peca_007No, ono to s těmi zámky a časem může být někdy docela důležité, i když máš relativně dost času. A třeba někdy ani _nelze_ zlepšit podmínky... Ne že by se zloděj nesnažil. :-)
Zcela konkrétně, nedávno se mému zloději přihodilo, že kolem poledního vlezl (normálně si otevřel na kliku) do komfortní hrobky, ve které v jedné rakvi spal upír. Sebral mu tam knihu, pro kterou se vydal, jenže ouha, klika na druhé straně jaksi chyběla a dveře zaklaply. Zbývalo tedy otevřít paklíčem. Hod se nepovedl (padla trojka) a ačkoli můj zloděj měl celé odpoledne do chvíle, než se upír probudí (a zhruba tři hodiny do doby, než dohoří lucerna), západku prostě neotevřel. A myslím, že dle pravidel to tak skutečně má být. Vy byste to řešili novým hodem? Zlepšovat podmínky v hrobce opravdu nešlo... :-)
(Nutno říct, že novým hodem by podstatně ubylo zábavy a marného snažení. Nakonec můj zloděj musel svými dlátíčky a dýkami prodlabat do dveří díru, kterou stiskl z druhé strany onu zpropadenou kliku. Zámek ale opravdu nepovolil.)
Myslím, že automatický úspěch můžete přiřknout tam, kde o opravdu o nic nejde, pro větší spád hry. Dělal bych to ale s citem, spíš vyjímečně. Když je ale situace zajímavá nebo má neúspěch nějaký podstatný dopad budoucnost, je dobré se pravidel přidržet. |