Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Diskuze na Lopuchu,
pohlazení na duchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Zloděj [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Zpět do klubu Dračí doupě Plus.

Téměř finální errata příručky zloděje edice A (po textové stránce úplná)


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 792 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
noir 24.5.2006 14:44  150
Lisak: Interpretuješ to trošku podivně, takže budu muset svou odpověď muset víc rozvést.
Padouši vůbec nemusí mít nějaké etra schopnosti, jen by měli být zajímaví.
Když budou umět třináctiletí kluci (mmj. proč 13ti letí? To nemohu začít hrás s paesátníkem?) něco výjimečného, logicky to k nim přitáhne nějakou pozornost. Nic není zadarmo, kor schopnosti, které jsou výjimečné. Bude-li mít někdo netopýří křídla (a nebude-li to v kraji standardem), pak sice bude umět létat, ale taky se ho budou ostatní bát, bude to vyvolávat rozporuplné reakce a třeba mu to znemožní plazit se chodbami. Dokonalé určení přesného času je herně zajímavé, ale nijak moc to postavě neumožní nad ostatní vyniknout. Herakles už v kolébce zardousil holýma rukama dva veliké hady, v páce by jistě už jako kojenec porazil skoro každého. Ale zvěsti, že to s jeho tátou může být všelijaké, mu život takdy dvakrát neulehčily...
Proč by neměli být postavy výjimečné a celý příběh se neměl točit kolem nich? Vždycky je v každém světě takových příběhů mnoho, ne?
To, že postavy vědí, že zachraňují svět, je situace podivná, v příkladu, který jsem uváděl (Dragonlance) to opravdu nevědí a nikdy se to ani nedozvědí.
Obecná pravidla umožňují existenci knězovy schopnosti Osud zrození a Moc nad osudem, tedy toto je součástí obecných pravidel. A především věta o DUPJ.
lisak1 24.5.2006 14:09  149
Linertar1
Opět vřele doporučuji stáhnout "Téměř finální errata zloděje" (viz. výše), vytisknout nebo přepsat opravy do knížky s pravidly a používat.
Cituji: Novic – alespoň dvě různé obecné fyzické dovednosti Boj s...

Noir
Pro mě za mě být vyjímeční a vyvolení mohou, když se jim to líbí. Osobně si ale myslím, že taková hra je spíš k ozvláštnění než na dlouhodobé hraní. Jako začátek mi to přijde poněkud provařené a ne úplně nejšťastnější, ale samozřejmě co z toho uděláte je na vás.
Proč by padouši měli být na úrovni je ale zcela jasné - větší (a překvapivé a nečekané) možnosti Zla = větší výzva pro Hrdiny = větší zábava pro hráče. Prostě když o něco jde, ten Zlý je skutečně zlý a navíc také schopný a není vůbec jisté, jak to nakonec dopadne, tak hra zpravidla v hráčích zanechá také mnohem hlubší dojem, než když jsou jasní borci, co si se vším hravě poradí.
Hlavní problém je tento - pokud ti usoplení třináctiletí kluci a děvčata mohou hned od začátku příliš mnoho, hravě porazí místního kováře v páce, vojáci jsou jim pro smích a svět se kolem nich točí, je to zprvu paráda, oni si na to rychle zvyknou... ale pak to také většinou rychle omrzí, protože chybí skutečné výzvy. "Zachránit svět? To už tu bylo třikrát..." Je to mnohokráte vyzkoušeno, spousta lidí tak v RPG začínala.
Nehledě na to, že je taková představa bandy klučinů co vyráží spasit svět spíš úsměvná než heroická.

Pokud vás baví heroické postavy a úkoly je fakt lepší začít s nimi na vyšší úrovni a v přiměřeném věku postav. Já osobně si ale myslím, že vůbec nejzajímavější je se k nim propracovat.

Interně si samozřejmě můžete provést a vyzkoušet cokoli, co vás napadne a s čím budete souhlasit. Pak už to ale zpravidla není moc o obecných pravidlech.
noir 24.5.2006 12:58  148
xKiv: Vždyť je na něco podobného přece dokonce jeden z kněžských zázraků, ne? Vyšší úroveň bych nedával, je to věc, kterou bych do toho nepletl.
Lisak1: Proč by postavy neměly hrát výjimečné hrdiny, vyvolené osudem/Bohy/karmou? V literatuře to nevadí (viz. Dragonlance), v mýtech taky ne. Tak proč by to mělo vadit ve hrách?
Proč by to měl PJ umožňovat i padouchům? To je zbytečné lpění na pravidlech, které je k ničemu. Když se to hráčům líbí a chtějí to, tak to určitě zvýší jejich radost ze hry. Vůbec mi nebude vadit, když jeden hráč na první úrovni bude mít andělská křídla, jiný bude vždy přesně vědět, kolik je hodin, třetí bude umět procházet skálou a čtvrtý bude mít atributy o pět bodů větší, než by měl normálně mít. Když se nebudou cítiv vůči sobě v nerovnováze a bude je to bavit, nevidím na tom nic špatného.
linertar1 24.5.2006 12:54  147
improvizovaný zbraněchci se zeptat jak jsou předpoklady na ty improvizovaný zbraně :alespon 1 bojová dovednost..... tak se tím myslí obecná dovednost boj s... nebo schopnost zloděje ze schopnistí bojování?
xkiv 24.5.2006 12:20  146
A dalsi otazka je - nemelo se to "vyvoleni" zaridit spis vyssi pocatecni urovni, nez "bonusovymi" schopnostmi/dovednostmi?
lisak1 24.5.2006 12:02  145
Noir
Pokud to uděláš vyjímečně z nějakého velmi dobrého důvodu, pak není problém. Ten nastane, když to dáš jako pravidlo. A o ta tady tak nějak šlo.
Pravidla by měla platit pro všechny. Pokud budou jen pro vlastní vyjímečné postavy, tak to je nechutné nadržování, protože jak se vlastně tenhle zloděj (tahle družina) liší od tamtoho (tamté, kterou potkají)? Tím že ho vede hráč? Dost slabý důvod. Proč by vůbec měli být nějak vyjímeční? Není zajímavější se k té skvělé schopnosti pilným tréninkem konečně dopracovat?
A dokonce i když už tedy postavíš družinku Vyvolených Hrdinů s vrozenými nadpřirozenými schopnostmi, co mají spasit svět (mě osobně tenhle styl hrubě nevyhovuje, ale budiž), měl by PJ umožnit totéž přinejmenším Hlavním Záporákům, kteří proti nim budou stát.

Otázka zní: Opravdu tím přibude zábavy pro hráče? Mně se nezdá.
noir 24.5.2006 09:55  144
Lisak: Proč by se to mělo dávat i nehráčským postavám? Každý mýtus je plný v(V)yvolených, nečekaných talentů apod. Vůbec by mi nevadilo, kdyby měl někdo výjimečný talent, aby dokázal vstoupit do stínu nebo přesně věděl, kolik je na vteřinu času.
Zlodějských schopností je tolik, že rozhodně se hráč mže zlepšovat v tuctech dalších.
lisak1 23.5.2006 16:59  143
Noir
Samozřejmě to lze, pokud se na tom všichni dohodnou. Na druhou stranu by pak bylo třeba v rámci spravedlnosti něco podobného umožnit nejen hráčským, ale i ostatním postavám světa. A když se nad tím zamyslíš, tak to nejen nemá logiku (mistr na první úrovni?), ale dostáváme se pak do světa plného třináctiletých dětí s takřka nadpřirozenými schopnostmi, byť jen v jednom oboru.
Kdo by v takovém světě chtěl hrát? A hůř, kdo by v takovém světě chtěl hrát? Navíc (a to je horší) se už v té schopnosti nemůžeš zlepšovat a hra ztrácí jeden rozměr.
noir 23.5.2006 13:40  142
GoloGulden: Samozřejmě to možné je. Pokud budeš ty a Tvůj PJ považovat existenci postavy na 1. úrovni s velmistrovstvím za přijatelnou a bude se vám nějak hodit, tak proč ne? Třeba ty "časově vnímací dovednosti" může mít postava vrezené. Jediné, co je pak potřeba, je umožnit ostatním postavám v družině něco podobného, aby neměli ve srovnání vůči téhle postavě menší schopnosti (nemá-li takový rozdíl v tažení nějaký účel).
lisak1 22.5.2006 07:52  141
Goro Gulden
Vřele ti doporučuji stáhnout si errata příručky zloděje (viz výše). Tahle i spousta jiných oprav tam je.
nox 19.5.2006 20:45  140
No...otázka je taky jestli to chceš...když se nad tím zamýšlíš tak ikdyby to bylo teoreticky podle pravidel možný, tak by ti to sebralo kus zábavy...
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 19.5.2006 20:15  139
Neni to mozne. Pri tvorbe postavy si nelze vzit schopnost povolani na vyssim nez prvnim stupni.
anonym 19.5.2006 20:05  138
Goro GuldenZdravim, mozna ze se na to uz nekdo ptal ale me se fakt nechce cist vsecky ty miliony prispevku :) Takze moje otazka: Je mozne byt mistrem v nektere zlodejske schopnosti jiz na prvni urovni?? Samozrejme pokud jsou splneny pozadavky dovednosti. V prirucce jsem zjistil akorat, ze pri prestupu na novou uroven si muzu zlepsit schopnost jenom o jeden stupen, ale o prvni urovni sem tam nic nevycet ... Dik...
lisak1 17.5.2006 13:07  137
BouchiHm... přemýšlel jsem ještě o tom půlení bonusu. Nesedí.
Třeba při skoku/pádu je podle mého to, jestli člověk skočil rozvážně a promyšleně či z nutnosti bez přípravy celkem rozlišeno možností tříkolové přípravy jiným mechanismem. A když padá, tak je to zohledněno zase rozdílným počítáním výšky.

Parašutistovi nejspíš bude celkem jedno, jestli hupne ze tří metrů dobrovolně nebo se mu pod nohou zlomí větev a spadne z třešně při česání. Vždycky dopadne a sbalí se při tom tak, jak byl naučený.

Myslím, že z hlediska mechanismů postava svou schopnost používá stále stejně, mění se pouze podmínky, v kterých to provádí.

bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 16.5.2006 15:40  136
Lisak1U tech schopnosti a dovednosti, kde to ma smysl rozlisovat.
No a pisu ze bych to ja ciste soukrome pouzival jako homerule.

[ 792 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt