JudithAno, remixy jsou nové verze. Vždycky to zdůrazňuji v rámci diskuze s posluchači, kteří je za nové verze nepovažují. Je to pro ně vylepšený originál a to už ze samotné logiky věci je nesmysl. Originál je jeden, ten původní. Pokud se verze liší, vzniknul jiný. Lepší originál je něco jako větší polovina. Nonsens. Proto vždy zdůrazňuji, že vzniknul nový originál, který je třeba vždy posuzovat jako samostatné dílo. Srovnání s původním je dobré na bázi uvědomování si rozdílů technického charakteru.
Samotné líbí/nelíbí se od toho srovnání ale neodvíjí. Srovnání může snad napovědět co způsobilo, že se u nové remixované verze vytratil pocit líbí (nebo, že se naopak objevil, i to se může stát), ale nemá roli hodnotícího aspektu. Například jsem prováděl před léty velice podrobnou analýzu Wilsonových remixů Aqualung, které se mi nelíbí vůbec, jsou neskutečně otravné. Za prvé, vyšly s původním obalem, takže kupující lehce přehlédne, že jde o jiné verze, což je prostý podvod, za druhé, vyjmenoval jsem několik zvukových aspektů, které dílo výrazně změnily. Technická analýza, nic víc. Nemyslím si, že tohle způsobilo ono "nelíbí" Ale, mám-li se nad tím zamyslet, pak právě tato přetvařující se nápodoba originálu je daleko horší, než na první poslech evidentní předělávka. U ní nemůže dojít ke zmatení, je to evidentně něco jiného, jako The Wall [Redux]. Není tedy problém zaujmout jasné stanovisko. Kdežto u remixu, který vyjde se stejným obalem a velice podobným, ale v něčem odlišným zvukem, je uveden posluchač ve zmatek. Říká si, je to nějaké jiné, je to ono, ale není to ono, tápe a nerozumí. Považuji takový přístup za nečistou hru. |