Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Komu se nelení,
tomu se zelení.

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Hudební klub [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hudba) moderují postKF, Antony.
Archiv

V tomhle klubu si budeme povídat o hudbě a různých příbuzných tématech. Třeba o zvuku, který její poslech značně ovlivňuje.
Motto:
"ten vesmír hudby, to je tak neuvěřitelná nádhera.... a pro jednu duši je tento prostor naprosto nekonečný a nevyčerpatelný ... člověk pochytí za život jen mizivé procento (ani ne) té nádhery. A zaplaťpánbů alespoň za to." (puschpull)
Dlouhodobé téma :
Nahrávky, které mne zaujaly, a proč
Další téma se bude točit kolem aktuálního vydavatelského dění :
TIPY na TOP alba 2022
Antony:
FOR ABSENT FRIENDS - Disappear (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
REALE ACCADEMIA DI MUSICA - Lame di Luce (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)

puschpull:
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
SIGH - Shiki (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GALAHAD - The Last Great Adventurer (2022)
suchos:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
MISCRANCE - Convergence (2022)
SIGH - Shiki (2022)
SEAX - Speed Inferno (2022)
AUTOENESIS - Moon of Foul Magics (2022)
OUT OF THE BEARDSPACE - Like Moths To A Flame (2022)
CB3 - Exploration (2022)
MAJOR PARKINSON - A Night At The Library (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
PHANTOM SPELL - Immortal's Requiem (2022)
NEGATIVE PLANE - The Pact... (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)
MISANTHROPE - Les déclinistes (2022)

Dutch:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
slava:
Jeff Michaels - Space Debris (2022)
LONG DISTANCE CALLING - Eraser (2022)
Brian Eno - FOREVERANDEVERNOMORE (2022)
Camo & Krooked & Mefjus – Overture single (2022)
The SMILE - A Light For Attracting Attention (2022)
Frank Zappa - ZAPPA ’75: Zagreb/Ljubljana (2022)
Richard Müller - Čierna labuť biela vrana (2022)
DUNAJ – Za vodou (2022)
Cécile McLorin Salvant – Ghost Song (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
Van Morrison - What’s It Gonna Take? (2022)
Vangelis – Juno to Jupiter (2022)
Jean Michel Jarre – Oxymore (2022)
Jan Hammer – Seasons pt.2 (2022)
JETHRO TULL – The Zealot Gene (2022)
Mata Atlântica & Markus Reuter - Retiro e Ritmo (2022)
Markus Reuter, Fabio Trentini & Asaf Sirkis – Truce 2 (2022)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 20506 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 17.11.2024 22:19  34841
puschpullZ dokumentačních výcvaků su celé vycvaklé.
dutch Dutch 17.11.2024 21:12 - Oblíbené kluby (19:59) 34840
JudithTahle fotka mi přišla taky dobrá.
judith Judith 17.11.2024 20:51  34839
puschpullZvlnění horizontu je nádherné... ale pozadí plochy měnit nebudu. Teď mám tohle :-)

Bez-n-zvu
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 17.11.2024 20:49  34838
Přistála mi upoutávka od BISMARCK na jejich
Bismarck - Live @ Carte Blanche's Studio Bergen June 2020
Jde o live 100% playthrough jejich alba Oneiromancer (2020) v provedení 4K a perfektním zvukem.
Co z toho vyplývá? Především, že borci tehdy předvedli skvělý výkon, a bohužel také, že letošní novinku Vourukasha (2024) oprávněně považuji za zklamání roku. Energie, která z tohoto živého záznamu okamžitě naskočila je nesrovnatelná.
ravil_saton Ravil Saton Indigo opět žije - 18.11. Chapeau Rouge - www.indigoseries.com 17.11.2024 20:13 - Klub Hudební klub (19:53) 34837
Jenny HvalVcera jsem byl na koncertu tehle norske pisnickarky. Hezka hudba, treba album Classical Objects. Trochu podobne Hanne Hukkelberg, Kate Bush s mene emotivnim zpevem, mozna Laurie Anderson. Dobre texty.
desdichado Desdichado Dostal jsem datovou schránku. - Dá se to léčit? 17.11.2024 20:08 - Oblíbené kluby (20:14) 34836
Igor Vavrda (6. listopadu 1948 Brno – 26. prosince 2013 Brno) byl moravský kytarista, saxofonista, houslista, pianista, hudební skladatel a aranžér.
Mojmír Bártek (* 26. dubna 1942 Zlín) je moravský hudební skladatel, trombonista a pedagog. Celé své mládí až do maturity strávil ve Vsetíně.
V současné době vede Big Bandy na konzervatoři v Brně či ve Vyškově a na Lidové škole umění v Modřicích založil a řídí orchestr „The Young Pekáč“.
Jaromír Hnilička (11. února 1932 Bratislava – 7. prosince 2016 Brno) byl moravský trumpetista, hudební aranžér, skladatel, jazzový hudebník, hudební pedagog a od roku 1956 člen Orchestru Gustava Broma. Je vynálezcem hudebního nástroje hnilofonu, který byl představen v roce 1971, mj. je autorem hudby k písni „Pozdrav astronautovi“ (známá jako Dobrý den, majore Gagarine).
Ve stati „Mezi experimentem a recesí“ uvádí Vladimír Strakoš, autor příspěvku „Cesta do hlubin podivuhodného díla Jaromíra Hniličky“: „Kolem roku 1968 z recese dohromady smontoval hornu kolegy Jana Kulíška z orchestru se svou trumpetou, a byl výsledkem nadšen. Objednal si tedy podle přesného plánu u firmy Lídl v Brně nástroj se šesti písty a čtyřmi korpusy. Jeden byl trumpetový, další hornový, klaxonový a poslední byla takzvaná zpátečka (korpus vyvedený za záda hráče).“ Jaromír Hnilička pojmenoval nástroj hnilofon a představil jej na Mezinárodním jazzovém festivalu v Praze (1971). „Teoretickou úvahou přišel Hnilička také na princip čtvrttónové trumpety. Stačilo přidat jeden ventil snižující tón o čtvrtinu a »nástroj hrající nejfalešněji na celém světě« byl hotov. Pavel Blatný byl touto odkrytou novou cestou tak fascinován, že napsal pro Hniličku „Studii pro čtvrttónovou trubku“ (1964), která získala ocenění v zahraničí a ještě v roce 1965 se dočkala provedení a nahrání orchestrem Gustava Broma s Jaromírem Hniličkou jako sólistou. Hnilička vzpomíná: »Potřeštěný vynález se dostal až do Ameriky, kde si známý trumpetista Don Ellis nechal postavit podobný exemplář a úspěšně děsil několik let své posluchače.«“
Dušan Húščava (* 9. september 1940, Bratislava, † 2. júl 2020) bol slovenský džezový hudobník, hráč na flautu, klarinet a saxofón.
Stanislav Sulkovský (víc nic)
Josef Audes (26. března 1931, Ostrov u Sokolova – 14. června 1993, Brno), vyučený soustružník, byl český saxofonista – známý především jako hráč na barytonsaxofon, klarinetista a skladatel.
Pocházel z rodiny, kde matka byla původem ze statku a otec byl četnický strážmistr. Oba rodiče byli hudebně nadaní – matka hrála na citeru a otec ovládal hoboj, klarinet a chromatickou harmoniku.
Pavol Zelenay (* 15. apríl 1928, Zohor – † 8. júl 2024) bol slovenský hudobný skladateľ, aranžér, hudobník, redaktor, publicista, editor, hudobný dramaturg, muzikológ, dokumentarista, organizátor hudobného života a propagátor slovenskej populárnej piesne.
V.V. Systém - Quasar (1979) - celé album s výše zmíněnými autory (vč. skladby "Ježibabička")
Jaromír Hnilička - Jazzová mše, provedeno v Jičíně (není to profesionální záznam, ale je to celé)

7 jednou ranou!
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 17.11.2024 19:57 - Klub Hudební klub (19:47) 34835
Z dnešního výšlapupár fotek
cca 4 km na východ od našeho domu.
... jen dokumentační výcvaky. :-)

Mapy.cz
judith Judith 17.11.2024 19:52  34834
Desdichado... taky na mobily v publiku byli v antice přísní, čili prd víme, co se na dějišti jevilo :-)
desdichado Desdichado Dostal jsem datovou schránku. - Dá se to léčit? 17.11.2024 19:43 - Oblíbené kluby (20:14) 34833
V antice v tragédii vystupoval chór a proti němu herci, zprvu jeden, později dva nebo tři. Takže jo, zpívalo se tam. Ale o opeře se u antického divadla nemluví.
A třeba to byla opera, jen tomu tak neříkali. Pamětníci a gramofonové a filmové záznamy nejsou. A dost možná "již staří Sumerové" ... Jen po Pálavou asi ještě operu neprovozovali, na to jich bylo málo (vč. diváků). Jedině snad nějakou mikro jako například Uhlíř+Svěrák.

exoti
Fak vočistec.

Ale dost možná že mezi lidojedy by to bylo echtovní. Hlavně Ventolin. (Na druhou stranu, "Řezník" je podle mne snad i horší a toho ... Knižáka a toho ... jak zpívá už jen sprostá slova*, to ani nemám odvahu zkoušet.)
* Kruci a ne a ne naskočit!
judith Judith 17.11.2024 19:11  34832
Tady pěkné shrnutí, jak vypadala antická tragédie, pod titulkem "velmi vážný muzikál".

http://www.fhs.cuni.cz/homer21/recko_drama.html
judith Judith 17.11.2024 19:08  34831
V antice v tragédii vystupoval chór a proti němu herci, zprvu jeden, později dva nebo tři. Takže jo, zpívalo se tam. Ale o opeře se u antického divadla nemluví.

Zdá se, že až dočtu Steinera, bude ideální volbou, čím prokládat beletrii, kniha Petra Rezka Chapadla opery.
judith Judith 17.11.2024 19:03  34830
Ad 34828, drama tu bylo už dřív, a jaké, jasně. Ale opera se s dramatickými principy výrazněji prolnula až u Wagnera, zněla teze.
judith Judith 17.11.2024 19:01  34829
AntonyV tvém podání by si od akademika by si pes kůrku nevzal... se musím vždycky napřed uklidnit, že to není na mě :P Rozumím, oč ti jde - uměním je třeba se nechat zasáhnout, není dobré ho pitvat. Sama vidím smysl nejspíš v jakémsi svědectví o účinku. Ale už jen k tomu, abys mohl mluvit o žánru a jeho vývoji, potřebuješ zaujmout jiný postoj, zkoumající odstup (jistěže nejlépe teprve po fázi vnímání, ale nelze takto pojmout vše, některé poznatky budou vždy zprostředkované). A ono to je důležité, určité době a náladě nejlépe sedí určité výrazové formy, jako právě třeba symfonická báseň romantismu.

No a jinak, on je ten směr do velké míry poháněný deziluzí, nenaplněnými představami, tvoří jej různé formy úniku: do historie, hrdinských dob, čisté přírody, exotických krajin, do vlastního nitra... tohle říká i Navrátil a velmi podrobně rozvíjí v první kapitole Modrovousova hradu George Steiner. Quinn Downton (z CRIES FOR COLOURS) v eseji o malíři Richardu Daddovi, kterou přidává k aktuálnímu albu, na základě dobových dokumentů ukazuje, že v éře spořádanosti a rozmachu bylo umění azylem pro ty, kdo z jakýchkoli důvodů nezapadali, nechytali se v praktickém světě. Jediný společensky přijatelný prostor pro muže, aby vyjadřovali city, které byly jinak vnímány jako nebezpečné a zženštilé, kupříkladu (mluví specificky o Anglii). Umělec stojí mimo společnost, v titánské podobě, jako představuje třeba Shelley, nad ní, nesvázán jejími konvencemi, ale jde v podstatě o vydědění.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 17.11.2024 18:58  34828
JudithDivadlo se zápletkou, a ne ledajakou, se hrálo už mnoho století před naším letopočtem. Nakolik se tam zpívalo nemohu soudit (ale pochybuji, že by zpěv a hudba absentovaly), ale jisté je, že velikolepé zápletky nevymyslel až romantismus. Starořecká mythológie se přinejmenším vyrovná té, se kterou pracoval Wagner.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 17.11.2024 18:52  34827
Desdichadoexoti
Fak vočistec.
Ventolín takovej normální, Xavier tuplovanej.
U Ventolina jsem si místy vzpomenul na B52's (v provedení Dolnolhotských šumařů), kdežto u na Xaviera jen na dementovo lejno..
Taclík hraje dobře, ten mi tam vadí nejmíň.

[ 20506 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt