Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Když diskuse,
tak s Lopuchem

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Hudební klub [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hudba) moderují postKF, Antony.
Archiv

V tomhle klubu si budeme povídat o hudbě a různých příbuzných tématech. Třeba o zvuku, který její poslech značně ovlivňuje.
Motto:
"ten vesmír hudby, to je tak neuvěřitelná nádhera.... a pro jednu duši je tento prostor naprosto nekonečný a nevyčerpatelný ... člověk pochytí za život jen mizivé procento (ani ne) té nádhery. A zaplaťpánbů alespoň za to." (puschpull)
Dlouhodobé téma :
Nahrávky, které mne zaujaly, a proč
Další téma se bude točit kolem aktuálního vydavatelského dění :
TIPY na TOP alba 2022
Antony:
FOR ABSENT FRIENDS - Disappear (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
REALE ACCADEMIA DI MUSICA - Lame di Luce (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)

puschpull:
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
SIGH - Shiki (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GALAHAD - The Last Great Adventurer (2022)
suchos:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
MISCRANCE - Convergence (2022)
SIGH - Shiki (2022)
SEAX - Speed Inferno (2022)
AUTOENESIS - Moon of Foul Magics (2022)
OUT OF THE BEARDSPACE - Like Moths To A Flame (2022)
CB3 - Exploration (2022)
MAJOR PARKINSON - A Night At The Library (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
PHANTOM SPELL - Immortal's Requiem (2022)
NEGATIVE PLANE - The Pact... (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)
MISANTHROPE - Les déclinistes (2022)

Dutch:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
slava:
Jeff Michaels - Space Debris (2022)
LONG DISTANCE CALLING - Eraser (2022)
Brian Eno - FOREVERANDEVERNOMORE (2022)
Camo & Krooked & Mefjus – Overture single (2022)
The SMILE - A Light For Attracting Attention (2022)
Frank Zappa - ZAPPA ’75: Zagreb/Ljubljana (2022)
Richard Müller - Čierna labuť biela vrana (2022)
DUNAJ – Za vodou (2022)
Cécile McLorin Salvant – Ghost Song (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
Van Morrison - What’s It Gonna Take? (2022)
Vangelis – Juno to Jupiter (2022)
Jean Michel Jarre – Oxymore (2022)
Jan Hammer – Seasons pt.2 (2022)
JETHRO TULL – The Zealot Gene (2022)
Mata Atlântica & Markus Reuter - Retiro e Ritmo (2022)
Markus Reuter, Fabio Trentini & Asaf Sirkis – Truce 2 (2022)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 17997 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
bubla Bubla 18.4.2017 09:53  16836
Ano, to je ten blabol. Navic jeste prekrucujes, co jsem napsal.
suchos suchos Technical Thrash Metal is king 18.4.2017 09:36  16835
Pokud je ti jedno jak kvalitne reprodukujes hudbu co mas udajne tak rad, tak nejsi fanousek, ale clen stada, ovce.
Zadne radoby chytre metafory a ALE na tom nic nezmeni.
Trapne je, ze to nedokazes uznat. Nevim cim to je, asi degenerace kavarnou.
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 18.4.2017 09:25  16834
Bob Dylan trochu (dost) jinýPo delší době - tip na krásný hudební zážitek:
Bob Dylan - Triplicate (2017) 3CD
vyšlo posledního března
bubla Bubla 18.4.2017 09:17  16833
Rozhodovat o tom, kdo je a kdo není hudební fanoušek, jste začali vy dva. :-)
suchos suchos Technical Thrash Metal is king 18.4.2017 09:17  16832
jedini kdo tady blaboli jsi Ty a Antony ;-)
bubla Bubla 18.4.2017 09:03  16828
suchosBeru to jako ze sis uvedomil, zes ve svem spravedlivem rozhorceni napsal neudrzitelny blabol, coz podtrhl Antony, ktery se v nem zacal jeste nimrat.
bubla Bubla 18.4.2017 08:59  16827
Pro jistotu: ze lepe znejici hudba umoznuje lepsi zazitek z hudby, jsem taky nikde nepopiral.
suchos suchos Technical Thrash Metal is king 18.4.2017 08:58  16826
jasne, zij si svou realitu.
bubla Bubla 18.4.2017 08:41  16825
Zbytek tveho prispevku je taky zcela mimo to, co pisu ja, nebo Antony.
bubla Bubla 18.4.2017 08:38  16824
Ze dobre nahrana hudba na lepsim aparatu zni lip, jsem nikdy nepopiral. Nauc se cist.
suchos suchos Technical Thrash Metal is king 18.4.2017 08:32  16823
To je fakt smesny jak vetsina lidi neni schopna uznat jednoduchou objektivni pravdu. Bez nejakych trapnych ALE.
Radeji se bude argumentovat metaforou s bazenem, ukajet se pocitem, ze v 60-tych letech lidi poslouchali taky na shitech.
Co bude dalsi? Zacneme rikat "v 19-tym stoleti lidi vyhazovali hovna na ulici, tak proc bychom to nezacali delat taky".
Fakt smutny, byt svedkem upadku zapadni civilizace.

Dobre nahrana hudba na lepsim aparatu proste zni lip. A lepe znejici hudba umoznuje lepsi zazitek z hudby.
Tohle je proste objektivni pravda, a zadne trapne bazenove metafory na tom nic nezmeni.
bubla Bubla 18.4.2017 00:22  16821
Celá tvoje snaha o definici hudebního fanouškovství (a navazující kádrování) je směšná. Pokud chceš určovat (jak činíš o pár příspěvku dříve), jak moc má hudebnímu fanouškovi subjektivně vadit nedokolaný zvuk, aby se vešel do tvé definice, jistě budeš schopen i stanovit, co je to kvalitní hudba (by se mělo jednat o nároky na kvalitu hudby a její reprodukce).

Tvůj příměr s bazénem má jeden maličký problém, a sice že na tom, že ve dvouapůlmetrovém bazénu si dospělý člověk nezaplave, se shodne 99,9 % lidí, zatímco to, že z běžných přístrojů nelze "poslouchat hudbu", si myslíš jen ty a pár dalších podobně postižených. Stejně jako jenom hrstka lidí by "ze zkušenosti" tvrdila, že plavat se dá jen v moři.

Můj argument se 60. lety je naopak velice relevantní, protože zpochybňuje tvrzení, že "kvalitativní nihilismus" posluchačů umožňuje produkovat zvukově zmršené nahrávky. Příčinou současného stavu jsou podle mě téměř výlučně technické možnosti (pokud jde o kurvení zvuku i o výrobu audiotechniky za co nejnižší ceny) a obchodní modely výrobců, které ale nejsou ani zapříčiněny, ani ve srovnání s minulostí nově umožněny chováním masy posluchačů, protože tato masa nikdy v minulosti neposlouchala na top kvalitních přístrojích, nýbrž vždy na tom, co bylo cenově dostupné. K žádné masové vzpouře posluchačů proti nekvalitnímu zvuku proto podle mě nemůže a nikdy nemohlo dojít. Hrozí jedině stávka hifistů.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 17.4.2017 22:38 - Klub Hudební klub (14:33) 16820
Celá debata se točí kolem tématu kdo fanoušek je, kdo není. Samotná definice fanouškovství se může člověk od člověka odlišovat, ale těžko lze popřít, že by se mělo projevovat mimo jiné v přístupu k hodnotám dané záliby, v našem případě reprodukované hudby. Už ze slovního spojení "reprodukovaná hudba" logicky vyplývá, že by se mělo jednat o nároky na kvalitu hudby a její reprodukce. Pro odlišení od běžného konzumenta očekávám, že fanoušek bude mít tyto nároky vyšší. Pokud tyto nároky relativizuje, byť vlastním subjektivním vnímáním, na nulovou úroveň běžného konzumenta (výrok "je úplně jedno, jak kvalitní aparaturu při tom používám."), tímto konzumentem se stává, a z jeho přístupu se základní znak fanouškovství zcela vytrácí.
Tvůj příměr s bazény bych modifikoval takto: Jsem fanoušek plavání, miluju kvalitní plavání, plavu rád a hodně. Mám doma zahradní nafukovací bazén o průměru dva a hloubce půl metru a nic většího nepotřebuju. Vím, že existují větší bazény, můžu si jít zaplavat do padesátimetrového, nebo zajet k moři, ale proč bych to dělal, je mi to jedno, mně úplně stačí to, co mám na zahradě. Takový člověk na základě svého subjektivního vnímání se považuje za fanouška plavání, ale v očích těch, co tráví hodiny ve velkých bazénech je divný, protože ze zkušenosti dobře vědí, že si v prťavém bazénu prostě nezaplave, ať si co chce říká.

Napsal jsem ti přesně, v čem jsi mě dezinterpetoval. Můžu to jedině zopakovat, nebo apelovat na tvoji snahu o porozumění psanému textu.

Ptal jsi se na nejmasovější způsob poslechu, odpověděl jsem mono. Jasně, že šlo odpovědět i jinak, to ale nepovažuji za podstatné. Tak jako tak to s naším problémem nesouvisí, fenomén dynamické komprese a dalších prasečin se začal projevovat po polovině 90. let a masivně nastoupil po roce 2000. Rozhodující jsou vždy návyky a nároky posluchačů a také to, co jsou schopni absorbovat, a to co technika dovolí. Možnosti v 60. letech a nyní jsou naprosto rozdílné, přístup k muzice úplně jiný, jiná je dostupnost médií, mobilita přehrávacích zařízení, liší se poměr i volnočasových aktivit, atd. To je spíš psychologie a sociologie, než muzika. Ale argumentace 60. léty je tak s problematikou nesouvisející, že se jí více zabývat nehodlám, argumentační hodnotu nemá žádnou.
bubla Bubla 17.4.2017 21:28  16819
Co koho zvukově ruší, je s dovolením subjektivní vnímání, které se osobu od osoby liší, ne tebou definovaná objektivní kategorie, podle které se dá určit, kdo je hudební fanoušek, resp. duševně normální člověk. Tvoje úvaha má asi stejnou logiku, jako kdybys napsal, že každý, komu stačí na plavání bazén místo moře, je psychicky narušený.

Pokud jde o tvoji tezi: Kdyby nebyla masa konzumentů, težko by tyto své nevábné produkty mohli cpát do lidí. Ale právě ten váš kvalitativní nihilizmus, ta relativizace hodnot, jim to umožňují. Děcka s mobily a "hudební fanoušci", kterým je to úplně jedno. Ti zničili hudbu a vytvořili živnou půdu pro zvukový sajrajt. To je v mých očích nejlubší dno, kam se může dostat ten, co má něco společného s hudbou, kterou jsem pochopil přesně takto: destrukce zvuku je kvůli lidem, co neposlouchají na přístrojích ve statisícových cenách, tak si rád přečtu, v čem přesně jsem tě dezinterpretoval.

Proč do toho taháš mono, to jsem nepochopil. Můj point byl, že v 60. letech se většinou hudba poslouchala na rádiích, tedy s nepříliš kvalitním zvukem. Nahrávky se nepochybně dělaly tak, aby zněly dobře (obstojně) i z toho rádia. Přesto z nějakého důvodu nebyly tak zvukově doprasené jako dnes. Z toho bych dovozoval, že návyky poslouchačů nejsou pravým důvodem současného problému. Pak ovšem nelze obviňovat ty, kterým nevadí poslouchat v autobuse hudbu z mobilu, ze zničení hudby.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 17.4.2017 20:28 - Klub Hudební klub (14:33) 16818
Správně. Takže pokud jsi někdy slyšel hudbu naživo, pak při srovnání musíš slyšet ten gigantický rozdíl proti levné reprodukci. Neruší-li tě ten rozdíl, jsi v roli majitele ČBTV, kterého to taky neruší proti realitě, i když je to úplně jinde. Skutečného fanouška hudby by to rušit mělo. Konzumenta ne. To je ten kvalitativní nihilizmus, který zmiňuji.

Kritizování toho, co nebylo napsáno. Zajímavé, podívej se sám na sebe. Zaprvé, kde jsem napsal, že destrukce zvuku je kvůli lidem, co neposlouchají na přístrojích ve statisícových cenách? Napsal jsem "Děcka s mobily a "hudební fanoušci", kterým je to úplně jedno", což znamená něco zcela jiného. Znamená to, jak jsem psal už Pegasovi: "Není důležité co máš, ale jak k tomu přistupuješ." Podle přístupu se pozná, jestli jsi hudební fanoušek, nebo prostý konzument. A přístup "je mi to jedno", je cesta ke zničení hudby. Tvrzení, "kdo je fanoušek a kdo "tupý konzument" rozhoduje aparatura" je lež, která vznikla na straně některých lidí z G. klubu.

V 60. letech se poslouchalo hlavně mono. Jak to souvisí s dnešní dynamickou kompresí, aby to hrálo efektně hlasitě na mobilech a ntb, netuším.

[ 17997 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt