Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Náš Lopuch Vám
vytře zrak

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Hudební klub [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hudba) moderují postKF, Antony.
Archiv

V tomhle klubu si budeme povídat o hudbě a různých příbuzných tématech. Třeba o zvuku, který její poslech značně ovlivňuje.
Motto:
"ten vesmír hudby, to je tak neuvěřitelná nádhera.... a pro jednu duši je tento prostor naprosto nekonečný a nevyčerpatelný ... člověk pochytí za život jen mizivé procento (ani ne) té nádhery. A zaplaťpánbů alespoň za to." (puschpull)
Dlouhodobé téma :
Nahrávky, které mne zaujaly, a proč
Další téma se bude točit kolem aktuálního vydavatelského dění :
TIPY na TOP alba 2022
Antony:
FOR ABSENT FRIENDS - Disappear (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
REALE ACCADEMIA DI MUSICA - Lame di Luce (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)

puschpull:
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
SIGH - Shiki (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GALAHAD - The Last Great Adventurer (2022)
suchos:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
MISCRANCE - Convergence (2022)
SIGH - Shiki (2022)
SEAX - Speed Inferno (2022)
AUTOENESIS - Moon of Foul Magics (2022)
OUT OF THE BEARDSPACE - Like Moths To A Flame (2022)
CB3 - Exploration (2022)
MAJOR PARKINSON - A Night At The Library (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
PHANTOM SPELL - Immortal's Requiem (2022)
NEGATIVE PLANE - The Pact... (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)
MISANTHROPE - Les déclinistes (2022)

Dutch:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
slava:
Jeff Michaels - Space Debris (2022)
LONG DISTANCE CALLING - Eraser (2022)
Brian Eno - FOREVERANDEVERNOMORE (2022)
Camo & Krooked & Mefjus – Overture single (2022)
The SMILE - A Light For Attracting Attention (2022)
Frank Zappa - ZAPPA ’75: Zagreb/Ljubljana (2022)
Richard Müller - Čierna labuť biela vrana (2022)
DUNAJ – Za vodou (2022)
Cécile McLorin Salvant – Ghost Song (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
Van Morrison - What’s It Gonna Take? (2022)
Vangelis – Juno to Jupiter (2022)
Jean Michel Jarre – Oxymore (2022)
Jan Hammer – Seasons pt.2 (2022)
JETHRO TULL – The Zealot Gene (2022)
Mata Atlântica & Markus Reuter - Retiro e Ritmo (2022)
Markus Reuter, Fabio Trentini & Asaf Sirkis – Truce 2 (2022)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 21548 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 3.12.2024 11:09 - Oblíbené kluby (10:46) 35312
Poslouchám vás tu ....:"nikdy AI nebude schopna"
... co my víme, jaké schopnosti časem bude mít!?

Nyní je AI ještě v plenkách, ale co za 20, 50, 100 roků ?
judith Judith 3.12.2024 11:06  35311
AntonyAle o tom zde již drahnou chvíli hovoříme, Mlho! Já neuvažuju jako ty. Nemyslím, že bychom byli bohatší, kdybych to udělala. Nechci být jako ty. Jednoho Antonyho už svět má, moje mise je přinášet něco jiného. Vyvoď z toho, co chceš a potřebuješ. Osobně bych se například nechtěla spokojit s úrovní "naprostého souhlasení", kdy vlastně každý mluví o něčem jiném. Jsme lidé různí.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 3.12.2024 10:58 - Klub Hudební klub (10:27) 35310
PercyAno, v podstatě souhlasím, snad s výjimkou té simulace, která je jen zdánlivá a vnějšková..
Nedejme se zmást vzhledem výsledného produktu. Výrobek AI má ve skutečnosti k uměleckému dílu stejně blízko jako obrobek vypadnuvší z CNC obráběcího centra. Program & stroj, nic víc. S procesem, jakým tvoří člověk nenacházím žádné souvislosti. Ano, máme sklony stroje imaginárně obdařovat lidskými vlastnostmi (vzpomeň si jen, jakými miláčky jsou pro některé lidi jejich auta), ale je to jen naše fantazie. AI není inteligentní (v lidském smyslu), ani se neučí (v lidském smyslu), ani není autorem uměleckých děl, je to všechno jen vnější nápodoba. Stroje nemají ani pocity, ani touhy, ani duchovno, ani spiritualitu, ani tvůrčí záměr, potřebu, nic takového. Umělá inteligence je jen program, byť sofistikovaný. Je závislá na vstupech, které programátor zadá a na umělém algoritmu, kterým tyto vstupy zpracuje. Není to simulace lidského procesu, je to jen jeho vnějšková nápodoba. Jako když primitiv nahlas přečte filozofický traktát, jehož smysl ani zbla nezachytil, ale může působit jako onen filozof, ačkoli jím ani za mák není, tak stejně povrchně papouškuje a mixuje vstupy ona AI. Studený a tupý stroj, který mixuje slova a barvy dle programu na vysokém stupni složitosti.
Tlustou čáru tam jednoznačně vidím jako ty a bezvýhradně souhlasím s tvým, že tvořit jako člověk "nikdy AI nebude schopna". To je i můj rezultát.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 3.12.2024 10:35 - Klub Hudební klub (10:27) 35309
DutchZcela souhlasím.
Šlo mi o zdůraznění, že umělecké dílo se v uchovatelné a smysly vnímatelné podobě bez řemesla prakticky nevyskytuje.
dutch Dutch 3.12.2024 10:09 - Oblíbené kluby (10:39) 35308
AntonyAno. Avšak to, že něco je, neznamená, že by nebylo lepší, kdyby to nebylo.
percy_ Percy_ 3.12.2024 09:24  35307
OliasAha, takze zvukove velky spatny... Tak uvidime. Mucit se nebudu. :-)
percy_ Percy_ 3.12.2024 09:10  35306
Ja tedy nemam nactenou zdaleka celou vasi diskuzi o tom, co je a co neni umeni, nicmene... Ja to vidim pomerne jednoduse. AI bude brzy schopna technicky nasimulovat proces, jakym jedinec tvori. (pokud to uz neumi ted) Tedy zvladne nejakym zpusobem nasat inspirace z ruznych zdroju a z nich vytvorit neco "sveho". Podobne jako to dela clovek. Za umeni by to dle meho nemelo byt povazovano, resp. mela by pro takovy druh tvorby vzniknout nova kategorie. Tlusta delici cara. Umelecky tvorici clovek pracuje podle me nejen s tim, cim se v zivote inspiroval, ale taky zhmotnuje cosi duchovniho do sveho dila. Muze to byt nejaky pocit, emoce ci jakesi vnuknuti, prolnuti s neviditelnym svetem. A to je pro me osobne podstata umeni. A je to neco, ceho nikdy AI nebude schopna. Jsem spiritualne zalozeny clovek a umeni je pro me zejmena o propojeni s duchovnimi svety. Samozrejne chapu, ze tento muj presah asi nebude pro kazdeho. Nicmene pocity a emoce snad uznavame vsichni. Stejne jako je nam vsem urcite jasne, ze AI zadne skutecne pocity a emoce nema. Nemuze se jimi tudiz nechat unaset a zhmotnovat je do sveho "dila". Muze jen recyklovat a kombinovat ruzne zdroje podle prednastavenych parametru.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 3.12.2024 08:29 - Klub Hudební klub (10:27) 35305
JudithHm, tvůj příspěvek je takovým argumentačním vakuem, rozemíláním věcí s probíranou problematikou nesouvisejících a současně ignorující vše, co patří mezi základní znalosti diskutujícího, že vypadá, jako by jej vyrobila sama AI, nikoli duchaplný člověk, za kterého si tě dovoluji pokládat. Celý útvar s číslem 35300 sveřepě pokračuje v tendenci opouštět diskuzní problematiku, jen aby udržoval tendenci nesouvisející oponentury. Překračuje hranice argumentačního faulu. Zní jen jako víření prachu za dveřmi místnosti k polemice určené, rozptyluje pozornost, aniž by cokoli smysluplného přinášel.

Korunu marnosti nasazuje výrok Kde máš jaký axiom?. Ne, skutečně v tom, co jsi napsala, se axiom nenachází. Mne se ale neptej, proč se tam nenachází, ptej se autorky.

Takže, má-li mít další pokračování nějaký přínos, doporučuji udělat to, co očekávám od diskutujícího, jenž je na dostatečné úrovni k adekvátní disputaci. Nastuduj definice vázané k daným tématům (tam jsou ty axiomy, možná by stálo za to se podívat, co vlastně axiom je), přečti, co jsem k tématu napsal (je tam úplně něco jiného, než k čemu se vymezuješ), pošteluj rozladěný slovní aparát a též by neškodilo připomenout si zásady korektní komunikace.
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 3.12.2024 08:19 - Oblíbené kluby (10:46) 35304
OT - zdravíZajímavý rozhovor:
Přežil nehodu, kterou přežít neměl. Dnes „opravuje“ sportovní i filmové hvězdy - Seznam Zprávy
Staral se o Rafaela Nadala, Rogera Federera, fotbalisty Realu Madrid. Jeho péči vyhledali herci Orlando Bloom a Keanu Reeves. Fyzioterapeut Michal Novotný pomáhá najít rovnováhu mezi výkonem a zdravím lidem po celém světě.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 3.12.2024 07:51 - Klub Hudební klub (10:27) 35303
DutchUmění je spojeno kvantem řemesla. Ostatně, to vyplývá z jeho definice, umění bez řemesla neexistuje. Ovšem skutečnost, že např. malíř potřebuje štětec, nečiní z tohoto štětce podstatu jeho uměleckého díla.
Ostatní příměry bych si dovolil zpochybnit. Filosofie bez logiky i teologie bez lásky se na tomto světě vyskytují poměrně zhusta.
dutch Dutch 3.12.2024 06:03 - Oblíbené kluby (10:39) 35302
A já si uvědomuji, že umění bez řemesla by mělo spíše nebýt. Možná podobné jak filosofie bez logiky, či teologie bez lásky.
desdichado Desdichado Dostal jsem datovou schránku. - Dá se to léčit? 3.12.2024 03:23  35301
Eugen Suchoň (25. září 1908, Pezinok, Uhersko – 5. srpna 1993, Bratislava, Slovensko) byl slovenský hudební skladatel, pedagog a teoretik.
Metamorfózy (1953)
Žalm zeme podkarpatskej, op. 12 (1937-38)
Dvě preludia ve starém slohu (1967-69) Hommage a Claude Debussy
Kaleidoskop (1966-1969)
Krútňava (1941-49)
Svätopluk (1953-59)
judith Judith 3.12.2024 00:59  35300
AntonyNapadají mě jiné příklady. Není třeba zdaleka pravidlem, že se v umění oceňuje originalita. Po dlouhá staletí, ještě za Shakespeara to neplatilo - v jeho dramatech je jen pár skutečně původních námětů. V alžbětinské době měli za to, že "provařenost" námětu dokládá jeho kvalitu a nadčasovost, to pro ně bylo důležité. Stejně tak není originalita hodnotou v postmoderně - zde proto, že lidstvo došlo ke zjištění, že už se nic moc nového vymyslet nedá, a též si uvědomilo, že se nemůžeme tvářit, že předešlé epochy neznáme. Výrazným postupem se tak stala intermedialita a intertextualita. Nástup internetu podle některých teoretiků rozmývá koncept autorství a přibližuje jej středověku, kdy jméno autora nebylo vůbec důležité; tyto názory zaznívaly ještě před nástupem AI.

Silná tvůrčí individualita je s námi asi 200 let, od počátku 19. století. A možná s námi jako neodmyslitelná součást uměleckého díla nebude navždy. V obecnějším měřítku tento důraz na jedince měl i řadu negativních dopadů (mohu rozvést zvlášť). Výrazové prostředky se mění, jak sám uvádíš... VŠECHNO je to v pohybu, byť pomalém a postupném. Některé směry, které kladou důraz na nadosobní (božskou či obecněji vitální) tvořivou sílu, by zpochybnily i tvoje vnímání umění jako ryze lidské domény. Možná umění existuje díky spojení s něčím, co člověka přesahuje. Možná existuje i ve sférách, kam lidé svým vnímáním nedosáhnou. Ani s dominancí estetické funkce to nebylo vždycky tak žhavé. Kde máš jaký axiom?

Osobně v tuto chvíli pouze nevylučuji možnost, že s menším či větším využitím AI vznikne dílo, které bude ve svém působení (co do komplexnosti, nemluvím o prosté kráse či libosti) s uměním souměřitelné. Ale AI v této prvotní fázi vedle toho, že má svoje mouchy, také čerpá z bohaté a dosud nezkalené studnice. Jakmile se zdroj začne ředit a produkty replikovat, bude vše čím dál víc na jedno brdo, to je rozhodně riziko.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 3.12.2024 00:25 - Klub Hudební klub (10:27) 35299
JudithVšak já vývoj umění nikdy nepopíral. Jeho schopnost vstřebávat všechny možné vlivy a okolnosti spojené s vývojem lidstva během tisíciletí je naprosto fascinující. Proces je to relativně pomalý, zato kontinuální. Však také jak zdlouhavě musely o uznání bojovat nové umělecké disciplíny, například fotografie, nebo film. Ale tento status získaly ne proto, že by převrátily axiom, nýbrž tím, že právě prokázaly, že jej také splňují. Nepřehodnocoval se celek od základu, přehodnocovala se množina lidských činností, zda zahrnuje při zachování neměnných axiomů i nové druhy umění. Tehdy si možná lidé o to víc uvědomili rozdíl mezi uměním a řemeslem a o to víc stvrdili vlastnosti, které musí dílo splňovat, aby bylo uměleckým. Neznám jedinou skutečnost, která by toto vyvracela. Je strašně laciné říct - tak tady máme AI, zvykněte si, je to taky umění a hotovo. Takové tvrzení je v rozporu se vším, co bylo a je stanoveno. Považuji takové snahy jen za účelový konstrukt, který má být jakože liberální a prokazovat nadhled, jenže ve skutečnosti odhaluje neznalost základních principů a takový mluvčí je pro mne člověk, který má velké nedostatky v systému poznání.

Tvůj cit pro umění se utvářel v čistě lidském světě ne proto, že bys měla nějaké mimořádné štěstí, ale jednoduše proto, že umění jinde neexistuje. Stroje nejsou schopny vytvářet umělecká díla. Leda by se změnila definice tohoto díla na úplnou libovůli a nastal by zde ten zmatek pojmů, o kterém opakovaně píšu.

Nepíšeme ani tak jinak, jako o něčem jiném.
judith Judith 2.12.2024 23:18  35298
AntonyUmění není gravitace, aby bylo nezávislé na člověku a vývoji kultury. Vše, co dnes považujeme za základní fakta či axiomy, se ustavilo v určité době a kontextu. A je úplně přirozené, že velký objev či vynález vede k přehodnocení celku. Vidím srovnání s produkty AI také jako příležitost uvědomit si něco o umění, proto jsem ochotná otevřít uvažování více do šířky. Ale nestavím se rozhodně do role jejího obhájce či fanouška.

Opakovaně narážíme na dějinná období, kdy lidé něco vůbec neznali, neuvažovali určitým způsobem. Tohle mi nakonec přijde nejzajímavější, prožívat zásadní předěl v praxi. I když osobně by mi úplně stačil zážitek nástupu internetu a s ním obrovské rozrůzněnosti životního obzoru doplněného možností vidět velikému počtu lidí do hlavy. A jo, jsem ráda, že se můj cit pro komunikaci utvářel bez vlivu tohoto nástroje (protože opravdovost online diskusí v prvních letech těžila z nastavení existujícího před nimi), stejně jako jsem ráda, že se můj cit pro umění utvářel v čistě lidském světě.

Uvažujeme každý jinak. Za mě je to dobře.

[ 21548 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt