Podobně jako první Works, ani druhý díl není klasické studiové album kapely, ale spíše dokumentární doplněk k diskografii, který bych uvítal jako bonusovou součást nějakého boxu nebo speciální edice, i když bych to moc neposlouchal. Samozřejmě jako fanoušek ELP to musím mít jako součást diskografie, ale že bych to někomu doporučoval, nebo i sám nad tím jásal, to rozhodně ne.
Tentokrát je to kolekce singlových B stran ELP, přebytků sólových věcí všech tří muzikantů, které se nedostaly na první díl, singly Lakea a Emersona a jedna společná skladba (cover) navrch.
Od ELP jako kapely tu jsou Tiger In A Spotlight, Brain Salad Surgery a When The Apple Blossoms Bloom…. Všechny tři pocházejí z doby nahrávání alba Brain Salad Surgery a jenom se nestačím divit, že tomu tak je. Jsem opravdu vděčný za to, že se nic z toho na album nedostalo. První dvě jsou zpívané, ale tím křiklavým stylem, který se mi u Lakea nelíbí a všechny tři se vyznačují otravným zvukem nějakého syntezátoru. Apple Blossoms mi zní jako jam session, Brain Salad Surgery (skladba) je vyloženě ptákovina a Tiger In The Spotlight je průměrná písnička, která se ale dostala do koncertních setlistů. Poslední ze společných je předělávka populární písničky z dvacátých let Show The Way To Go Home, také nic, co by fanoušek ELP potřeboval slyšet.
Docela zajímavé jsou Palmerovy sólovky Bullfrog a Close But Not Touching. V těch je alespoň nějaká energie, i když s ELP nemají nic polečného, tak alespoň zabaví.
Lakeova Balada Watching Over You je takový průměr, který spíš zklame, lepší už je skladba So Far To Fall, ale opět nic světoborného. Jednoznačně nejlepší je „vánoční“ singl I Believe In Father Christmas, ale bohužel to není jeho singlová verze, ale spíše nový mix než nový nahrávka, a to bez orchestru a sboru, které tu v mnohem skromnější formě nahradil Emersonův syntezátor.
Od Emersona jsou dvě coververze známých klavírních melodií Honky Tonk Train Blues a Mapple Leaf Rag, obě z dvacátých let a asi budou v nějaké verzi asi každému povědomé. Docela k nim stylově pasuje i jeho vlastní Barrelhouse Shakedown. Nejsou to věci, které bych si pouštěl, ale Emerson se v nich předvádí zase jako šikovný klavírista, bohužel tohle není to, co chci od desky ELP.
Není divu, že album bylo komerčním propadákem a další rána pro špatnou situaci ELP v té době. Jak jsem předeslal v úvodu, hodnotit CD jako studiovou desku nemůže dopadnout dobře. Vlastně od ELP je tu jenom odpad z vymetání šuplíků, lepší jsou ty sólové kousky a jenom pár je jich aspoň trochu zajímavých. Pokud chcete sbírku nevydaných věcí a zajímavostí, klidně si bodík přidejte, ale stále mějte na paměti, že tohle není poslechová záležitost k vychutnání.

2/5
artfan Artfan 13.11.2023 13:48  80392
Ještě k tomu článku, co sem dával Miro. Na Slovensku natočili v roce 2016 dokumentární desetidílný seriál Zlatá lýra. Nejzajímavějších je cca pět prvních dílů, které zahrnují roky 1965 -1977, tam je možno vidět ty "kapitalistické" umělce, kteří Lýru navštívili. Pro nás jsou zajímavé i pamětnické záběry na účast českých skupin, zpěváků a zpěvaček. Masochisticky jsem si projel i zbylé díly, kde jsou zaznamenané roky úpadku až po úplný konec slavné soutěžní přehlídky.
artfan Artfan 13.11.2023 13:33  80391
PepaTaké jsem si to tak trochu říkal. Ale v hodnocení jsem záměrně uvedl většinou jen pozitiva, v těch věcech co se mi nelíbily, jsem se nějak zvlášť hrabat nechtěl. Bylo by to monotónní...
artfan Artfan 13.11.2023 13:30  80390
O tom Mannfredovi v Bratislavě jsem už četl. Snad jsou na YT i záběry z koncertu? V seríálu Bigbít se možná objevily. O "návštěvě" Beatles v Bratislevě jsem dosud neslyšel. Zato jsem teď slyšel celé Love Beach....hehe
pepanovacek PepaNovacek 13.11.2023 13:29  80389
Ivane, Tvoje recenze nepůsobí nijak zvlášť negativně, a proto mě překvapilo, jak jsi nakonec dal naprosto nesilomrdně tu jedničku. Zappu tam slyšíme všichni nejspíš proto, že tam slyšet je, hehe.
pepanovacek PepaNovacek 13.11.2023 13:17  80388
Miro, v roce 1965 mi byly dva roky, to jsem na koncertě nebyl, hehe.
mayak1 Mayak1 I live in a progg bubble ... 13.11.2023 12:34  80387
Manfred Man v Bratislave 1965https://www.bratislavskenoviny.sk/zdravie-a-zivotny-styl/48556-historia-popu-vedeli-ste-ze-v-bratislave-boli-v-roku-1965-tajne-aj-clenovia-skupiny-the-beatles
mayak1 Mayak1 I live in a progg bubble ... 13.11.2023 12:29  80386
Works Volume 2... ešte som nepísal recenziu tohto roku s takou silnou nechuťou (teplota a rýma jako prase) a na album, ktorý som bol schopný počuť za posledných 10 dní len 3 alebo 4 krát.
Okrem "When the Apple Blossoms Bloom...", „Bullfrog“ a odrhovačky "I Believe in Father Christmas" (keď boli deti malé, s touto pesničkou sme ich púšťali s (ex)manželkou ku stromčeku pre darčeky) som sa nudil, až trpel ...
artfan Artfan 13.11.2023 12:21  80385
Aspoň máš, Pepo, potvrzeno, že jsi ty Manfredy opravdu v Bratislavě viděl....hehe
Add Works Volume 2 - hezky jsme se Honzo, Miro, Pepo všichni sešli u Bullfrog se zappovským vlivem... Po těch dvou Dílech se skoro těším, že budu poslouchat regulérní řadovou desku. I když samozřejmě vím, že ani tady to s tou hitparádou nebude bohviečo...
artfan Artfan 13.11.2023 12:08  80384
Emerson Lake and Palmer – Works Volume 2 (1977)

ELP se rozhodli vydat ve stejném roce jako Works Volume 1 ještě jedno album, nyní se skladbami, které se nedostaly na jejich předchozí desky. Což samo o sobě až tak překvapivý počin není. Vzpomeňme třeba na Led Zeppelin a jejich Codu. Ale také jedním dechem dodejme, že tyto projekty se nesetkávaly s nejvřelejším přijetím u fanoušků nebo kritiky. A v případě ELP je výsledek podobný. Album mě nebavilo moc poslouchat. Jsou tam vesměs neemersonovské skladby, což tedy není ten největší problém. Horší skutečností je, že skladby jsou nudné a celé album je nekonzistentní. Spolu s Radkem Johnem se tedy ptám Proč?, bylo album vydané.
Album má dvanáct skladeb, z nichž je přesná polovina instrumentální. A ty se mi líbili více než zpívané songy. Hlavně ty s jazzovým nádechem jako When The Apple…, Barellhouse nebo Maple Leaf Rag. A skladba Bullfrog mě potěšila asi nejvíce svou až zappovskou divočinou. Kritiku ještě snese v mých očích skupinové klasické blues Show Me The Way... Takové blues vždycky můžu. Brain Salad Surgery mě překvapilo tím, že vůbec existuje jako singl s muzikou odlišnou od Operace, to jsem nevěděl. A také veršem „We´ve got a ballad about a sallad brain“, za který by se nemuseli stydět ani otcové zakladatelé Alice Cooper nebo Black Sabbath. A Lakeova zamilovaná balada a vánoční písnička ve mně žádné pozitivní emoce nevyvolaly. Takže sečteno potrženo na desce ELP Works Volume 2 se žádná hitparáda nekoná a v současné době nevidím důvod se k albu vracet.

1/5
pepanovacek PepaNovacek 13.11.2023 11:36  80383
Už jsem to skoro vzdal, ale jelikož jsem člověk vytrvalý a trpělivý, nakonec jsem po dlouhém hledání našel alespoň tohle:

Manfred Mann
pepanovacek PepaNovacek 13.11.2023 11:34  80382
Miro + HonzaTak konečně shoda, hehe.
bubla Bubla 13.11.2023 10:11  80381
Works Volume 2 (1977)

Půl roku po jedničce vyšla dvojka, která je jako album ještě divnější. Její koncepce je na první pohled podobná Physical Graffiti. Také tady jsou starší nahrávky vedle nových. Ale dvě rozdílnější alba aby člověk pohledal. Na Works Volume 2 jsou nejnovějšími nahrávkami vesměs sólové skladby jednotlivých členů, které se nevešly na Works 1. Abychom tedy slyšeli i kapelu jako celek, přihodili ELP tři věci, co se nevešly na Brain Salad Surgery, přičemž dvě z nich už mezitím vyšly na singlech. No a jako komerční lákadlo tu jsou dva roky staré úspěšné singly Emersona a Lakea. Kdyby to bylo prezentováno jako antologie, tak bych neměl žádné námitky, ale vydávat to za řadové album je docela namyšlené. Výhodou oproti Works 1 je, že se vešli zase na jediné album, takže to alespoň celkem odsýpá.

Tiger In A Spotlight je příjemné boogie na úvod, ale na kterékoli desce do roku 1974 by patřilo mezi slabší kusy a je celkem jasné, proč se nedostalo na Brain Salad Surgery. Protože jeden odlehčenější hehesong už tam měli. Vrčivé chechtání syntezátoru před poslední slokou jako by symbolizovalo výsměch kapely směrem k posluchači, hehe.

When the Apple Blossoms Bloom in the Windmills of Your Mind I'll Be Your Valentine je výborná jazzrocková instrumentálka taky z roku 1973, která by klidně mohla být nějakou vsuvkou v Karn Evil 9. Emerson tu má moc pěknou rozlétanou aranž syntezátorů a ty gradující fanfáry na začátku čtvrté minuty jsou výborné. Zároveň to rytmicky působí uvolněným rozhašeným dojmem, bicí na mnoha místech by se skoro daly vysamplovat do hip-hopu. Pro mě asi vrchol alba, který by se neztratil ani na Brain Salad Surgery.

Bullfrog je Palmerovo lehce zappovské cvičení, které mi určitě nechybělo na Works 1 a nechybělo by ani tady. Nejzábavnější jsou na něm ty různé perkuse, hlavně ta džungle ve třetí minutě.

Brain Salad Surgery je klávesový hard-rock. Samotnou písničku zpívá Lake podobným stylem jako Benny The Bouncer. Je pěkná, mohli ji tam dát místo Bennyho, ale to je tak vše.

Barrelhouse Shake-Down je hezké boogie s barvitým bigbandovým doprovodem. Líbí se mi to, ale kvůli tomuhle ELP neposlouchám. Tyhle věci podle mě patří na sólová alba.

Watching Over You je Lakeova nepříliš originální ukolébavka. Je to podobně průměrné jako jeho materiál na Works 1. Začátky slok mi připomínají nějakou českou folkovou věc. Nevím, co se Lakeovi stalo, ale kosmické melodie raných let nahradil opravdu těžkým klišé. Pozitivem je akustická basa.

So Far To Fall je spolu se závěrečnou předělávkou jediná nová společná písnička ELP na téhle desce. A to ještě pochází z Lakeovy části Works 1, ale zdá se, že tu hrají Emerson i Palmer a prvně jmenovaný je i spoluautorem. Je to pěkná skladba s podobnou atmosférou jako Hallowed Be Thy Name. Připomíná mi to trochu orchestrální období Gina Vannelliho a ty dechové doprovody pak Jedenáctého října od Blue Effect. Zábavný text od Sinfielda. Možná, že deska ELP s jazzovým bigbandem by nakonec nebyl špatný nápad.

Maple Leaf Rag je pěkný, Emerson určitě mohl nahrát celou desku plnou ragtimů a boogie woogie, ale tady je to další nepasující dílek do skládanky.

I Believe In Father Christmas byl Lakeův vánoční hit, ke kterému pro tohle album Emerson dotočil klávesy (a to podle mě opravdu výborně). Z nějakého důvodu mi ta písnička připomíná Genesis cca v období And Then There Were Three. Úplně slyším Collinse, jak by to zazpíval. Je to možná nejsilnější Lakeova písnička tohoto období, i když taky nepřekypuje nějakými překvapivými momenty. Ale ta hlavní melodie mi připadá chytlavá. Pro mě druhá nejoblíbenější věc na desce.

Close But Not Touching je Palmerův mašírovací jazzrock. Zezačátku mě to moc nebaví, ale výborná je ta kytarovo-perkusivní pasáž od poloviny druhé minuty. To je hodně santanovské, a proto se mi to líbí. Celkově dobrá věc, ale zase si říkám, proč je to na albu ELP, když tam kromě Palmera nehrají.

Do třetice retro-Emerson s Honky Tonk Train Blues. Opět pěkné, opět pro desku ELP vata.

Show Me The Way To Go Home je pomalé blues (a později rhythm’n’blues) na závěr, abychom těch žánrů neměli málo. Cover nahraný alespoň celou kapelou. Název podle mě vystihuje to, co ELP potřebovali – ukázat cestu domů. Druhá polovina ujde, ale pachuť z celé desky přetrvává.

Works 1 mělo nějakou koncepci, která mi mohla připadat výstřední a nezvládnutá, ale dalo se s ní žít a opravdu hluchých míst tam nebylo zase tolik. V případě Works 2 kapela vzala všechny zbytky ve všech možných žánrech a sestavila z nich album, které vůbec nedrží pohromadě a působí dojmem sampleru. Emersonovy tři sólové věci jsou úplně mimo. I kdybych si oprostil od toho, že na desce ELP čekám art-rock, tak teda přelomové nahrávky v dějinách ragtimu, jazzu a blues to taky nejsou. Totéž platí o závěrečné předělávce. Palmer a Lake mají jednu slabou a jednu dobrou věc, společné songy jsou vesměs dobré, ale žádný opravdu strhující mezi nimi není. Samozřejmě uznávám, že i ty věci, co kritizuji, jsou kompetentně až výborně zahrané, ale o to tady nejde. Vyloženě otravného je tady poměrně asi tolik jako na Works 1 a totéž platí o vyloženě výborném.

3/5

Původně jsem nechtěl psát o ELP In Concert alias Works Live, stejně jako jsem nepsal o Welcome Back My Friends atd. Ale zaujal mě text v bookletu 2CD vydání Works 2 a Works Live, který Works 2 prezentuje jako geniální navázání na superúspěšné Works 1 v průběhu nejopulentnějšího turné v dějinách kapely. Je pravda, že ta alba pořád byla relativně úspěšná, ale nevím, jestli to nebylo spíš ze setrvačnosti. Samotné turné Works s orchestrem byl asi zajímavý zážitek. Musím uznat, že ty koncertní nahrávky mají atmosféru a spád (vynikající je třeba Abaddon’s Bolero), mix kapely a orchestru se povedl, i ty původně sólové věci v podání kapely vyznívají lépe, ale působí to na mě i tak trochu jako cirkusová estráda. Nicméně je zajímavé si uvědomit, že člověka, který tohle v jedné z hlavních rolí absolvoval, jsem potom viděl hrát ve Vagonu.

[ 64507 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt