Works, Volume 2Podobně jako první Works, ani druhý díl není klasické studiové album kapely, ale spíše dokumentární doplněk k diskografii, který bych uvítal jako bonusovou součást nějakého boxu nebo speciální edice, i když bych to moc neposlouchal. Samozřejmě jako fanoušek ELP to musím mít jako součást diskografie, ale že bych to někomu doporučoval, nebo i sám nad tím jásal, to rozhodně ne.
Tentokrát je to kolekce singlových B stran ELP, přebytků sólových věcí všech tří muzikantů, které se nedostaly na první díl, singly Lakea a Emersona a jedna společná skladba (cover) navrch.
Od ELP jako kapely tu jsou Tiger In A Spotlight, Brain Salad Surgery a When The Apple Blossoms Bloom…. Všechny tři pocházejí z doby nahrávání alba Brain Salad Surgery a jenom se nestačím divit, že tomu tak je. Jsem opravdu vděčný za to, že se nic z toho na album nedostalo. První dvě jsou zpívané, ale tím křiklavým stylem, který se mi u Lakea nelíbí a všechny tři se vyznačují otravným zvukem nějakého syntezátoru. Apple Blossoms mi zní jako jam session, Brain Salad Surgery (skladba) je vyloženě ptákovina a Tiger In The Spotlight je průměrná písnička, která se ale dostala do koncertních setlistů. Poslední ze společných je předělávka populární písničky z dvacátých let Show The Way To Go Home, také nic, co by fanoušek ELP potřeboval slyšet.
Docela zajímavé jsou Palmerovy sólovky Bullfrog a Close But Not Touching. V těch je alespoň nějaká energie, i když s ELP nemají nic polečného, tak alespoň zabaví.
Lakeova Balada Watching Over You je takový průměr, který spíš zklame, lepší už je skladba So Far To Fall, ale opět nic světoborného. Jednoznačně nejlepší je „vánoční“ singl I Believe In Father Christmas, ale bohužel to není jeho singlová verze, ale spíše nový mix než nový nahrávka, a to bez orchestru a sboru, které tu v mnohem skromnější formě nahradil Emersonův syntezátor.
Od Emersona jsou dvě coververze známých klavírních melodií Honky Tonk Train Blues a Mapple Leaf Rag, obě z dvacátých let a asi budou v nějaké verzi asi každému povědomé. Docela k nim stylově pasuje i jeho vlastní Barrelhouse Shakedown. Nejsou to věci, které bych si pouštěl, ale Emerson se v nich předvádí zase jako šikovný klavírista, bohužel tohle není to, co chci od desky ELP.
Není divu, že album bylo komerčním propadákem a další rána pro špatnou situaci ELP v té době. Jak jsem předeslal v úvodu, hodnotit CD jako studiovou desku nemůže dopadnout dobře. Vlastně od ELP je tu jenom odpad z vymetání šuplíků, lepší jsou ty sólové kousky a jenom pár je jich aspoň trochu zajímavých. Pokud chcete sbírku nevydaných věcí a zajímavostí, klidně si bodík přidejte, ale stále mějte na paměti, že tohle není poslechová záležitost k vychutnání.
2/5
|