Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Tolik rozruchu
jen v Lopuchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub GENESIS [ŽP: 8 týdnů] (kategorie Hudba) moderují Vaklaf, Bubla, PepaNovacek.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 64778 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
pepanovacek PepaNovacek 27.8.2024 18:53  84116
Honzo, nevynechal, jen jsem zapomněl něco naslintat. To je ta deska, kde mj. zpívá Stevena Tyler, že jo? Nějak mi ta deska nevadila, ale ani asi nenadchla. To samé platí o Corazón, hraje mi poslední věc. Mám asi přesantanováno, hehe.
bubla Bubla 27.8.2024 18:21  84115
Pepo, vynechal jsi All That I Am (2015), ale možná je to dobře, hehe.
bubla Bubla 27.8.2024 18:15  84114
Hot Space (1982)

Podobně jako v případě Jazz začíná deska překvapením, při kterém si určitě někteří fanoušci říkali „co to kurva je?“. Na rozdíl od Jazz se ale návrat klasického zvuku kapely tak úplně nekoná. Většina desky Hot Space je aranžovaná jako disco synth-pop. Což by ještě nemusel být problém, pokud by to bylo fakt dobré. V podání Queen ale nemám pocit, že by to nějak výrazně převyšovalo průměr tohoto žánru.

Staying Power mi zní jako Michael Jackson. Je to odvážné, jsou tam náznaky pěkné melodie („See what I got…“), ale jinak je to převážně halekání okolo beatu. Aranž je taková prázdná, jako by to už byl nějaký ohlodaný extended disco remix. Občas se zjevující dechy působí trochu chaoticky. Nevím.

Dancer je prakticky to samé, akorát s kytarou (dost pěknou) místo dechů. Syntetická funky basa má taky výrazný, ale celkem blábolivý part. Zpěv je opět jen titulní slogan a pak halekání a povídání. Neříkám, že je to blbé, ale není to skvělé a není to moje golfová jamka. Takže taky nevím.

Poté, co Mercury i May předvedli, že to s diskem myslí vážně, přichází mistr Deacon, aby jim předvedl, jak to má vypadat. Back Chat má mnohem lepší, chytlavější motiv, o který se může opřít vyprávěcí vokál. A smysluplnější basovou linku. Připomíná mi to trochu Talking Heads. Osmdesátkové žuchající breaky elektrických bicích jsou trochu hehe, ale rozměrů Dalibora Jandy to naštěstí nedosahuje. Nicméně ta klávesová mezihra a santanovské kytarové sólo jsou super. Nic převratného se pak už nestane, ale tohle se mi konečně hodně líbí.

Body Language je zase hodně divná. Začátek Mercury zpívá zhruba jako Jan Cézar, ale místo nabízení vizitky chce tělo. Je to erotické asi jako soulož dvou robotických vysavačů. Tak to mi ho teda vyndej.

Action This Day je zase trochu normální písnička, i když ten bum-čvacht rytmus je místy dost otravný. Ani Taylor se nepokusil album narušit nějakým hard-rockem a dokonce nechal Mercuryho zpívat. Náznak refrénu to trochu oživuje a dobrá je ta klávesová sci-fi vsuvka a nečekaný saxofon na konci. Bum-čvacht průměr.

Put Out The Fire sice není disko, ale je to ten typ jednoduchého stadionového pop-rocku, který mě nikdy neoslovoval, jestli mi teda jako rozumíš… rozumíš mi? Ale od Queen je to kompetentně podané, takže to beru. Začíná tady druhá strana, která je řekněme rockovější než ta první.

Life Is Real (Song For Lennon) je pěkná Mercuryho balada, ve které je slyšet, jak tu poctu produkčně krásně dotáhli – refrén je výrazem i zvukem a efektem skutečně lennonovský, včetně toho charakteristického dodechu s ozvěnou. Bridge je ale už zase nezaměnitelně queenovský a ten syntezátor mi připadá lehce orientální. No není to žádná bomba, ale je to milé a rozhodně jedna z lepších věcí na desce.

Calling All Girls je zajímavá řekl bych akusticky novovlnná věc od Taylora. Ta melodie mi něco hrozně připomíná, ale pokud to není On Broadway, tak nevím co. Jinak je to fakt pěkné, ty Taylorovy věci jsou často ve srovnání s Mayem a Mercurym atmosférou a náladou úplně jinde a dokážou desku pěkně okořenit. A to se povedlo i zde.

Las Palabras de Amor (The Words of Love) je hodně mayovská. Refrén je na mě zase příliš sladký (skoro jako Teo Torriate), kytary jsou pěkné. Líbí se mi ten decentní hluboký syntezátor, i když má takovou hodně studenou, umělou barvu. Je to zajímavý kontrast. Závěr je moc pěkný a hřejivý.

Cool Cat je soul-disko zpívané falzetem, ale díky Mercurymu a absenci kleštěnecko-mečivých sborů to nezní jako Bee Gees. Vlastně opět docela pěkné a příjemné. Ale je dobře, že Mercury nepostavil svou kariéru na tomhle výrazu.

Under Pressure mě dřív fascinovala tím, že jsem vůbec nechápal, proč to byl hit. Je to hrozně zvláštně aranžovaný song postavený jen na tom úvodním groovu (geniální nápad na vyzváněcí tón) a vokálních melodiích. Ale funguje to. Když jsem tuhle věc slyšel poprvé, tak jsem Bowieho znal jenom z filmu Labyrint, kde mě trochu děsil, hehe. Teprve později jsem poznal, že má často písně, které na první, možná i třetí a pátý poslech zní jako že v nich vlastně nic není, ale potom si uvědomím, že jsou opravdu výborné, tak jako nehmatatelně. Nevím, jak velký podíl má Bowie na téhle, ale je to spíš bowieovský než queenovský styl. Jeho zpěv (hlavně ta místa od 0:55 a 1:45 a ten konec „This is our last dance“) je nádherný, byl to taky úžasný zpěvák. Skvělá je druhá polovina skladby, která začíná jako zajímavý bridge, ale vlastně se k předchozí melodii zpěvu už nikdy nevrátí, s výjimkou krátkého opakování úvodního motivu. V celé písni jsou krásné tiché varhany, výborně dynamické bicí a líbí se mi, že i přes tu tanečnost to vůbec není syntetické. Spojení dvou hvězd mnohdy nevede k příliš hvězdnému výsledku, ale tady se to povedlo. Už jenom když se člověk zaměří na to, jak si rozdělili ty docela nepřehledné pěvecké party, aby si do toho navzájem nelezli, je dokladem jejich mistrovství. Klobouk dolů, tohle je opravdu skvělá písnička. Nevím, jestli to někdy zpívali naživo spolu, asi ne, našel jsem jenom verzi s Annie Lennox místo Mercuryho, která je ale taky silná.

Tak já myslim, že nevim, ale podle toho, jak to vypadalo, tak teda nevim. Pořád si myslím, že tohle album vnímám jako slabší kvůli materiálu, a ne kvůli tomu, že bych nesnesl ten žánr. Je tu pár pěkných věcí, hlavně Back Chat, Calling All Girls, Life Is Real. Ale je tu příliš mnoho nevýrazných míst, která mě neoslovila ani po mnoha posleších. Nebýt fantastické Under Pressure, hodnotil bych album níž.

3,5/5
pepanovacek PepaNovacek 27.8.2024 17:45  84113
Santana – Shape Shifter - 2012Docela velké zklamání, tahle deska se mi skoro vůbec nelíbila. Napoprvé, musím dodat.

5/10
pegas Pegas 27.8.2024 16:56  84112
Samozřejmě má každý svůj názor a nemám to nikomu za zlé. Jenom mě překvapuje to kladné přijímání zrovna u těchto queenovských diskohrátek.
pepanovacek PepaNovacek 27.8.2024 14:20  84111
Marku, máš pravdu. Ale zase na druhou stranu je pěkné, když se s někým sejdeš v názorech na nějakou desku, jako já teď s Petrem. A přitom nedávno psal, jak mu hlava nebere, že jsem nadšenej ze Sleeping On The Sidewalk a Sheer Heart Attack. Někdy prostě hlava nebere, a někdy zase jo, hehe. Jsem moc zvědavej na hodnocení The Works. Na Vaše, i na svoje, hehe.
keysersoze KeyserSoze - kronikář klubu Genesis 27.8.2024 12:05 - Oblíbené kluby (15:16) 84110
Hoši, kdybych si měl dělat hlavu s tím, že se někomu líbí něco, co mně samotnému ne, tak se z toho zblázním. Doufám, že pořád platí, že si svoje hodnocení obhajovat nemusíme.

A jinak tady jsem si vypěstoval pěkný zvyk před odesláním dlouhého příspěvku si ho vždycky zkopírovat do clipboardu pro případ, že mi díky odhlášení zmizí. Už jsem byl taky párkrát nasranej, hehe.
pepanovacek PepaNovacek 27.8.2024 07:20  84108
To odhlašování jsem párkrát zažil při psaní na mobilu, člověka to nasere, když napíše nějaký dlouhý příspěvek, hehe.

Jinak souhlasím a taky jsem to zmiňoval - neznám podrobnosti, které jsi teď částečně odhalil, ale působí to na mě nepřirozeně, nelidsky, strojově a neživě.
pegas Pegas 26.8.2024 20:59  84107
Tak jsem se rozepsal s delším příspěvkem k doplnění Hot Space a ještě k výběru Greatest Hits a ono se mi to mezitím odhlásilo a je fuč, znovu to smolit nebudu, tak jenom krátce.
Několikrát byla vyzdvihnutá basa v těch disko skladbách, přitom je to zřejmě vše programované nebo hrané na syntezátor, kromě Black Chat. Nevím, co na tom kdo slyší skvělého, kvůli tomu mi to zní také jako pracovní vezre s rytmikou jenom provizorní, kterou ale zapomněli nahradit živými nástroji. Nejsem úplně proti hudbě z osmdesátých let, programování, syntezátorům, popu, určité sterilitě, ale to z Hot Space je pro mě fakt bída a jenom kvůlu jménu Queen v tom nehodlám hledat něcok k jejich obhajobě. Uznávám, že prvníposlech byl větší šok, ale opakování to nikam moc víc nevytáhlo a tohle si neoblíbim.

Ke Greatest Hits jenom tolik, že to vyšlo ještě před Hot Space, je to napěchované těmi skladbami, které jsem vyzdvihoval (a nejen já) i v našich hodnoceních. Zajímavé je, že spolu parádně pasují dohromady, ten výběr je skvělý a dalo by se to označit za klasické Queen. Jenže ve skutečnosti to je docela zkreslený pohled na hudbu Queen a zdalka to nepokrývá tu jejich pestrost. Kdo se pak pustí po celých deskách může být překvapen, někdo příjemně, někdo nepříjemně. Ale největší rádna musela být pro ty, kdo se tímto výběrem ke Queen dostali v době vydání, zalíbilo se jim to a další rok vyšla jako novinka Hot Space, tak si ji šli koupit a pak slyšelo ten rozdíl. To musela být rána.
Jinak to považuji za opravdu parádní výběrovku a jak upřednostňuji celá alba, ta tohle si stejně jednou na CD také koupím. Ale s původním tracklistem, existuje několik verzí, které se v něčem liší a jsou to změny k horšímu. Záhadným způsobem se na jednu verzi dostala i srajda Body Language a sice povedený, ale nehodící se singl I Want To break Free. Jenže něco muselo pryč, a to něco je Flash a Bohemian Rhapsody, to je nepochopitelné. Zrovna tento tracklist má v popisu i eshop Musicrecords, ale doufám, že jde o chybu, protože reedice 2011 by měla odpovídat původní evropské verzi. Bordel v různých vydáních je i na Discogs, kde neodpovídají popisy s fotkami, tak pozor na to, kdybyste to někdo chtěl pořídit.
keysersoze KeyserSoze - kronikář klubu Genesis 26.8.2024 20:21 - Oblíbené kluby (15:16) 84106
PepaNa The Works se těším hlavně z toho důvodu, že je tam Radio Ga Ga, hehe.
bubla Bubla 26.8.2024 19:59  84104
Poslechl jsem si Andersona. Díky Miro za odkaz. Je to pěkná deska, která chce být Yes, ale tak moc, že tam není nic "nového". Jestli je lepší než všechny desky po Magnification, to zatím nevím. Připadá mi to vlastně dost podobně pojaté, akorát mnohem energičtěji zahrané a s nesrovnatelně charismatičtějším Andersonem samozřejmě.
pepanovacek PepaNovacek 26.8.2024 19:38  84103
No, nemám. Hehe. Jako Hot Space. Zato The Works jsem slyšel poprvé už na vojně v roce 1984, od té doby mnohokrát, naposledy teď - hraje mi Hammer To Fall. A kdybych znal jenom tyhle dvě desky, tak The Works dám plnou palbu. Proti Hot Space je to fakt bomba.
keysersoze KeyserSoze - kronikář klubu Genesis 26.8.2024 19:29 - Oblíbené kluby (15:16) 84102
Nemáš pravdu, Pepo. Evidentně to nemáš naposlouchané...
pepanovacek PepaNovacek 26.8.2024 19:19  84101
Ivane, i Tobě děkuju. Je zajímavé (pro mě), jak jsi vůči Hot Space silomrdný, a jak popisuješ skladby, které podle mě stojí za hovno, hehe. I vzhledem k dalším deskám (hned třeba k The Works) je prostě tohle album (bezpochyby, bezesporu a bez debat, hehe) zdaleka nejhorší, co kdy Queen udělali.
artfan Artfan 26.8.2024 19:04  84100
Queen - Hot Space (1982)

Queen po odbočce a zkušenosti s natočením hudby k filmu, opět hrábli do dosud neznámeho prostoru, a to to přímo do Horkého prostoru. A natočili desku s disko či taneční či funky muzikou. Pravda je, že skladby toho typu se na předchozích deskách tu a tam objevovaly.
Jestli si dobře vzpomínám, někdy v půlce osmdesátek šlo dokonce toto album koupit v Československu. To už jsme pár let měli Hot Space ocejchovaný jako průser a skupinu Queen jako definitivně dál nás nezajímající skupinu (ach to revoluční mládí). Elpíčko jsem si s úctou ke značce pořídil a poslouchal ho jen málo. Jediná věc, kterou jsem příjmal bylo Under Pressure. Od té doby, po všechny desítky let, jsem o hudbu z Hot Space moc nezavadil, a když tak jen velmi letmo.
Je to pár let zpět, co jsem si desku pořídil na CD. Když jsem si ji poprvé pustil celou, zastříhal jsem ušima. Ty brďo, co to je za muzika, to má sílu a není to jen "tupá taneční muzika". A ten zvuk, ten je přeci skvělý.

Ve Staying Power Queen to Queen hned od začátku do nás napálí silou rozjeté lokomotivy. A hned jsou tady kopce dechů a hory kláves. Jak skandální! Ale ta bručící černá basa tam dole pod tím vším, je neodolatelná a jednoduše skvělá. A Freddie zpívá jako ten nejčernější americký černoch, dechy piští. Rytmus je sice monotónní, ale neskutečná energie tryská na všechny strany. Velký nářez hned do úvodu.
Dancer - tady je (že to vůbec jde) spodek ještě víc zatěžkaný. Skladba v podobném stylu jako první, trochu pomalejší a dýchá z ní erotično, a nejen, když Freddie zvolá "hot space". Také dobrý kousek, co nenechá oddychu.
V Back Chat, k její škodě, zůstal navenek jen oholený strojový rytmus a tím skladba snadno sklouzla k tuctovosti. Spojení "běžného" stylu písní Queen s "hot space" nefunguje. Ale o vyložený průšvih se nejedná. Sólo na kytaru dostává skladbu jinam a dělá ji lepší.
V Body Language jsem zase v "hot space", basa duní, erotika kape z repráků. Freddie si skladbu napsal k obrazu svému a s chutí ji interpretuje. Zase šokuje basa, účinné stoptimy, úsporný a účelný synth. Píseň má spád a drive a i když se posluchač drží jen basové linky a jen v druhém plánu vnímá zpěv a ostatní, tak si to užívá a dostává chuť na skleničku něčeho ostřejšího.
Action This Day je zase mimo "hot Space" a zbylo jen bum čvacht rytmus, a i klávesy to sráží víc do šedi. Píseň sice napsal a zřejmě i s Freddiem zpívá Taylor, ale jedná se o slabší věc.
Put Out The Fire je Mayova rockárna, odlišná od ostatního na desce, ale standardně dost dobrá až výborná. Jsem ale na vážkách, zda-li skladbu považovat za vítané zpestření nebo nevhodné vybočení ze stylu.
Life Is Real - tragická událost s vraždou Johna Lennona je v době natáčení desky ještě čerstvá, napsali tedy a nahráli skladbu ve stylu tvorby Johna Lennona. Jedná se o jednoduchou a dobrou věc, ale tolik jinou než "hot space".
Calling All Girls je druhá Taylorova věc, ale ani tady si nejsem jistý, že je dobrá, spíš ne.
Las Palabras De Amor je druhá skladba Queen, kde po Teo Torriate použili jiný jazyk než angličtinu. Pěkná pomalá zamilovaná skladba, která by na albu Queen chyběla. Docela hezký je ten asi minutový závěr s klávesy.
Cool Cat společná Deaconova a Mercuryho věc, a máme tu reggae. Freddiem hodně dobře zpívaná, sama o sobě výborná věc.
Under Pressure - kdo by odolal spolupráci s takovou hvězdou, jako je David Bowie. Slavný duet hit se slavnou basovou linkou, moc dobrá skladba, ale tady na desce nejvíc "nepatřičná".

Deska Hot Space mi připadá stylově až moc roztříštěná. Tři echt "hot space" taneční skladby jsou výborné, zbytek je dost různorodá směs, byť v solidním standardu. Na mnoha místech elpí je radost poslouchat baskytaru.

Vyšlo mi to na solidní 3/5



[ 64778 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt