Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Diskuze na Lopuchu,
pohlazení na duchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Archiv klubu Náboženství a my [ŽP: 8 týdnů] (kategorie Svět kolem nás) moderují Royal, nula.
Tento poněkud netradiční klub je určen k diskusím mezi věřícími a ateisty, k vzájemnému porovnávání jejich názorů, postojů, přístupů k životu i způsobů života, k debatám o příčinách existence obou velkých světonázorů (náboženské víry a ateismu) a o tom, proč se kdo s kterým světonázorem ztotožnil. Cílem je především poznání, poučení členů obou světonázorových skupin o té druhé skupině, a následně pochopení jedné skupiny druhou. Jestli někdo z ateistů po čase uvěří nebo někdo z věřících naopak po čase přestane věřit, je irelevantní. Důležité je to vzájemné porozumění, které je základem k tomu, aby obě skupiny mohly na této planetě vedle sebe existovat v míru a v oboustranném respektu.

Všechno, co jste chtěli vědět o katolících a báli jste se na to zeptat
Všechno o ruské pravoslavné liturgii
Pravidelně aktualizovaná záloha tohoto klubu je zde.

Klub Religionistika Sem prosím směrujte tématicky vhodnou debatu.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help
   
[ 9371 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
multilevel multilevel 21.11.2012 13:18  20452
Člověk svoji existenci nepočíná. Existuje po věky věků, po miliardy (i toto číslo je neskutečně malinkaté vzhledem ke skutečnosti) vtělení - inkarnací. Ve skutečnosti to nejsou miliardy či kvadrilióny, ale nekonečné množství vtělení. A tak je tomu i vzhledem k budoucnosti. Není to nijak limitováno délkou existence planety Země, Sluneční soustavy, Mléčné dráhy, nebo té části vesmíru, kterou na základě současného poznání nazýváme vesmírem samotným. Člověk žil odvěky-věkův a bude žít na věky-věkův. Nelze ho ZABÍT, definitivně zničit, lze pouze ukončit jeho jednu jedinou konkrétní INKARNACI. Tato inkarnace je samozřejmě zcela originální, jedinečná a neopakovatelná. Je, svým způsobem, posvátná. Je hodna úcty a nejvyšší lásky.Nelze s ní plýtvat.

Ve skutečnosti tedy žádná vražda neexistuje. Identita potratem zabitého dítěte nesouvisí s jeho hmotným konkrétním projevem - tělem,
ale s jeho duší, která využije nekonečné množství příležitostí k žití v nekonečném množství variant hmotných těl, které si ani neumíme představit. A využije to k nekonečnému množství prožitků. Nevynechá jeden jediný. Bude světcem, bude lidojedem, bude hromadným vrahem, katolíkem, protestantem, válečnou obětí, válečným zločincem, ateistou, budhistou, rebelem, diktátorem, klukem, holkou, heterosexuálem, homosexuálem, zvířetem i Budhou, klaunem. Bude umírat hlady, bude umírat civilizačními chorobami z přežírání se.

Další pikantní pointou je, že ve skutečnosti (kterou naše mysl velmi těžko chápe a jen velmi těžko si umí představit) je iluzí oddělenost jednotlivých "duší" a lineárnost času. Vše prochází koncem i počátkem, ústředním bodem. Takže v realitě matka zabíjející skrze potrat své dítě, ono zabité dítě (třebas ve fázi shluku buněk), desdichado nad tím se rozčilující, kdokoli daný stav obhajující, a vlastně i naprosto kdokoliv jiný, jsou ve skutečnosti jedna a táž duše. Matka tak zabíjí sama sebe. "Dítě" je zabíjeno samo sebou. A každý, kdo z nás tuto situaci pozoruje a nějak interpretuje ve skutečnosti pozoruje vlastní prožitek.

To, že jsme definováni svým vlastním tělem a sekundárními funkcemi
z něj vycházejícími, je představa těch, kteří se stotožnili s hereckým
kostýmem a zapoměli, že jsou hercem, nikoli onou konkrétní divadelní rolí.

desdichado Desdichado Dostal jsem datovou schránku. - Dá se to léčit? 20.11.2012 21:03  20451
OtázkaSi dovolím nadhodit anketní otázku:
Kdy, dle vás, počíná člověk svoji existenci? (Odpovědi typu "určuje to zákon v §36 odst.4" si nechte až vás budou soudit.)
desdichado Desdichado Dostal jsem datovou schránku. - Dá se to léčit? 20.11.2012 21:00  20450
KubiCZekze je to zivy organismus, ze ktereho za urcitych podminek muze byt clovek a ze jsou hojne zabijeny.
a) určitých podmínek
b) živý organismus ... no k tomu je tu povolaná Jelena :-)
c) jak se cítíš, když máš poluci? Jako vrah svých spermií?
Sečteno a podtrženo = demagogie.

Srovnaval jsem to ale s dvoutydennim plodem...
Dvoutýdenní plod je člověk. Určité podmínky už byly splněny. Punktum. Všechno ostatní je buď demagogie nebo výmluva. Jistě, nikde není řečeno, že dvoutýdenní plod se vyvine až k narození, ale nikde taky není řečeno (respektive - člověk to neví), že právě narozené miminko oslaví své osmdesátiny. Si vzpomeň na Brzobohatýho.
Embryo je zkrátka člověk. Sice zdaleka ne hotový, ale tvrdit, že to není nic, jak to dělá Jelena, je zkrátka nesmysl. Anebo znáš jiný, lepší, pravdivější a vědečtější termín kdy se ze "shluku buněk" stane maličký človíček, tedy člověk? Někteří lidé se časem sice mohou změnit ve zvíře, ale opačně to moc nefunguje.

Odkázat majetek můžeš i někomu, kdo půjde 25 den po tvé smrti tou a tou ulici v 15:31 do samoobsluhy.
To odkazuješ někomu konkrétnímu, kdo 25. den po tvé smrti ..., který bude "náhodně vylosován". Když to odkazuješ svému dítěti, které tvá žena nosí pod srdcem, odkazuješ to zcela konkrétní osobě. Ale co tvůj majetek, ten není nikterak důležitý a zajímavý, ale nenarozené dítě může být i králem - viz Ladislav Pohrobek. A tady už to důležité je. Ono je to tedy důležité i pro tvůj majetek, pokud jsi majitelem například Baťa. To má totiž vliv na život mnoha lidí. Pokud ti patří jen rybička (kapesní nožík) a vidlička, tak tam je to skutečně fuk.

Ale pořád jsi mi vlastně neodpověděl jak se tváříš na to, že pod řečima o nutnosti potratů kvůli zdravotním důvodům je 90% (a spíš i víc) potratů jen tak, v podstatě z malicherných důvodů (třeba proto, že to má být holčička). (Protože, jak jsem pochopil, potrat podle tebe není zabití, neb to přece není člověk?)

Podle mě je zabíjení z jakéhokoliv důvodu špatné, podle někoho ne.
To je sice pravda, ale na druhou stranu, jedna poprava sériového/masového/brutálního/nájemného vraha (ev. objednatele vraždy -> to je taky pěkné svinstvo) levnější a efektivnější než ho let vykrmovat a pak ho pustit na svobodu. Samozřejmě je zapotřebí posoudit jestli ten, který brutálně zamordoval svou tchyni, která ho srala 15 let, je schopenněco podobného zopakovat, ale ten, který podřízl 5 lidí protože mu to přinášelo potěšení, jak ta krev tekla - co s ním?
Pak jsou ještě atentáty na politiky nebo války, ale to je zase jiný problém. Realita je zkrátka složitá a jedno universální řešení neexistuje.

Tohle je holá demagogie, ale s tou Biblí máš pravdu
No co, lze se dohadovat o tom, že historická spravedlnost zvítězila. :-)
kubiczek 20.11.2012 14:08  20449
vivisekceNo samozrejme ;-) bylo ale tim mysleny dve veci, ze je to zivy organismus, ze ktereho za urcitych podminek muze byt clovek a ze jsou hojne zabijeny. Je to trochu s nadhledem, to ano. Srovnaval jsem to ale s dvoutydennim plodem...
vivisekce vivisekce nevhodné pro lidi 20.11.2012 13:06  20448
KubiCZekNení k tý spermii potřeba ještě taky vajíčko? ... aby z toho vznikl člověk ...
kubiczek 20.11.2012 08:24  20447
To není demagogie, ale holý fakt!

To, co píšeš je podle mě dost zcestné. Já jsem tím trestem smrti chtěl pouze poukázat na to, že záleží na pohledu každého. Podle mě je zabíjení z jakéhokoliv důvodu špatné, podle někoho ne. Pravda se hledá třeba i celý život a i pak ji nemusíš nalézt, protože je to kolikrát pouze subjektivní pocit.

Jak to, že to není rozhodující? Odkázat majetek můžeš i někomu, kdo půjde 25 den po tvé smrti tou a tou ulici v 15:31 do samoobsluhy. To ti žádný právní subjekt nedává. Jak píšeš, máme pokřivené zákony, ale pořád je tu máme.

Tohle je holá demagogie, ale s tou Biblí máš pravdu =o)

Už bych to nechal, tohle je diskuze na samotný klub. Pro ostatní - pořád mě zajímají Vaše názory na můj dotaz.
desdichado Desdichado Dostal jsem datovou schránku. - Dá se to léčit? 20.11.2012 08:12  20446
Ano, člověk by z něj vznikl, ale to z lidských spermií taky a ty zabíjí drtivá většina populace denně a nikomu to nevadí
Ukázka ryzí demagogie.

Že někdo tvrdí, že je potrat vražda? Jsou ale lidi, kteří jsou i pro trest smrti!
Pokud má někdo podstoupit trest smrti obvykle proto, že něco provedl, například vraždil, případně mordoval, někdy dokonce na kšeft. Dotyčný si tedy z otázkou zabití někoho tudíž nelámal hlavu.
A nejednou nakonec zjistili, že zabili nevinného.
Což ale nic nemění na tom, že vrah vraždí a vinu či nevinu nijak nezkoumá.

ale žijeme, tam kde žijeme a jestli se nepletu, tak právní subjektivitu plod nemá
To a) není rozhodující, b) i tak můžeš svému dvoutýdennímu potomku odkázat miliardové jmění (a tomu staršímu, co tě sere jen část, jinak by ovšem zdědil všechno) a tím jasně jeho právní subjektivitu dokazuješ. Co na to naše pokřivené zákony je jiná otázka.

ale pochybuji, že Sparta zanikla kvůli tomu, že shazovali postižené ze skály
Možná ano, možná ne, ale realita je taková, že Athény jsou a neshazovaly a Sparta shazovala a není! :-) Do Bible jasný příklad!! ;-D
kubiczek 20.11.2012 00:57  20445
O přikazování něco ženě jsem se ani slovem nezmínil. I kdyby byl muž sebevíc pro potrat, poslední slovo je stějně na ženě, si myslím já. Děkuji za lekci dějepisu, ale pochybuji, že Sparta zanikla kvůli tomu, že shazovali postižené ze skály =o) Rozštěp se pozná z určitých proteinů, nemýlím li se. V době miniinterupce nejspíš ne.

Prosím nech ale té historie. Je to sice významná věc pro lidský pokrok, ale žijeme, tam kde žijeme a jestli se nepletu, tak právní subjektivitu plod nemá. To by byl logicky potrat zakázaný! Hale já pro potrat nejsem, tudíž já si nemusím chlácholit svědomí, jak to nazýváš, ale také si nejsem tak úplně jistý, že dvoutýdenní plod je člověk. Ano, člověk by z něj vznikl, ale to z lidských spermií taky a ty zabíjí drtivá většina populace denně a nikomu to nevadí ;o) Vezmi si, jak je ale tenká hranice názorů. Že někdo tvrdí, že je potrat vražda? Jsou ale lidi, kteří jsou i pro trest smrti! A nejednou nakonec zjistili, že zabili nevinného. Žijeme bohužel v krutém světě! My sami jsme si ho takový ale udělali...

Ano, je to zvrácené. Já jsem nenapsal, že ne. Jen že je to bohužel v Číně normální!
desdichado Desdichado Dostal jsem datovou schránku. - Dá se to léčit? 20.11.2012 00:17  20444
Já už jsem několikrát různě psal, že rozlišuju mezi skutečně závažnými zdravotními důvody + třeba znásilnění a mezi zbytkem. Ale jsem dalek toho, abych nějaké ženě přikazoval, že když se jí narodí (pokud se tedy vůbec narodí) skutečně postižené dítě, aby šla nuceně na potrat (někteří tento směr razí -> Sparťané shazovali postižené ze skály a víme jak nakonec dopadli - Sparta dnes neexistuje, Athény vyhrály). Čili, těmto důvodům rozumím a chápu to a su rád, že to nemusím řešit (na druhou stranu, nějaký rozštěp páteře se v době, kdy se provádí tzv. miniinterrupce, určitě nepozná, vsadím dolar proti fazuli).

Je velice diskutabilní, co už je dítě a co ještě ne.
Je možná diskutabilní jesti to je dítě, ale je neoddiskutovatelné, že to je už člověk. Neexistuje prakticky žádná možnost, že se dvoutýdenního plodu člověka vyklube krokodýl nebo mamut, je to jen a pouze otázka času (v případě stáří 2 týdnů cca 8,5 měsíce). Tvzení, že ve druhém týdnu to ještě není člověk je jen a pouze obezlička pro uchlácholení svědomí, zkrátka prachsprostá výmluva. Teorie, že plod může umřít a tudíž se nestane člověkem je sice pěkná, ale opět výmluva. Člověk může umřít i v prvním roce života a nikdy tak nebude osmdesátiletým kmetem a přesto to je člověk. Z právního hlediska (tedy odvěkého) je i dvoutýdenní plod například dědicem, dokonce následníkem trůnu. Když by nositelka tohoto plodu šla na potrat, tak zavraždí krále. Z toho je patrné, že od početí je dotyčný "útvar" nejen člověkem, ale má i určitou ... jak to říct ... právní subjektivitu. Pro rejpaly, kteří se ohání nesamostatností života, neuvědomováním si, atd., doplňuju, že novorozeně je taky zcela nesamostatné, bez pomoci nepřežije, v podstatě si nic neuvědomuje (až na takový génie jako byl Kim-Čong-Il nebo Klaus Václav), takže zabití novorozence by taky neměla být vražda.

Tudíž mi přijde dost "nenormální" jít na potrat z hlediska pohlaví dítěte. V Číně ale, jak píšeš, je to "normální."
Že to tam dělají ještě neznamená, že to není zvrácené, stejně jako celá čínská současnost (od roku 1945).
kubiczek 19.11.2012 23:31  20443
Obávám se, že jsi ale stále neodpověděl. Myslím, že sám potrat je extra případ a to tu řešíme. Z příspěvku 20427 (sorry, neumím dělat odkaz na příspěvek) jsem pochopil, že nesouhlasíš s potratem, protože je to vražda. A můj dotaz (pokud jsem ho formuloval špatně, opravím se) je ten, zda v takovém případě si stále myslíš, že je to vražda nebo bys to dítě nechal porodit a žít to, co se nedá nazvat životem?

K tvým předchozím poznámkám. Je velice diskutabilní, co už je dítě a co ještě ne. Jestli má právo na život to, co se dítěti podobá a to co ne, tak ne?! Mezi oplodněním a porodem je dlouhá cesta a kdo určuje hranici, kdy je to vražda a kdy ještě ne? Tohle je dost na každém. Já si s manželkou nemusím představovat žádné důvody, proč jít k potratu, protože oba dva pro potrat nejsme. Tudíž mi přijde dost "nenormální" jít na potrat z hlediska pohlaví dítěte. V Číně ale, jak píšeš, je to "normální." Takže jestli to bereš jako odpověď, já pro potrat nejsem. Ale nikomu svůj názor nevnucuju a beru volbu ostatních. Jen ji chci pochopit, viz můj dotaz 20435.
desdichado Desdichado Dostal jsem datovou schránku. - Dá se to léčit? 19.11.2012 22:57  20442
Dokážu na to odpovědět tak, že ty tebou popisované případy jsou extra a já to nemusím řešit a jsem tomu rád.
Kupodivu mám ale pocit, že v řadě případů kdy doktor potrat doporučuje kvůli zdravotním komplikacím dítěte jsou dotyčné matky spíše proti potratu. Možná mají pocit, že už nebudou mít další šanci na dítě a možná je to pocit i oprávněný. No a dále víme, že doktoři mají často tendenci si práci zjednodušovat a vyvolávají porody třeba i předčasně a taky víme, že mnohdy se rodí císařem a není k tomu valný důvod. Tuhle bylo dokonce, že se zvyšuje počet umělých početí (což je vzhledem k potratům přesný protiklad, že?) a dokonce dotyčný doktor vyjádřil přesvědčení, že časem to bude až 50% případů těhotenství a vypadal jako když tomu bude rád. + ještě "pronájem dělohy". Osobně nejsem přesvědčen, že to je ta správná cesta - při přirozeném početí potrat a pak to uděláme uměle. Přijde mi to poněkud zvrácené. Myšleno jako trend ve společnosti. Nakonec dopadneme jako už to občas dělají v Číně a jako to dělali nácci - budou se vybírat vhodné plemenné páry, nebo si dva (on+on nebo ona+ona, protože homo, to je přece ono a to je budoucnost lidstva) vyberou z nabídky vhodných spermodárců či pronajímatelek dělohy, protože jako v Sexmisi to zatím neumíme.

Dokážeš ty odpovědět na moji (moje) poznámku/y? (Ne tyhle, ale ty předchozí o potratech bez zdravotních důvodů).
kubiczek 19.11.2012 20:33  20441
To ti prijde spatne. Jedine, o co mi momentalne jde, jsem napsal do sveho dotazu. Dokazes na nej odpovedet?
desdichado Desdichado Dostal jsem datovou schránku. - Dá se to léčit? 19.11.2012 20:13  20439
Ted se to testy zjistit da
No ano. Dá. Například to pohlaví. A tak se v Číně rodí 10× víc chlapečků.
Mi přijde, že jsi přesvědčen o tom, že většina potratů je kvůli vrozenámu rozštěpu páteře, případně kvůli znásilnění (pokud nebereme v úvahu, že ajkýkoliv pohlavní akt je znásilnění).
Věda je děsně zneužitelná.
kubiczek 19.11.2012 20:04  20438
DesdichadoBud tak hodny a nemluv za me. Na to, co tu pises, se neptam. Ptam se na to, na co se ptam. A nezajima me, co bylo. Ted se to testy zjistit da a o tom mluvim.
desdichado Desdichado Dostal jsem datovou schránku. - Dá se to léčit? 19.11.2012 19:59  20437
... jinými slovy, většina potratů je kvůli tomu, že dotyčná roztáhla nohy když neměla a ne kvůli rozštěpu páteře a poloviční hlavě.

[ 9371 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt