Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Komu se nelení,
tomu se zelení.

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Hudební klub [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hudba) moderují postKF, Antony.
Archiv

V tomhle klubu si budeme povídat o hudbě a různých příbuzných tématech. Třeba o zvuku, který její poslech značně ovlivňuje.
Motto:
"ten vesmír hudby, to je tak neuvěřitelná nádhera.... a pro jednu duši je tento prostor naprosto nekonečný a nevyčerpatelný ... člověk pochytí za život jen mizivé procento (ani ne) té nádhery. A zaplaťpánbů alespoň za to." (puschpull)
Dlouhodobé téma :
Nahrávky, které mne zaujaly, a proč
Další téma se bude točit kolem aktuálního vydavatelského dění :
TIPY na TOP alba 2022
Antony:
FOR ABSENT FRIENDS - Disappear (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
REALE ACCADEMIA DI MUSICA - Lame di Luce (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)

puschpull:
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
SIGH - Shiki (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GALAHAD - The Last Great Adventurer (2022)
suchos:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
MISCRANCE - Convergence (2022)
SIGH - Shiki (2022)
SEAX - Speed Inferno (2022)
AUTOENESIS - Moon of Foul Magics (2022)
OUT OF THE BEARDSPACE - Like Moths To A Flame (2022)
CB3 - Exploration (2022)
MAJOR PARKINSON - A Night At The Library (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
PHANTOM SPELL - Immortal's Requiem (2022)
NEGATIVE PLANE - The Pact... (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)
MISANTHROPE - Les déclinistes (2022)

Dutch:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
slava:
Jeff Michaels - Space Debris (2022)
LONG DISTANCE CALLING - Eraser (2022)
Brian Eno - FOREVERANDEVERNOMORE (2022)
Camo & Krooked & Mefjus – Overture single (2022)
The SMILE - A Light For Attracting Attention (2022)
Frank Zappa - ZAPPA ’75: Zagreb/Ljubljana (2022)
Richard Müller - Čierna labuť biela vrana (2022)
DUNAJ – Za vodou (2022)
Cécile McLorin Salvant – Ghost Song (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
Van Morrison - What’s It Gonna Take? (2022)
Vangelis – Juno to Jupiter (2022)
Jean Michel Jarre – Oxymore (2022)
Jan Hammer – Seasons pt.2 (2022)
JETHRO TULL – The Zealot Gene (2022)
Mata Atlântica & Markus Reuter - Retiro e Ritmo (2022)
Markus Reuter, Fabio Trentini & Asaf Sirkis – Truce 2 (2022)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 17762 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 28.8.2024 12:30 - Klub Hudební klub (21:10) 31341
Jo, a abych nezapomněl. Ráno dorazil balíček z Japonska. Ten jsem ani neotevřel, až večír.
Na tom by nebylo nic tak divného, z Japonska objednávám furt něco. Ale tuhle zásilku jsem platil v neděli, a odcházela v pondělí. Doprava Tokyo-Blansko 2 dny. Časové paradoxy v plném proudu..
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 28.8.2024 12:20 - Klub Hudební klub (21:10) 31340
JudithV klidu, sám do sebe vrtat umím daleko víc. Moc dobře vím, že můj vizuální minimalizmus kulhá na obě nohy. „Šedivá je teorie, jen strom života věčně zelená se.“ Johann Wolfgang von Goethe
Tenhle vinyl se povedl. Po všech stránkách. Ráno jsem se s ním ani nestihnul řádně seznámit, těším se na večer.

Ad Jon ANDERSON
Chci jen dodat, že s tvými myšlenkovými vývody a závěry v 31335 zcela souhlasím. Je to sice nuda, žádná váda nebude, ale je to tak.. :)
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 28.8.2024 12:12 - Klub Hudební klub (21:10) 31339
puschpullThe THIRTEENTH SUN
Byl jsem z toho zvuku úplně vyvalenej. Skvělá muzika se skvělým zvukem, tedy to, po čem prahneme.
Album jsem měl ve wishlistu asi dva roky a úplně na ně zapomněl. Při procházení hrobečků (kterých mám na stovky) jsem zjistil, že LP je stále dostupné a objednal. A dobře jsem udělal.
Ripnu co nejdřív.
judith Judith Driftuji a sním - o hudbě. 28.8.2024 11:56 - Úvodní stránka (20:31) 31338
AntonyTa barva vinylu, uáááá. Nádherné fotky. A teda, ehm, ještě že víme, že jsi vizuální minimalista. Páč z toho, co se tu a tam dostane do záběru, by to člověk kolikrát nehádal :P Jen v dobrém škádlím, samozřejmě. Nepřestávej, prosím!
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 28.8.2024 11:49  31337
The THIRTEENTH SUN - Stardust (2017)Antony [31336]:
dík za připomenutí. Měl jsem uloženo v oblíbených.
Pustil jsem si to znovu. :-)
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 28.8.2024 11:44 - Klub Hudební klub (21:10) 31336
Poštou dorazilo:

The THIRTEENTH SUN - Stardust (2017) 2x Translucent Acquamarine vinyl, Limited Edition of 488 copies. Gatefold sleeve, Aural Music –AURA024V

Ač Rumuni, dorazilo z Itálie, neb tam sídlí jejich label. Narychlo jsem poslechnul aspoň kousek, zvukově zcela nesrovnatelné s CD. Skvěle provedený vinyl, tiché a klidné pozadí zvyšuje zážitek. Strašně se těším až to dám celé, tohle je majstrštyk.
Protože se mi doma vyskytuje výtvarné dílo podobné barevné škály jako je cover art, použil jsem je při fotografování pro navození atmosféry.

ThSun01


ThSun02

judith Judith Driftuji a sním - o hudbě. 28.8.2024 11:34 - Úvodní stránka (20:31) 31335
Jon ANDERSONZ celého video rozhovoru s členy kapely vyplývá, že šlo o společnou práci, prvotní nápad jednotlivých skladeb vzešel pokaždé od někoho jiného a jinak. Úplně samozřejmě pánové využívali moderní technologie, samotný Jon byl většinou v kontaktu online, všichni si průběžně nahrávali drobné kousky klidně na mobil (pár těchto demo tam zazní), používali jako pracovní nástroj virtuální instrumenty, současně si rovnou proces dokumentovali na video, u oficiálního klipu k Counties And Coutries jsou tyto nahrávky ze studia použity.

Jon měl obvykle velmi přesnou představu, co chce, ať už šlo o stylový posun ("tady to udělejte grungy" u první skladby), celkové zintenzivnění (u Couties And Coutries jim na demo řekl "tahle píseň potřebuje víc všeho"), spoustu instrumentálních pasáží vytvořil on, prostě je nazpíval a oni to pak zahráli. Měl svůj jasný názor i v drobnostech, někde upravoval zcela konkrétní jednotlivé tóny. Určitě uplatňoval svou vizi, současně se deska zrodila z kooperace a z dělání - bylo důležité, že spolu všichni byli sehraní z turné, znali se a měli nastřádaný osobní kontakt, jinak by popsaným stylem nic dobrého vzniknout nemohlo. Bez dostupných technologií by ale deska možná nevznikla vůbec, sotva by se všichni na tři měsíce zavřeli do studia, to by asi Anderson už nedal. Kdo ví.

Stejně tak všechna ta "prostě jsem zahrál, co mě napadlo" by nemohla fungovat, kdyby všichni neměli nasáto obrovské kvantum hudby hráčsky i posluchačsky. Baskytarista říká, jak v jeden moment myslel na svého tátu a strýce, kteří spolu hráli po svatbách a podobně. Slyšel jsem přesně, co by s tímhle nápadem udělali, říká. Jinde se inspirovali vědomě, ale trochu nepřímo: "Nechtěli jsme znít jako Yes, spíš jsme se dívali, co Yes měli rádi. Víme, že Chris Squire poslouchal SLY AND THE FAMILY STONE, takže jedna basová linka je v tomto duchu." Vícehlasy použili v jedné skladbě a zalíbily se jim, takže je zpětně dodělávali i jinam, atd.

Prostě něco má člověk v sobě, něco časem nasbírá, a pak se v něm spustí touha dát tomu výraz, autorské puzení dostane konkrétní tvar. A je to ovlivněno aktuálním rozpoložením, náladou ve vzduchu, i úplně praktickými drobnostmi. Náhodou, řeklo by se. Celkově vše, co jsem se dozvěděla, zapadá do toho, co vím o tvořivém procesu...
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 28.8.2024 11:05 - Klub Hudební klub (21:10) 31334
JudithMoc pěkné, díky.
V rámci ladění se na nové album jsem shlédnul pár rozhovorů s Jonem.
Není podstatné co říkal, ale jak mluvil, co vyjadřoval, jak působil, co z něj vyzařovalo. Přišlo mi, že na jednu stranu ví co dělá, co chce, má jasno kam se chce dostat, na druhou stranu je schopen velice otevřeně kooperovat, nasávat, naslouchat, pracovat pro skupinu. Může to být samozřejmě do značné míry zdání a nepochybuji, že je v podstatě umělecký diktátor (což považuji za správné), ale můj dojem je takový, jaký píšu. Aniž bych u něj zachytil náznak jakékoli strojenosti, která často u různých internetových hvězd mlátí do očí.
judith Judith Driftuji a sním - o hudbě. 28.8.2024 10:48 - Úvodní stránka (20:31) 31333
The Band Geeks popisují proces vzniku alba True s Jonem Andersonem 
Z půlhodinového videa vybírám pasáž o nejdelší skladbě Once Upon A Dream. Většinou mluví baskytarista Richie Castellano, doplňuje ho bubeník a klávesista. Volně tlumočím.

Once Upon A Dream začalo tříminutovým demo, které Jon udělal s Jonathanem Eliasem. Myslím, že tohle byla první věc, která mě opravdu vtáhla, protože Jon zpíval mantru a to mi připadalo cool. Tohle původní demo je nakonec v nahrávce obsaženo - uprostřed je tichá část a ozve se it's enough to seek around looking for it... to je původní demo, prostě jsme hráli přes ně, přidali jsme kytaru a klávesy. Skladba ale zjevně nezůstala u tří minut. Řekl jsem Jonovi: Tuhle věc mám opravdu rád. Můžu si tady trochu zařádit (go nuts) a udělat z toho epický song? Jon odvětil, že epic je nová umělecká forma.

Začali jsme přidávat různé pasáže a mě v jednu chvíli napadlo: pojďme být agresivní. Loni jsme na turné hráli Gates Of Delirium a mně se hrozně líbilo, jak tam Jon zpívá, zní tak drsně. Přemýšleli jsme, jak ho přimět, aby zpíval takhle. Vysvětlili jsme mu, o co nám jde. Řekl, že zavolá zpátky. Po patnácti minutách se ozval a povídá: Našel jsem svůj growl! Měl hotovou celou novou verzi a znělo to úžasně. Přechází z tohoto drsného zpěvu do velmi jemného, samozřejmě. Slyšet Jona s akustickou kytarou je něco magického. Tohle tam prostě musí být - na Jonově desce takovou pasáž potřebujete.

V celé skladbě je spousta drobných změn a dodatků, s aranžmá byla spousta práce. O každý nápad jsme bojovali - mezi sebou a občas i s Jonem, tak to v tvořivém procesu chodí. Musíte mít nápady a být ochotní je prosazovat do krve (smích). U takto dlouhé kompozice potřebujete, aby byla proměnlivá. Není to pět tříminutových písniček slepených dohromady, je to jedna skladba, variace suity či sonáty. Jon velmi stál o to mít tady nějaký druh world music zpěvu, tak naše zpěvačka v tomto duchu zaimprovizovala. Slyšíte, jak se jejich hlasy proplétají.

Jon tam taky chtěl mít klávesové sólo, které bude znít jako varhany, opravdu mohutně. A tys to nahrál živě, zatímco tě Jon instruoval. A to je ono, tuhle verzi jsme na nahrávce použili. Udělali jsme dva nebo tři pokusy a Jon řekl stop, prima, máme to. A pak kytara. Demo jsem dělal já, ani nevím, kterou kytaru jsem použil. Myslím, že to byla moje "Spirit Carries On" petrucciovská kytara. Poslal jsem nahrávku Jonovi a říkám promiň, zní to hrozně, pak to předěláme pořádně. Měli jsme video hovor, Jon tiše poslouchal a prohlásil: Neopovažte se na to sólo sáhnout, to je ono. Takže jsem našemu kytaristovi sebral velké sólo v téhle skladbě. Na konci ale Andy navazuje se slide kytarou, aspoň to na něj zbylo. Závěrečnou pasáž jsme vystavěli kolem harmonických změn.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 28.8.2024 10:48 - Klub Hudební klub (21:10) 31332
Prohrabal jsem svoje HDD a našel pár CD s hudbou Alfreda Schnittkeho.
Mimochodem, všechny tyto nahrávky mají DR14-DR16. Je vidět, že v klasice se zvuk neprasí, na rozdíl např. od jazzu.

Nahozeno TAM.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 28.8.2024 08:12 - Klub Hudební klub (21:10) 31331
PercyMaestro Alfred Schnittke mne dostal, doslova vyšokoval, na této nahrávce:
Philip GLASS ⋅ Alfred SCHNITTKE ⋅ Gidon KREMER ⋅ WIENER PHILHARMONIKER ⋅ Christoph Von DOHNÁNYI – Violin Concerto / Concerto Grosso No. 5 (1993)
Nebyl jsem tehdy na nic takového připraven a jeho postmoderna, obzvláště po libozvučném Glassovi, mne naprosto vykolejila. Jsem si tehdy říkal, jak vůbec může někdo něco takového předložit ku poslechu.
Dneska se tomu směju, (h)různé jsou peripetie posluchačova vývoje. Dneska je pro mne Schnittke stejný velikán jako Glass a stejně libozvučný.
Náročný na poslech bude ale vždy, i v tom je jeho síla.

CD jsem vlastnil, ale teď je nemohu najít, ani uloženou kopii, takže nenahodím, sorry..
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 28.8.2024 06:37  31330
KAIZEN - Áquila (2019)pokračování poslechu a ...
moc fajn. Překvapení ...
desdichado Desdichado Dostal jsem datovou schránku. - Dá se to léčit? 28.8.2024 04:25  31329
Zdeněk Lukáš (21. srpna 1928 Praha – 13. července 2007) byl český hudební skladatel. Hudba ve filmu Kulový blesk je jeho dílem.
Symfonie č. 4, op. 47 (1965)
Modlitba, op. 59 (1968) Modlitba na text ghanských křesťanů (dokončeno 21.8.1968)
Kravarky, op. 148 (1979)
Koncertní hudba pro harfu a smyčcový orchestr, op. 177 (1982)
Concerto grosso č . 4, op. 262 (1994)
Sinfonia brevis, op. 265 (1995)
desdichado Desdichado Dostal jsem datovou schránku. - Dá se to léčit? 28.8.2024 00:07  31328
Václav Babinský, lidově zvaný též Venca z Pokratic (20. srpna 1796 Pokratice – 1. srpna 1879 Řepy) - pravda, ten skládal zcela jíné věci, ale skládalo se o něm, že?

Laďka Kozderková a Jiří Císler - Přestrašná píseň o Václavu Babinském
Michal Tučný - Jak to doopravdy bylo s Babinským
Na kopečku v Africe, ale já to znám, textově, krapet jinak
Varianta Maxim Turbulenc je příšerná.

Jsem si to tak nějak nedokázal odpustit!
desdichado Desdichado Dostal jsem datovou schránku. - Dá se to léčit? 27.8.2024 23:30  31327
A nyní, pro uklidněnou, trochu hudby! (To ovšem přede mnou už řekl jakýsi Šlitr.)

Jiří Srnka, známý také jako Georg Sirnker (19. srpna 1907 Písek – 31. ledna 1982 Praha), byl český hudební skladatel.
Narodil se v rodině natěrače Matěje Srnky a jeho ženy Marie rodem Bílkové. Již od svých osmi let byl žákem legendárního houslového pedagoga Otakara Ševčíka. Pod jeho vedením hrál již v deseti letech Mozartův houslový koncert A-dur.
Napsal hudbu k téměř dvěma stům celovečerních filmů (např. Krakatit, Jan Hus, Dařbuján a Pandrhola), ale i mnoha seriálům (např. F. L. Věk).
Měsíc nad řekou - suita z filmu (1953)
Historické obrázky z Písecka (všechno je k mání za prachy a na pohlaví nezáleží)
F. L. Věk (1970-71) (jistě, na renessanční téma)
Suita pro noneto
Úzkou uličkou - z filmu Vlčí jáma
Koncert pro flétnu, smyčce a klavír (1974)

[ 17762 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt