pel-mel k energeticeVčera v TV dokument o letadlové lodi Charles de Gaulle. Pohání ji 2 jaderné reaktory. Výměna paliva jednou za deset let. Utáhne to ekvivalent spotřeby 20 tisíc lidí. Osobně držím palce a fandím velké jaderné energetice a těším se na komerční malé modulární reaktory. A ano, jsem si vědom problémů, které to sebou přinese a to: potenciální cíl pro různé pomatence, chybějící kvalifikované a odpovědné obsluhy, mediální i faktické následky havárie, ke které dříve či později prostě dojde.
Ekektromotor: fantastická věc a výborný pohon. Pokud není připojený k baterii, která jeho technické vlastnosti nahlédnuté přes užitnou hodnotu tvrdě sráží. Tedy: bude-li kapacita baterie ročně růst o 7%, cena klesat o 7%, bude to za 10 let veselejší, jakkoli hustota energie v porovnání s fosilními palivy bude stále tristní. Výroba stávajících baterií je sumárně včetně externalit ekologické peklo.
Elektrokolo, elektrokoloběžka, elektromonowheel - prostředky pro mikro e-mobilitu. Zajímavé jako.. volnočasová aktivita, která ve výsledku k mé radosti a vzteku ekologů zvedá CO2 stopu, neb lidi tyto prostředky užívají pro zábavu. Kolobrnda 2kW, 45kg, dojezd 170km, ABS, celopéro, vypadá to cool a jede to debloklý přes kilo.. Pak to člověk hodí na korbu Fordu F150 Raptor a sveze se z lesa domů. Boží a kyselé ksichty plánovačů světlých zítřků k nezaplacení.. :)
Na schůzi Společenství vlastníků jsem navrhl, že bychom se měli zamyslet nad elektromobily v garážových stání. Nerad bych přišel o byt kvůli požáru baterie elektromobilu, která principiálně hoří, dokud v ní má co hořet a zásah hasičů v podzemní garáži s nízkým stropem.. hm, asi nic moc. Doufám, že první případy se stanou jinde a téma bude uvolněno ke svobodné diskuzi, anžto zatím je elektromobil považovaný za nedotknutelný.
Poněkud mě až zaráží nepanika a klid ropných společností. A nevím, čím to je. Pokud je to dané tím, že pozorují člověka rozhodnutého prorazit hlavou zeď a tak si koupili lístek do první řady a popkorn k tomu s tím, že jejich čas zase přijde, OK.
Vodík? Uvidíme.. Já spíš věřím cestě přes syntetická paliva a další posunutí účinosti spalovacího motoru. |