Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Zelený je lopuch,
fotbal to je hra...

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Hudební klub [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hudba) moderují postKF, Antony.
Archiv

V tomhle klubu si budeme povídat o hudbě a různých příbuzných tématech. Třeba o zvuku, který její poslech značně ovlivňuje.
Motto:
"ten vesmír hudby, to je tak neuvěřitelná nádhera.... a pro jednu duši je tento prostor naprosto nekonečný a nevyčerpatelný ... člověk pochytí za život jen mizivé procento (ani ne) té nádhery. A zaplaťpánbů alespoň za to." (puschpull)
Dlouhodobé téma :
Nahrávky, které mne zaujaly, a proč
Další téma se bude točit kolem aktuálního vydavatelského dění :
TIPY na TOP alba 2022
Antony:
FOR ABSENT FRIENDS - Disappear (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
REALE ACCADEMIA DI MUSICA - Lame di Luce (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)

puschpull:
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
SIGH - Shiki (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GALAHAD - The Last Great Adventurer (2022)
suchos:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
MISCRANCE - Convergence (2022)
SIGH - Shiki (2022)
SEAX - Speed Inferno (2022)
AUTOENESIS - Moon of Foul Magics (2022)
OUT OF THE BEARDSPACE - Like Moths To A Flame (2022)
CB3 - Exploration (2022)
MAJOR PARKINSON - A Night At The Library (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
PHANTOM SPELL - Immortal's Requiem (2022)
NEGATIVE PLANE - The Pact... (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)
MISANTHROPE - Les déclinistes (2022)

Dutch:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
slava:
Jeff Michaels - Space Debris (2022)
LONG DISTANCE CALLING - Eraser (2022)
Brian Eno - FOREVERANDEVERNOMORE (2022)
Camo & Krooked & Mefjus – Overture single (2022)
The SMILE - A Light For Attracting Attention (2022)
Frank Zappa - ZAPPA ’75: Zagreb/Ljubljana (2022)
Richard Müller - Čierna labuť biela vrana (2022)
DUNAJ – Za vodou (2022)
Cécile McLorin Salvant – Ghost Song (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
Van Morrison - What’s It Gonna Take? (2022)
Vangelis – Juno to Jupiter (2022)
Jean Michel Jarre – Oxymore (2022)
Jan Hammer – Seasons pt.2 (2022)
JETHRO TULL – The Zealot Gene (2022)
Mata Atlântica & Markus Reuter - Retiro e Ritmo (2022)
Markus Reuter, Fabio Trentini & Asaf Sirkis – Truce 2 (2022)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 21482 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
judith Judith 3.12.2024 17:13  35326
AntonyJá myslím, že jsme v diskusi mnohem dál. Spousta věcí je jasnějších.
Více si snad povíme v nekonečnu, tam se rovnoběžky mohou setkat :)
judith Judith 3.12.2024 17:11  35325
DesdichadoTys držel v ruce Venuši? Víš jistě, z které dědiny byla?

Pokud jde o pojmy, evropské myšlení se v tomhle započíná antikou. Tady třeba přehledné psaní o pojetí umění u Platóna a Aristotela. Představa umělce v dnešním slova smyslu, tedy jako někoho, kdo svébytně a autonomně dává tvar dílu, se zrodila nejspíš tak se začátkem 19. století. Do té doby byl umělec mnohem spíš vnímaný jako služebník, což nenese nutně negativní konotace, jaké se nám mohou u takové společenské role objevovat dneska.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 3.12.2024 16:57  35324
DesdichadoNástěnné jeskynní malby mají stáří desítky tisíc let. Nevíme nic o tom k čemu byly určeny, můžeme se jen dohadovat. Tato neznalost není ani vyvrácením ani potvrzením toho, zda jde o umělecká díla. Každé téma se v průběhu času vyvíjelo, stejně jako pojmy k němu vázané, to naopak jasné je. Nemáme jinou regulérní možnost, než na ně nahlížet z pozice současného poznání, samozřejmě současně při znalostech historických skutečností.
Umění je poměrně široký termín, kdy se nějaké jeho zpřesňování často vymyká účelu, kdežto pojem umělecké dílo má určenu daleko jednoznačnější definici. Tu je třeba znát a respektovat, jinak se debata rozbředne.
desdichado Desdichado Dostal jsem datovou schránku. - Dá se to léčit? 3.12.2024 15:50  35323
A takový pěkný zážitek jako když držíte v ruce Venuši, kterou před váma neměl nikdo 8000 let (nebo kolik) v ruce ... teda krom těch pár lidí okolo.
Dnes je to jendoznačně umění. Ovšem ve své době, když to dotyčný tvořil tomu tak nejspíš nebylo. Už jen pro to, že pojem "umění" asi tehdy vůbec neexistoval.

Kdy vlastně vznikl pojem "umění - umělec"? Za starých Řeků? Za Egypťanů a Sumerů asi ne, tam to bylo nejspíš řemeslo či kumšt.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 3.12.2024 13:56  35322
Percy 35313Mně pak došlo, že jsi to tak myslel, zasekl jsem se na té simulaci. Od strojové AI je všechno opravdu jenom jako. A je jedině na nás, jestli tyhle podfuky budeme legalizovat.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 3.12.2024 13:39  35321
Judith35311
Mlhová, zrovna u těchto tematických celků považuji metodu dvou neprotínajících se monologů za kontraproduktivní až zbytečnou.

35314
Právě AI takovým tavicím kotlíkem být z principu nikdy nemůže. Ale můžou nám ji někteří chytrolíni takto zkoušet podstrkovat, o tom žádná. Je jen naší gramotnosti, zda se necháme takovým hoaxem podvést.

35317
Opakuji, o originalitě tady nebyla nikde řeč. Ani formou požadavku, ani formou podmínky. Proč ji tak obsedantně neustále rozebíráš?

35318
Vhled je fajn. Sice jde zase o střelbu kamsi do neznáma, kdy příčina mi zůstala skryta, ale budiž. Na otázku "pracuje AI nějak s vhledem?" odpovím - ne, nemůže, nic takového nemá a z definice celé věci ani mít nemůže. Nikdy.


V celku mne to vede k tomu, že budou muset být stanoveny zásady práce s AI a jejího využití, vyvstane nezbytnost prokazování u kdečeho, že se jedná o lidský výtvor, vznikne nárůst poptávky po lidské práci, atd. Už dnes lze tyto tendence vnímat. AI je pro mne špatný sluha a ještě horší pán.
judith Judith 3.12.2024 13:24  35320
puschpullHlavně ji nevdechni, to neni dobrý
:-)
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 3.12.2024 13:19 - Klub GENESIS (08:49) 35319
:-)... této diskuse, myslím, nejsem hoden.
Jdu si vhlédnout kávu.
:-)
judith Judith 3.12.2024 13:05  35318
Vhled / InsightJeště si tu odložím odkaz na výcuc z knížky, o které jsem už jednou mluvila - Seeing What Others Don't: The Remarkable Ways We Gain Insights (Gary Klein). Celkem to zapadá do poznatků, které mám z knížky Odkud se berou dobré nápady (Steven Johnson) nebo Blink Malcolma Gladwella (česky koukám vyšlo jako Mžik). Přehled deseti hlavních bodů:

1. Vhled je často výsledkem rozeznání vzorce (pattern recognition)
2. Čím víc člověk ví, tím spíš něco odhalí (expertise shapes insight)
3. Často nám uniká něco, co máme přímo před nosem
4. Ke vhledu často vede problémová situace
5. Velkou sílu má nečekané, tedy vše, co nás vykolejí
6. Důležitá je fáze tiché, klidné reflexe, kdy probíhají procesy na pozadí
7. Užitečná je ale i mentální stimulace
8. Vhled může vzejít z omylu, selhání či chyby
9. Lepším vhledům napomáhá rozmanitost zkušeností
10. Vhledy jsou někdy skryté až do chvíle, kdy jsme na ně připravení
judith Judith 3.12.2024 12:51  35317
Tady to napětí mezi originálním a známým je zajímavá věc. Půlka reklam se snaží prodat "nové, ještě lepší, nečekané" a půlka "staré dobré, tradiční a domácí". Člověk touží po obojím. V knížce s názvem Hitmakeři jsem četla zajímavý rozbor, jak masová kultura pracuje s hraním na obě zmíněné tendence: nabízí obměny osvědčených forem, čímž v konzumentovi vyvolává dojem, že dostává něco nového, a zároveň ho příliš neznepokojuje něčím skutečně novým. Docela dobře tímto lze vysvětlit velkou část žánrové tvorby ve filmu, literatuře i v hudbě - žánr je taková známá formička. Pokud se díváme na narativní tvorbu, tedy příběhy, zápletek opravdu není neomezené množství, mají-li být aspoň trochu pravděpodobné. Tato tendence je jednou z těch, které mohou nahrávat strojové kombinatorice a cyklení.

Chtělo by se říct, že taková "netvorba" zabírá místo skutečnému umění, z druhé strany otupuje lidskou schopnost umění vnímat. Možná ale spíš vyplňuje místo, kde by jinak nebylo nic. (Je otázka, zda by to nebylo lepší - těch osm miliard lidí ale na světě prostě jednou je.) Skutečných bytostných tvůrců byla vždy jen hrstka a stejně tak vnímatelů, kteří pravé umění vyhledávají a oceňují. V tomto smyslu dnes nic nedegraduje, není kam.
judith Judith 3.12.2024 12:34  35316
Percy_Souhlasím, že AI nemůže tvořit jako člověk; to jsem ani nikdy netvrdila. Myslím, že přijde období, kdy se na jednu stranu její postupy důkladněji vypracují a na druhou rybník její "inspirace" ještě nebude příliš vylovený. V tomto rozmezí mohou teoreticky vznikat působivé produkty. Ale bez přítoku v podobě lidského vkladu se dříve nebo později nevyhnutelně zacyklí. Někomu to možná bude stačit.
percy_ Percy_ 3.12.2024 12:24  35315
JudithNo právě, ten proces tvorby má spoustu rovin, které se vzájemně ovlivňují, je to vysoce komplexní záležitost a každý člověk to má trochu jinak nastavené... Konzument díla vidí jen ten výsledek a umělec sám ten proces taky není schopen ve své plnosti vnímat, protože se to děje mimo vědomí. Je to v podstatě takový malý zázrak. Jak chabě proti tomu působí nějaký plivanec umělé inteligence... :-)
judith Judith 3.12.2024 12:14  35314
Percy_Líbí se mi, jak píšeš o prolnutí s neviditelným světem. Lidské nitro je tavicí kotlík, který má k dispozici spoustu ingrediencí a šuplíčků, přičemž části z nich (a možná většiny) si nejsme vědomi. V mém pojetí právě díky tomu může umění člověka oslovit bytostně, na mnoha různých rovinách, něco v něm otevřít. V praktičtějších sférách se ukazuje, že AI často selhává proto, že nemá tělo - nemá prostorové vidění, kupříkladu. Smysl pro proporce, orientaci. Tomuhle se říká embodied experience a je to něco, z čeho se člověk neumí jen tak vyjmout, co tvaruje veškerou naši zkušenost. Možná právě to je onen tavicí kotlík - skutečnost, že člověk je současně bytost tělesná, smyslová, racionální, emocionální, duševní, duchovní, atd.
percy_ Percy_ 3.12.2024 11:31  35313
Antony"Není to simulace lidského procesu, je to jen jeho vnějšková nápodoba."

Ale já to tak v podstatě myslel. Je to simulace (=nápodoba) určitého aspektu lidské tvorby. Člověk také (většinou nevědomky) pracuje s tím, co v životě poznal. I my recyklujeme díla, která známe. Ale je to jen jeden z dílků uměleckého procesu, který je podle mě mnohem komplexnější. A tento dílek umí napodobit AI. Oproti člověku samozřejmě nedokonale. Ale bude v tom časem velmi dobrá - s rozvojem práce s parametry, podle kterých budou její výtvory vznikat. Spolutvůrcem je tak potom i člověk. A čím jemnější, detailnější a komplexnější budou možnosti nastavení, tím více bude vstupovat do hry lidský faktor. Ale nikdy se nebude jednat o umělecké dílo. Z důvodů uvedených Tebou v 35310 nebo mnou o něco níže. Jinými slovy si myslím, že se shodujeme zcela. Nicméně zároveň musím připustit, že se stoupajícím podílem lidského faktoru na tvorbě AI bude čím dál těžší toto stanovisko udržet. Ale to už jen spekuluju nad tím, co (možná) bude.
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 3.12.2024 11:09 - Klub GENESIS (08:49) 35312
Poslouchám vás tu ....:"nikdy AI nebude schopna"
... co my víme, jaké schopnosti časem bude mít!?

Nyní je AI ještě v plenkách, ale co za 20, 50, 100 roků ?

[ 21482 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt