Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Když diskuse,
tak s Lopuchem

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Hudební klub [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hudba) moderují postKF, Antony.
Archiv

V tomhle klubu si budeme povídat o hudbě a různých příbuzných tématech. Třeba o zvuku, který její poslech značně ovlivňuje.
Motto:
"ten vesmír hudby, to je tak neuvěřitelná nádhera.... a pro jednu duši je tento prostor naprosto nekonečný a nevyčerpatelný ... člověk pochytí za život jen mizivé procento (ani ne) té nádhery. A zaplaťpánbů alespoň za to." (puschpull)
Dlouhodobé téma :
Nahrávky, které mne zaujaly, a proč
Další téma se bude točit kolem aktuálního vydavatelského dění :
TIPY na TOP alba 2022
Antony:
FOR ABSENT FRIENDS - Disappear (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
REALE ACCADEMIA DI MUSICA - Lame di Luce (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)

puschpull:
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
SIGH - Shiki (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GALAHAD - The Last Great Adventurer (2022)
suchos:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
MISCRANCE - Convergence (2022)
SIGH - Shiki (2022)
SEAX - Speed Inferno (2022)
AUTOENESIS - Moon of Foul Magics (2022)
OUT OF THE BEARDSPACE - Like Moths To A Flame (2022)
CB3 - Exploration (2022)
MAJOR PARKINSON - A Night At The Library (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
PHANTOM SPELL - Immortal's Requiem (2022)
NEGATIVE PLANE - The Pact... (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)
MISANTHROPE - Les déclinistes (2022)

Dutch:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
slava:
Jeff Michaels - Space Debris (2022)
LONG DISTANCE CALLING - Eraser (2022)
Brian Eno - FOREVERANDEVERNOMORE (2022)
Camo & Krooked & Mefjus – Overture single (2022)
The SMILE - A Light For Attracting Attention (2022)
Frank Zappa - ZAPPA ’75: Zagreb/Ljubljana (2022)
Richard Müller - Čierna labuť biela vrana (2022)
DUNAJ – Za vodou (2022)
Cécile McLorin Salvant – Ghost Song (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
Van Morrison - What’s It Gonna Take? (2022)
Vangelis – Juno to Jupiter (2022)
Jean Michel Jarre – Oxymore (2022)
Jan Hammer – Seasons pt.2 (2022)
JETHRO TULL – The Zealot Gene (2022)
Mata Atlântica & Markus Reuter - Retiro e Ritmo (2022)
Markus Reuter, Fabio Trentini & Asaf Sirkis – Truce 2 (2022)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 23690 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 29.5.2024 14:50  27690
puschpull 27689Věřím. Tohle si užívá každej, kdo je v kruhu. Na to nic nemá.
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 29.5.2024 14:47  27689
Ale na tohle aktuálně nic nemá. :-)Na copak asi myslí ...
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 29.5.2024 14:44  27688
:-)kafíčko
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 29.5.2024 14:43  27687
jeden z mých požitkůTrochu matou proporce, Šálek má objem cca 65-70 ml
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 29.5.2024 14:39  27686
Judith [27681]: hezky popsané. :-)
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 29.5.2024 14:22  27685
Rozdíly pěkně ukáže např. srovnání KARFAGEN vs. The SAMURAI OF PROG.
Oba dělají totéž, ale není to v důsledku vůbec totéž.
judith Judith 29.5.2024 14:17  27684
KARFAGEN - Land of Chameleons (2024)

Teda ale ten obal je ňamózní, tolik různých zákoutí... Hudebně mi Kalugin též připadá rozmáchlý spíš jen vnějškově, prázdné symfonično. On by rád ten velký obraz, ale prostě nemá dost pevnou vnitřní strukturu, hudební myšlení. Jenom dojmy a nálady takhle ambiciózní celek neutáhnou. Kousek jsem si pustila a ani mi to nezatěžuje hlavu jako hudba. Vnějškově klidné až nudné PINEAPPLE THIEF jsem večer musela vypnout po deseti minutách, tam je toho hudebně víc než tady zřejmě na celém albu.

(Pořád ze mě mluví též to, jak Steve Vai rozkrývá osmdesátkové KING CRIMSON - emotivní písničky, které současně snesou mikroskopický pohled, mají naprosto precizní stavbu, jsou tvořeny vědomým vybíráním z ohromného repertoáru možností, který autoři dokonale ovládají...)
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 29.5.2024 14:03  27683
JudithHezká analýza. K té nemám co dodat, prostě jen přikyvuji.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 29.5.2024 13:49  27682
puschpullKARAFGEN
Měl bych je mít rád z určitých osobních příčin, a rozhodně se obdivuji jejich (jeho) úsilí a produktivitu, avšak hudebně jsme se již dávno rozešli. Jsou pro mne ztělesněním bezbřehé nafouklé symfo nudy.
judith Judith 29.5.2024 13:33  27681
Trochu obecněji. My dnes žijeme v extrémně náročné době, na přelomu epoch, jelikož díky internetu máme možnost vnímat (s pocitem bezprostředního, přímého poznání) v reálném čase dění na celém světě. Je to třesk srovnatelný se zámořskými objevy nebo rozšířením obrazu světa díky železnici a novinám, tedy průmyslové revoluci a souběžnému nárůstu gramotnosti.

Přičemž v hlavě máme pořád výbavu, která odpovídá mladší době kamenné - mozek na vývoj světa reaguje, ale má holt svoje tempo. Nadmíra podnětů všeho rázu nemá obdoby a různí lidé ji zvládají různě. Někomu pod civilizačním náporem a z něj plynoucím stresem selže zdraví, jiný se chytí na konspirační teorie, další neunese pohled na zprávy, protože ho to prožitkově drtí. Každý má slabé místo někde jinde. K tomu, co zažíváme, lidé nebyli nikdy stavění.

Emoce jsou stejně důležité jako racionální argumenty, patří k základní lidské výbavě, pomáhají nám orientovat se ve světě. Potřeba bezpečí a jistoty je stejně reálná jako potřeba autonomie a samostatnosti - tohle jsou dvě základní síly, které se začínají prát u dvouletých dětí a nepřestanou, dokud člověk osobnostně nedozraje. S padesátkou za rohem mám občas dojem, že se tam pomalu blížím. Je to těžký, fakt že jo. Každý to nedá.

Nevím, jak tohle všechno vybalancovat. Úkol na Nobelovku, bez přehánění. Když se vrátíme k otázce placatého zvuku, nepřesvědčily mě racionální argumenty ani síla něčí osobnosti. Přesvědčilo mě, že jsem si opakovaně zakusila, jak odlišný může být prožitek, o kolik lepší a vlastně úplně jiné to je, když mám k dispozici zvukově kvalitní záznam. S podprůměrným technickým vybavením, průměrným sluchem a nadprůměrným prožitkovým aparátem :)

Argumenty a měřitelné údaje přicházejí až potom. Pomáhají do věci vnést nějaký systém a moci o ní srozumitelně hovořit, samy o sobě ale vlastně nic moc neznamenají. Upřímně, byly by mi šumák, kdybych neměla osobní prožitkovou zkušenost, libější dojem. Klíďo bych si řekla, že hudba přece není o číslech, netrápilo by mě to. Nebo možná jo, nevím. Stalo se to takhle.

Pro mě je poznání na prvním místě, chci vědět, jak věci jsou, chci jim rozumět. K tomu pro mě patří i to, že se občas ráda přesvědčím, že druhý vidí to, co já - bohatý vnitřní svět, vnímavost a představivost mohou člověka někdy dovést i do izolace a každého někde v hloubi trápí, když má pocit, že mu nikdo nerozumí, nevidí věci podobně. Nikdo nechce být letadlo :) Takže potřebě sounáležitosti svým způsobem též rozumím, i když bych jí osobně nechtěla dosahovat za cenu ohýbání reality.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 29.5.2024 13:31  27680
Přitom nit, která by mohla člověka vésti z tohoto bludiště ven, je celkem zřejmá.
Nadrámcová myšlenková dovednost. Praktické oddělování věcí objektivních od věcí subjektivních. Připustit, že mohou vedle sebe existovat obecně platné změřitelné veličiny i nepřenosné pocitové dojmy. A že tato koexistence nemusí způsobovat kolizi, jen si to správně uspořádat.
Ovšem uspořádání hodnot je těžká věc, vyžaduje trvalou pozornost, soustředění, nadhled, moudré uvažování, přehodnocování, a hlavně to neustále připomínané zdravé kritické myšlení. Proto se lidé raději uchylují k trucovitému popírání a zautomatizovanému přijímání a papouškování toho, co se jim hodí, to je snadnější.
judith Judith 29.5.2024 12:39  27679
Takže placatost. Vidím tady několik faktorů, přičemž dva se mi jeví jako klíčové:

1. Vlastní přímá bezprostřední zkušenost. Země je plochá, to přece vidím. Muzika mi zní dobře, líbí se mi.

2. Objektivně prokazatelný fakt, změřitelný nezávisle na individuálním smyslovém vnímání. Který se u určité, relativně úzké části obyvatel shoduje s jejich osobní zkušeností. Zmršený zvuk slyší násobně víc lidí, než kolik mělo možnost na vlastní oči z vesmíru vidět tvar naší planety, ale pořád je to jen část populace.

Vzniká tedy rozpor mezi osobní zkušeností a tím, co mi někdo zvenčí říká. Znovu opakuji, já sama plochý zvuk poznám jen v případě, že je opravdu tragický, a rozdíl jsem se naučila vnímat na základě srovnání různých verzí (typicky digitál vs. vinyl rip). Na tohle je každý citlivý jinak a "naučit" se to zřejmě dá jen do jisté míry. Nevyčítala bych nikomu, že to neslyší, a nepodsouvala bych automaticky, že slyší, ale nechce přiznat. Fakt to není tak jednoduché rozeznat, pro běžné ucho.

Že je dynamicky bohatý zvuk ten správný, jelikož odpovídá tomu, jak hudba přirozeně akusticky zní, a že by měl být základem při vydávání záznamů na nosičích (a pouze pro zájemce, kteří chtějí hudbu poslouchat ze sluchátek v narvaném autobusu, by mohla existovat možnost přepnout si na zvuk dynamicky ořezaný, protože za těchto specifických podmínek je prostě příjemnější), jelikož v základní situaci domácího poslechu přes reproduktory dynamicky bohatý zvuk běžnému smrtelníkovi nijak neuškodí a citlivějším jedincům nebude trhat uši, to je poznání, k němuž jsem se dobírala za laskavé pomoci těch nejlepších hlav víc než rok. A to nemám v osobním repertoáru nic z dalších faktorů, které se dostávají do hry:

- Potřeba udržet si stálý, bezpečný, neměnný obraz světa.
- Potřeba zapadnout do kolektivu.
- Prostá permanentní opozice vůči každému, kdo "mi chce něco vykládat" a "vyvyšovat se", jelikož je chytřejší, má větší rozhled, investoval víc času a jiných zdrojů do poznání.
Atd.

Rozumím, že proti těmto rysům, které by se daly shrnout jako omezenost, se zde brojí. Je zlé, když tyto faktory v debatě převládnou - děje se to denně u řady různých témat. Což ale nic nemění na tom, co píšu výše: lidi většinou potřebují trochu navést, pomoct, aby věc pochopili. Něco podobného vlastně říká také Olias ze svojí zkušenosti. I ze strany obránců kvalitního zvuku bych viděla jako šťastnější zůstat u faktoru 1 a 2 a svou argumentaci, potažmo osvětu stavět na jejich základě. Totalitní manýry a boj proti nim jsou jiná věc, byť též důležitá.

Ještě budu pokračovat, ale raději v dalším, samostatném příspěvku kvůli rozsahu.
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 29.5.2024 12:36  27678
NovinkaNeuvěřitelně plodní. Letos už třetí album ...

KARFAGEN - Land of Chameleons (2024)
Symphonic Prog • Ukraine

...
jen škoda, že je ta jejich hudba takové moc plochá a po čase nudná. Stejně si je ale vždy alespoň jednou poslechnu. :-)
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 29.5.2024 12:01  27677
Antony [27676]: nadčasové vyznání. :-)
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 29.5.2024 11:52  27676
Okolnosti jsou právě ty kulisy. V podstatě synonymicky. Lidi jsou stejní. Kromě technologií se toho moc nezměnilo. Dřív jsme si mohli myslet, že lidi byli tak blbí, protože doba temna, protože nebyla dostatečně rozvinutá věda a svoboda poznání. Dnes víme, že jsou tak blbí, protože je to v nich, nikoli v kulisách/okolnostech. Drtivá většina homo sapiensů vyhledává instantní požitky, pavědy, mentální temnotu a sebeohlupování, a odmítá svobodu, neboť je to pro ně neatraktivní dřina a zodpovědnost za vlastní činy. To většina nechce a raději si nechává nakukávat stranické pověry, čímž si vytváří pocit falešného bezpečí. Od doby starého Egypta dodnes.

U hudby minulé a současné mnoho rozdílů nevnímám. Instrumentální i jiné. Změnily se prostředky, dopad je u mne stejný. Klasika na mne nepůsobí proto, že jde často o staletími prověřená díla, ale hlavně díky komplexnosti a hloubce pocitů, jež vyvolává. Ostatně děje se mi to i u současné klasiky a děje se mi to i u TOP hudby jiných žánrů. Spousta rockových tematicky ucelených kompozic má ten klasický rozměr také. Zdůrazňuji - pro mne. Tohle je samozřejmě oblast, kterou můžeme každý vnímat zcela individuálně a naprosto odlišně, aniž by se tím cokoli narušovalo.

Na závěr si nechávám téma "viny a vykoupení". Bez vztahu k hudbě. Je to celé o manipulaci a snaze dominovat. Kostelnička/Petrona svévolně manipuluje svojí svěřenkyní, pod záminkou výchovy ji formuje ku obrazu svému, šlape po její osobnosti, udržuje ji v temnu intrik a dezinformací. Když se jí uzurpování nakonec vymkne z rukou, snaží se důsledky zamaskovat vraždou. Vražda se provalí (jinak by ale bylo vše docela v poho, svatba, a tak), baba přiznání stále bez jakékoli sebereflexe prezentuje jako ušlechtilý čin. Jediný strach má sobecky jen o sebe, aby se nezatížila dalším hříchem a co by na to řekli lidi. Žádné vykoupení, žádná pozitivní postava, jen příběh zla, neštěstí a mravní bídy v kulisách venkovského tmářství.

[ 23690 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt