Rychlejší než smrt / The Quick and the dead- TV
- Viděl jsem to už kdysi, ale teprve teď jsem si uvědomil, jak moc se to podobá Tenkrát na Západě. Nemyslím filmařským rukopisem, velkými detaily během přestřelek a podobně, ale především příběhem, zejména to, jak je celý film naznačována nějaká vzpomínka a během závěrečné přestřelky ji ukáží v retrospektivě celou (nehledě na to, že ta vzpomínka je takřka totožná, jen se pak místo harmoniky připomene hvězdou ;). Nicméně Sam Raimi si evidentně užíval a zkoušel neotřelé postupy, třebaže některé postavy byly možná až příliš nevyužité (různé odlišné charakteristické znaky těch během filmu střílených chyběly, vypadali jako mrtvoly na porážku, nemohlo nám jich být líto, protože jsme je prostě neznali). Sharon Stone jsem tu westernovou drsňačku moc nevěřil, a když měla být nejnebezpečnější, vypadala spíš komicky (zvlášť když zasouvala kolt do pouzdra poté, co zachránila život Croweovi, to byl okamžik, kdy jsme stejně jako ostatní v baru měli zmlknout a říci "Sakra, na ni bychom si měli dávat pozor!", jenže ona tím akorát dokázala, že tam nemá co dělat.). Nechovala se jako žena, která celý život žije pro pomstu, spíš jakoby se před několika dny po letech městského života rozhodla, že teď se teda jako pomstí. Navíc ta scéna na hřbitově zabila celé finále, protože jsme věděli, kým je, mnohem dříve, než nám to mohl ten velkolepý flashback oznámit, řekli nám toho příliš... Potěšil mě DiCaprio, který opět dokázal, že patří mezi velmi talentované herce a Titanic ho zaškatulkoval jen dočasně. I když teda někdy byl té Stone tak podobný, že jsem v tom klobouku nepoznával, jestli jde opravdu ona, nebo je to on. Rychlejší než smrt má ale tak silnou příchuť nadsázky a přehnané stylizace, že je na to člověk ochoten zapomenout a nechá se unášet tím jednoduchoučkým příběhem, který vypadá jako vypreparované Tenkrát na Západě, kde chybí akorát hlavní postavě pořádná síla osobnosti. Sharon Stone je prostě až příliš křehká a málo odhodlaná, není v ní ani špetka mrazivého nebezpečí mlčenlivého Bronsona, který celý film šel sveřepě za svým cílem a my zoufale chtěli vědět stejně jako Frank, proč to dělá... Ale Raimi holt není Leone a v Rychlejší než smrt se zkrátka pokoušel především o neotřelé zpracování mnoha přestřelek... a to se mu vlastně podařilo.
- 70% |