Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Něco navíc v zeleném?
A proč ne...

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Zloděj [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Zpět do klubu Dračí doupě Plus.

Téměř finální errata příručky zloděje edice A (po textové stránce úplná)


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 792 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
peca_007 15.3.2007 15:54  381
Linertar1 [380]: Ja si nemyslim, ze by bylo vhodne schopnosti povolani davat do obecnych dovednosti. Zrovna ty finty jsou jedna z veci, ktera dela bojovnika bojovnikem. To ze finty maji i nektera jina povolani nicemu nevadi, dulezite je, ze je nemaji zdaleka vsichni.
linertar1 14.3.2007 13:16  380
ANO fintu se může naučit každý ovšem je to doména bojovníků,to mě vede k otázce,jak naučit finty jiné postavy,ale zároven zachovat výhodu bojovníka.odpověd je prostá.zavést finty jako obecné dovednosti.každá finta je specifická,některá obtížná, jiná rychlá,ale všechny se musíš nejdřvív naučit,musíš si je zkoušet,používat je a zdokonalovat se v nich.v mechanismech by to třeba snižovalo postih k potřebné převaze.to také sedí do skutečnosti,že se valstně bojovní naučí díky svým válečným dovednostem tu danou fintu "na 3. stupni."
xkiv 12.3.2007 12:11  379
peca_007Nebo to nedelat systemem "finta znamena *jeden konretni manevr*", ale tak, ze v ramci jedne finty (hrac vybira umysl) muze postava delat ruzne manevry
- cili "hrac vybira umysl, postava na zaklade vyvoje situace vybira konkretni jednani", kde umysl muze byt "co chci udelat protivnikum" , "soustredim se na obranu ve stylu X", ...
- a "naucit se fintu" vlastne znamena "podstoupit dalsi stupen vycviku v nejakem stylu (se zvlastnim prihlednutim k necemu)", napriklad se tim da vyjadrit, ze postava pri vycviku davala prednost hrube sile, uhybani, ...

No a nakonec, nemusi jit o sadu predvymyslenych fint, v popisu archetypu muze byt "recept", jak pro postavu vyrabet finty na miru (vcetne toho, ze hrac(i) pro fintu vymysli jmeno a popis ... ale konkretni mechanismy budou odviset od vybraneho smeru/stylu a predchozi finty).
peca_007 11.3.2007 01:08  378
xKiv [376]: Coz je z pohledu soubojaku DrD+ problem ("Udelat cela bojova umeni jenom fintama by mohlo byt zajimave...").

Protoze 1 kolo je relativne dlouhy casovy usek. Nedovedu si predstavit, jake finty bych mel treba pro karate mit. Respektive mi to hraje na finty dane pozadovanym cilem / vysledkem, tedy naprilad:
1/ slozit soupere na zem =
A/ podmeteni - finty utoku na dolni pasmo s cilem podmeteni nohou ci jejich velkemu poskozeni.
B/ povaleni - finty utoku na stredni a horni pasmo s cilem vyvedeni soupere z rovnovahy.

2/ vyrazeni protivnika =
A/ nejaky utok na hlavu k omraceni
B/ zasah citliveho mista k pro zpusobeni velke bolesti ci docasneho ochromeni

atd.

takze asi jo, nejak finty by se daly vymyslet. ale opravdu bych to videl na nejaky archetyp bojovnika zamereneho na boj beze zbrane a praci s telem (i vlastnim).
patches Patches 20.2.2007 09:15  377
xKiv:
2) presne tak... dokonce bych se nebal posunout to v nekterych zvlast povedenych pripadech az do roviny drobnych bonusu k UC ci OC (+1, nejvys +2) za pekny, podrobny a originalni popis utoku nebo naopak krytu :-)

3) v tom by nemel byt problem - mam pocit, ze v pravidlech neni nijak explicitne receno, co muze a nemuze byt podminkou pro nauceni finty. Stejne tak se da vyresit i problem se samouky - proste se nektere finty mohou naucit jen na urcitych mistech ci u urcitych mistru (tak je to tusim reseno na Asterionu)...

Ted doufam, ze jsem zbytecne nespoiloval a neni tady toho moc o Bojovnikovi - kdyztak to smaznete...
xkiv 19.2.2007 17:51  376
1) pricemz v ramci DrD+ "vycvik"="skola zivota"

2) prisadim si - proc by si mel s popisem boje hrat jenom PJ? Jen at se pekne potrapi taky hraci :) [tady si strilim do vlastni nohy, ale proste mi to neda]

3) Udelat cela bojova umeni jenom fintama by mohlo byt zajimave ... zvlast pokud by se pridaly i zavislosti mezi fintami
- na nauceni
- na zvlastni obrany proti konkretnim fintam
- ...
patches Patches 19.2.2007 16:06  375
Ja bych souhlasil s xKivem - postavy, ktere maji treti stupen Boje beze zbrane (nebo jakekoliv bojove dovednosti), prosly pomerne kvalitnim vycvikem a svym zpusobem se to da povazovat za bojove umeni - zvlast pokud si PJ trochu pohraje s popisem boje a nezustane jen v rovine suchych hlasek typu "trefils ho" a "vedle"...
A vsechno, co jde povazovat za "mistrovstvi" se da vyjadrit prostrednictvim zlodejovych dovednosti a bojovnikovych fint (kterych si muze stejne kazdy vymyslet spoustu vlastnich)...
linertar1 14.2.2007 13:16  374
bojové umění by se mohl naučit kdokoliv.klidně kněz(nějací bojoví mniši), klidně theurg.vážně kdokoliv.samozřejmě že ne na takové urovni aby to bylo jako dovednost povolání,ale nějaký druh bojové umění by se mohl zařadit do obecných dovedností.Boj beze zbraně je IMO to, že víš jak dát ránu a taky jak se dobře uhnout,ale boj. umění je specifičtější a pak tu je taky problém, že některé bojové umění se vyučují se zbraní,tehdy bych se spíš priklonil k názoru udělat nový archetyp.
domingo 14.2.2007 09:34  373
Podla mna sa urcite bojove umenia hodia bojovnikovi, ine zasa zlodejovi, dalsie hraniciarovi a aj assassinovi (a viem si predstavit aj take pre ktore by bolo vhodnejsie nove povolanie :-) ).
Podla filozofie toho-ktoreho bojoveho umenia - tak aby sa zladilo s filozofiou povolania ...

(napr. karate pre bojovnika, ninjutsu pre zlodeja/assassina, ...)
apexx 14.2.2007 07:40  372
Zacinam hrat zlodeje, ale plne souhlasim s Romikem. Zlodej toho ma dost, radsi podporit valecnika.
romik 13.2.2007 20:18  371
Souhlas s xKivem. Proč araději nedat celý archetyp pro bojovníka? Zloděj toho má již dost.
xkiv 13.2.2007 16:25  370
IMO, pokud ma zlodej mit bojova umeni, tak je bojovnik ma mit taky.
A zlodej maximalne jenom jako maly (pod)stromecek schopnosti, nebo dokonce jenom jako jednu schopnost, kdezto bojovnik jako samostatny archetyp.
Z toho duvodu se domnivam, ze pridavat do zlodeje neco, co se da vyjadrit obecnou dovednosti Boj beze zbrane (za predpokladu, ze PJ neni mekota a krute vyzaduje padne zduvodneni uz pro druhe stupne dovednosti), jenom proto, ze to umi lupic v DrDo nema smysl.
gran 13.2.2007 16:19  369
Udělej Home Rule a někde to zveřejni .)
linertar1 13.2.2007 14:50  368
nevím co to znamená,ale měly by tam být....
john_jarik 13.2.2007 14:49  367
Linertar1DOvedu si predstavit, ye bojova umeni jsou na samostatnou knihu - samostatne povolani. Neco jako mas obdobnz book ke GURPS.

[ 792 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt