Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Já Vánoce juchuchu
oslavím na Lopuchu!

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Hudební klub [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hudba) moderují postKF, Antony.
Archiv

V tomhle klubu si budeme povídat o hudbě a různých příbuzných tématech. Třeba o zvuku, který její poslech značně ovlivňuje.
Motto:
"ten vesmír hudby, to je tak neuvěřitelná nádhera.... a pro jednu duši je tento prostor naprosto nekonečný a nevyčerpatelný ... člověk pochytí za život jen mizivé procento (ani ne) té nádhery. A zaplaťpánbů alespoň za to." (puschpull)
Dlouhodobé téma :
Nahrávky, které mne zaujaly, a proč
Další téma se bude točit kolem aktuálního vydavatelského dění :
TIPY na TOP alba 2022
Antony:
FOR ABSENT FRIENDS - Disappear (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
REALE ACCADEMIA DI MUSICA - Lame di Luce (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)

puschpull:
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
SIGH - Shiki (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GALAHAD - The Last Great Adventurer (2022)
suchos:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
MISCRANCE - Convergence (2022)
SIGH - Shiki (2022)
SEAX - Speed Inferno (2022)
AUTOENESIS - Moon of Foul Magics (2022)
OUT OF THE BEARDSPACE - Like Moths To A Flame (2022)
CB3 - Exploration (2022)
MAJOR PARKINSON - A Night At The Library (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
PHANTOM SPELL - Immortal's Requiem (2022)
NEGATIVE PLANE - The Pact... (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)
MISANTHROPE - Les déclinistes (2022)

Dutch:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
slava:
Jeff Michaels - Space Debris (2022)
LONG DISTANCE CALLING - Eraser (2022)
Brian Eno - FOREVERANDEVERNOMORE (2022)
Camo & Krooked & Mefjus – Overture single (2022)
The SMILE - A Light For Attracting Attention (2022)
Frank Zappa - ZAPPA ’75: Zagreb/Ljubljana (2022)
Richard Müller - Čierna labuť biela vrana (2022)
DUNAJ – Za vodou (2022)
Cécile McLorin Salvant – Ghost Song (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
Van Morrison - What’s It Gonna Take? (2022)
Vangelis – Juno to Jupiter (2022)
Jean Michel Jarre – Oxymore (2022)
Jan Hammer – Seasons pt.2 (2022)
JETHRO TULL – The Zealot Gene (2022)
Mata Atlântica & Markus Reuter - Retiro e Ritmo (2022)
Markus Reuter, Fabio Trentini & Asaf Sirkis – Truce 2 (2022)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 24070 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
judith Judith 26.5.2024 13:22  27561
AntonyTvrdou muziku můžu, když mě něčím zaujme. U MASTER'S HAMMER prostě jen nemám pocit, že bych tam měla být... třeba to jednou přijde. Vím, že jsou světová třída. Konve mě bavily, to už zůstane moje poprvé s touhle kapelou :)
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 26.5.2024 13:02 - Klub Hudební klub (12:40) 27560
JudithHoši z FORGOTTEN SILENCE měli ve svých začátcích k MASTER'S HAMMER stylově docela blízko. Tak bacha, pokud půjdeš ve zkoumání proti toku času, aby tě to kladivo zlehka nekleplo.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 26.5.2024 12:52 - Klub Hudební klub (12:40) 27559
DesdichadoMikuláš Schneider-Trnavský - Missa pastoralis "Alma nox"
Nádhera. Takhle v neděli po ránu bylo zážitkově velmi duchovní a přívětivé.
judith Judith 26.5.2024 12:16  27558
AntonyMistrovské Kladivo v kapse plně věřím, k této kovadlině mě to netáhne. Ale za FORGOTTEN SILENCE děkuju a prozkoumám je blíž. Zatím jsem si jen pustila Kras podruhé a fakt se mi to nezdálo... Výtečné album.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 26.5.2024 12:12 - Klub Hudební klub (12:40) 27557
Trojka The SOFT MACHINE je pořádné sousto. Zato dovede odměnit.
judith Judith 26.5.2024 12:10  27555
puschpull"Nejsem schopen je vstřebat rychle." Dosud se ti patrně nevyvinuly žábry, jež umožňují pobývat v hudebním živlu až 36 hodin denně a ukládat vše rovnou na IPPD (Integrovaný posluchačský prožitkový disk). Inu, takových je málo ;-) Ale stejně je muzika radost!
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 26.5.2024 11:24  27554
Poslouchám:THE SOFT MACHINE - Third (1970)
Canterbury Scene • United Kingdom


THE SOFT MACHINE - The Soft Machine (1968)


Tohle tedy náročný mazec! Hlavně Third. Tam jsem měl první čtvrtinu alba hodně problém pokračovat. Pak už jsem se trochu adaptoval.

The Soft Machine budou opravdu program na dlouhé měsíce, patrně spíše pár roků. Nejsem schopen je vstřebat rychle.
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 26.5.2024 10:22  27553
Jen si sem odložím odkazZvukové formáty užívané pro vícekanálové prostorové ozvučení
:-)
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 26.5.2024 08:28 - Klub Hudební klub (12:40) 27552
puschpullJak říkáš. Ve zmíněné UK neo-prog škole se vyskytovaly různé soubory. Někdy šlo o uhlazenou a odpočinkovou hudbu, jindy dovedla být pěkně povzbudivá. Stejně tak zvukově se vyskytují díla v celé šíři spektra. Ovšem neo-prog s masteringem tuctového black metalu je dost kontra.
Skládat dobrou hudbu, to se naučit nedá. Buď máš, nebo nemáš. Masterovat hudbu tak, abys ji nezničil, se naučit dá, akorát tuto malou násobilku zvukařského řemesla naprostá většina joudů nezvládá. Obraz bídy hudebního průmyslu.
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 26.5.2024 08:14  27551
Antony [27550]: je to dost "měkké", uhlazené, poslouchá se dobře (asi sedí do nedělní ranní pohody), ale zvukově (Tidal) nic moc. Hraje mi právě 4. skladba ...
Líbí se mi (Cosmograf je propracovanější, ...) ale jeětě tomu něco chybí. V tuto chvíli bych ale ty čtyři hvězdy z pěti asi dal.
Rozhodně bych bral lepší kvalitu nahrávky. :-)
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 26.5.2024 08:06 - Klub Hudební klub (12:40) 27550
puschpullThe BARDIC DEPTHS
Zrovna jsem si ten přeložený text na Prog Archives četl.. :)
Ještě jsem neslyšel, fronta je dlouhá, ale určitě se k tomu dostanu. UK neo-prog škola mne vždy zajímá.
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 26.5.2024 07:59  27549
Poslouchám:puschpull [27548]:
THE BARDIC DEPTHS - What We Really Like in Stories (2024)
:-)
Cituji z progarchives: (překlad DeepL)
The Bardic Depths se vracejí s třetím albem pod tímto názvem, i když vzhledem k tomu, že texty stále obstarává Brad Birzer a kapelu vede zpěvák/basista/klávesista Dave Bandana, jde v mnoha ohledech o pokračování Birzer Bandany, která vydala dvě alba, než se z housenky proměnila v nádherného motýla. Zajímavé mi přijde, že výtvarné zpracování je dílem Kevina Thompsona, který dříve maloval pro Big Big Train, protože stejně jako oni se změnili v něco mnohem uhlazenějšího a profesionálnějšího, než když začínali. Stejně jako v případě vynikajícího alba Promises of Hope z roku 2022 zůstáváme u základního kvarteta, kde se k Daveovi opět připojili Peter Jones (Camel/Tiger Moth Tales/ Red Bazar), Gareth Cole (Paul Menel/ Fractal Mirror) a Tim Gehrt (The Streets/ Steve Walsh), zatímco produkce se opět ujal Robin Armstrong (Cosmograf).
Ačkoli se nejedná o koncepční album jako takové, lze tvrdit, že je tematické, protože se neustále věnuje autorům a jejich příběhům, přičemž jednotlivé písně jsou věnovány spisovatelům napříč lety, včetně Alana Moora, Willy Cartherové, Waltera Millera, Lewise a Tolkiena a Roberta Rankina. Se čtyřmi zpěváky se nám dostává svěžích harmonií, zatímco Peter přidává nádherný klarinet a altový saxofon, na které jsme zvyklí z jeho ostatních kapel, a dodává jim bohaté nuance. Na tomto vydání jsou všechny klávesy Daveovy, což je oproti minulému vydání, kde byli tři další, docela změna, ale i když se kapela nějak smrskla sama do sebe bez hostů, hudba má větší hloubku, šíři a přítomnost. Výsledkem je progresivní rocková hudba, která místy působí až pastorálně, což je ještě více spojuje s Big Big Train moderních let, s vokály a melodiemi, které posluchače rozesmějí. Není to těžké poslouchat a chvílemi to působí téměř jako útěšná deka, protože se omotává kolem našich smyslů a stejnou měrou poskytuje teplo a potěšení. Je to album promyšlené, a to jak v textech, tak ve způsobu, jakým se prezentuje, vyzrálé a bez bezhlavého spěchu. Není pochyb o tom, že se jedná o dosud nejlepší album, které stojí za prozkoumání.

puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 26.5.2024 07:04  27548
NovinkaTHE BARDIC DEPTHS - What We Really Like in Stories (2024)
Crossover Prog • United Kingdom
desdichado Desdichado Donald Trump své druhé volební období .. - jak myslíte, že skončí? Tipuj, hlasuj !! 26.5.2024 03:16  27547
Mikuláš Schneider-Trnavský (24. května 1881, Trnava – 28. května 1958, Bratislava) byl slovenský hudební skladatel, dirigent a hudební pedagog. Byl to významný autor tzv. "umělé slovenské písně", mnohé z jeho písní během let zlidověly. V roce 1937 sestavil Jednotný katolický zpěvník, který neměl ve své době a dodnes nemá ve střední Evropě obdoby.
Přízviskem "Trnavský" ho "pokřtil" slovenský básník S. Hurban-Vajanský, který v srpnu 1904 na martinských slavnostech přistoupil ke Schneiderovi s pohárem vína a se slovy, že ten, kdo dal jeho slovům takový pěkný výraz v hudbě, ať nechodí po světě s "holým" německým jménem, že si dovolí být jeho druhým kmotrem a dává mu jméno "Trnavský". Pak vzal ono víno, pronesl: "Ego te baptiso et fiat nomen tuum Trnavský", polil mu něžně hlavu a znovu ho políbil. Od té doby používá obě dvě jména: Schneider-Trnavský.
Missa pastoralis "Alma nox"
desdichado Desdichado Donald Trump své druhé volební období .. - jak myslíte, že skončí? Tipuj, hlasuj !! 25.5.2024 23:59  27546
Ignaz Moscheles, původním jménem Isaac Moscheles (23. května 1794, Praha – 10. března 1870, Lipsko), byl německý (ale jiní píší český, věcně byl Žid) klavírní virtuóz a skladatel.
Otec hrál na kytaru a přál si, aby alespoň jedno jeho dítě se věnovalo hudbě. Nejprve se jeho naděje zaměřily na dceru, ale když ta odmítla, přenesl lekce klavíru na jejího bratra. Isaac si záhy oblíbil zejména (tehdy ještě revoluční) klavírní skladby Ludwiga van Beethovena. Bedřich Diviš Weber, profesor Pražské konzervatoře, který byl jeho učitelem, pro to neměl příliš pochopení a nutil jej, aby se koncentroval na díla Johanna Sebastiana Bacha, Wolfganga Amadea Mozarta a Muzia Clementiho. Po předčasné smrti otce přesídlila rodina do Vídně. Tam pokračoval ve studiu hudební teorie a kontrapunktu u Johanna George Albrechtsbergera a skladby u Antonia Salieriho.
Sonate mélancolique, op.49 (1821) (sám klavírista přiznává, že chybka se najde, tak mne nekamenujte, ale má se to hrát svižně a ne dvojnásobně dlouho)
Gigue, op. 58
Symfonie C-dur, op. 81 (1828)
Koncert pro flétnu, hoboj a orchestr

[ 24070 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt