Ani ty remixy nejsou špatně, dělají se, co pamatuju. I sto a více let stará muzika se dnes interpretuje současně, a vlastně nikdo neví, jak vlastně původně zněla, i když existují pokusy o historicky věrné nahrávky téže hudby, na dobových nástrojích, s dobovým obsazením orchestru (tzv. poučená interpretace).
Trance mixy PINK FLOYD, pokusy o soudobou tvář rockové muziky staré desítky let, long verze pop/rock hitů, upravovat lze cokoli jakkoli. Své posluchače si to najde, tomu se nelze vyhnout, a patří to k hudebnímu dění. Každý úspěšný originál se předělával, kdo mohl, zkusil to po svém.
Jediné, co na tom může být špatně je, pokud někdo ty upravené verze přijímá jako původní originál. Klame sám sebe. Originál to není. Citlivost na míru úprav je zřejmě různá. Jsou lidé, co GENESIS cover band Ray Wilsona považují za originál GENESIS. A jsou lidé, co remixy Stevena Wilsona považují za původní alba s lepším zvukem. Obojí spadá ale do stejné kategorie neautentických napodobenin. To je jediné, na co se snažím upozornit. Svobody líbí/nelíbí se tím vůbec nechci dotknout. Ať se každému líbí, co chce. Ale ať má každý relevantní informace. Toto je papírový plakát Rembrandtovy malby, s vytaženými jasy, kontrastem a lepší saturací barev, ale není to Rembrandtovo originální plátno. Toto je Wilsonův remix starého alba s vytaženými basy, výškami, rozšířeným stereem, ale není to originální album.
Dospělému posluchači by to snad mělo být jasné. |