Staré, ale furt pravdivé:Trať 120, úsek Milostín - Žatec
I tento úsek hlavní trati z Prahy na Chomutov chce mít Ústecký kraj bez osobní dopravy. Protože tím klesne zájem o využívání železnice i na těch pár rychlících a protože nákladní doprava po železnici je také již řadu let znechucována, můžeme se nadít pro naprostý nezájem občanů i dopravců zrušení této trati, možná celé. Ale v Ústeckém kraji to už může nastat prakticky kdekoliv. Vždyť tak je likvidována trať ze Straškova na Libochovice, Most - Lovosice, Blatno u Jesenice - Žatec, celé Kadaňsko, Chomutov - Vejprty, Most - Moldava, Děčín - Oldřichov. Je otázkou, proč ještě v tomto kraji vůbec zůstávají nějaké železniční tratě. Stále ještě máme dost místa na další a další dálnice, silnice, parkoviště a k tomu architektonicky i územně úsporné sklady, centra zábavy a obchodu. K čemu lesy, pěkná krajina. Vždyť jen peníze náš život spasí. A teplo přece máme rádi, takže nějakých těch 40 a více stupňů, které nás v takové krajině čekají, nás nerozhází. A změny klimatu jsou přeci nesmyslem a předcházet jim, no to bychom byli už naprosto nesvobodní.
Jde zde o špatně skrytý záměr nahradit železnici silniční dopravou za každou cenu. A to proto, že se zde řeší jen náhrada kolejové dopravy a nikoliv komplexní obsluha tohoto celého regionu s napojením na celou republiku. A to i v tom případě, kdy železnice projíždí v blízkosti obcí a docházka je minimální (jen malá poznámka, v MHD v Praze byla stanovena docházka na 8 minut a u metra to je např. ke vchodu do metra, nikoli na nástupiště, u venkovských oblastí by to tedy znamenalo pěší docházku cca 500 - 1000 m). Zajímavé je křečovité napojení Želče, která vlastně leží přímo na železnici a problém je sem spíš zajíždět po silnici. Je to vše o to absurdnější, že kraj nezajímá časté a kvalitní propojení obcí mimo kolejové trasy, ale chce dávat autobusy tam, kde je železnice. (Přitom provoz jednoho motorového vozu s jedním strojvedoucím je totéž, co autobus, akorát že takový vlak má a při modernizaci může mít i ještě nižší spotřebu). To platí o všech tratích, kde je plánováno rušení osobní dopravy. |