Hartmann [16991]: Proto jsem na základce i střední využíval na začátku roku takové to, kdy se učitel zeptal, jestli někdo chce k tabuli dobrovolně.
Lepší se naučit tři čtyři stránky a mít pak pokoj, dokud učitel postupně nevyzkouší všechny ostatní a nezačne znovu než čekat, kdy mě tasí a na co se bude ptát... většina lidí se dobrovolně zkoušet nedávala, čili výhoda pro mě, kterej jsem si to dokázal takhle spočítat a vydělal na tom - nemusel jsem se následně obávat někde v listopadu, kdy mě tasí a co z od září probraného bude chtít vědět :-)
A vždycky mě bavili učitelé, kteří ze začátku vyvolávali stylem "tak máme jedenáctého září, jedenáctý v seznamu je..., pojď k tabuli."
I když tohle byla taky výhoda, pokud to učitel dodržoval a tím pádem si člověk mohl vypočítat, že zřejmě bude vytaženej - takové to "jedenáctého září, takže může jít jedenáctej, devátej nebo dvacátej, podle toho, jak to spočítá".
Horší bylo, když měl učitel (zřejmě) předem vybráno koho tasí a dělal kolem toho jen komedii, že jedenáct plus devět, pak je středa, to je třetí den týdne, čili mínus tři... bis repete a da capo, protože chtěl vytasit třeba třináctého v pořadí a když se k tomu nemohl dostat "matematicky", byl schopnej dnešní datum třeba odmocnit, hlavně aby mu to vyšlo :.-) |