Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Nudou jsi opuch?
Navštiv Lopuch!

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub GENESIS [ŽP: 8 týdnů] (kategorie Hudba) moderují Vaklaf, Bubla, PepaNovacek.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 64774 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
artfan Artfan 2.9.2024 20:14  84172
Moje smůla je, že jsem osmdesátkové desky Queen hodil za hlavu a teď, když je poslouchám, neslýším tam to, o čem píšete. A třeba bych i chtěl. Poslouchám A Kind Of Magic a neměl bych být překvapený, že některé skladby slyším vůbec poprvé (třeba teď Pain Is So Close).
Pepo, řekl bych, že ten koncert Javorského bych si také užil. Mám rád takové "okrajovky", obzvláště když dotyčný umí...
keysersoze KeyserSoze - kronikář klubu Genesis 2.9.2024 20:00  84171
Nádhera.
bubla Bubla 2.9.2024 19:02  84170
The Works (1984)

Můj historický dojem z poslední části diskografie Queen, kterou tohle album otevírá, je, že to je taková horská dráha. Na každém albu pár skvělých songů a potom pár nezajímavých, průměrných. Tak schválně. Po Hot Space kapela zařadila zpátečku a nahrála vyváženější album, které je výrazněji rockové. A i když je návrat kterékoli kapely k jejímu „zlatému“ zvuku často příznakem tvůrčího vyčerpání, v případě Queen tomu tak není, protože měli silný materiál a prostě s ním udělali to, co jim šlo nejlépe. Navíc se rozhodně nedá říct, že by se odpojili od dobové populární hudby nebo rezignovali na elektroniku. Pracují s ní ale umírněně, smysluplněji, vyzráleji než na Hot Space.

Radio Ga Ga je výborná hitovka na úvod. Podle mě jim tenhle styl sedí mnohem víc než to, o co se pokoušeli na první straně Hot Space. Ufosekvencer, tklivá basa i nepřehnané, ale o to promakanější bicí… všechno působí rafinovaně, vypulírovaně až luxusně. V té elektronické aranži slyším původně klavírní baladu (to je ale jen moje představa, nezkoumal jsem, jestli to tak bylo). A nějakým způsobem to pořád má tu queenovskou majestátnost. Brianova decentní, smutná kytara tam taky sedne. I při téměř šestiminutové délce mě tahle písnička nenudí. Jedna z mých hodně oblíbených od Queen. Roger Taylor skóruje.

Rocková Tear It Up působí trochu jako snaha udělat druhé We Will Rock You, ale ačkoli to není tak skvělé, je to pořád velmi dobré. Je to zase ten typ hard-rocku, který můžu. Díky produkci a všestrannému mistrovství kapely je to velmi energické. Moc fajn. I zde jsou poměrně „bumčvachtové“ bicí, ale zvukově (silomrdnost v refrénu) i různými chytrými detaily (tamburína) je to úplně jinde než taková Action This Day. Brian May taky skvělý.

It‘s A Hard Life je Mercuryho nádherná osudová balada. Úžasně zazpívané („...it can happen to anyone“), výborná dynamická produkce v podstatě jen se základními nástroji. Moc se mi líbí ty občasné éterické kytarové akordy, refrén, který není odrhovačkový, a klasicky queenovská instrumentální pasáž. Je spousta rockových balad, které se mnou nedělají vůbec nic, ale tahle je opravdu mimořádně povedená. Oproti mnohým Mercuryho věcem ze 70. let to nemá takové to laciné muzikálové pozlátko, pokud jde o melodii i aranž, která zde není přeplácaná.

Man On A Prowl je po Crazy Little Thing Called Love další výborná elvisovka. Pro mě další skvělý song. Možná mohli Queen udělat celé falešné album Elvise Presleyho, to by jim šlo. Závěrečný klavír Freddieho Mandela (mj. varhany v In The Flesh na The Wall) je super.

Machines (Back To Humans) je trochu divočejší a extrémnější pokus o fúzi rocku a synth-popu. Opět v tom má prsty Taylor, kterého podezírám, že tenhle styl v kapele nejvíc prosazoval (a v případě Radio Ga Ga měl pravdu). Kytary se pohybují mezi U2ovskými a tvrdšími riffy, což je zajímavé. Melodie sloky je přerývaná, je to takové hard-rock-disko. Moc se mi ale líbí ty nástupy refrénů (1:25, 2:37) s postupně stále výraznější basou. Nechci to úplně srovnávat, ale skladba má podobně vyprahlou atmosféru jako Eminence Front. Původně jsem si myslel, že je to jediná výrazně slabší věc na desce, ale teď už si to nemyslím. Je to zajímavý experiment.

No a je tu opět mistr John Deacon s další ze svých fantastických hitovek. I Want To Break Free je podle mě geniální song. Vzpomínám si, jak v 90. letech často běžel v televizi ten boží videoklip s Freddiem převlečným za uklízečku a zbytkem kapely za nějaké staré báby. Ale i bez něj je to bomba. Všechno je tu vynikající, počínaje chytlavým rytmem. Neuvědomil jsem si, že ve studiové verzi vlastně není kytarové, nýbrž syntezátorové sólo. Asi se mi zase zaryly do paměti koncertní verze.

Keep Passing The Open Windows je zajímavý song přecházející mezi smutkem a veselím. Určitou nevyhraněností mi připomíná raná alba Queen. Aranž s klavírem je pěkná, melodie zpěvu taky, k tomu lehce synthpopové prvky v čele s typicky deaconovskou basovou linkou (ne že by tenhle styl vymyslel, ale dost často ho používal). Akorát je to zbytečně natažené. Stačilo by to tak o dvě minuty kratší. Možná, že je to kvůli textu, který jsem nestudoval, ale v tom případě tam měli dát ještě nějakou změnu. Tohle pro mě byl druhý kandidát na slabší skladbu a asi to tak je, ale pořád je to na hodně vysoké úrovni a v kontextu alba se mi líbí.

Hammer To Fall je už čtvrtá totální bomba na desce. Skvělý riff, skvělá melodie, skvělý refrén, skvělý zpěv i sbory. Co k tomu napsat? Jo, ještě taky skvělý bridge. A k roku vydání alba přiléhavý depresivní text o studené válce. Nikdy jsme s kapelou nehráli nic od Queen, přestože něco z toho by holky určitě daly. Třeba tohle by byla vyloženě lahůdka si zahrát. Jo a taky by mě asi bavila cover verze od The Who, kdyby existovala, hehe. Třeba ji někdo jednou s umělou inteligencí vyrobí.

Závěrečná něžná balada Is This The World We Created je pátá bomba. Moc se mi líbí ta akustika jako z koncertní haly, úžasný zpěv, až genesisovská dynamika kytary. Dotek mistrovství je i v tom, že tady není nic navíc.

Na album se nedostala písnička I Go Crazy, která je z hlediska kytar taky celkem U2ovská, rock’n’rollová, není špatná, ale myslím, že b-strana singlu je pro ni ideální umístění.

The Works je vynikající deska, momentálně bych řekl, že vůbec nejlepší od Queen. Silná, pestrá, vyrovnaná, není tu nic z toho, co mě občas rušilo na albech před Hot Space. Není co řešit.

5/5
artfan Artfan 2.9.2024 18:45  84169
The Works 1984

The Works je první ze tří desek Queen, které dosud znám hodně málo, vyjma profláknutých komerčních hitů.

Rado Ga Ga - Syntezator a strojové tempo odlištěných bicích otvírá desku Queen. A to je přesně to, co bylo a je pro mě špatně. Následuje bolestně, rozhlasově a komerčně profláknutý hit, který si přisvojili úplně jiní posluchači než fanoušci Queen, kteří šli se skupinou od jejich první desky, sledovali je a radovali se z jejich zlepšování a úspěchů.
Tear It Up - Ve druhé skladbě se jako mávnutím proutku ocitáme léta zpět na pevné půdě. Tvrdé kytarové riffy, Freddie tlačí na pilu. A pak že to nejde. Ale abychom si zase tolik nechrochtali, Taylor jakoby už zapomněl bubnovat a řeže do toho na každou druhou, a po mně potopa. A já volám fůůůj, vzdychám a je mi to houby platné. Ale zaplať panmbú za to, že skladba na desce je.
It´s A Hard Life - A také ty balady jim zůstaly a klavír a procítěně emociálně zpívající Freddie. Tady jsou dvě a patří k tomu lepšímu, co je na kraťoučkém elpí ke slyšení.
Man On The Prowl je tedy docela lahůdka, Freddie ve zpěvu i za klavírem podává skvělý výkon a kdo chce, slyší živého Elvise. Dobrá skladba.
Machines (or Back To Humans) - stroje, roboti, random accses memory (RAM), hardware, software (docela mě ty IT výrazy na desce z roku 1984 překvapily, tedy dnes mě překvapily, že tehdy byly zmiňované), a do toho všeho hrátky s vocoderem, až jde z toho hlava kolem a Taylor bouchá to jeho současné, jakoby nic jiného neuměl. Člověku to může připomenout s jakým nadhledem a humorem vykreslil Frank Zappa na Pepíkově garáži zamilovaného robota, ale od Queen tady je to slabota, nebaví.
I Want To Break Free a druhý megahit, druhé disko do tančíren, rotovaný kousek do rádií, ach jo a Taylor jede podle jedné šablony. Zaujme možna kytarové solo svým zvláštním zvukem nebo to jsou klávesy? Opět spolu s Frankem Zappou volám:"Torture never stops".
Keep Passing The Open Windows - v úvodu a první sloce se zdá, že Queen pochopili, že takhle ne. Ale chyba lávky. Znovu rozjíždějí nevýrazný a nudný kvapík. Plus body mohou přinášet tu a tam se objevující kytarové rify a vyhrávky, i ty klavírní - ten dělá skladbě největší službu a vespod se dá slyšet dobrá basa. Ale jako celek nemastné neslané, průměrné.
Hammer To Fall přináší ještě jeden nářez ke konci desky. May si napsal solidní hardrockovou skladbu s rifem, za který by se nemuseli stydět ani Led Zeppelin. Jako pozoruhodné se mi jeví i sólo na kytaru uprostřed. Není to úplně senzace, ale ve společností ostatních kousků ční hodně vysoko.
Is This The World We Created...? - standardně krásná balada na závěr. Akustická kytara jako hlavní nástroj nebývá často u Queen slyšena, a s ní spolehlivý Freddieho pěvecký projev, skoro pecka na závěr.

Polovina skladeb mě štvala a nebavila, s polovinou jsem byl souzněn nebo se smířil.

3/5


keysersoze KeyserSoze - kronikář klubu Genesis 2.9.2024 08:35  84168
Queen - The WorksPo tom, co jsem viděl tracklist, jsem byl na The Works fakt hodně zvědav. A musím říct, že jsem byl nadšen už při prvním poslechu a měl o hodnocení v podstatě jasno. A další tři poslechy mi to jenom potvrdily. Ale nebudu předbíhat © Pepa. Strukturálně a trochu i stylově je to návrat k The Game, což bylo po předchozím ne zrovna dobře přijatém experimentu tak trochu očekávané.

Radio Ga Ga je megabomba a nikdy jsem se netajil tím, že je mým nejoblíbenějším songem od Queen. Proč? Také jsem se nad tím při tomto poslechovém kolečku zamýšlel a přišel jsem na to, že je to zřejmě kvůli krásně rozmáchlým melodiím, FENOMENÁLNÍ baskytaře, dokonalému zpěvu Mercuryho, nápaditému aranžmá (plus ta různá cinkrlátka a vychytávky na vocoder), melancholické atmosféře a geniální stavbě. A ani mi nevadí, že tu je hodně slyšet b(l)icí automat. Že zrovna Taylor, který pro Queen vždycky tvořil tak trochu "divné" skladby, stojí za vznikem jednoho z jejich klíčových songů, je poněkud hehe. Rozborem této skladby bych klidně zaplácal několik dalších odstavců, takže pojďme raději dál. Tear It Up je skvělá rocková úderka z pera Briana Maye, která mi hodně připomíná hutnou Dragon Attack z The Game. Prostě taková hard-rocková vypalovačka starého střihu s dominantní kytarou. Opět výborné vokály (krásné multivrstvy) a parádní kytarové sólo v závěru. It's A Hard Life je známá skladba a je to moc pěkná, taková klasická piánková balada od Mercuryho. Harmonicky skvěle vystavěné sloky, zapamatovatelný refrén a překrásné dojezdy. Freddie tohle prostě uměl. Man On The Prowl je další elvisovská rokenrolová věc od Mercuryho. Je dobrá, i když nemá takový říz (a je trochu rockovější) jako Crazy Little Thing Called Love z The Game, která se mi určitě líbí víc.

Machines (Back To Humans) otevírá druhou polovinu desky a tohle určitě bude poněkud kontroverzním kouskem. Určitě je to nejdivnější věc na albu - tak trochu experimentální se spoustou elektroniky, kterou stopro "dodal" Taylor. Mně se tahle skladba ovšem líbí moc, obzvláště rozjezd ve druhé polovině, to je famózní. A opět výborná basa, kytara a prostě všechno. John Deacon uměl psát v podstatě jednoduché, ovšem velmi výrazné skladby a hitovky - a I Want To Break Free je zrovna taková. Tahle píseň s až synth-popovým nádechem má moc pěkné sloky, nádherně rozmáchnutý bridge a po něm na Queen nezvyklé, ale skvělé sólo na syntezátor. Vynikající song. Keep Passing The Open Windows je další pecka a takový trochu nenápadný klenot. Moc se mi líbí intro, po němž se to rozjede do svižného tempa s valivou basou. Mercury tady jako vždy skvělý a dynamika celé skladby je příkladná - krásný je například přechod do poslední utlumené pasáže. To je fakt lahůdka. Hammer To Fall je hard-rocková hitovka, kterou jsem předtím také znal. A je skvělá, nutno říci. Taková typická arénovka a předpokládám oblíbený kousek na koncerty. Výborný je také houkací bridge a následné divočácké kytarové sólo. Osekání opakované sloky a rozkvět do refrénu je velmi efektní, stejně jako řízné riffování v závěru. Is This The World We Created? je krátká balada s pidlikáním © Pepa (asi vůbec první pidlikání, co od nich slyším) a moc pěkně zakončuje toto skvělé album v poklidném tónu.

No, nebudu to nějak moc rozvádět - The Works se zařadilo po bok News Of The World mezi moje nejoblíbenější alba od Queen. Tak uvidíme, co přijde dál, jsem opravdu zvědav. Kvínovské osmdesátky se mi zatím hodně zamlouvají.

5/5
pepanovacek PepaNovacek 2.9.2024 01:38  84167
Queen - The Works – 1984
Yes – 90125, Robert Plant - The Principle Of Moments a Queen - The Works, to jsou tři alba, která jsem poznal na vojně díky četaři absolventovi Pavlu Beranovi, s nímž jsme se velice kamarádili a kterého se mi bohužel potom nepodařilo vypátrat. Poslouchal jsem je na jeho walkmanu, což v té době byla naprostá bomba, a ta kvalita, co se řinula z těch srandovních, titěrných sluchátek, mě tenkrát opravdu úplně ohromila. Všechny ty tři desky jsem si okamžitě zamiloval, Hot Space jsem určitě neznal, a zcela jistě jsem vůbec neřešil, jestli to je disko nebo komerce nebo popík, ani u Yes ani u Queen. Už při „zkušebních“ posleších v rámci našeho hodnocení jsem cosi zavětřil, ale nebudu předbíhat hned v prvním odstavci, a vezmu to pěkně skladbu po skladbě, a jako vždy, na sluchátka. A hodně nahlas.



Radio Ga Ga
I když je to v podstatě až primitivní duc – duc – disco, tak oproti ohavným věcem z Hot Space bych tomu klidně dal status bomby – tahle písnička (skutečně velice, velice profláknutá) se mi prostě hodně líbí, a znovu přemýšlím, jak velkou roli hraje zmiňovaný fakt, že mám s albem spojené vzpomínky, zmiňované v úvodním odstavci. Slyším a cítím tady zase toho kapelního ducha, radost, energii, tedy věci, které mi na předchozí desce chyběly. Ano, kapela je stále v těch „disco vodách“, snaží se jít s dobou a znít moderně, i zde jsou použity různé samplery a automaty, ale pro (moje) ucho zní všechno velmi příjemně a krásně. Opravdu nevím a nepoznám, co tady hrají muzikanti a co je nasamplované, ale vůbec mi to nevadí, protože všechno působí naprosto přirozeně a krásně, a je to pro mě od začátku skutečně lahůdka – jak zvukově (třeba ta hi – hat, která od začátku doslova tepe v šestnáctinách) nebo nádherně brumlající basa, tak hudebně. A aranžérsky je to vymazlené v podstatě k dokonalosti.

Tear It Up
Nádhera a radost veliká!!! Hudebně staří dobří Queen, jako před deseti lety, zvukově to zní parádně a současně. Tvrdá, krásná písnička Briana, a i když možná někoho překvapím (vážně se moc těším, co se od ostatních dočtu), tak za mě jsou první dvě skladby bomby, a rozdíl proti Hot Space je opravdu propastný. Super jsou ty tvrdé a drsné rány na každou první dobu – šlapák s vynikajícím, mlaskavým zvukem a činel.

It's A Hard Life
Vážení přátelé, ano – bomba číslo tři. Nádherná Mercuryho silomrdná písnička, která by klidně mohla být na A Night At The Opera, jak zní podobně. Krásné vokály, krásný klavír, krásná mezihra s kytarovým sólem, krásné všechno, prostě úžasná skladba.

Man On The Prowl
První nebomba. Pocta Elvisovi tady už jednou byla, v Crazy Little Thing Called Love, což je fantastická písnička. Tahle se tedy zdaleka tak nepovedla. Není to žádný propadák, ale taky nic, nad čím bych jásal. Ale je tady moc pěkné piano.

Machines (Back To Humans)
Při téhle skladbě jsem si říkal, že jak jsem u minulého alba nechápal, že kapela mohla klesnout až tak nízko, tady naopak musím vyzdvihnout (a zopakovat), jak moderně zní. Ono to jde, i se samply a automaty, na tomhle albu Queen ukázali, že umí držet krok s dobou a přitom neztratit svou tvář.

I Want To Break Free
Tahle skladba se mi vždycky líbila, fakt je, že mě bavil ten videoklip. Není to žádná bomba, ale poslouchá se to pěkně, a zajímavé je sólo na syntezátor. A po závěrečném poslechu (nedalo mi to, a album jsem si ještě jednou poslechl na sluchátka) opravuji – je to bomba!!! John Deacon se z nenápadného a trochu zastrčeného člena kapely stal doslova hitmakerem, to sólo je fakt super, jak končí tím hlubokým tónem a i klávesové plochy jsou nádherné. A zajímavé je, že ta písnička vlastně nemá refrén – jestli teda nejsem úplně blbej a hluchej, hehe.

Keep Passing The Open Windows
Pravda je, že po prvních třech bombách šla úroveň (dle mých uší) lehce dolů, není to žádná tragédie, i tahle písnička je pěkná, ale na větvi, chlapci, na větvi z ní nejsem. Tak i zde se musím poopravit – je to bomba. Hehe. Výborná basa, která skladbu žene celou dobu kupředu – rytmus a tempo téhle téhle písničky mi, nevím proč, připomíná vlak. Nejspíš protoč. Krásné jsou ty klavírní mezihry.

Hammer To Fall
No, a tohle je asi nejtvrdší, a zároveň možná i nejlepší skladba na albu, složil jí Brian, a je veliká radost slyšet hrát Queen tu jejich typickou muziku – zní to vážně skvěle, jako z jejich začátků. Freddie zpívá fantasticky, s obrovskou energií, vokály jsou nádherné, jo, jo, to je skutečně radost poslouchat.

Is This The World We Created …?
Pěkné, trochu nostalgické – a akustické – rozloučení se skvělým albem.

Když jsem psal, že Jazz bude poslední album, kterému dám plnou palbu, tak jsem tomu opravdu věřil. Jestliže z toho někdo z Vás snad usuzuje, že jsem se zmýlil, a že mě The Works velice mile překvapilo, tak usuzuje správně. I ta jediná slabší věc, Man On The Prowl, je stejně nadprůměrná. Celkově je deska nesmírně vyrovnaná, strašně moc se mi líbí ta „kombinace“ nového, moderního, tanečního a disko stylu a zvuku s jakýmsi návratem k hudebním začátkům kapely, tedy rockové, tvrdé, kytarové muziky. Po předchozí nevydařené, a zdaleka nejslabší nahrávce, Hot Space, kde kapela opravdu šlápla vedle, je pro mě The Works velkolepým návratem na vrchol, a Queen tak vydali album, které je srovnatelné s jejich nejlepšími díly.

10/10

pepanovacek PepaNovacek 1.9.2024 19:35  84166
Jo, Honzo, dočetl jsem dneska tu knížku od Zdeny Adamové, a rád Ti jí půjčím, jestli chceš.
pepanovacek PepaNovacek 1.9.2024 19:23  84165
Sólovou tvorbu Rikarda Sjöbloma vůbec neznám, tak jsem si poslechl album Friendship z roku 2018. Líbilo se mi to, ale řekl bych, že kvalit Beardfish nedosahuje. Myslím, že s novým albem opravdu bude čas si tuhle kapelu po letech opět připomenout.
pepanovacek PepaNovacek 1.9.2024 19:19  84164
Já bych šel s Tebou, hehe.
bubla Bubla 1.9.2024 19:10  84163
Hmm, na to bych šel.
pepanovacek PepaNovacek 1.9.2024 18:32  84162
Včera v Teplicích koncert Vladimíra Javorského. Věděl jsem, že má kapelu, slyšel jeho desku a moc se mi ta muzika líbila, ale naživo to byl mnohem větší zážitek, než jaký jsem očekával. Většina písniček hodně do jazzu, v mnoha moje oblíbené liché rytmy, některé mi připomínaly bratry Ebeny, celkově poměrně složitá a fakt sofistikovaná hudba. Vladimír fantasticky zpívá, no a má opravdu úžasnou kapelu v čele s Marianem Friedlem - s nimi jsem si po koncertě pěkně popovídal. Mimo jiné mé zajímalo, jestli Vláďa už tak složitě skládá a Marian mi řekl, že když tam cítí potenciál, tak to “složitě” zaranžuje. Byl to krásný koncert a skutečně veliká radost vidět ty skvělé a skromné muzikanty.

20240831-172617
keysersoze KeyserSoze - kronikář klubu Genesis 31.8.2024 22:04  84161
PegasZatím jsem zvládnul Ghost Of Vanity a to se mi líbilo hodně. Vynikající basa a tak celkově instrumentálně skvělé. Sice chytlavé, ale zároveň i hodně komplexní. Zítra zkusím další, díky.
pegas Pegas 31.8.2024 21:46  84160
a je to samozřejmě Gungfly, ne Gunglfy
Vyzkoušej, je to takové melodičtější, chytlavé, líbí se mi i trochu retro zvuk.
https://www.youtube.com/watch?v=F3dmQqBArO0
https://www.youtube.com/watch?v=_kLdtpp04fI
https://www.youtube.com/watch?v=AXIL75HtKbQ
https://www.youtube.com/watch?v=fmfnINxMKss
keysersoze KeyserSoze - kronikář klubu Genesis 31.8.2024 21:36  84159
PegasTak toho neznám vůbec, hehe.
pegas Pegas 31.8.2024 21:30  84158
KeyserSoze: Já nejprve také ne a vůbec je nemám naposlouchané, ale líbí se mi sólovky Rikarda Sjobloma (ať už pod jeho jménem nebo Gunglfy), přes které jsem se k tomu dostal.

[ 64774 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt